Ville Suomalaisen murha, Ylistaro 09/2013
Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013
Tarkoitetaanko "Muhoksella sielä laitoksella" kenties samaa laitosta jossa Pavel asusteli? Jos kyllä aika synkkää saldoa tuottaa se laitos.
Pieni kylä, pienet piirit...vaan mihin sitä ihminen vihollisia tarttee, jos paras kaveri ja isäpuoli on tuollaisia?!?!?
Pieni kylä, pienet piirit...vaan mihin sitä ihminen vihollisia tarttee, jos paras kaveri ja isäpuoli on tuollaisia?!?!?
Juurikin näin.Kuunsirppi kirjoitti: Ketä sitten ikinä Villen murhaajat ovatkaan, luokitellaan heidät vankilassa kategoriaan "lapsenmurhaajat" ja kohtelu tulee olemaan sen mukaista. Sitäpaitsi Pohjanmaan "isot pojatkaan" eivät pidä tästä, joten tulevaisuus ei liene valoisa murhaajilla.
Ja todettakoon vielä, että äidit ei ole kovinkaan kärkkäitä tekemään rikosilmoituksia lapsiaan kohtaan, ei vallankaan kun kyseessä on vain pelti jota on rutattu. Eikä äidit todellakaan toivo isäpuolien rankaisevan tenaviaan moisesta muiluttamalla tai tappamalla. Joten huoh.
Äidin auton mällääminen on takuulla ollut äidin mielestä tämän ja Villen välinen asia eikä ole kuulunut isäpuolelle eikä vallankaan ole tahtonut isäpuolen moisesta syystä Villeä tappavan.
Dani taas on mällännyt Villen auton ja on tosiaan ollut Villen ns kaveri, jos sitäkään. Totta hemmetissä Ville on tehnyt asiasta rikosilmoituksen jos sopua korvauksista ei ole muulla tapaa saatu aikaa.
Ilmeisesti ihan kaikki tässä ketjussa kirjoittajat eivät näitä ihan simppeleitä äiti-lapsi-välejä ymmärrä, eikä ilmeisesti sitäkään miten linnassa suhtaudutaan isäpuoliin jotka tappavat hädin tuskin täysi-ikäisiksi ehtineitä lapsia.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Niin, normaaleissa perheissä varmaan autonruttaamiset ja muut accidents (mikä onkaan suomeksi) osataan käsitellä ilman rikosilmoituksia. Jos vakuutukset on kunnossa ja sitä rataa, ei koidu edes kuin omavastuu maksettavaksi, itse olen aikoinaan ajanut katon kautta ympäri vaarini viikon vanhan Volvon, eikä lähdetty raastupaan tai ei ollut henki lähteä, vaikka vaari olikin vaaripuoli.
En vain osaa ymmärtää miten isäpuoli (tai äidin poikaystävä/miesystävä/avomies/mikä vaan) voi ottaa hengiltä puolisolleen läheisen omien lastensa veljen. (Tosin onhan näitä esimerkkejä toki Englannista lähiajoilta ihan muutamakin, jossa isäpuolt+äidit ovat tappaneet pieniä lapsia)
Vähästä sitä on ihminen valmis uhraamaan perheensä ja tulevaisuutensa. Itse ei ainakaan noiden pienten lapsien äitinä antaisi lapiseni tavata tätä "mallisiä" ikinä ilman valvontaa.
En vain osaa ymmärtää miten isäpuoli (tai äidin poikaystävä/miesystävä/avomies/mikä vaan) voi ottaa hengiltä puolisolleen läheisen omien lastensa veljen. (Tosin onhan näitä esimerkkejä toki Englannista lähiajoilta ihan muutamakin, jossa isäpuolt+äidit ovat tappaneet pieniä lapsia)
Vähästä sitä on ihminen valmis uhraamaan perheensä ja tulevaisuutensa. Itse ei ainakaan noiden pienten lapsien äitinä antaisi lapiseni tavata tätä "mallisiä" ikinä ilman valvontaa.
Tuli vaan mieleen, että mitä mahtaa miettiä tällä hetkellä Villen biologinen isä?? Riippuu aika paljon kaverista, mutta jos Dani ja Häkki tulisi nyt vastaan, niin pystyisikö rauhallisinkaan/lainkuuliaisinkaan tekemään järkeviä päätöksiä??
-
johnny rebel
Hei! Aloitan tällä lyhyen Sirpa aloitteella. Tytöllä, jos on edes tyttö? Ei ole paljoankaan kokemuksia vankilan hierarkiasta? Ai että murhamies kun murhamies ei olisi ongelmissa vankilassa? Korkealla? Jos Siru olet itse istunut niin olet ollut kyllä jossain ihan muualla kuin vankilassa! Näin pitemmän kaavan kautta eläneenä linnakundina sanoisin että sinä olet kyllä väärässä jokaisessa kirjoittamassasi! (Tosin en tiedä tämän tapauksen taustoja) Tuo yleistäminen korpeaa täällä monia, kai ymmärrät että et voi tollaisin laukoa nyt ku suru on monilla suuri?
Tuntuu Sirpale että sulla on vastaus kaikkeen, joko olet läheinen tai sitten todella kieroutunut otus! Ymmärrän että tämä asia kiinnostaa monia mutta, voisit jättää nuo kirjoutukset pois TÄSTÄKIN jutusta! (Siru koittaa pätee joka jutussa, mielihyvää haet kaikesta)
Voi jutusta tulla taas tyyliin 100 ketjuinen jos Sirpale ei jaksaisi kokoaika purnata!
Itse en osaa tähän tapaukseen sanoa muuta kuin että surullinen tapaus ja vihaksi pistää Sirpan puheet!
EDit: Sirpa lomille toivon mukaan
Tuntuu Sirpale että sulla on vastaus kaikkeen, joko olet läheinen tai sitten todella kieroutunut otus! Ymmärrän että tämä asia kiinnostaa monia mutta, voisit jättää nuo kirjoutukset pois TÄSTÄKIN jutusta! (Siru koittaa pätee joka jutussa, mielihyvää haet kaikesta)
Voi jutusta tulla taas tyyliin 100 ketjuinen jos Sirpale ei jaksaisi kokoaika purnata!
Itse en osaa tähän tapaukseen sanoa muuta kuin että surullinen tapaus ja vihaksi pistää Sirpan puheet!
EDit: Sirpa lomille toivon mukaan
Menehän siinä samassa sinäkin rebelin ämmä muualle täältä itkemään, hamekangasta sulle..johnny rebel kirjoitti:Tuntuu Sirpale että sulla on vastaus kaikkeen, joko olet läheinen tai sitten todella kieroutunut otus!
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
- ajanpatina
- Javier Pena
- Viesti:
Sanoisin näin, jos minun kohdallani olisi käynyt tämä tapaus ja minä olisin Villen isä, niin olisin välittömästi käynyt Seinäjoen poliisiasemalla antamassa palautetta poikani turvallisuuden suojelusta lippaallisen verran ja sen jälkeen vain antautunut, jos en itse olisi kerinnyt saamaan nikkelimyrkytystä.Apple kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että mitä mahtaa miettiä tällä hetkellä Villen biologinen isä?? Riippuu aika paljon kaverista, mutta jos Dani ja Häkki tulisi nyt vastaan, niin pystyisikö rauhallisinkaan/lainkuuliaisinkaan tekemään järkeviä päätöksiä??
Tämä tapaus kertoo hyvin konkreettisesti, ettei poliisi suojele yhteiskuntaa, saatika yhteiskunnan yksilöitä ihmishirviöiltä, jotka uhkaavat yksilön henkeä. Aivan sama juttu kuin pikku Erikan tapauksessa, kun lastensuojeluviranomaiset eivät korviaan lotkauttaneet, vaikka ilmoituksia sateli tytön huonosta kohtelusta. Piti tulla vainaja, jotta asiasta edes vähän nousi porua. Mutta niin tulee siinäkin tapauksessa käymään, että asia vaietaan kuoliaaksi, eikä todellisuudessa mikään tule muuttumaan.
Villen ja Erikan tapaukset eivät suinkaan ole omissa ikäluokissaan ainoita tapauksia. Niitä on vuosien varrelta loppujen lopuksi monia, niin lasten-, kuin nuortenkin tappoja, jotka todennäköisimmin olisi voitu estää, mikäli viranomaiset olisivat ajoissa reagoineet ja toimineet riittävän nopeasti ja tehokkaasti.
Yhteiskuntamme on tänä päivänä vakavasti sairas. Mistäpä löytyisi tohtori, joka parantaisi...?
Kaikella on aikansa.
- ajanpatina
- Javier Pena
- Viesti:
Laitoin tuohon kirjoitukseen tahallani Ylkänen, niin pysyi paremmin hanskassa, kuka mitäkin sukua on. Mutta ihan kiva, kun täsmennät tuon, kun minä sen täsmennyksen unohdin kirjoittaa.Väinö kirjoitti:Muutama asiavirhe oli ajanpatinalle tullut. Danin perheen sukunimi on Angermann, ei Ylkänen. Saksasta ilmeisesti muuttaneet Ylistaroon. Ylistaron Siwan turvakamera tallentanut kolmikon sunnuntaina 22.9 .Itse en usko nainen kuskina teoriaan. Luultavasti murha myös tapahtunut jo sunnuntaina. Mielestäni Ville asunut isänsä luona, joten jatkuvaa ärsytystä ei Häkin suuntaan olisi ollut. Pari vuotta sitten Ville kyllä ruttasi äitinä Opelin, mistä Häkki ei varmaan ole tykännyt. Lapsia Häkillä ja Villen äidillä on jo kolme. Nuorin tämän vuoden puolella syntynyt.
Tässä on mun mielestäni vielä yksi pohdintaamme sopiva asiahaara käsittelemättä lähemmin.
Mikäli Ville ja Dani olisivat olleet "hyviä kavereita" aikaisemmin, niin pitäisi kyllä facesta löytyä siitä jotain merkintää, mutta, kun ei löydy.!?
Käsittääkseni oikein, ei heillä mikään "hyvä" kaveruussuhde ollut, elikä tuskin olivat työkseen toistensa kanssa tekemisissä. Mutta...
Mutta, miten Dani sai Villen auton ajoonsa, kun oli kännissä ja kortiton!? Kuka sen auton Danille antoikaan käyttöön? Ville vai isäpuoli Häkki? Danihan sitten ajoi oman face-kertomuksensa mukaan auton mettään 150 kilsan vauhdissa soratiellä ja oli kännissä. Juopolla oli juopon tuuri. Ei edes loukkaantunut, vaikka auto meni ihan romuksi.
Kaikella on aikansa.
Ville ja Dani oli hyviä kavereita ja jossain Danin fb-kirjoituksessakin oli maininta auton ryttäämisestä ja siitä, että Ville istui apukuskin paikalla. Tänään selaisin tarkemmin noita Danin kirjoituksia, mutta ei siellä kyllä näkynyt ainuttakaan kommenttia Villeltä. Toki Villen fb-tilihän on jo suljettu, joten poistuuko hänen kirjoittamansa kommentit siinä samalla myös toisten seiniltä? Ilmeisesti.ajanpatina kirjoitti:Tässä on mun mielestäni vielä yksi pohdintaamme sopiva asiahaara käsittelemättä lähemmin.Nimittäin Villen ja Danin "kaverisuhde". Minkähänlainen kaverisuhde se todellisuudessa on ollut, kun en löytänyt Danin ja hänen kavereittensa kirjoituksista mainintaa Villestä, en sanallakaan.
En löytänyt liioin Danin sukulaistenkaan kommenteista, enkä Häkkin.
![]()
Mikäli Ville ja Dani olisivat olleet "hyviä kavereita" aikaisemmin, niin pitäisi kyllä facesta löytyä siitä jotain merkintää, mutta, kun ei löydy.!?![]()
Käsittääkseni oikein, ei heillä mikään "hyvä" kaveruussuhde ollut, elikä tuskin olivat työkseen toistensa kanssa tekemisissä. Mutta...![]()
Mutta, miten Dani sai Villen auton ajoonsa, kun oli kännissä ja kortiton!? Kuka sen auton Danille antoikaan käyttöön? Ville vai isäpuoli Häkki? Danihan sitten ajoi oman face-kertomuksensa mukaan auton mettään 150 kilsan vauhdissa soratiellä ja oli kännissä. Juopolla oli juopon tuuri. Ei edes loukkaantunut, vaikka auto meni ihan romuksi.
Kävimme alkuillasta viemässä kynttilän tapahtumapaikalle Ville muistolle ja kyllä siellä todella näki missä kohtaa Ville on ojassa ollut ja varsinkin, missä kohtaa pää on ollut
Paikalla käytyäni vakuutuin, että sinne ei ajettu ihan "muuten vain" ja että matkalla olisi tullut jotain kärhämää, joka olisi livennyt käsistä. Kyllä tuollaiseen paikkaan mennessä on ollut tasan tarkkaan tekijöillä suunniteltuna mitä sinne mennään tekemään.
Kävin tänään tapahtumapaikal...vietin siel hiljaisen hetken aurinkoisena päivänä hänen muistolle. Sitä syksyn aurinkoo uhri ei sit koskaan saanut nähdä. Oikeutta tähän(kään) emme koskaan saa. Tuomio=ei niinku mtn. Toivon, että nää rääpäleet(tekiät) eivät tod saa mtn kunniaa teostaan, vaan saavat ansionsa mukaan istuessaan. Kaks vanhempaa tyyppii käy heikommalle pahaa tekeen...
Jotenkin tulee eräästä palstalaisesta mieleen Hevostalli.netin Sapphre83, joka on heilastellut Valjakkala/Fouganthinen kanssa... Kyllä siinä kontekstissa tietty murhaan on aina olemassa hyvät syyt ja uhrissa vika
Se kuja, jolla tässä kaikki ollaan, on tosiaan Hormantie, joka muuttuu matkan varrella metsäautotieksi. Tarkistin sen tänään, mutta täällä olikin tieto jo
Seuraava asia on oma mielipiteeni, ei siis absoluuttinen fakta. Uhrin äiti on tosiaan liikkunut valitettavan huonossa seurassa, mutta hän ei kuitenkaan ole mielestäni niitä naisia, jotka tuntuvat oikein hakeutuvan siihen huonoon seuraan (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan...). Ainakin uhrin ja kahden hänen sisaruksensa isä on varsin tavallinen mies ja minun on vaikea kuvitella, että hän esimerkiksi kävisi antamassa lippaallisen palautetta, vaikka miten mieli tekisi.
Se kuja, jolla tässä kaikki ollaan, on tosiaan Hormantie, joka muuttuu matkan varrella metsäautotieksi. Tarkistin sen tänään, mutta täällä olikin tieto jo
Seuraava asia on oma mielipiteeni, ei siis absoluuttinen fakta. Uhrin äiti on tosiaan liikkunut valitettavan huonossa seurassa, mutta hän ei kuitenkaan ole mielestäni niitä naisia, jotka tuntuvat oikein hakeutuvan siihen huonoon seuraan (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan...). Ainakin uhrin ja kahden hänen sisaruksensa isä on varsin tavallinen mies ja minun on vaikea kuvitella, että hän esimerkiksi kävisi antamassa lippaallisen palautetta, vaikka miten mieli tekisi.
Siinähä toi...kahelkaapa tän sa....an foughantinen(tarkotuxel pienel)ilmettä. Haastattelu tai kuulustelu..ylpeästi leuka pystys. Voi fiddu...suomen lainsäädäntö suojelee näit paskoi. Parhaat asianajajat saavat yhteiskunnan fixaamina. Kauanx me halutaan tätä hyväxyy????
Niin eli oli itse antanut humalaiselle auton käyttöönsä. Sekin oli varmaan jonkun muun vika hänen tuttaviensa mielestä. Ja silti teki rikosilmoituksen, vaikka itse oli syyllistynyt rikokseen luovuttamalla auton päihtyneelle ja syyllistynyt itse aiemmin liikennerikoksiin.030366 kirjoitti:Ville ja Dani oli hyviä kavereita ja jossain Danin fb-kirjoituksessakin oli maininta auton ryttäämisestä ja siitä, että Ville istui apukuskin paikalla.
Yksilöllä on kyllä itselläänkin vastuu itsensä suojelusta. Jos itse ajaa humalassa (?) ylinopeutta ja antaa autonsa humalaisen käyttöön ja menee kyytiin ja liikkuu väkivaltaisten ihmisten kanssa tehden näistä toistuvia rikosilmoituksia, vaikka on itse syyllistynyt osittain samoihin rikoksiin, silloin ottaa tietoisia riskejä. Ei se ole yhteiskunnan vika. Tässä on kyseessä aikuinen mies, joka teki valintoja.ajanpatina kirjoitti:Tämä tapaus kertoo hyvin konkreettisesti, ettei poliisi suojele yhteiskuntaa, saatika yhteiskunnan yksilöitä ihmishirviöiltä, jotka uhkaavat yksilön henkeä.
Yksi typerimpiä kommentteja tässä ketjussa on kommentti, jonka mukaan surmaajat olisivat "lapsentappajia". Ensinnäkin surmattu oli aikuinen mies, ja toisekseen toinen surmaajista suunnilleen samaa ikäluokkaa.
En muuten kirjoittanut niinkään tekijöitä puolustaakseni kuin kritisoidakseni joidenkin naiivia ja värittynyttä tapaa nähdä tämä tapaus.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Kyllä taas pistää vihaksi, kun kuulee näitä juttuja. Aikuinen mieskin mukana tuollasessa päättömässä touhussa, jossa kostetaan nuorelle ja riistetään henki. Oli huhut sitten vaan huhuja, mutta joku perä niissäkin aina edes pieniltä osilta on. Ja mitä näitä taustoja kuulee niin ei ole kyllä vahvasti varmasti mennyt kellään. Naisetkin lähtee tuollaisten miesten mukaan, mikä tässä maailmassa on vikana? Sairasta. Pienet piirit tosiaan ja kaikilla kauhea angsti ja raivo päällä, esim. tällä Danin siskollakin. Toivottavasti tekijät saavat ansionsa mukaan ja vielä vähän päälle, valitettavasti näin ei Suomessa kuitenkaan käy.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Pakko sanoa että kukaan tähän tapaukseen liittyvistä ei todellakaan näytä olevan penaalin tervämpiä kyniä. Ulkonäkö ja FB päivitykset kertovat paljon. Ja rekkaa nyt pystyy ajamaan vaikka ei olisi kaikki kotona. Toinenhan epäillyistä ei töissä ole koskaan ollutkaan, eikä ilmeisesti kouluja käynyt. Nuoremman epäillyn sisko kuuluu samaan sarjaan. Törkeää kielenkäyttöä ja teiniherutuskuvia FB täynnä. Ei koulutusta.
Luulivat varmaan tehneensä täydellisen rikoksen.
PS. mies jolla on kaulassa Suomen Leijona sentin paksuisessa ketjussa kertoo kantajastaan aika paljon. WT-porukkaa
Luulivat varmaan tehneensä täydellisen rikoksen.
PS. mies jolla on kaulassa Suomen Leijona sentin paksuisessa ketjussa kertoo kantajastaan aika paljon. WT-porukkaa
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia