Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

CSI
Michael Knight

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Jotta sitä minä vaan aattelin ääneen ihmetellä - ei tämä välttämättä ole edes Kackeliin kuuluvaa asiaa vaan voishan tän tonne Ulvila alueellekin tuupata (vaan mihin niistä tsiljoonista keskusteluista siellä?)

Niin notta sitä minä tässä vaan aattelin ääneen ihmetellä, että montako vuotta tai vuosikymmentä nämä Ulvilakeissin ympärillä jo n:ttä vuotta keikkuvat höperöt aikoo sitä ajatustensa Vantaajokea tyhjentää näille alueille vai josko rupeais olemaan niinku suurinpiirtein se mitä on sanottavaa, sanottu?

Jotensakin huvittaa kun tietyt nickit pörrää täällä kauhea purpuri perseen alla --- ilman ihmeempää sanottavaa ja se vähäkin sanottava on sanottu jo ajat sitten.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

annijatta kirjoitti: Sisotalo ei tee muuta kuin kiusaa lasta. Miten se olikaan sen oman jälkeläisen kohtalo?
(itse olet tästä netissä kertonut)
Kerros meillekin tuo tarina? Rääkkäsikö Sepedeus omaansakin?

Olis varmaan kaamea rangaistus syntyä joksikin sossulogian ex-dosentti Seppo Isottelutalon lapseksi tähän maailmaan.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

CSI kirjoitti: Niin notta sitä minä tässä vaan aattelin ääneen ihmetellä, että montako vuotta tai vuosikymmentä nämä Ulvilakeissin ympärillä jo n:ttä vuotta keikkuvat höperöt aikoo sitä ajatustensa Vantaajokea tyhjentää näille alueille vai josko rupeais olemaan niinku suurinpiirtein se mitä on sanottavaa, sanottu?

Jotensakin huvittaa kun tietyt nickit pörrää täällä kauhea purpuri perseen alla --- ilman ihmeempää sanottavaa ja se vähäkin sanottava on sanottu jo ajat sitten.
Tätä samaa olen ihmetellyt mielessäni kerran jos eräänkin. Kuinka monta vuotta riittää "uusia" ajatuksia ja teorioita heiteltäväksi casen ympärillä? Itsellä kun ei oikein tapahdu mitään ajatustoimintaa jutun suhteen enää, siis sellaista jota ei olisi ehtinyt jo aiemminkin ihmetellä tai ajatella. Välillä saattaa tupsahtaa mieleen uusi kysymys jutun suhteen mutta pääsääntöisestipä nekin kysymykset on kysytty jo muiden toimesta. No, ehkäpä Ulvilan pelmaaminen on ajankulua joillekin, aivan kuten toisille on ajankulua hämmästellä asiaa (esim allekirjoittaneella).
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

CSI:n kysymykseen osaavat muut yksityiskohtaisemmin vastata, mutta asian ydin on se, että kyseisen nimimerkin oma poika on terapiassa saanut "valemuistoja" ja todistanut isäänsä vastaan jossain keississä. Tämän perusteella olen tehnyt omat johtopäätökseni "objektiivista faktaa" kirjoittavan "keskustelijan" motiiveista.

Mutta nyt korjaa + täydentää joku, joka tietää paremmin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

CSI kirjoitti:Jotta sitä minä vaan aattelin ääneen ihmetellä - ei tämä välttämättä ole edes Kackeliin kuuluvaa asiaa vaan voishan tän tonne Ulvila alueellekin tuupata (vaan mihin niistä tsiljoonista keskusteluista siellä?)

Niin notta sitä minä tässä vaan aattelin ääneen ihmetellä, että montako vuotta tai vuosikymmentä nämä Ulvilakeissin ympärillä jo n:ttä vuotta keikkuvat höperöt aikoo sitä ajatustensa Vantaajokea tyhjentää näille alueille vai josko rupeais olemaan niinku suurinpiirtein se mitä on sanottavaa, sanottu?

Jospa meilla on salattuja agendoita?
Tai pelkastaan ihan hirvea tiedonjano. Etta miten taa Auerbikin kuutio ratkeaa. Nyt kun oikeudenkaynnit on tuoneet vahan lisavalaistusta/uusia lillukanvarsia marehdittavaksi.

Sen lisaksi palstalla on paljon uusia kirjoittajia, jotka kyselevat taustatietoa. Jonkunhan niille pitaa nayttaa valoa. Ja toisaalta taas tietenkin niita uusia*, jotka tahan normaaliin uusien tapaan purkavat paineitaan kirjoittamalla kilometriviesteja, joissa ekaksi paljastetaan vahingossa omat olemattomat tiedot "faktoista", sitten lytataan kaikki vanhat kirjoittajat alykaapioina, ja sen jalkeen todistetaan oma alykkyys viittaamalla Occamin partaveitseen.

Mutta uudet mutuajat ovat tietty aina parempia kuin vanhat poteroissaan lymyajat.

*Talla en todellakaan tarkoita sinua, CSI. Enaa. Kirjoitatkin viela hyvin. Eika ollut siis normaalista poiketen sarkasmia.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ma Syys 09, 2013 5:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

annijatta kirjoitti:Sisotalo voisi lopettaa tuon valemuisto mantransa.
Hovioikeus on asiantuntijoita kuullut ja muistot ovat todellisia.
Korkein oikeus on muistot puntaroinut ja antanut annelille mahdollisuuden selvittää miksi tällaisia muistoja.
Käräjäoikeus ottaa kantaa muistoihin myöhemmin kun ovat saaneet materiaalia puolesta ja vastaan.
Sisotalo ei tee muuta kuin kiusaa lasta. Miten se olikaan sen oman jälkeläisen kohtalo?
(itse olet tästä netissä kertonut)
Eikös kyse ollut mielisairaalassa olevasta tyttärestä tms. Asian voi tarkistaa sisotalon niin paljon mainostamasta blogistaan.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti: *Talla en todellakaan tarkoita sinua, CSI. Enaa. Kirjoitatkin viela hyvin. Eika ollut siis normaalista poiketen sarkasmia.

Aaahh!!! Kuinka söpöä... Tämänkaltaisista ei voi tulla kuin herttaiselle mielelle

Kuva

Alussa oli
CSI:lle jaahyvaisiksi muutama neuvo...

Kyllä te totutte...

Nyt muistiin tulvahtaa eräs onnellinen koulumuisto:
Nuorempi pikkusekkuflikka oli juuri muuttanut naapurustoon ja tuli täten uutena myös meidän kouluumme. Vähän sitä pelättiin miten tyttöraasu pärjää koska tiedossa oli että samalla luokalla olisi flikkajengin johtaja joka ei uusia kavereita porukkaan hevillä hyväksy.
Pikkuserkulle kotona teroitettiin että 'ole vain oma itsesi, pidä pääsi ja kerro toisille että kyllä te totutte...' Näinhän siinä sitten kävikin että lopulta hänestä ja entisestä flikkajengijohtajasta tuli hyviä bestiksiä joka on säilynyt näihin päiviin asti. Ja tässä tapauksessa hyvää oli siis myös se, ettei suhde muodostunut alisteiseksi, eli pikkuserkku oli se sama mielipiteensä säilyttävä ihminen kuin alussakin kouluun tullessaan...
peikonlehti
Roger Murtaugh

Onko tossa kuvassa turre ja pikkuserkkunsa?
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

No ei ku... ... mä sain ton pohjoisamerikasta eräältä ystävältä. Se kun oli niin söpö ja sopi juttuun...

Ystävä kertoi että harjoittelevat siinä jotain luontonäytelmää... kertoi myös että ensi-illassa heidät on verhottu vain peikonlehdellä...
peikonlehti
Roger Murtaugh

Oho! Taitaa leidit tarvita kunnon puskan niitä lehtiä, jottei turre tursota.

Hälsningar från Skavaböle,

Trolltidningen
silves
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja silves »

Tämä viesti kai kuuluisi sisotalo-ketjuun, mutta en sinne kirjoita, koska en halua osallistua yksittäistä nimimerkkiä mahdollisesti loukkaavaan tai parjaavaan ketjuun.

Olen kuitenkin pannut merkille, että Sisotalon viesteissä on poikkeavan paljon kirjoitusvirheitä. Niitä tietysti esiintyy kaikilla, mutta ko. nimimerkillä erityisen runsaasti. Olen siinä ymmärryksessä, että kysesssä on ns. akateemisen koulutuksen saanut henkilö, dosentti (en tiedä onko ollut joskus vai onko vielä).

Mielestäni tällä Ulvila-palstalla on useita erittäin hyvää suomen kieltä kirjoittavia henkilöitä. Se, että tsekkaa lähettämänsä viestin kieliasun ennen lähettämistä edes pintapuolisesti osoittaa kunnioitusta lukijoita kohtaan ja luo yleistä uskottavuutta kirjoittajaan.

Arvioisin, että Sisotalon viestit saisivat korkeintaan tyydyttävän arvosanan yläkoulusta korkeakouluun asti. Nyt viittaan suomen kielen kirjoittamisen tasoon. Kyse voi olla lukihäiriöstä, mutta tunnen esim. tohtoriksi väitelleen henkilön, joka lukihäiriöstään huolimatta kirjoittaa paljon sujuvampaa ja oikeaoppisempaa kieltä.

Mutta jees - kirjoitusvirheet ovat ihan inhimillisiä, mutta jos niitä on silmiinpistävän paljon ja toistuvasti, niin asiasta voi mielestäni täällä Lautamiehissä näin kommentoida.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ahhah--Turre panee parastaan kun ma kehun muiden kynaa.
Et sa kylla ton tason tarinoilla mitaan henkisten kilpailujen palkintoa saa. Puuttuu niin mielikuvitusta kuin sanan sailaa. Kuvituskin jattaa toivomisen varaa.

Mutta mukava kun laitoit sen mun jaihinputoamisjutun tammikuulta talteen. Kiva video ja ah niin opettavainen. Mukavasti muistutti taas mieleen, kuinka akkia yhdeksan kuukautta kuluu ja palstavauvoista tulee vanhoja konkareita.

Tykkasitko muuten mun uudesta elainlajiloydosta Acerantomon auerii? Ei ollut edes vaikea tunnistaa, vaan tuntomerkit sopivat lahes sellaisenaan. Vahan piti ruokalistaa muuttaa.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ma Syys 09, 2013 9:33 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Onko kysymys lyöntivirheistä? Miltä kuulostaa suomen kieli kun puhun?
https://www.youtube.com/watch?v=SWrG7wIky-M
Elizzza
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Sisotalon ulosanti on selkeää ja eläväistä. Lukisitko lapsille satuja, Topelius ja Grimm on varmaan tekijän oikeuksista vapaa. Yksi satu yhteen Youtubeen kerrallaan. Lapset kuuntelisi varmasti mielihyvin. Pitäisi vaan olla avustaja katsomaan, ettei silmälaseissa peilaa tietokoneruutu.
Vastaa Viestiin