Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuski641
Alibin satunnaislukija

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja kuski641 »

Minä olen muistavani että auer itkee ja sanoo että tuntuu pahalta,olenkohan kuullut väärin
kuski641
Alibin satunnaislukija

Tara kirjoitti:Niin, piti vielä huomauttaa, että edes niissä ns tunnustuskuulusteluissa, kun Auer myönsi teon, antoi ymmärtää, että mitättömästä riidasta alkanut sekoilu johti tuohon tekoon, ei sanallakaan ilmaise pahottelua, puhumattakaan järkytyksestä, syystä että oli silloin yöllä ymmärtänyt jotakin aivan väärin. Sen sijaan selitti, että oli ollut sekaisin, mutta että kyllä Jukkakin oli sekaisin, että Jukka satutti häntä ensin.

Soveltavan psykologian professoria luulisi tällaisen asetelman kiinnostavan. Niinhän sitä luulisi.

Maalaisjärki riittää ymmärtämään, että tässä tapauksessa, kun tekijä ei selvästikään tunne minkäänlaista syyllisyyttä, niin eihän hän tietenkään myöskään kadu, ei krokotiilin kyyneleen vertaa. Syyttelee uhria, alkamassa olevia kuukautisiaan..ym. Eli olosuhteet, naisenhromoonitoiminta ym ovat johtaneet surkeaan lopputulokseen, mutta ei se Jukka itsekään kuolemaansa ihan syytön ole. .. :evil:

Tällainen käytös puhuu sen puolesta mitä nuoremmat lapset ovat puhuneet, että JUkan surmaa oli suunniteltu etukäteen..
Äskenen kirjotus siis jossa sanoin että auer itki ja sanoi että tuntuu pahalta on vastaus taran juttuun
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuski, hei, ihan ystävällisesti, mietis nyt..

En kyllä muista ainoankaan Auerin kuulustelukertomuxen sisältäneen verbiä 'itkeä'. Yhden kerran Auer on sanonut nauhalta kuuluvasta sanasta (k)uole, että 'tämä kuulostaa pahalta', jos se 'ääni on hänen äänensä', että kuulostaa 'surkealta' tms jne. Mutta itkien ei tuota ole lausunut. Olisihan sellainen erikoisuus varmasti merkitty litterointiin.

Tämähän menee aivan villiksi, kun uudet jotka eivät ole tutustuneet esitutkintapapereihin ollenkaan. Ei muuta ehtisi tehdäkään, kuin oikoa näitä ihmeellisyyksiä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
silves
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja silves »

Taralle - nähdäkseni uudet keskustelijat ovat mitä tärkeimpiä tälle keskustelulle. Vanhemmat keskustelijat ovat niin jumissa poteroissaan, että ei sieltä juuri muuta irtoa kuin poteron puolustamista ja toista mieltä olevien tyrmäysyrityksiä.

Pistä nyt uusille, vaikka mulle - ne etp:t näytille, niin valistumme. Toisaalta eivät ne ammatti-ihmisetkään tuomioistuimissa ole tutkimusmateriaaleista "totuutta" löytäneet.

Tämä kaikella ystävällisyydellä ja kunnioituksella :)
kuski641
Alibin satunnaislukija

Katsoin juuri ton tunnustus videon Auer sanoi siinä että tuntuu tosi pahalta ja uskomattomalta ,ei kyllä itkenyt niin kuin äsken muistelin,mutta oli kyllä sen olonen,järkyttynyt
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Jos ^sä tunnet ton Annelin hyvinkin, niin oliko se järkyttynyt siitä tappelusta ja surmasta vai siitä tunnustamisesta?
Tara
Horatio Caine

silves kirjoitti:Taralle - nähdäkseni uudet keskustelijat ovat mitä tärkeimpiä tälle keskustelulle. Vanhemmat keskustelijat ovat niin jumissa poteroissaan, että ei sieltä juuri muuta irtoa kuin poteron puolustamista ja toista mieltä olevien tyrmäysyrityksiä.

Pistä nyt uusille, vaikka mulle - ne etp:t näytille, niin valistumme. Toisaalta eivät ne ammatti-ihmisetkään tuomioistuimissa ole tutkimusmateriaaleista "totuutta" löytäneet.

Tämä kaikella ystävällisyydellä ja kunnioituksella :)
Ei ole etp:tä jaossa täällä. Ei onnaa. :x En ottaisi vastuulleni etp:n jakoa minne ja kenelle sattuu, en vanhinta 800 sivun pakettia ja vielä vähemmän v 2012 vapautettua 400 sivun pakettia, joka ei ole hallussani koskaan ollutkaan. Näillä mennään...

Ei täällä missään jumissa olla, hieman vain kyllästynyt..
Viimeksi muokannut Tara, Pe Syys 20, 2013 9:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tara
Horatio Caine

Nostanpa esille uusia nikkejä ajatellen erään kiinnostavan seikan: verestävät nirhaumat ja rakot Auerin käsissä - näkyivät sairaalavideolla (vanhoissa, resoluutioltaan tarkemmissa kuin myöhemmissä videonpätkissä), kun heilutteli käsiään kuvaillessaan tapahtumia.

Kukaan ei ollut kiinnittänyt niihin huomiota ennen kuin muuan tarkkasilmäinen nikki 'jokuvaan' ne äkkäsi:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p544865

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 08#p520208
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Kainonsorttinen kirjoitti: Ei sillä, en lainkaan kyseenalaista MJE:n tutkimusta, mutta olen kyllä sitä mieltä, että sen käyttö näin vakavassa asiassa noin pienellä näytöllä on aika vakavaa. Jos sillä on edes omlut painoarvoa LSH-casessa. Sitähän ei voida tietää.
Toverit täällä aloittivat oikein lupaavasti kun Googlasivat käsitteellä "UV-light rape wounds".  Uuden tiedon ilmaantuessa kuuluukin tehdä sama koe. Googlesta tuli vain vastaus, että pitää etsiä erilisten sanojen persuteella. Tärppejä tulee miljoonia kun etsii neljällä yleisellä sanalla. Rape antaa varmaan miljoonan yksinään.
Siis meiltä puuttuu vielä kokonaan näyttö siitä, että MJE olisi vain kopioinut viisaampiaan. Ei nyt peräännytään siitä, että MJE ratkaisi kun Kukka ja Auer saivat ylipitkät raiskaustuomiot. Ilman hänen arpilöytöjään olisivat psykologit saaneet uurastaa turhaan.
kuski641
Alibin satunnaislukija

Olen kyllä uusi täällä eikä kirjotus taitoni ole todellakaan parhaimmasta päästä ,ei kait sen pitäs olla este tuoda julki omia mielipiteitä,siis eikö nämä jutut täällä varsinki ole mielipiteitä,ku ei alan ammattilaisetkaan pääse yksimielisyyteen.Ise olen ihmetellyt että miten auer ehti lavastaa paikat ,käydä pesulla,piilottaa toinen tekoväline,veriset vaatteet,kengänjäljet,pistää itseään kylkeen ja toinen asi mikä ihmetyttää etää ku auer teki tunnustuksen miksi se ei muistanu mihin on laittanut toisen tekovälineen,veriset vaatteet
silves
Remington Steele

sisotalo kirjoitti: [
Toverit täällä aloittivat oikein lupaavasti kun Googlasivat käsitteellä "UV-light rape wounds".  Uuden tiedon ilmaantuessa kuuluukin tehdä sama koe. Googlesta tuli vain vastaus, että pitää etsiä erilisten sanojen persuteella. Tärppejä tulee miljoonia kun etsii neljällä yleisellä sanalla. Rape antaa varmaan miljoonan yksinään.
Siis meiltä puuttuu vielä kokonaan näyttö siitä, että MJE olisi vain kopioinut viisaampiaan. Ei nyt peräännytään siitä, että MJE ratkaisi kun Kukka ja Auer saivat ylipitkät raiskaustuomiot. Ilman hänen arpilöytöjään olisivat psykologit saaneet uurastaa turhaan.
Moi Sisotalo, tein tarkemman haun ja havaitsin, että tutkimusta on tehty enemmänkin ko. aiheesta.

Mutta en hallitse lääketiedettä tai sen merkitystä rikostutkinnalle tavallista kaduntallaajaa paremmin, joten jääköön tämä tähän. Ei tällaisilla "todisteluilla" ole muuta kuin viihdearvoa niille, jotka viestejä täällä lukevat.

Jos tilanne tulee eteen, niin voin tähän UV-valooon palatakin, mutta nyt se ei tunnu mitenkään tärkeältä.

Mielestäni kuitenkin väheksyt MJEn todistusta ja samalla häntä henkilönä epäkorrektisti ja tarkoitushakuisesti.

Varmasti samanlaiseen viestintään ovat monet muutkin täällä eksyneet. Toivottavasti en minä.
kuski641
Alibin satunnaislukija

[quote="harjoittelija"]Jos ^sä tunnet ton Annelin hyvinkin, niin oliko se järkyttynyt siitä tappelusta ja surmasta vai siitä tunnustamisesta?[/Eiköhän näissä meidän jutuissa olekin aika olennaista että emme kukaan tunne aueria,siis jutut on pohjalta minusta tuntuu,tai minä luulen jopa asiantuntijat heittävät sanoja ,luulen,minusta tuntuu,minun mielipiteeni on tämä ja niinedelleen.
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

^ok, kyse olikin siis sinun tunteiden analyysistä. Selvä.
Mä taas en osaa ollenkaan arvioida, johtuuko tunnustustilanteen liikuttuneisuus/järkyttyneisyys siitä, että ollaan tunnustamassa murhaa vai siitä, että teko oli paha.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

silves kirjoitti: Moi Sisotalo, tein tarkemman haun ja havaitsin, että tutkimusta on tehty enemmänkin ko. aiheesta.

Mielestäni kuitenkin väheksyt MJEn todistusta ja samalla häntä henkilönä epäkorrektisti ja tarkoitushakuisesti.

Varmasti samanlaiseen viestintään ovat monet muutkin täällä eksyneet. Toivottavasti en minä.
Moi Silve. Mikset sitten anna luuta kaluttavakseni. Anna edes yksi linkki, jossa raiskauksia tutkitaan UV-valon perusteella. Nyt ainoa tieto on MJE:n väite Lääkärilehti 38/2013, että sitä ei ole aikaisemmin tehty.
Tämä olisi paljon arvokkaampaa kuin kommentit siitä kuinka arvostan ja kirjoitan MJE:stä. En minä saa hänestä mitään otetta kun tämä asia UV-valo ja raiskaukset jäävät jatkuvasti ilmaan. Onko hän todella maailmanluokan keksiä, joka on ratkaissut erittäin vaikean ongelman ja soveltanut menetelmäänsä Kukkaan ja Aueriin?
silves
Remington Steele

Hei, taisin jo pistää yhden linkin, jonka kautta kaluttavaa voisi löytyä - se tosin maksaa, kuten totesin.

Kun olet tutkija, niin tässä alla yksi lähdeluettelo aiheeseen

http://www.poliisi.fi/intermin/hankkeet ... OURCES.pdf

Tuskin viitsit niitä kaikkia tsekata - en ainakaan minä viitsisi.

En enää jaksa toistaa aikaisempia viestejäni. Öitä!
Vastaa Viestiin