Oliko seurueella riitaa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

awa kirjoitti: Huh huh - mitä mitäänsanomatonta liirumlaarumia - Urho ole vaikka kirjoittamatta mitään mutta kaikenlaista paskaa ei kannata suoltaa eetteriin.
Liirumia mitä hyvänsä, eipä vaan taaskaan tullut mitään asiaperustetta :wink:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
awa kirjoitti: Huh huh - mitä mitäänsanomatonta liirumlaarumia - Urho ole vaikka kirjoittamatta mitään mutta kaikenlaista paskaa ei kannata suoltaa eetteriin.
Liirumia mitä hyvänsä, eipä vaan taaskaan tullut mitään asiaperustetta :wink:
Ai tuohon sinun kirjoitukeesi vaadit vielä asiaperustetta ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Sinun väittämisiäsi sen sijaan pystyy kaatamaan mennen tullen, joten miten voit luottaa omiin kirjoituksiisi?
Ole hyvä ja tee se sitten! Ongelmahan täällä nimenomaan on jo pitkään ollut se, että ngläisten joukosta tulee niin kovin vähän, jos ollenkaan mitään loogisia perusteluita omille teeseille tai vastaväitteille.

Tilanne olihyvin toisenlainen v.2004 ja 2005, kun ngläiset vetivät pitkään sitä linjaa, että luottakaa poliisiin, yli 95% epäilyistä on oikeita. Näyttö tulee kertomaan tavallisesta lauantai-illan tarinasta. Etp:n julkistaminen sitten käänsi tilanteen, ja syntyi tämä nykyinen "keksitään mitä vaan" tyylinen Nissen syyllistäminen.
Otetaanpa tämä Urhon liirumlaarumiksi kehuttu teksti tänne suraavalle sivullekin .

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No niin arvoisa Urho, tässäpä eräs mahdollisuus, joka tosin on aivan mielikuvitusta.

Mielestäsi on ollut mahdotonta, että Nisse olisi voinut kulkea pitkin kankaita piilottamassa tavaroita, sillä jos joku olisi hänet nähnyt, niin hän olisi paljastunut.

Nisse olisi aivan hyvin voinut kävellä vaaratta pitkin kankaita, sillä hän olisi voinut sanoa etsivänsä apua haavoittuneille tovereilleen.

Mitään muuta tavaraa hänen ei olisi tarvinnut piilottaa, kuin kengät, sillä muu kama oli jo moottoripyörän kätköissä, josta ne joku löytäessään, olisi pitänyt sitä aivan normaalina retkeilijöiden säilytyspaikkana.

Saatuaan kengät vietyä jemmaan, hän huomasi, ettei kukaan ollut nähnyt häntä, joten mikäpä siinä olisi ollut mennä takaisin teltalle odottamaan löytäjiä.

Pahaksi onneksi, hänen ollessaan pesemässä rannassa jalkojaan ja sukkiaan, olivat lintubongarit tulleet paikalle, jolloin hänen oli vetäydyttävä pusikon taa odottamaan mitä sitten seuraa.

Bongareiden lähdettyä, hän kävi tarkistamassa näiden tarkkailupaikalta miten hyvin sieltä näki esim. teltan ja sen puskan taa, jossa itse olisi ollut.

Kovin olivat huonot näkymät olleet bongareilla, sillä mitään selvää kuvaa eivät he sieltä saaneet, vaikka olivatkin suhteellisen lähellä romahtanutta telttaa.

Ainoastaan jonkun jalat sieltä pilkoittivat.

Nyt täytyy otta huomioon se, että Nisse oli pitkä kaveri ja pojat varmasti paljon lyhyempiä, joten näkökulmakin on saattanut merkittävästi muuttaa maisemaa.

Varmistaakseen harhautustaan, hän veti Irmelin teltasta ulos ja riisui hänet.

Valitettavasti silloin joku olikin jo nähnyt (bongarit), ettei riisuttua tyttöä ollut aiemmin näkynyt risasta teltasta, johon se riisumisen jälkeen näkyville jäi, joten se herätti vuosikymmenten jälkeen, poliisien ottaessa uudelleen asian koulutusmielessä käsittelyynsä, eräänä tekijänä juttuun uudenlaisen kuvion.

Kuten Urho hyvä huomaat, niin ei siellä maastossa olisi ollut mitenkään vaarallista naama veressä kulkea.

Veretön naama sitävastoin olisi herättänyt jälkeenpäin vasta kamalan älämölön, joten pienet lommot turpavärkissä olisivat vain lisänneet uskottavuutta tarinaan, sillä tarinahan tämä on, ei missään nimessä totuus.

Jos minä olisin Sinä, niin vaatisin Sinua uskomaan tätä tarinaa, enkä sitä , mitä muut kenties väittävät, joten: Thats it.
Urho

Kuten jo muualla totesin, jokainen tulee autuaaksi uskossaan. En vaadi sinua uskomaan teorioitani, joita siis ei edes ole, mutta kysehän oli siitä, että sinä väitit pystyväsi mennen tullen kumoamaan väitteeni. Sen sijaan, että olisit niin tehnyt, pistelit oman arvauksesi siitä mitä olisi voinut tapahtua. Itse olen aina sanonut, että teoriassahan Nisse olisi paikalla olleena voinut teot tehdä, mutta siinä on liian monta loogista heikkoutta, joten en siihen usko.

Ymmärsinkö muuten oikein, uskot Kivilahden nähneen nimenomaan Nissen?
Hessu52
Watson itse

Hyvä Urho.

Kunhan vastaat ensin, mitä ovat nuo mainitsemasi loogiset heikkoudet, niin sitten voin kertoa sinulle mitä mieltä olen Kivilahdesta.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Hessu52 kirjoitti:

Nyt täytyy otta huomioon se, että Nisse oli pitkä kaveri ja pojat varmasti paljon lyhyempiä, joten näkökulmakin on saattanut merkittävästi muuttaa maisemaa.

Hattu pois päästä, Hessu on puhunut! Ja aivan soopaa taas kerran.
Hessu52
Watson itse

No niin arvoisa Jesse Livermore, nyt voinet laittaa arvovaltasi peliin ja sanoa mikä tuossa tarinassani ei voisi olla totta.

Sinä kyllä itse väität toisia valehtelijoiksi, mutta et itse saa mitään teesin puolikastakaan irti itsestäsi.

Mikä tuossakin väitteessäni sitten on väärin?

Jos maastoa tarkkailee maailmaa 20-30 senttiä korkeammalta kuin muut, niin varmasti näkee myös paremmin, tai ainakin pitäisi nähdä.

Miksi näkötorneja rakennetaan, ihanko muuten vaan, vai sen takia, että sieltä näkee etäämmälle.

Mikä siis oli juuri tuossa kohtaa arviossani, herra Livermore pielessä, kun otit sen kohteeksesi ja väitit sitä valheeksi?

Valheella on lyhyet jäljet, mutta nyt on menty karkuun "peninkuuluman saappailla".
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Jos maastoa tarkkailee maailmaa 20-30 senttiä korkeammalta kuin muut, niin varmasti näkee myös paremmin, tai ainakin pitäisi nähdä.
On tuo kyllä aika hauska yksityiskohta "tarinassasi". Kyllä kuka tahansa voi kehitellä mielikuvitusjuttuja, joita ei voi millään faktalla kumota, mutta ennen kaikkea - joita ei voi osoittaa todeksi.

Haapalainen oli aika pitkä hujoppi, olisko ollut Nisse jonkin verran pidempi, kjäh.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Hessu52 kirjoitti: Mitään muuta tavaraa hänen ei olisi tarvinnut piilottaa, kuin kengät, sillä muu kama oli jo moottoripyörän kätköissä, josta ne joku löytäessään, olisi pitänyt sitä aivan normaalina retkeilijöiden säilytyspaikkana.
Aina vaan paranee. Täytyihän toki Nissen olettaa, että murhatutkijat eivät missään tapauksessa tutkisi rikospaikkaa, täytyihän? Täytyihän?
:lol: :roll:
Hessu52
Watson itse

Vaikka tuolla toisaalla lupasinkin olla ottamatta kantaa herra Livermoren kirjoitelmiin, niin tähän kuitenkin säälistä voin vastata, kun samalla totean, miksi hän ei kirjoita tänne mitään ideoita.

No jääköön väliin, mutta varmaan kaikille meni perille.

Ei Nissen olisi tarvinnut olla huolissaan, vaikka prätkässä olleet tavarat olisivatkin löytyneet, sillä saattaahan olla, että kaikki arvoesineet, kuten lompakot, kellot ja muut pienet helpostikatoavat tilpehöörit oli laitettu jo prätkän työkalulaukun suojiin eni töikseen leiriin tultua.

Sepi on voinut laittaa rotsinsa Nissen prätkän satulan alle turvaan, sillä hän oli melko hyvin vaatetettu oikein pitkiä kalssareita ja välihousuja myöten.

Sepin nahkarotsin jemmaaminen Nissen prätkän satulan alle ei olisi ollut mikään tavaton asia, siispä jäljellä olikin enää puukko, uimapuku ja "rippikengät".

Puukko uimapuvun sisään ja bensatankkiin, jolloin veriset jäljet jäivät takin kylkiin, kengät kainaloon ja kankalle niitä piilottamaan.

Ei mitään vaaraa missään.

Suurin vaara olisi ollut, jos hän olisi lähtenyt pois koko leiripaikalta, silloin olisi käry auttamattomasi käynyt, joten surmapaikka oli ainoa "turvallinen" paikka, vaikka kuinka miettisi.

Tämä kaikkihan on kuitenkin vain spekulaatiota, eikä totta, vaikka tarina voisikin näin mennä.

Et siis antanut mitään uutta ajateltavaa tuossakaan väitteessäsi, mutta yritä kovasti, ehkä vielä onnistut.
Urho

Hessu52 kirjoitti:Hyvä Urho.

Kunhan vastaat ensin, mitä ovat nuo mainitsemasi loogiset heikkoudet, niin sitten voin kertoa sinulle mitä mieltä olen Kivilahdesta.
Nisse tekijänä teorian loogiset heikkoudet olen käynyt vuosien varrella usein läpi, mutta kertauksena ranskalaisn viivoin. Ja nämä siis muodostavat kokonaisuuden, päinvastoin kuin erään toisen tahon juttu :wink:

- tapauksen jälkeen eletty elämä kertoo ihan toisenlaisesta ihmisestä kuin kolmoismurhaajasta
- Nissen vammat, joista on oma otsikko, joten ei väittelyä tässä yhteydessä
- paikalla nähty henkilö, josta yksi näkijöistä totesi: "ei se Nisse ollut"
- kadonneet tavarat, jotka eivät todellakaan mahtuisi prätkiin, jotka todennäköisesti tutkittiin
- Nissen verta löytyi sieltä mistä pitikin
- ajatus siitä, että 18v. poikanen sortuu elämänsä ainoaan rikokseen (taidan unohtaa sen perintöaseen piilottelun) ja menee päälle päätteeksi nekrofilianomaisesti osin alastoman ruumiskasan päälle makaamaan ja kärpästen imettäväksi, on suorastaan naurettava

Tuossahan noita...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti: - paikalla nähty henkilö, josta yksi näkijöistä totesi: "ei se Nisse ollut"
Olikos se vielä niin, että nähdyllä henkilöllä oli väritykseltään samankaltainen vaatetus kuin Gustafssonilla - teltalta löydettäessä ?

Hessu52
Watson itse

Sanot Nissen verta löytyneen sieltä mistä pitikin, Urho hyvä, mutta sitä löytyi myös sieltä, mistä ei olisi pitänytkään, eli vähän joka paikasta.

Kengät oli yksi sellainen, mistä taasen ei löytynyt Gustun verta sisältä, josta sitä olisi pitänyt löytyä, mutta kun ei löytynytkään verta lainkaan, ainoastaan joku tuhrujälki, joka on saattanut tulla murhaajan kädestä, hänen viedessään kenkiä jemmaan.

Siispä kengät olivat todennäköisesti olleet murhaamis hetkellä jonkun jaloissa, ja kukapa toisen kenkiä lainaisi, sillä niistä saattaisi saada silsan, tai jalkasienen, joten ei ole kuin yksi epäilty.

Kuinka hän olisi tajuttomana voinut kömpiä ruumiskasan päälle ja säilyä siistinä, kuten todistajat hänestä kertoivat.

Kyllä ihminen pystyy olemaan vaiti tehtyään tappotyön, vrt. Imatra, jossa nuori poika eli elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, kun oli murhannut tytön.

Mistä sinä tiedät Gustun yksityiselämästä, sillä olihan hän jo samana murhasyksynä vetänyt jotain kaveriaan melko rotevasti kuonoon.

Omien puheittensa mukaan, hän oli pitkään murhayön jälkeen kireä ja herkkä tappelemaan, joten unohda puheet rauhallisesta perheenisästä.

Kyllä ne kamat olisivat prätkään sopineet, usko jo Urho hyvä, sillä ei niitä niin paljon ollut ja Gustukin oli varmaan hankkinut kassinsa sen kokoisena, että sen satulan alle saa sopivasti mahtumaan.

Etsi se prätkä, niin otetaan siitä mitat ja katsotaan olisivatko kamat sopineet sinne.

Kyllä muukin samanlainen AJS-mopo riittää, kunhan on 350 kuutioinen vm.52.

Lopuksi nämä Gustun kaikki valehtelut ja tarinoiden muutokset ja joidenkin asioiden unohtelut sekä väite siitä, että hän ei muista mitään, mutta murhia hän ei muistamansa mukaan ole tehnyt.

Valikoivaa on muisti ollut.
Urho

Hessun jutut taas pala palalta.
Sanot Nissen verta löytyneen sieltä mistä pitikin, Urho hyvä, mutta sitä löytyi myös sieltä, mistä ei olisi pitänytkään, eli vähän joka paikasta.
Jaa, kas kun ei syyttäjä osannut tällaista väittää
Kengät oli yksi sellainen, mistä taasen ei löytynyt Gustun verta sisältä, josta sitä olisi pitänyt löytyä,

Siispä kengät olivat todennäköisesti olleet murhaamis hetkellä jonkun jaloissa, ja kukapa toisen kenkiä lainaisi, sillä niistä saattaisi saada silsan, tai jalkasienen, joten ei ole kuin yksi epäilty.
Mikään verijäljissä ei viitannut suorasti tai epäsuorasti Nissen syyllisyyteen. Usko nyt jo viimeinkin se mitä asiantuntija oikeudessa sanoi.
Kuinka hän olisi tajuttomana voinut kömpiä ruumiskasan päälle ja säilyä siistinä, kuten todistajat hänestä kertoivat.
"verinen mytty", sanooko mitään? Mistä ihmeestä keksit tuon siisteyden? Ja päällimmäiseksi hän päätyi mahdollisesti tekijän siirtämänä.
Kyllä ihminen pystyy olemaan vaiti tehtyään tappotyön, vrt. Imatra, jossa nuori poika eli elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, kun oli murhannut tytön.
Pystyy, pystyy, Nissen elämä vain ei ole mustasukkaisuuden ja väkivallan leimaamaa, vai keksitkö nyt sellaisenkin? Imatran kaveri muuten tunnusti heti, kun sai kutsun uusintakuulusteluun.
Mistä sinä tiedät Gustun yksityiselämästä, sillä olihan hän jo samana murhasyksynä vetänyt jotain kaveriaan melko rotevasti kuonoon.
Mistähän sinä nyt tämän keksit? Nisse joutui Kaisaniemen puistossa kavereineen hyökkäyksen kohteeksi, ja sai kai nenilleenkin.
Omien puheittensa mukaan, hän oli pitkään murhayön jälkeen kireä ja herkkä tappelemaan, joten unohda puheet rauhallisesta perheenisästä.
Tuo herkkä tappelemaan on sinun oma keksintösi.

Lopuksi nämä Gustun kaikki valehtelut ja tarinoiden muutokset ja joidenkin asioiden unohtelut sekä väite siitä, että hän ei muista mitään, mutta murhia hän ei muistamansa mukaan ole tehnyt.
Katsopas otsikkoa "puhuuko Nisse totta". Pyysin sinne selvitystä Nissen ristiriitaisista puheista, mutta eipä niitä ilmaantunut. Poliisi löysi etp:hen kolme kuulusteluaikaista ristiriitaisuutta, joista yksikään ei ollut syyllisyyteen osoittava.

Lopetan nyt nämä Hessun kuvitelmien kommentoinnit vähäksi aikaa. Hessu on luonut itselleen mielikuvitustodellisuuden ja höystää juttujaan keksityillä asioilla. Yksikään Hessun teorioista ei saa vahvistusta etp:stä tai oikeudessa esitetystä.

Lue Hessu oikein monta kertaa ajatuksella se oikeuden päätös ja tutustu labra- ja lääkäripäivien antiin. Ja jos oikein haluat pinnistää, niin soita sille Jäppisen kaverille
Vastaa Viestiin