Ulvila KUVIA

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mies
Aloitteleva Besserwisser

Re: Ulvila KUVIA (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mies »

Varmaankin jokainen suttuinen valokuva on tutkittu mikroskoopillisen tarkkaan poliisilabrassa. Mutta miten mun silmäni sanoo, että terassilla kukkaruukun alla olevien kivien alla on lasia. Ainakin oikeanpuoleisen kiven alla. Tutkikaapa tarkasti. No, jos sieltä pilkistää lasinpala, niin silloinhan kivi on asetettu paikalleen ikkunan rikkomisen jälkeen. Ja vielä kukkapurkki päälle (kukat muistuttavat muuten etäisesti Annelin habitusta). Tällaistahan huppumies ei olisi kaiken kiireen keskellä ehtinyt tehdä ja jo olisikin, olisi kiveen jäänyt verijälkiä. Olisiko siis Anneli nakutellut ikkunaa rikki noilla kivillä ja asetellut ne sitten takaisin paikoilleen.
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Mies kirjoitti:Varmaankin jokainen suttuinen valokuva on tutkittu mikroskoopillisen tarkkaan poliisilabrassa. Mutta miten mun silmäni sanoo, että terassilla kukkaruukun alla olevien kivien alla on lasia. Ainakin oikeanpuoleisen kiven alla. Tutkikaapa tarkasti. No, jos sieltä pilkistää lasinpala, niin silloinhan kivi on asetettu paikalleen ikkunan rikkomisen jälkeen. Ja vielä kukkapurkki päälle (kukat muistuttavat muuten etäisesti Annelin habitusta). Tällaistahan huppumies ei olisi kaiken kiireen keskellä ehtinyt tehdä ja jo olisikin, olisi kiveen jäänyt verijälkiä. Olisiko siis Anneli nakutellut ikkunaa rikki noilla kivillä ja asetellut ne sitten takaisin paikoilleen.
Kyllähän siellä näyttäisi ehkä kenties mahdollisesti olevan lasimurskaa kivien allakin.

Ei se sinänsä kyllä mitään vielä sano; meillä kakarat ovat särkeneet niin paljon lasitavaraa että tiedän lasinsirujen voivan mennä ihan itsestään mitä mielikuvituksellisimpiin ja ahtaimpiin paikkoihin joista ne löytyvät sitten aikojen päästä, kun päättävät tulla esiin ja työntyä jalkapohjiini...
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Mies
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Mies »

Officer Crabtree kirjoitti:
Kyllähän siellä näyttäisi ehkä kenties mahdollisesti olevan lasimurskaa kivien allakin.

Ei se sinänsä kyllä mitään vielä sano; meillä kakarat ovat särkeneet niin paljon lasitavaraa että tiedän lasinsirujen voivan mennä ihan itsestään mitä mielikuvituksellisimpiin ja ahtaimpiin paikkoihin joista ne löytyvät sitten aikojen päästä, kun päättävät tulla esiin ja työntyä jalkapohjiini...
Käyttäisin jopa sanaa "lasinpala". Joka tapauksessa Mannerin tavoin voitaisiin tämäkin asia ohittaa tyyliin "ei siitä voi sen kummempia johtopäätöksiä vetää". Eli vaikkapa tuhat asiaa puhuu Annelia vastaan, niin aina löytyy vasta-argumentti aitoon Mannerlaatta-tyyliin.
djsumppi
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja djsumppi »

Tälläisen väsäsin kuvien ym pohjalta yritin tehdä mahdolisemman saman näköisen Kuva
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

^ Mittasuhteet ovat pielessä. Vertaa tuohon -> http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutise ... 919271.jpg

Muutenkin turha tuhlata ruutia kun tarkka kuva on jo olemassa ja julkaistu täälläkin..
..saapa nähä..
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

SWEET HOME 3D ohjelmalla voit liikkua surmatalossa.

Kuva

Kyselyjä on tullut sen verran paljon,
että vastaan kaikille yhdellä kertaa.

1.
Lataa SWEET HOME 3D ohjelma ja installoi se koneellesi
http://www.sweethome3d.com/index.jsp

Lataa Ulvilan talo1 (perus huonekaluilla...8mt)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... talo1.sh3d

3.
Klikkaa ym. filettä (ulvilan talo1), joka aukaisee ohjelman.

Voit editoida mieleiseksesi... Kuvahan on robusti,
En vaadi tekijänoikeuksia.
Talossavoi liikkua ja katsoa mitä mistäkin näkyy.
Seinien yms. paikka perustuu Matti Mäkisen ETP-piirrokseen, (joka näkyy kuvan alla)

Ohjelmassa on kaksi ikkunaa:
2D , kuvassa on henkilö, jota voi liikuttaa hiirellä, pyörittää, ja kulmaa(kokoa voi muuttaa
kuvassa on myös mittakaava ja sitä voi editoida kuten haluaa
(liikeen voi myös animoida muistiin (record-näppäin)

3D jossa mm. katseala näkyy kolmiuloitteisena.

Sivustolla on laaja kirjasto, mutta jos aikaa on, niin kaiken voi tehdä myös itse:
Kuva
Jälki on kaunista, jos puuhastuttaa!

HUOM!
Edit huonekalu-file korjattu klo 0:52
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

HEI sama uusiksi, edellisessä vanha plaani!

SWEET HOME 3D ohjelmalla voit liikkua ETP-kuvan mukaan piirretyssä talossa.

Kyselyjä on tullut sen verran paljon,
että vastaan kaikille yhdellä kertaa.

Kuva

1.
Lataa SWEET HOME 3D ohjelma ja installoi se koneellesi
http://www.sweethome3d.com/index.jsp

Lataa Ulvilan talo1 (perus huonekaluilla...)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... talo1.sh3d

3.
Klikkaa ym. filettä (ulvilan talo1), joka aukaisee ohjelman.

Voit editoida mieleiseksesi... Kuvahan on robusti,
En vaadi tekijänoikeuksia.
Talossavoi liikkua ja katsoa mitä mistäkin näkyy.
Seinien yms. paikka perustuu Matti Mäkisen ETP-piirrokseen, (joka näkyy kuvan alla)

Ohjelmassa on kaksi ikkunaa:
2D , kuvassa on henkilö, jota voi liikuttaa hiirellä, pyörittää, ja kulmaa(kokoa voi muuttaa
kuvassa on myös mittakaava ja sitä voi editoida kuten haluaa
(liikeen voi myös animoida muistiin (record-näppäin)

3D jossa mm. katseala näkyy kolmiuloitteisena.

Sivustolla on laaja kirjasto, mutta jos aikaa on, niin kaiken voi tehdä myös itse:
Kuva
Jälki on kaunista, jos puuhastuttaa!

BTW.
Etäisyys puhelimeen on vaihdellut 11 metristä 7:ään, lukija päätelköön kuvasta itse....
Kuva
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Miksi alpo sijoitat henkilön paikkaan, missä hän ei verijälkien mukaan ollut?
Ei myöskään nauhalta kuultavien äänten perusteella.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
fränkkä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Alpo holisti: Hienot on kuvat, mutta jos nuo mitat pitää kutinsa, niin voisitko mittailla vielä vanhimman tyttären huoneen, siinä saattaa yllättyä itsekkin, noissa kuvissa sitä ei ole huomioitu.
Minä se jaksan väittää, että on polliisiltakin jääny mittaamatta.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Kuolemannaakka kirjoitti:Miksi alpo sijoitat henkilön paikkaan, missä hän ei verijälkien mukaan ollut?
???????????????
Siis juurihan tekstissäni sanotaan,
että siitä vaan katsomaan ja editoimaan ihan itse.

BTW. verijälki lattialla muuten on jotakuinkin tuossa.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

alpo holisti kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:Miksi alpo sijoitat henkilön paikkaan, missä hän ei verijälkien mukaan ollut?
BTW. verijälki lattialla muuten on jotakuinkin tuossa.
Olen lukenut, että verijäljet (on puhuttu pisaroista) olisivat lattialla puhelimen vieressä. Onko lähdettä antaa verijälkien paikalle? Jalkojen mukana siirtynyt veri ei kelpaa, koska paikalla on liikuskeltu monen henkilön toimesta. Pitäisi löytää suoraan haavasta pudonnut pisara, silloin tiedetään, missä henkilö on ollut.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

alpo holisti kirjoitti:BTW.
Etäisyys puhelimeen on vaihdellut 11 metristä 7:ään, lukija päätelköön kuvasta itse....
Kuva

Mitenkä mulle tulee aina sellanen kahtiajakautunut olo kun Alpo sanoo: "lukija päätelköön kuvasta itse..."
Olen funtsinut että eikö kirjoittaja ole varma omista mittailuistaan, vai epäileekö sitten esim tuota ilmoitettua suurinta mittalukua, 11m (turren ilmoittama).
Mielestäni Alpo olisi omasta kuvasta voinut ihan hyvin laittaa mitan kuten nyt laitan tähän alle:

Kuva
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Saahan tuosta vaikka 13 metriä, jos halutaan.
Nuo mustat viivat ovat ohjelman antamia mittoja annat vain alku ja loppupisteen.

En mä TM epäile mittaasi, totean vain, että kuten kuvasta näkyy, tämänkin asian voi hahmottaa toisinkin.

Kiitos muuten kaikille, jotka ovat lähetelleet kiitoskirjeitä YV:nä.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Kuva Alpon postista:
Kuva

Muuten Alpo, sulla on tuossa takassa (3D-mallissa) oleellinen virhe. Tuo takan sivuposki pitäisi olla 10cm enemmän terassin oven suuntaan.
Meinaan vaan että, jos joku tiirailee huppumiestä sun takan katveessa, niin tiedostavat tämän lisän takan mittaan...
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

korjataan...joskus tosin ymmärsin, että edes Mäkisen piirros olisi oikein,
mutta ETP-teksti väärin...mutta siis tyri tämän(kin)!

Gorilloita kans? :D
Vastaa Viestiin