Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

^ Eikohan tuo ole ihan omalla nimellaan oikeudessa kun surmattu aviomies oli Jukka Lahti.
Vai ymmarranko kysymyksen jotenkin vaarin? Kysyt enemman taustasta? Vaikuttaa julkitulleiden tietojen varassa tuikitavalliselta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
fränkkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:19 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Niin tietysti joo, mutta kun sitä minä juuri kysyin, että on Anneli syntynyt Auerina, se minua kiinnostaa??? että voiko sellaisen joku tietää ja kertoa.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Jollei ole adoptoitu niin veikkaan etta on. Miksi kysyt?
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, La Elo 31, 2013 12:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
fränkkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:19 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Sukututkimus on se syy.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

fränkkä kirjoitti:Sukututkimus on se syy.
Miks Anneli ei ole tässä listassa? :x

Auer ("from the meadow" in German, "haze" in Finnish) is a surname. Notable people with the surname include:

Alois Auer (1813–1869), Austrian printer, inventor and botanical illustrator
Augie Auer (1940–2007), New Zealand atmospheric scientist and meteorologist
Barbara Auer, German actress
Benjamin Auer (born 1981), German soccer player
Christian Auer (born 1966), Austrian skeleton racer
Doris Auer (born 1971), Austrian pole vaulter
Edward Auer (born 1941), American classical pianist
Florence Auer (1880–1962), American theater and motion picture actress whose career spanned more than five decades
Fritz Auer (born 1933), German architect
Gerhard Auer (born 1943), German rower
Gregory M. Auer, American art-director, screenwriter and cameraman
Hans Auer
Howie Auer (1908–1985), American football player
Hubert Auer (born 1981), Austrian footballer
Ilmari Auer (1879–1965), Finnish politician and farmer
Joe Auer (born 1941), American football running back
Johann Paul Auer (1636–?)
John Auer (1875–1948), American physiologist
John F. Auer (1866–1951), sailor in the United States Navy
Jon Auer (born 1969), American musician
Judith Auer (1905–1944), resistance fighter against the Nazi régime in Germany
Karl Auer (1916–1997), German Waffen-SS member
Leopold Auer (1845–1930), Hungarian violinist and conductor
Martin Auer (born 1951), Austrian writer
Matthew Auer, Dean of the Hutton Honors College at Indiana University in Bloomington, Indiana
Michael E. Auer, German computer scientist
Mischa Auer (1905–1957), Russian actor and the grandson of Leopold Auer
Monika Auer, Italian luger
Ron Auer (born 1950), American politician
Väinö Auer (born 1981), Finnish geologist and geographer
Victor Auer (born 1937), sports shooter
http://en.wikipedia.org/wiki/Auer_(surname
Totuus
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

fränkkä kirjoitti:Pystyskös joku mulle kertoo, että mikä tämä Anneli on alkujaan, ihan niikun omaasukuaan?
Auervaara.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
fränkkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:19 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

CSI kirjoitti:
fränkkä kirjoitti:Pystyskös joku mulle kertoo, että mikä tämä Anneli on alkujaan, ihan niikun omaasukuaan?
Auervaara.
Älä valehtele??? Mahdollisesti :shock:
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

fränkkä kirjoitti:
CSI kirjoitti:
fränkkä kirjoitti:Pystyskös joku mulle kertoo, että mikä tämä Anneli on alkujaan, ihan niikun omaasukuaan?
Auervaara.
Älä valehtele??? Mahdollisesti :shock:
Auervaarat eivät huijjaaa...
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
ruffe
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: Pori

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruffe »

Kyllikki S kirjoitti:
Karde kirjoitti:Ihmetyttää, miksi Anneli meni tunnustaan poliisille ja omalle tytölle sen, että "minä olen se tekijä". Jos todella on syytön, ei kai mitään tunnustusta kenellekään antais.
Näin tosiaan luulisi. Mutta mietippä kun itse joutuisit vastaavaan tilanteeseen (että ulkoa tulee joku tuntematon ja murhaa läheisesi siihen silmiesi alle), eikä muutenkaan ole ollut se perhe-elo niin ruusuista viimeaikoina ja pääkopassa on ollut vähän omituinen olo jo pidemmän aikaa= jotenkin todellisuudesta vieraantunut olo kun erokin tulossa ja kaikkea kakkaa sataa niskaan, ja se viime synnytyksestä johtuva masennuskin vielä pukkaa päälle.
Voisi siinä periaatteessa heikkona hetkenä saada joku vähän aikaa siihen uskoon, että MINUN se on pakko olla kaiken pahan alku ja juuri. Seuraavana aamuna sitten taas enempi tolpillaan tajuaa, että haloo! Miten tämä nyt näin menikään?? Voi hyvänen aika mitä pehmeitä tuli eilen illalla puhuttua!

Enemmän minuakin kiinnostaisi miksi Anneli ja tytär olisivat käyttäneet kilpenään ruskeaa froteeta ja sitten maininneet murhaajan tunnusmerkeiksi mustan vaatetuksen.

Ehkä kyse on käänteispsykologiasta.
Oikeasti älykäs murhaaja osaa soveltaa tarinoihinsa nimenomaan käänteisyyttä.
:)
Lainauksien korostukset minun. Jos tämä ei ole käänteispsykologiaa niin mikä sitten??
- Se, joka satutti minua oli isi, ja joka teki sen isille, olin minä. Syy, miksi tein niin, ei johdu sinusta. Olisin tehnyt sen joka tapauksessa. Ymmärrätkö, Auer kysyy tyttäreltään.

"En", itkevä lapsi vastaa.

- (Lapsen nimi)! Olen nähnyt sellaisia papereita, että itse uskon, että asunnossa ei voinut olla muita. Silloin kun ihminen pelästyy, se ei ymmärrä, mitä tekee. Minä olisin täällä joka tapauksessa, se ei ole sinun vikasi. Oletko miettinyt semmoista, Auer kysyy ja pitää tytärtään käsistä kiinni.

- Ymmärrätkö, on hirveätä, että olet joutunut kokemaan tämmöistä, mutta sinulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, Auer selittää tyttärelleen rauhallisesti tallenteella.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 82996.html

Miksi kukaan äiti puhuu lapselle noin ja miksi? Mitä sellaista lapsi on tehnyt tai jättänyt tekemättä, että äidin pitää näin korostaa ettei tämä ollut sinun syysi? Itse en usko lapsen osallisuuteen murhassa, enkä myöskään siihen, että tunnustus lapselle annettiin vapauttamaan lapsi kertomaan tapahtumista ilman syyllisyyttä, koska
Syy, miksi tein niin, ei johdu sinusta. Olisin tehnyt sen joka tapauksessa.
Meni, lähtikse mies jo?
Lähtikse jo?
Oliks se viel siel?
Joo se lähti.
Se lähti jo vai?
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Amandan ja Annelin väittely on vaikea ymmärtää ilman, että on itse katsonut videon. Se on julkinen asiakisrja ja sen voi pyytä katsottavaksi arkistossa. Porin pitää lähettää se siihen arkistoon, jota pyytäjä toivoo. Minä katsoin sen jo 2012 keväällä KKO:n arkistossa.

Ajatus on se, että poliisi oli vakuuttanut valheellisesti Annelille, että hänen tyttärensä on kieltänyt, että hän näki murhaajan. Sen lisäksi poliisi oli raskaalla tykistöllä nuijinut Annelin mieleen, että murhaaja ei ollut paikalla. Anneli päätteli, ei tunnustanut, että hän oli surmannut Jukan tappelussa.

Anneli lohdutti tytärtään siitä, vaikka mitään syytä ei ollut, ei Amanda mitään perunut. Amandan ensimmäinen vastaväitte oli, minähän näin sen murhaajan. Anneli ei tätä edes kuule vaan jatkaa lohdutustaan. Amanda laukaisee: Miks te sitten rikkositte sen ikkunan. Siis isä ja äiti olivat muka tapelleet, äiti haavoittunut vakavasti ja isä kuollut - hölynpölyä kaikki. Siksi Amanda panee Annelin tiukalle kysymällä mahdotonta asiaa.

Tämä tilanne oli ainoa, jossa äiti ja tytär pääsivät vertaamaan murhayön kokemuksiaan ja se käänsi koko asian.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

sisotalo kirjoitti:Amanda laukaisee: Miks te sitten rikkositte sen ikkunan.
Laukaiseeko? Eikö se ollutkaan "Miks sää sit rikkosit sen ikkunan?

edit. Tuntui muuten todella kurjalta lukea tyttären kuulusteluja. Ne kohdat, joissa lapsi itkee, kun hänen sanomaansa ei uskota. Miksi itki? Itse olen spontaanisti purskahtanut itkuun puhuessani oikeudessa kipeästä asiasta, joka oli täyttä totta mutta jonka tiesin tulevan yllätyksenä vastapuolelle.. Toki minun tilanteessa ei ollut tarvetta suojella ketään tai puhua soopaa. Totta piti puhua, kun todistajana olin.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ei. Se on juuri litteroijan virhe, jota sitten käytettiin hyväksi Amandan kuulustelussa 2009-12-08. Pollisi kuulusteli Annelia heti Amanda-väittelyn jälkeen ja siinä käytettiin korrektia muotoa, joka on: Miks TE sitt rikositte… Sen kuuli myös HS kommentoija nyt Porissa ja sen olen myös minä kuullut arkistossa.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

"Edelleen käräjäoikeuden katsomassa videossa Axxxxx kysyy
"Mut miks sä rikkosit sit sen ikkunan?""

Käräjäoikeusko on sitten kuullut videolta väärin? Ylläoleva lause on KäO:n välituomiosta.

edit. No tietysti, tästähän on vatkattu ja vatkattu vuosi sitten. Olkoot miten on, tulevia päiviä odotellen 8) Toki jos muoto on todella "te", viitataanko tässä Anneliin ja huppariin, vai Anneliin ja Jukkaan :wink:
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Turha tätä on vatkata. Mene arkistoon katsomaan video. Kuinka Amanda olisi voinut kysä Annelin ja murhaajan yhteistyöstä ikkunan rikkomisessa? Kysymys oli isän ja äidin kuvitellusta tappelusta.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Miksi Auer kertoi Joutsenlahdelle, että Jukka ei huutanut apua?

Auer kertoi kuulleensa Jukan huutavan jotain Annua, tai ehkä jotain Hannua. Kertoi miettineensä myös, että mitähän se oikein huusi, että olikohan Jukalla jotain asiaa. Pohti olisiko Jukka vain halunnut tietää, onko hän hengissä. Lisäsi, että Jukkahan oli sellainen pieni mies, niin että tuskinpa hänestä olisi ollut puolustamaan Aueria. Totesi J:lle myös, että Jukka oli hirveen väsynytkin pitkästä työpäivästä, että sekin vielä, niin että tokkopa Jukka olisi pystynyt väsymykseltään Annua auttamaan - jos tappaja olisi uhannut hänenkin henkeään.

Kun Auer oli ymmärtänyt Jukan annu-huudot tuolla tavalla, niin eikö ole outoa, että nyt, seitsemän vuoden kuluttua puolustus vetoaa siihen, että Jukka huusia Annua apuun. No kesti jonkin aikaa Auerilta ymmärtää, että apuahan se Jukka olisi tarvinnut.

Kuva

Nuo Auerin selittelyt ovat täyttä puppua, naurettavia, niin falskeja, että harvoin olen vastaaviin törmännyt. Joutsenlahti on Suomen älykkäin poliisi.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Vastaa Viestiin