Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyllisyyttä?
Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyllisyyttä?
Kuten netissä lukee useassa rekisterissä, AA:n uusi osoite oli Löytänänkatu 4 C 13 20540 Turku. Sinänsä on todella outoa, että lukee, kun ajattelee, että murhaaja on vieraillut edellisessä osoitteessa ja AA itse ja hänen tyttärensä näkivät murhaajan.
Ehkä vielä oudompaa on kyseisen rivitaloasunnon sijainti. Ajatelkaa siis, että asunnon hankkijan edellisessä asunnossa mielipuoli murhaaja rynni sisään ikkunasta ja tappoi puolison. Mistä siis tekee mieli hankkia uusi asunto, että ei tarvitse pelätä huppumiehen uutta vierailua? Kerrostalosta?
AA:n ratkaisu oli hankkia asunto ensinnäkin rivitalosta, jossa ikkunat ja ovet ovat siis maan tasalla. Ja toiseksi vielä paikasata, jossa takapiha loppuu synkään metsään. Järjetöntä jos ei peräti epäluonnollista!
Olen usein ulkoillut tuossa metsässä, tarkemmin sanottuna sen reunassa takapihoja viistäen kulkevalla polulla. Metsä on todella tiheä ja siinä mielessä synkkä. Alue on, muuten, rauhoitettu muinasimuistoalue ja vieressä sijaitseekin rautakautinen kalmisto. Huu ... Metäspolulta pääsee muutamalla askeleella esimerkiksi juuri AA:n asunnon pihaovelle ja ikkunoiden luokse, joille naapurista ei näe.
Voin vain kuvitella, miten hyvin AA ja lapset ovat saaneet unta synkkenevässä syysillassa.
Tai sitten AA ainakin nukkui ihan hyvin.
Ehkä vielä oudompaa on kyseisen rivitaloasunnon sijainti. Ajatelkaa siis, että asunnon hankkijan edellisessä asunnossa mielipuoli murhaaja rynni sisään ikkunasta ja tappoi puolison. Mistä siis tekee mieli hankkia uusi asunto, että ei tarvitse pelätä huppumiehen uutta vierailua? Kerrostalosta?
AA:n ratkaisu oli hankkia asunto ensinnäkin rivitalosta, jossa ikkunat ja ovet ovat siis maan tasalla. Ja toiseksi vielä paikasata, jossa takapiha loppuu synkään metsään. Järjetöntä jos ei peräti epäluonnollista!
Olen usein ulkoillut tuossa metsässä, tarkemmin sanottuna sen reunassa takapihoja viistäen kulkevalla polulla. Metsä on todella tiheä ja siinä mielessä synkkä. Alue on, muuten, rauhoitettu muinasimuistoalue ja vieressä sijaitseekin rautakautinen kalmisto. Huu ... Metäspolulta pääsee muutamalla askeleella esimerkiksi juuri AA:n asunnon pihaovelle ja ikkunoiden luokse, joille naapurista ei näe.
Voin vain kuvitella, miten hyvin AA ja lapset ovat saaneet unta synkkenevässä syysillassa.
-
Kurkkumaa
- Hetty Wainthropp
Videolla puolitoista vuorokautta tapahtuman jälkeen sairaalassa on kai se Joutsenlahti kun haastattelee Aueria. Auer tarkentaa tapahtumia välillä kysellen, mm. oliko oven ikkuna kokonaan rikki tai oliko piharuukun alla olleita kiviä käytetty ikkunan rikkomiseen.
Yhdeksän minuutin paremmalla puolen videota Auer arvelee Jukan ottaneen ne klapit. Ja selittelee perään niistä: "Jukka on tehny". Tajusiko ehkä lipsauttaneensa jotain?
Oliko Klapit ja se että niitä on useampi kuin yksi itse havainnut? Oliko Joutsenlahti ne tarkentanut? Vai oliko tietoinen niistä siksi että oli itse niitä käyttänyt?
Yhdeksän minuutin paremmalla puolen videota Auer arvelee Jukan ottaneen ne klapit. Ja selittelee perään niistä: "Jukka on tehny". Tajusiko ehkä lipsauttaneensa jotain?
Oliko Klapit ja se että niitä on useampi kuin yksi itse havainnut? Oliko Joutsenlahti ne tarkentanut? Vai oliko tietoinen niistä siksi että oli itse niitä käyttänyt?
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Tällä sivulla oleva iso kuva on käsittääkseni juuri AA:n asunnosta metsän puolelta otettuna:
http://www.vaso.fi/huoneisto/l%C3%B6yt% ... atu-4-c-14
Siinä on murhamiehen helppo pujahtaa metsästä pihalle ja sitten piilossa puiden siimeksessä murtautua sisään.
Tästä löytyy asunnon pohjapiirros:
http://www.vaso.fi/huoneisto/l%C3%B6yt% ... atu-4-c-13
Säälin lapsia, jotka ovat omissa huoneissaan pimeän tultua korvat höröllä kuunnelleet alakerran kolahduksia. Ainakin minä olisin vaikka aikuinen mies olenkin.
Edit: Ei se valokuva sittenkään ole AA:n asunnosta tarkemman kartan tihrustamisen perusteella. AA:n asunto idempänä ja lähempänä metsän reunaa.
http://www.vaso.fi/huoneisto/l%C3%B6yt% ... atu-4-c-14
Siinä on murhamiehen helppo pujahtaa metsästä pihalle ja sitten piilossa puiden siimeksessä murtautua sisään.
Tästä löytyy asunnon pohjapiirros:
http://www.vaso.fi/huoneisto/l%C3%B6yt% ... atu-4-c-13
Säälin lapsia, jotka ovat omissa huoneissaan pimeän tultua korvat höröllä kuunnelleet alakerran kolahduksia. Ainakin minä olisin vaikka aikuinen mies olenkin.
Edit: Ei se valokuva sittenkään ole AA:n asunnosta tarkemman kartan tihrustamisen perusteella. AA:n asunto idempänä ja lähempänä metsän reunaa.
Pistetään nyt vielä tämä:
http://binged.it/14PxKQR
Kuvan keskellä olevan talon toinen piha ylhäältä päin on laskujeni mukaan numero 13. Oikealla näkyy myös tiheän metsän viertä kulkeva polku.
http://binged.it/14PxKQR
Kuvan keskellä olevan talon toinen piha ylhäältä päin on laskujeni mukaan numero 13. Oikealla näkyy myös tiheän metsän viertä kulkeva polku.
[quote="Dunnit"]Kuten netissä lukee useassa rekisterissä, AA:n uusi osoite oli Löytänänkatu 4 C 13 20540 Turku. Sinänsä on todella outoa, että lukee, kun ajattelee, että murhaaja on vieraillut edellisessä osoitteessa ja AA itse ja hänen tyttärensä näkivät murhaajan.
quote]
Paikka oli varmasti valittu tarkasti. Näin Kukka ym pääsivät käymään huomiota herättämättä. ties ketkä kävi.
quote]
Paikka oli varmasti valittu tarkasti. Näin Kukka ym pääsivät käymään huomiota herättämättä. ties ketkä kävi.
-
erämaaetsivä
- Christopher Lorenzo
Elizzza:
(kumma homma, ettei näille sivullisille jääny tapahtumista edes valemuistoja.)
Ei kai siellä tarvinnu Kukan ym hiippailla metsissä, sinne vaan taloyhtiön kuntosaliin keskellä päivää. Siellähän oli penkit yleisölle, kukan pojat siellä istua nököttivät, niin ja oli kai siellä viellä erinäinen joukko naapurin penskojakin, ovet oli auki ja saattoipa olla ikkunatki auki.Paikka oli varmasti valittu tarkasti. Näin Kukka ym pääsivät käymään huomiota herättämättä. ties ketkä kävi.
(kumma homma, ettei näille sivullisille jääny tapahtumista edes valemuistoja.)
Mitenkä niin ovet oli auki? Kai niissä nyt lukot ja salvat oli. Löytyiskö kuntosalista kuvaa? Helppo käydä ottamassa jos yötäpäivää auki.
Niinaberg-blogissa kerrotaan että huoneiston seinien läpi kuului askeleet. Helppo homma poliisille olisi kuulustella seinänaapurit, kaikki kuuluu jos askeleetkin kuuluu.
Niinaberg-blogissa kerrotaan että huoneiston seinien läpi kuului askeleet. Helppo homma poliisille olisi kuulustella seinänaapurit, kaikki kuuluu jos askeleetkin kuuluu.
-
erämaaetsivä
- Christopher Lorenzo
On varmaan naapureita kuultu, muttei ole mitään kuulunut ei näkynyt, eikö ole kumma ?Elizzza kirjoitti:Mitenkä niin ovet oli auki? Kai niissä nyt lukot ja salvat oli. Löytyiskö kuntosalista kuvaa? Helppo käydä ottamassa jos yötäpäivää auki.
Kumma homma, aattele.
Kaikilla asukkailla oli avain kuntosaliin, aatteleppa.
-
Vespa velutina
- Rico Tubbs
Itse en ole traumaattisen lapsuuteni jälkeen halunnut asua kuin kerrostalossa.
Mutta sellasia isoja kerrostaloasuntoja, joissa esim. olisi 5 huonetta ja keittiö, on tosi vähän tarjolla. Jos Auer esim. halusi kaikille lapsille oman huoneen ja itellensä vielä vaikka pienen työhuoneen? Ei tuo nyt suoraan syyllisyyttä tukeva seikka ole, mutta traumatisoituneella kyllä mielikuvitus varmaan laukkaisi.
Metsänreuna on asumispaikkana itse asiassa melko hyvä. Joskus keskiajalla metsät varmaan onkin olleet tosi pelottavia, (kun susiakin oli enemmän
) mutta jos ajatellaan saman tapaista rikosta kuin Ulvilassa, niin kuka hullu piileskelisi joulukuisessa yössä metsässä säkkipimeässä? Kylmähän siellä tulee eikä siellä näe mitään. Sinne eksyy, risuihin kompastuu, puihin törmää pakomatkallaan. Jos taskulampun valossa haluaisi hortoilla karkuun, niin poliisihan vain seuraisi valokiilaa ja äkkiä jäisi kiinni.
Pahin on sellainen lähiö, josta on nopea yhteys vaikka moottoritielle. Sieltä kun kerran pääsee karkuun niin kiinnijäämisen riski on pieni.
Mutta sellasia isoja kerrostaloasuntoja, joissa esim. olisi 5 huonetta ja keittiö, on tosi vähän tarjolla. Jos Auer esim. halusi kaikille lapsille oman huoneen ja itellensä vielä vaikka pienen työhuoneen? Ei tuo nyt suoraan syyllisyyttä tukeva seikka ole, mutta traumatisoituneella kyllä mielikuvitus varmaan laukkaisi.
Metsänreuna on asumispaikkana itse asiassa melko hyvä. Joskus keskiajalla metsät varmaan onkin olleet tosi pelottavia, (kun susiakin oli enemmän
Pahin on sellainen lähiö, josta on nopea yhteys vaikka moottoritielle. Sieltä kun kerran pääsee karkuun niin kiinnijäämisen riski on pieni.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Älä nyt viitsi 'rollata'.Dunnit kirjoitti: Ehkä vielä oudompaa on kyseisen rivitaloasunnon sijainti. Ajatelkaa siis, että asunnon hankkijan edellisessä asunnossa mielipuoli murhaaja rynni sisään ikkunasta ja tappoi puolison. Mistä siis tekee mieli hankkia uusi asunto, että ei tarvitse pelätä huppumiehen uutta vierailua? Kerrostalosta?
Anneli Auerilla on sisotalon sanoin sydän "terästä" ja hermot on valokuitua.
Annu nukkuu kuin pieni lapsi. Hänellä on sisäinen varmuus ollut jo 30.11. 2006 lähtien, ettei Huppix hänelle tai lapsille pahaa tahdo. Mitä nyt tuikkas keuhkoihin ilmarinnan. Kyllähän jokainen analyyttinen, looginen, mahdollinen ihminen ymmärtää, että kun tuikataan keuhkoihin, niin silloin ei tappamisaietta ole. Tapettaessahan tuikitaan sydämeen, aorttaan tai vaikka kaulavaltimoihin. (Ja hitaasti tapettaessa pernaan, maksaan ym. vaikeasti kirurgisesti korjattaviin, verekkäisiin elimiin - kuten Jukka S. Lahtea oli himomurhattu kunnes kallon murskaus aivoihin asti lopetti kärsimykset)
Ihan selvä Luvatan sekavasta henkilöstötilanteesta johtuva himomurhahan tämä oli. Jukka oli jättänyt päivärahat jollekin työnhakijalle maksamatta. Vähemmästäkihän sitä suuttuu, pieni ihminen. Jukka sitä paitsi soitti Porvoon poliisille, punaisia Volvoja oli liikenteessä ja yksi mieskin on kuulusteltu. EIkö yhtään rupea raksuttamaan, että tässä nyt syytöntä vainotaan taas? Semmoinen se poliisi on.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
silves kirjoitti:Katselin Youtubesta Auer-videoita, mm. Apulehden.
Vaikutelmaksi jäi, että että eihän tuo lempeänoloinen nainen ole voinut tehdä näitä kauhutöitä, josta häntä syytetään.......
Tämä AA on vain sadan prosentin mysteeri.
Tämä mikään mysteeri ole. Jos jotain asiasta haluat oppia, niin oliskohan sulla ns. ihmistuntemuksen kanssa vielä kehittämisen varaa?
Pari juttua jotka elämänsä aikana kannattaisi oppia:
-pahimmat roistot ovat harvoin jos koskaan elokuvien klassisten "roistojen" näköisiä
- psykopaatit ovat saatanan taitavia
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
Siis elelisit vailla huolen häivää lastesi kanssa metsän reunassa ja maan tasalla ja ilmoittaisit osoitteesi julkisiin rekistereihin, vaikka edellisessä asunnossa ikkunasta sisään on tunkeutunut mielipuolena riehuva murhaaja, jonka sinä ja lapsesi saattaisitte tunnistaa ja jonka motiivi on tuntematon? Uskoo ken haluaa.Vespa velutina kirjoitti:Itse en ole traumaattisen lapsuuteni jälkeen halunnut asua kuin kerrostalossa.
Metsänreuna on asumispaikkana itse asiassa melko hyvä. Joskus keskiajalla metsät varmaan onkin olleet tosi pelottavia, (kun susiakin oli enemmän) mutta jos ajatellaan saman tapaista rikosta kuin Ulvilassa, niin kuka hullu piileskelisi joulukuisessa yössä metsässä säkkipimeässä? Kylmähän siellä tulee eikä siellä näe mitään. Sinne eksyy, risuihin kompastuu, puihin törmää pakomatkallaan. Jos taskulampun valossa haluaisi hortoilla karkuun, niin poliisihan vain seuraisi valokiilaa ja äkkiä jäisi kiinni.
Metsä on tässä oleellista siksi, että metsään rajautuva takapiha on katseilta piilossa pimeän tultua (juurikin siksi, että huvikseen metsässä ei kukaan enää yöllä liiku vaikka liikkuminen täysin mahdollista onkin varsinkin polkua pitkin, kunhan silmät tottuvat). Kerrostalo on tietysti AA:n tapaisessa tapauksessa ehdottomasti paras ratkaisu (on hupsua ajatella, että oma huone jokaiselle lapselle on tärkeämpää kuin murhaajalta suojautuminen ja mielenrauha). Jos on pakko jostain kumman syystä valita rivitalo, niin sitten sellainen, jonka piha näkyy naapuriin tai kadulle. Ratkaisu ei ole kovin turvallinen, mutta varmasti parempi ja turvallisuuden tunnetta enemmän luova kuin metsän reunassa asuminen.
Mielestäni AA:n käytöksen voi selittää vain sillä, että:
a) hän on sen verran vajaamielinen, että ei tajua pelätä itsensä tai edes lastensa puolesta,
b) hän itse tappoi puolisonsa tai
c) hän jostain syystä tiesi, että murhaajasta ei ole vaaraa.
Oikeasti kai vain vaihtoehdot b ja c ovat mahdollisia, koska AA mielentilatutkimuksen mukaan on normaali.
Olen kysellyt ihmisiltä, osaavatko selittää AA:n käytöksen tässä mielessä muulla tavoin. Olen siis pyytänyt kuvittelemaan itsensä samassa tilanteessa. Kukaan ei vielä ole osannut. AA ei kerta kaikkiaan vain osoittanut mitään pelon merkkejä, mikä tuntuu täysin epäluonnolliselta - olettaen, että hän puhuu totta Ulvilan tapahtumista.
Pakko lisätä, että psykopatian lisäksi Annelista huokuu mielestäni narsismi - ihan sama "vaiva" mikä näyttäisi ohjaavan myös Joutsenlahden käyttäytymistä. Onko tämä selitys sille, miksi JJ löysi Annelista sielunkumppanin? (Toisaalta mikäli samankaltaiset egot joutuvat törmäyskurssille, niin oppikirjapsykan mukaan tämähän tarkoittaisi sitä, että henkilöt olisivat tämän törmäyksen jälkeen pahimpia vihollisia toisilleen..)CSI kirjoitti:Tämä mikään mysteeri ole... *SNIP*silves kirjoitti:Katselin Youtubesta Auer-videoita, mm. Apulehden.
Vaikutelmaksi jäi, että että eihän tuo lempeänoloinen nainen ole voinut tehdä näitä kauhutöitä, josta häntä syytetään.......
Tämä AA on vain sadan prosentin mysteeri.
Pari juttua jotka elämänsä aikana kannattaisi oppia:
-pahimmat roistot ovat harvoin jos koskaan elokuvien klassisten "roistojen" näköisiä
- psykopaatit ovat saatanan taitavia
-
Anskubansku
- Scooby-Doo
Voisko joku pistää tänne rivin linkkejä kaikesta auerin videomateriaalista. IL:n sivuilta esim eivät yllättäen aukee...?!
Kokeilin googlen kuvahaun kautta sieltä sitten videohaku, minulla aukesi sieltä. Kerro toimiiko sinulla siten?