Jos hänet tullaan vapauttamaan käräjillä niin valittaakohan syyttäjä vielä yhtä kehnoilla näytöillä hoviin?
Jos itse olisin Auer ja saisin korvauksia valtiolta aiheettomasta vankilassa olosta niin lahjoittaisin korvaukseni sille, joka antaa ratkaisevan vihjeen huppumiehen henkilöllisyydestä. Jos oikea murhaaja löytyy niin Auerin maine puhdistuu ja hän tulee vielä saamaan töitä. (Olettaen tietysti, että pedofiliatuomiokin kumotaan virheellisenä.) Muussa tapauksessa koppikorvaukset tulevat sossun maksaman toimeentulotuen sijaan joten loppuiän elanto on joka tapauksessa kolehtia veronmaksajilta.
Joku tietää tästä huppumiehestä jotakin, se on varma. Maa ei ole häntä niellyt. Minusta ratkaiseva moka poliisilta oli päästää tämä alun perin karkuun, mutta löytyihän se Osama bin Ladenkin lopulta kun ilmiantopalkkiot nostettiin tähtitieteellisiin summiin (ja paria sen kaveria taidettiin jopa kiduttaa vähäsen).
Murha saattaa ratketa sosiaalisen median kautta. Somea ei ollut vielä Kyllikki Saaren, Tulilahden murhien ja Bodomin aikaan, mutta nykyisin ihmiset juoruavat anonyymisti netissä. Näitä vihjeitä kannattaisi poliisin tarkistaa. Olen itsekin lukenut keskustelupalstoilta juttuja, jotka antaisivat ymmärtää, että joku tietää murhaajan henkilöllisyyden. Saattaahan ne hyvinkin olla jotain avohoitopotilaiden jorinoita, mutta ei kai se paljon maksa, (siihen verrattuna, mitä on tähän mennessä maksanut
Syy, miksi itse uskon, että huppumies saattaisi olla homo, on se, että ilmiantaja joutuisi mahdollisesti samalla tulemaan kaapista eikä ole siksi puhunut.