Peitetoimintaa, Salakuuntelua

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
zem
Rico Tubbs

Re: Peitetoimintaa, Salakuuntelua (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zem »

CSI kirjoitti:Jos kerran on yleisesti tunnustettu periaate että "sellaista lakia ei tarvitse noudattaa, mikä ei ole oikeus eikä kohtuus - eikä kansan oikeustajun mukainen", niin päinvastainen myös pätee:

Se olkoon laki, minkä kansa käsittää oikeudenmukaisuudeksi - vaikkei asiasta oltaisi vielä varsinaista lakitekstiä aikuiseksi saatukaan.

Jos Mikko Niskasaari viranomaismetsään asiattomasti aukoo päätään ja se metsä vastaa kuten kuuluukin, kunniaansa ja arvoaan puolustaen, niin kenenkään mielestä siinä ei tapahdu silloin vääryys. Anti mennä vaan! Mikkohan saa vain sitä mitä tilasikin. Olisi pitänyt päänsä kiinni, niin no harm done!

Näinhän on toimittu ammoisista ajoista lähtien. Mitä kummallista tässä on? (muuta kuin että annelisti-nihilistipetterit haluaa nillittää ja leikkiä pykälilläratsastajaa)
Jos peiteseppo Auerin kanssa rannalle mennessään (oliko se niin?) olisi älynnyt
panna hupun päähän, kenelläkään ei olisi tänään huolen häivää :D

Tai edes ennen kuvan ottoa... Huppu mukaan, huppu mukaan!
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Valhalla kirjoitti:Minä taas uskon vanhaa rikospoliisia joka sanoo, että kun syyllinen tunnustaa murhan niin kyllä se huomaa onko tunnustus aito ja vilpitön. Eli uskon poliisin olevan varsin vakuuttunut kuten syyttäjänkin Annelin syyllisyydestä. Mutta jälkikäteen se näyttö - siinä on tekemistä. Lapset avainasemassa.
Se tunnustus oli minullekin pitkään pääsyy uskoa Annelin syyllisyyteen. Mutta jos sen faktan purkaa osiksi, se hajoaa. Niin kuin tänään oikeudessa on kuultu, puolustuksen mukaan Annelin ei esimerkiksi annettu itse kuunnella häke-nauhaa, vaan kerrottiin vain, mitä sieltä "kiistattomasti" kuuluu. Muun muassa "helvetti" ja "kuole". Sanottiin, että on mahdollista, että et itse muista tehneesi surmaa. Siihen päälle valvotut yöt ja ahdistus ja Annelin luonne, joka on taipuvainen uhkailun tai maanittelun sijaan lankeamaan juuri tuollaiseen järkeen vetoamiseen. Lopputulos: Jos ei muuta mahdollisuutta kerran ole, kai se sitten olin minä.
Itse en ole kuullut kenenkään vanhan, luotettavan poliisimiehen sen paremmin kuin kenenkään muunkaan poliisimiehen kuvailevan Annelin tunnustusta aidoksi ja vilpittömäksi. Minulle siitä ei sellaista oloa tule.
Sen sijaan tilanteen kuvauksesta tulee mieleen esimerkiksi John Grishamin tositapauksesta kertova kirja The Innocent Man (lieneekö suomennettu?), jossa syytön mies saatiin hyvin hatarilla aihetodisteilla kuolemanselliin. Avainasemassa oli tunnustus, jonka epäilty käytännössä antoi, koska ajatteli sen helpottavan akuuttia hätää, jonka poliisin painostus loi.
Ihmisellä on myös sisään rakennettu taipumus miellyttää auktoriteetteja. Sen on todettu vaikuttaneen lukuisiin vääriin tunnustuksiin. (Siksi on kai olemassa myös sarjatunnustajia, jotka tunnustavat syyttömänä vaikka mitä rikoksia.)
No, kaikki tuo ei tietenkään koske tätä keissiä, mutta kuvaa vain, että tunnustus ei ole niin yksiselitteinen ja yksioikoinen asia, miltä se kuulostaa.
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Eihän se Niskasaari mitään, kunhan nyt tyttöjen pyynnöstä laittoi kuvan jakeluun. Niinuska ei itse uskaltanut, vaikka jo aikoinaan siitä vihjailikin.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

zem kirjoitti: Jos peiteseppo Auerin kanssa rannalle mennessään (oliko se niin?) olisi älynnyt

Kuvittelet varmaan olevasi hirvittävän hauska kumminkaan onnistumatta siitä edes 5- arvosanan arvoisesti.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Terra
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Terra »

Harpo kirjoitti: Mutta jos sen faktan purkaa osiksi, se hajoaa. Niin kuin tänään oikeudessa on kuultu, puolustuksen mukaan Annelin ei esimerkiksi annettu itse kuunnella häke-nauhaa, vaan kerrottiin vain, mitä sieltä "kiistattomasti" kuuluu. Muun muassa "helvetti" ja "kuole". Sanottiin, että on mahdollista, että et itse muista tehneesi surmaa. Siihen päälle valvotut yöt ja ahdistus ja Annelin luonne, joka on taipuvainen uhkailun tai maanittelun sijaan lankeamaan juuri tuollaiseen järkeen vetoamiseen. Lopputulos: Jos ei muuta mahdollisuutta kerran ole, kai se sitten olin minä.
Tähän Harpon kommenttiin on helppo yhtyä. Ja vielä kerran, jos ei muut, niin minä jaksan tuoda esille asiaa Auerin mahdollisesta neurologisesta vaikeudesta, jolla tarkoitan lähinnä Aspergerin oireyhtymän piirteitä. Noiden piirteiden kantajat ovat täydellisessä altavastaajan asemassa terävässä kielellisessä hyökkäyksessä, mitä kuulustelut ilman muuta ovat olleet. Näiden piirteiden kantajat tarvitsevat monin verroin aikaa ja rauhallisen ympäristön tullakseen totuudellisesti ymmärretyksi. Heillä neurologinen prosessointi on poikkeava. Näiden piirteiden omaavien ihmisten kuulusteluihin ei Suomen poliisissa ole valmiuksia. ollenkaan.
Tänään myös tuli esille lisää infoa, mikä vahvisti käsitystäni siitä, että Auerin kohdalla tulisi selvittää mahdolliset neurologiset poikkeavuudet sen vuoksi, että taattaisiin oikeudenmukainen oikeudenkäynti. Tänään Auer kertoi, kuinka hänellä ja Lahdella oli riitaa ajanhallinnasta ja nimenomaan niin, että itse Auer oli se, jolla ei ajanhallinta ollut hanskassa. Nämä ajanhallinta ongelmat ja oman toiminnan ohjauksen vaikeudet ovat peruspiirteitä Aspergerin oireyhtymässä.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

CSI kirjoitti:
zem kirjoitti: Jos peiteseppo Auerin kanssa rannalle mennessään (oliko se niin?) olisi älynnyt

Kuvittelet varmaan olevasi hirvittävän hauska kumminkaan onnistumatta siitä edes 5- arvosanan arvoisesti.
En oikeastaan pyrkinyt olemaan hauska -
käsittämätön tämä kampanja "peitesepon" pään menoksi,
motiivi mikä lienee. En usko, että ainakaan Auer olisi sen takana...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

peikonlehti kirjoitti:Mistä kumpuaa tämä käsitys syyttäjistä ja heidän kostonhalustaan?
Jostakin merkillisestä syystä se luultavasti on tullut mieleen tästä päivän esimerkkitapauksesta. :shock:
Alethes doksa meta logu
Joku toinen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

CSI kirjoitti: Haaskat pidetään kurissa eli ihan turha Niskasaarenkaan luulla, että hän pääsee nokkimaan yhtä poliisia ilman että koko virkakunta pitää omansa puolta kun näin epäasiallisesti ollaan liikenteessä.

Veikkaan Mikko-pojalla ankaria aikoja esim. liikenteessä. Voipi ajoneuvo pysähdellä varsin taajaan ns. liikennekelpoisuustarkastuksiin, jotka kestävät 20-250 minuuttia ja autosta löytyy varsin herkästi matkanteon pysäyttäviä vakavia liikenneturvallisuuspuutteita.

Lisäksi Mikko-pojan ei kannata ajella ylinopeuksia. Veikkaan että +1 km/h ylitys pärähtää maksuun aika hereästi vaikkei normaalisti sitä tekisikään. Virkamies kun saa olla ns. joustava muttei ole pakko, elikkäs Mikko Niskasaari pelasi juuri Ole-mulla-jäykistä-jäykin-virkamies-kortin kehiin heh :)
Ihan vaan tiedoksi että poliisilla ei ole liikennekelpoisuustarkastuksissa mitään muuta sanottavaa kuin että katsastuskonttorille mars. Tai no saa akselikuormituksia, kokonaismassoja ja auton pituuksia mittailla. Poliisi ei ole katsastusinsinööri joka asettaa auton ajokieltoon vaan sen tekee katsastusinsinööri.
Olen henkilökohtaisesti poliisia opastanut kun alkoivat vaatimaan konepellin aukaisua jne. Ja poliisit lopettivat kiltisti hölmöilyn kun ilmoitin soittavani 112 jotta saadaan asia hoidettua lain kirjaimen mukaan.
Ja mistäkö tiedän? Katsastus-setiä suvussa useampia.

Ihan vaan tälle CSI-etsivällekin tiedoksi...
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Anneli ei yhtään tykkää että poliisi yrittää selvittää Jukan murhaa. Normaalijärjellä varustettu, syytön puoliso ymmärtää että on itse epäiltynä ja ymmärtäisi poliisin kuuntelun. Mitä väliä sillä olisi? Kyseessä ei ole mikään teeveen hupailukamera. Ymmärrän että kun luulee ensin että kivan näköinen Jeppe on kiinnostunut ja käykin ilmi että Jeppe tekikin vaan työtään sitä tuntee itsensä petetyksi mutta kahden kesken. Privaatisti. Sen toisen ihmisen puolelta. Mutta Annelin mieli toimii eri tavalla. Niin tässä kuin muissakin jutuissa. Anneli haluaa että tämä ihminen joutuu kärsimään, niinkuin Jukkakin. Anneli kostaa rankimman kautta jos joku loukkaa hänen seksuaalisuuttaan. Jukka, lapset, Jeppe. Se on nyt nähty.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Luultavasti virkansa puolesta toimivalla ihmisellä duunia piisaa ihan omiksi tarpeiksi ilman erilaisia ajojahteja.

Korkein oikeushan jutun käräjille loppupeleissä palautti siksi, että esiin oli tullut uutta todistusaineistoa. Vaikka voihan nekin olla mukana suuressa salaliitossa siinä missä about 50 muuta virkavastuulla toimivaa henkilöä.

Vai mistä esim. siitä Valkamasta tietää. Mies on kokenut murskatappion ja hakee revanssia kuin peto ikään. Ja King Kongin karvaisissa käsissä värisee viaton neito vai oliko sillä nyt joku karhunpanta kaulassaan (mikä liekin).

Mitä järkeä tällaisessa on, sitä sopii kyllä kysyä. Vaan tätä nyt ei kannata enää jauhaa.
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Harpo kirjoitti: Se tunnustus oli minullekin pitkään pääsyy uskoa Annelin syyllisyyteen. Mutta jos sen faktan purkaa osiksi, se hajoaa. Niin kuin tänään oikeudessa on kuultu, puolustuksen mukaan Annelin ei esimerkiksi annettu itse kuunnella häke-nauhaa, vaan kerrottiin vain, mitä sieltä "kiistattomasti" kuuluu. Muun muassa "helvetti" ja "kuole". Sanottiin, että on mahdollista, että et itse muista tehneesi surmaa. Siihen päälle valvotut yöt ja ahdistus ja Annelin luonne, joka on taipuvainen uhkailun tai maanittelun sijaan lankeamaan juuri tuollaiseen järkeen vetoamiseen. Lopputulos: Jos ei muuta mahdollisuutta kerran ole, kai se sitten olin minä.
Itse en ole kuullut kenenkään vanhan, luotettavan poliisimiehen sen paremmin kuin kenenkään muunkaan poliisimiehen kuvailevan Annelin tunnustusta aidoksi ja vilpittömäksi. Minulle siitä ei sellaista oloa tule.
Sen sijaan tilanteen kuvauksesta tulee mieleen esimerkiksi John Grishamin tositapauksesta kertova kirja The Innocent Man (lieneekö suomennettu?), jossa syytön mies saatiin hyvin hatarilla aihetodisteilla kuolemanselliin. Avainasemassa oli tunnustus, jonka epäilty käytännössä antoi, koska ajatteli sen helpottavan akuuttia hätää, jonka poliisin painostus loi.
Ihmisellä on myös sisään rakennettu taipumus miellyttää auktoriteetteja. Sen on todettu vaikuttaneen lukuisiin vääriin tunnustuksiin. (Siksi on kai olemassa myös sarjatunnustajia, jotka tunnustavat syyttömänä vaikka mitä rikoksia.)
No, kaikki tuo ei tietenkään koske tätä keissiä, mutta kuvaa vain, että tunnustus ei ole niin yksiselitteinen ja yksioikoinen asia, miltä se kuulostaa.
Ja eihän se tunnustus ole mistään kotoisin, kun ei siinä kerrottu lainkaan mitä tapahtui. Ei se sovi tiedettyihin faktoihin tai jälkiin mitenkään. "Anneli ja Jukka tappeli keittiössä, ja sitten Jukka meni varmaan ulos ja sitten varmaan se jotenkin lukkiutu sinne ja sitten varmaan se rikko sen ikkunan ja tuli siitä reäistä sisään (jalkapuoli mies!) ja sitten varmaan luulin, että se oli huppumies." Siinä koko juttu=) Eihän AA edes kerro, milloin hän tappoi Jukan, ja millä tavalla, missä vaiheessa, minne hän kätki kaiken kaman, miten hän teki kaikki jäljet, miten sattuikaan olemaan spontaanisti suojavarusteet päällä ja miesten kengät jalassa, miten nauhoitteli murhaa, miksi hän meni soittamaan apua ja taas kerran tappamaan ymsyms.

Eikä hänessä ollut mitään jälkiä mistään tappelusta eikä Jukassa sen paremmin.
Annelin "tunnustus" oli semmoinen keskimääräisen antiannelistin tarina, missä ei ole mitään väliä, sopiiko juttu jälkiin, aikaan tai logiikkaan. Poliisit eivät halunneet kysyä tarkentavia kysymyksiä, koska oltaisiin havaittu, ettei murhaaja tiedä murhastaan mitään. Haluttiin vaan tunnustus ja sillä hyvä. Ajateltiin kai, että homma selviää myöhemmin.

Vielä tunnustuksen lopussakin Anneli höpisee, että muistan vain, että joku ulkopuolinen löi veitsellä, vaikka justiinsa on päässyt selittämästä, että minä ja Jukka siellä sitten varmaan vaan oltiin. Ihan samoin niitten lasien kanssa: poliisille sanoo, että varmaan on sitten kengät ollut jalassa, kun niin väitätte, ja kuitenkin muutamaa hetkeä myöhemmin kertoo, ettei voinut mennä takkahuoneseen, kun lattialla oli lasia ja oli paljaat jalat.

On se pikkasen omituista, jos syyttäjä nyt ajaa tuota tunnustusta spontaanista, pitkäaikaisesta riidasta läpi, kun heidän pääteemansa edellyttää suurin piirtein vuoden valmistelua ja aivan mielikuvituksellisen tarkan suunnitelman=) Puhumattakaan lentokyvystä ja yliääninopeudesta. Ja tulee kyllä ne taistelulajiharrastuksetkin hyvään tarpeeseen.

Tunnustuksen vääntämisessä käytettiin Sepon analyysiä siitä, että Anneli on "pehmeä" ja järkeilevä, eli yrittää sitten vaikka itse pinnistellen keksiä jonkun tavan, miten voisi olla murhaaja. Ei vaan keksinyt, ja sitten tajusi, ettei millään ehdi, että taustahan pitäs olla nauhoitettu että ehtisi. Tässä vaiheessa hän varmaan ihan itsekin helpottuneena tajusi, ettei ole voinut vain mennä sekaisin ja tappaa, vaan ei todellakaan ole voinut tappaa. Ja tämä on syyttäjän mukaan TODISTE siitä, että nauhoitus oli tapahtunut! Siinä on logiikka huipussaan.

Kun päästään sitä häke-nauhaa käsittelemään ja lasten juttuja, niin alkaa syyttäjä mennä hiljaisemmaksi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Noista kuulusteluista ja tunnustuksista on yli kahdeksansataa postia kahdessa omassa ketjussaan. Vanhojen aikojen muistoksi kuitenkin mun bravuuri l. uudispostaus kolmen vuoden takaa kun siina oli selitetty tuo mun suosikkiteoria--valetunnustus-- ihan riittavan hyvin niin ettei mun tarvitse naputella uusiksi.
Kirjoittaja ulkosuomalainen » Ke Kesä 23, 2010 11:28 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:

Siis sinustako tämä Annelin tunnustus oli täysin järkevää ja laskelmoitua käytöstä? Kysyn vaan, että mikäs hyöty siitä sitten oli, verrattuna siihen, ettei olisi tunnustanut mitään? Tästäkin varmaan on puhuttu, niinkuin monesta muustakin asiasta.
Mitä Anneli sai tunnustuksellaan muuta kuin oikeusjutun häntä vastaan? Vai sekö on sitä poliisin korttien katsomista? Aika rohkea suunnitelma. Eiköhän ne kortit olisi katsottu ilman mitään tarinoitakin.

Hetkinen - missa mina nain sanoin? Jos nyt on kuitenkin hakissa ja poliisi esittaa tietavansa varmasti, etta ulkopuolista murhaajaa ei ole, mitenkahan sita jarkeva ja looginen ihminen kayttaytyisi useamman paivan vangitsemisen ja kuulustelujen jalkeen? JOTAINHAN niilla on pakko olla, muutenhan ei siina itse istuisi paivasta paivaan kaltereita tuijottamassa. Jos myotailee poliisien juttuja mutta ei anna itse mitaan oikeaa lisainformaatiota, aika pian tietaa missa kuulustelijat bluffaavat. Ja vaara tunnustus on tietenkin paljon helpompi perua kuin oikea, jossa on tullut paljastettua vain murhaajan tiedossa olevia asioita.

Mun piti linkittaa tanne juttu Joran van der Slootista, jota vuosikausia epailtiin amerikkalaisen tyton murhasta Aruballa ja joka on nyt jaanyt verekseltaan kiinni perulaisen tyton surmasta. Nuori mies on tehnyt useita valetunnustuksia, jotka eivat ole vastanneet faktoja ja aina perunut. Nytkin han tunnusti perulaisen tyton murhan ja hetikohta perui -- vaitti poliisien painostaneen. (Tytto surmattiin hanen hotellihuoneessaan: turvakamerat filmasivat huoneeseen menneet ja sielta poistuneet -- ei ollut muita kuin van der Sloot). Keissia seurannut FBI:n kaveri sanoi jossain lehdessa taman olevan tyypillinen strategia joillekin murhaajille: vaarat tunnustukset. Kaivan jos viela loydan.

Edit:
Tassa-- juttu tehtiin ENNENKUIN van der Sloot perui taman Perun tunnustuksensa/etsiva arvasi oikein, etta han peruisi sen:

For his part, Dietz says he would not be surprised if van der Sloot eventually retracts his alleged confession and offers up another story about what happened that night.

"A strategy that he apparently has learned ... is that if you mistakenly tell the truth, you might be able to diminish the consequences by radically changing your story and claiming you were lying before," Dietz says. "You can then do it again and again.

"And if you tell enough different versions, no one will know what is true and they won't be able to rely on any confession you've made."

http://www.aolnews.com/crime/article/ex ... n/19508576
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... ot#p322756

Tuli ihan nostalginen olo kun mikaan ei ole noista ajoista muuttunut--Naakka ja mina olemme ihan samoissa kuopissa edelleen. LSH-juttu sai toisalta Harpon vaihtamaan leiria kokonaisuudessaan, joten vaitteet palstalaisten kokonaisvaltaisesta boteroihinjamahtamisesta ovat liioiteltuja.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Kuolemannaakka

ulkosuomalainen kirjoitti: Tuli ihan nostalginen olo kun mikaan ei ole noista ajoista muuttunut--Naakka ja mina olemme ihan samoissa kuopissa edelleen. LSH-juttu sai toisalta Harpon vaihtamaan leiria kokonaisuudessaan, joten vaitteet palstalaisten kokonaisvaltaisesta boteroihinjamahtamisesta ovat liioiteltuja.
Harpo onkin ainoa käännynnäinen=) Mun ei tartte enää kuin muutama vuosi melskata, ja joku muukin vaihtaa leiriä. Vaikka säälistä=)

Harpolle silti täydet pisteet rohkeudesta ajatella omilla aivoilla ja uskalluksesta kertoa mielipiteensä kovasta painostuksesta huolimatta. Aloin jo totta puhuen olla täysin epätoivoinen seinille puhelussani=)

Mitä tuohon juttuun tulee, niin nämä vastapuolen harrastamat kyökkipsykologiset ajatukset "kaiken taktikoivista, superälykkäistä rikollisista", jotka laskevat tarkkaan joka liikkeensä hyödyn, ovat vähän semmoisia dekkarinomaisia. Veristihän väitti, että AA teki monenlaisia rikoksiakin (näpistelyistä pedofiliaan ja saatananpalvontaan) vain koska ajatteli jo etukäteen, ettei moisia temppuja uskota, ja näin hän voi rauhassa murhata Jukan kun ihmiset ajattelee, että lapset höpisee hulluja.

Ehkä kuitenkin olisi ollut helpompi murhata Jukka niin, etteivät lapset näe suoritusta ensinkään, eikä heillä näin ole mitään kerrottavaakaan. Minusta, mutta minä olenkin pro=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Spekultantti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Harpo ja Kuolemannaakka, kenen te uskoisitte murhanneen Jukka S. Lahden, ja miksi?
Kuolemannaakka

Spekultantti kirjoitti:Harpo ja Kuolemannaakka, kenen te uskoisitte murhanneen Jukka S. Lahden, ja miksi?
Olen veikannut aivan satunnaista hörhöä, joka on mahdollisesti tullut jopa "yllätetyksi", siis ei ole tajunnut, että sisällä ollaan kotosalla (johtuen valokatkaisijan sijainnista terassinoven vieressä ja yölampun puuttumisesta, Jukan huonosta jalasta/hitaudesta ja paikalle tulleesta tytöstä, joka piti laittaa nukkumaan, sekä vaikeasta oven lukosta, jota murtautuja ei saanut pienen reiän läpi auki, vaan joutui ensin perääntymään ja miettimään miten edetä, ja tuli sissälle, kun porukat eivät laittaneet valoja päälle ajoissa). Siis murtomiestä, jonkinlaista psykoottista ja harhaista haahuilijaa. Huonoa sattumaa.

Tai yksi mahdollisuus on Puputti, jota kuulemma AA vielä pitää syyllisenä (tai ainakin eniten huppiksen näköisenä). Tätä haaraa ei ole käyty kunnolla läpi, ja kaikki muutkin Jukan yhteydet pääkaupunkiseudulle ja Porvooseen pitäisi selvittää. Puputin kuolema on erittäin outo juttu. Yhteys Jukkaan myöskin löytyy, eli Jukka on miestä kommentoinut, eikä mairittelevasti...he ovat toisensa tunteneet myös 2000-luvun puolella, vaikka Auer ei Puputtia tuntenutkaan.

Puputti tietysti on "hyvä" syyllinen sikäli, että on kuollut...huono tietysti siten, että kuollutta on vaikea syylliseksi todistaa. Mutta tämän tutkimushaaran ensimmäisenä kuitenkin penkoisin tarkkaan. Onko alibia, miksi kuoli, mitä tiesi Jukasta ja Jukka hänestä?

En ole kuitenkaan keskittynyt murhaajan henkilöllisyyden selvittämiseen, kun energia menee siihen, että saisin esim sinutkin tajuamaan, ettei AA voi olla syyllinen. Se ei ole mikään luonnekysymys, vaan fysiikkaan ja aikaan liittyvä fakta. Jos AA ei voi olla syyllinen, niin joku muu se silloin on. Kun tämä asia tunnustetaan, niin voidaan yrittää arvailla syyllistä, mutta melkoisen mahdoton homma se tietenkin on.
www.shorturl.at/agoNS

Vastaa Viestiin