Oulun koulupuukotus: 4 loukkaantui 10.10.2013
Re: Ammattiopiston tiloissa puukoitettu useita - Oulu
Tämä menee ehkä asian vierestä, mutta koulukiusaajat eivät ota opikseen mistään. Eivät puhutteluista, eivät rangaistuksista tai edes tällaisesta murhenäytelmästä. Ja miksi ottaisivatkaan. Nytkin saavat kriisiapua ja tukea taas uuden uhrin etsimiseen. Siis jos kiusaaja oli uhrien joukossa.
Koulukiusaajat ovat niitä, jotka ovat jo alistaneet sisaruksensa:muut ovat saaneet syyt hänen teoistaan. Hän on pienin, hän on nuorin, täytyy ymmärtää ja muuta paskaa. Hänellä on jo kotona puolustajat. Tarhassa kiusataan muita; hänellä on kavereita, hovi, joka ihailee ja puolustaa. Eivät ehkä itse kiusaa, mutta hyväksyvät tämän teot. Sitten koulussa jatkuu ja työelämässä. Heistä tulee työpaikkakiusaajia,
Työelämässä hän juuri kohoaa parhaisiin hommiin ja parhaisiin paikkoihin. Hänellä on sielläkin hovi, joka antaa hänen touhuta. Hän murskaa monen uran ja tulevaisuuden So what!
Joku kirjoitti, että jotkut entiset kiusaajat ovat aikuistuneet. Ehkä. Mutten usko. Nämä aikuistuneet ovat niitä, jotka ovat kuuluneet tämän kiusaajan kavereihin, hoviin. Eivät ole estäneet, koska pelkäsivät itse joutuvansa kiusatuiksi.
Vaikka he nyt juttelevat ja muuta, niin se on kulissia. Takanapäin edelleen naureskellaan, että näin sen ja sen, muistatteko. Yhtä pöljä vieläkin.
Näin menee.
Koulukiusaajat ovat niitä, jotka ovat jo alistaneet sisaruksensa:muut ovat saaneet syyt hänen teoistaan. Hän on pienin, hän on nuorin, täytyy ymmärtää ja muuta paskaa. Hänellä on jo kotona puolustajat. Tarhassa kiusataan muita; hänellä on kavereita, hovi, joka ihailee ja puolustaa. Eivät ehkä itse kiusaa, mutta hyväksyvät tämän teot. Sitten koulussa jatkuu ja työelämässä. Heistä tulee työpaikkakiusaajia,
Työelämässä hän juuri kohoaa parhaisiin hommiin ja parhaisiin paikkoihin. Hänellä on sielläkin hovi, joka antaa hänen touhuta. Hän murskaa monen uran ja tulevaisuuden So what!
Joku kirjoitti, että jotkut entiset kiusaajat ovat aikuistuneet. Ehkä. Mutten usko. Nämä aikuistuneet ovat niitä, jotka ovat kuuluneet tämän kiusaajan kavereihin, hoviin. Eivät ole estäneet, koska pelkäsivät itse joutuvansa kiusatuiksi.
Vaikka he nyt juttelevat ja muuta, niin se on kulissia. Takanapäin edelleen naureskellaan, että näin sen ja sen, muistatteko. Yhtä pöljä vieläkin.
Näin menee.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Pääseekö tuota tänään klo 14 pidettävää vangitsemisoikeudenkäyntiä seuraamaan tavallinen pulliainen? Voisin mennä katsomaan.
Ressukan näköinen tämä tekijä :/
Atlanta ja saippuakauppias, aamen.
-
Porin
Minkä koulun oppilaat hän on uhannut tappaa?Gurney kirjoitti: Ja vastaus kysymykseen, valehteleeko poliisi : ainakin peittelee tietoja, ei vie eteenpäin, jättää kertomatta. Kuten esimerkiksi ei ole kertonut pojan nykyiselle eikä entiselle koululle, että poika on uhannut tappaa kaikki koulussa. Ei vaikka oulussa on opetusviraston perustam aryhmä, jonne kaikki tällaiset on sovittu ilmoitettavan. Ja poliisi kuulusteli myös Matti Saarta etukäteen ja muistaakseni myös P-E Auvista
Onko tämä taas niitä teinien juttuja?
^tästä oli juttua uutisissakin, on helmikuussa fb:ssä kirjoittanut tappavansa koulussa mutta käsittääkseni koulua ei tarkentanut sen paremmin. Kirjoittelun pohjalta oli tehty lastensuojeluilmoitus ja tekijä oli käynyt asiasta lastensuojelun kanssa keskustelemassa.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Poliisi on pyytänyt salaista käsittelyä. Syinä todennäköisesti puukottajan nuori ikä ja esitutkinnan keskeneräisyys.Hankkija kirjoitti:Pääseekö tuota tänään klo 14 pidettävää vangitsemisoikeudenkäyntiä seuraamaan tavallinen pulliainen? Voisin mennä katsomaan.
-
Ghostface Killah
- Lauri Hanhivaara
Oulun puukottajaa oli kuulusteltu uhkauksesta "ampua koko koulu"Porin kirjoitti: Minkä koulun oppilaat hän on uhannut tappaa?
Onko tämä taas niitä teinien juttuja?
Julkaistu: 10.10.2013 17:10, päivitetty: 10.10.2013 19:22
Oulun poliisin mukaan Myllytullin ammattiopistossa neljää puukottanut nuori oli uhannut jo aiemmin joukkosurmalla koulussa.
16-vuotias puukottaja oli uhannut helmikuussa 2013 "ampuvansa koko koulun", jos hänellä olisi ollut ase. Poliisin mukaan uhkaus oli nettikirjoittelua kouluampumisista, mutta kohdetta ei tuotu esille vaan keskustelut olivat yleisellä tasolla.
Oulun poliisi kuulusteli helmikuisen uhkauksen johdosta poikaa ja tämän huoltajaa.
Poliisin mukaan tuolloin ei ilmennyt syytä epäillä rikosta. Pojasta tehtiin kuitenkin ilmoitus lastensuojeluviranomaisille.
Aamupäivällä tapahtuneista puukotuksista ei tullut minkäänlaista ennakkouhkausta.
Muokattu 10.10. klo 19.21: Poliisi korjaa, että helmikuinen uhkaus ei kohdistunut pojan entiseen yläkouluun.
Saippuakauppiaalta ja Atlantalta juuri, kuin omalla näppiksellä kirjoitettuja ajatuksia. 10 vuotta meni tollasessa saippuakauppiasmaisissa fiiliksissä koko parhaat teinivuodet hukkaan. Aina pysty ja pystyn edelleen hyppää veritekojen tekijöiden saappaisiin. Päätä saa aukoa vuosi tolkulla, mutta kun kilahtaa, niin ei saa kilahtaa? Miksi? Se, että oppilaat sanoo, että jotakin ei kiusata, niin on juuri tuota eräänlaista kiusaajan puolustamista. Muistan, kun itsekin vielä viinan kans pelleillessä kävin kiusaajiin kylillä "rymyjengin" kanssa aina yhteen ja hyväähän se teki. Mutta ei se poistanut koskaan sitä tosiseikkaa, että näistä päänsäpieksäjistä pelaa henkilöitä jopa SM-liigassa, tulevat rahallisesti rikkaista perheistä ja heidän ei muutenkaan tarvitse pahemmin huolehtia mistään asiasta loppu elämänsäkkään aikana. Paitsi hovinsa ihailun kohteena olemisesta. En onneksi koskaan itse kirjoittanut mitään suoranaisia uhkauksia humalassa foorumeille, kun vitutus oli pahimmillaan. Nyt ei sitten enää jaksa kiinnostaa edes mitä kiusaajille kuuluu, menee sikäli paremmin elämässä ja on päässyt jo jotakin suunnitelmiakin tekemään. Silti toivon jatkuvasti jotakin paskaa kohtaloa kiusaajille heidän menestysurillaan jne. Mutta harvemmin se paha palkkaansa saa.
Noi kommentit tyyliin "Ressukan näköinen tämä tekijä :/" Just ylläpitää tämmöstä bullshittiä. Ku ihmisen ei tarvi ajatella, et jollaki menee oikeesti paskasti, ni sitä aletaan sitten jopa arvioimaan tekijän ulkonäköä teon jälkeen, perhesuhteita, onko facebook profiilia vai ei (sehän on kuulemma kauheaa jos ei ole sosiaalisessa mediassa mukana nykyään). Ja muuta sellaista. Kävin eilen tuolla nuorison suosimalla ylilaudalla ihan mielenkiinnosta, mitä siellä on tapauksesta kirjoitettu ja oikeastaan alko tekemään pahaa, ku sitä vittuilua siel kahto. Ja se on sitä suurta huumoria nykyään? Jos on maastohousut niin on persepurilainen ja ääsburgeri ja susilauma nauraa vieressä omilta (vanhempien hankkimilta) tietokoneiltaan. Sehän on pelkkää leikkiä, mitä nyt sellasesta. Porukka ei tunnu tajuavan sitä, että jos 10 tyyppiä viljelee yhtä tyyppiä kohtaan tuollaista paskaa vuosikausia, niin eihän siin pää kestä, jos kukaan ei ole puolustamassa. Kaikki ei tosiaan kestä niitä löylyjä samalla tapaa, kuin toinen ja jokaisella ihmisellä on omat heikkoudet ja vahvuutensa. Suurin heikkous näyttää vaan olevan ihmisten yleinen ajattelukyvyn puute ja munattomuus näissä "hyvinvointivaltioissa".
Kiitos, olen puhunut.
Noi kommentit tyyliin "Ressukan näköinen tämä tekijä :/" Just ylläpitää tämmöstä bullshittiä. Ku ihmisen ei tarvi ajatella, et jollaki menee oikeesti paskasti, ni sitä aletaan sitten jopa arvioimaan tekijän ulkonäköä teon jälkeen, perhesuhteita, onko facebook profiilia vai ei (sehän on kuulemma kauheaa jos ei ole sosiaalisessa mediassa mukana nykyään). Ja muuta sellaista. Kävin eilen tuolla nuorison suosimalla ylilaudalla ihan mielenkiinnosta, mitä siellä on tapauksesta kirjoitettu ja oikeastaan alko tekemään pahaa, ku sitä vittuilua siel kahto. Ja se on sitä suurta huumoria nykyään? Jos on maastohousut niin on persepurilainen ja ääsburgeri ja susilauma nauraa vieressä omilta (vanhempien hankkimilta) tietokoneiltaan. Sehän on pelkkää leikkiä, mitä nyt sellasesta. Porukka ei tunnu tajuavan sitä, että jos 10 tyyppiä viljelee yhtä tyyppiä kohtaan tuollaista paskaa vuosikausia, niin eihän siin pää kestä, jos kukaan ei ole puolustamassa. Kaikki ei tosiaan kestä niitä löylyjä samalla tapaa, kuin toinen ja jokaisella ihmisellä on omat heikkoudet ja vahvuutensa. Suurin heikkous näyttää vaan olevan ihmisten yleinen ajattelukyvyn puute ja munattomuus näissä "hyvinvointivaltioissa".
Kiitos, olen puhunut.
Kyllä, olen trans-ihminen. Ei, en hae seuraa.
Anteeksi nyt vain, mutta viittasinko tämän tekijän ulkonäköön mielestäsi jotenkin negatiivisesti? Tai arvioinko sitä jotenkin nyt niin erityisesti? Tekijä oli ilmeisemminkin koulukiusattu, joten nyt satuin vain kommentoimaan häntä, enkä missään nimessä vittuilulinjalle mennyt.shemale kirjoitti:Noi kommentit tyyliin "Ressukan näköinen tämä tekijä :/" Just ylläpitää tämmöstä bullshittiä. Ku ihmisen ei tarvi ajatella, et jollaki menee oikeesti paskasti, ni sitä aletaan sitten jopa arvioimaan tekijän ulkonäköä teon jälkeen, perhesuhteita, onko facebook profiilia vai ei (sehän on kuulemma kauheaa jos ei ole sosiaalisessa mediassa mukana nykyään). Ja muuta sellaista.
PS. Mistä sinä tiedät, mitä muut ihmiset ovat joutuneet elämässään käymään läpi? Mistä sä tiedät, että muilla ei mene paskasti?
Sen käsityksen siitä itse sain. Varsinkin sen jälkeen, kun lukee muista suomessakin sattuneista tapauksista ja ylilauta-argumentoinnit päälle. Aina arvioidaan tekijän ulkonäköä. Yleensä aika negatiiviseen sävyyn.muddis kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta viittasinko tämän tekijän ulkonäköön mielestäsi jotenkin negatiivisesti? Tai arvioinko sitä jotenkin nyt niin erityisesti? Tekijä oli ilmeisemminkin koulukiusattu, joten nyt satuin vain kommentoimaan häntä, enkä missään nimessä vittuilulinjalle mennyt.shemale kirjoitti:Noi kommentit tyyliin "Ressukan näköinen tämä tekijä :/" Just ylläpitää tämmöstä bullshittiä. Ku ihmisen ei tarvi ajatella, et jollaki menee oikeesti paskasti, ni sitä aletaan sitten jopa arvioimaan tekijän ulkonäköä teon jälkeen, perhesuhteita, onko facebook profiilia vai ei (sehän on kuulemma kauheaa jos ei ole sosiaalisessa mediassa mukana nykyään). Ja muuta sellaista.
PS. Mistä sinä tiedät, mitä muut ihmiset ovat joutuneet elämässään käymään läpi? Mistä sä tiedät, että muilla ei mene paskasti?
Ressukalla voidaan tarkoittaa vaikka mitä, mutta ensimmäisenä assosisaationa siitä tulee mieleen: ressukka=poloinen, eli jotakuinkin ihminen joka ansaitsee jo ulkoisen olemuksensa puolesta lokaa niskaan. Ja selän takana kuiskuttelua. Tämä tuli vain itselle mieleen tuosta ressukkailmaisustasi.
Käytä nyt sitä pollaasi. Totesin, että jokaisella on eri sietokyky ja eri lahjakkuutensa. Toiset eivät sitä huumoria välttämättä samalla tavalla siedä, kuin toiset. Missään kohtaa en ole väittänyt, että kenelläkään muulla ei mene paskasti, mutta ymmärrän täysin, että joku näyttää vihansa, kun hänellä menee paskasti. Varsinkin jos se ei ole oma vika, että menee paskasti.
Päivänjatkoja.
Kyllä, olen trans-ihminen. Ei, en hae seuraa.
Mä en kyllä yhtään hyväksy tätä ilmiötä, että tekijälle suodaan tavallista enemmän sympatiaa sen vuoksi, että tämä on joutunut koulukiusauksen uhriksi. Pääsääntöisestihän tämän tyyppisissä tapauksissa vähintään osa, elleivät jopa kaikki, uhreista on summanmutikassa valittuja, eikä heillä ole osaa eikä arpaa tekijän huonoon oloon. Varmasti iso osa murhamiehistä, vaimonhakkaajista ja lapsiinsekaantujistakin on tavalla tai toisella kokenut julmuutta ja kaltoinkohtelua toisten ihmisten taholta jossain vaiheessa elämäänsä, mutta se ei silti millään tavalla oikeuta heitä vahingoittamaan toisia, asiaan millään tavalla liittymättömiä ihmisiä. Näiden muiden kuin kouluiskujen kohdalla tämä tuntuukin olevan yleisempi näkemys. En vaan ymmärrä, miksi nämä kouluiskut olisivat joku poikkeus.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kiusattu vaikka tirvaisee sitä pahinta kiusaajaansa turpaan, mutta kaikki tällaiset sivullisiin kohdistuvat pahanolonpurkaukset ovat väärin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kiusattu vaikka tirvaisee sitä pahinta kiusaajaansa turpaan, mutta kaikki tällaiset sivullisiin kohdistuvat pahanolonpurkaukset ovat väärin.
PS. En lue mitään ylilautoja.
Päivänjatkoja sinnekin.
Päivänjatkoja sinnekin.
Minä olen vallan hämmästynyt siitä miten moni täälläkin perustelee kirjoituksiaan, oma kohtaisella kokemuksella kiusatuksi tulleena. Joku kiusatuksi tullut saa nautintoa, siitä kun kiusaajaa teloitetaan, joku tuntee sääliä ja ntoinen on katkera. Oletteko miettineet, että nämä tunteet siirtyvät aina seuraaville, ettekä te voi tietää, kuinka yksilö osaa eritunteita käsitellä. Nautinto vai viha???
Lähtö kohtaisesti lapsi iloinen ja reipas, jos se alkaa käyttäytymään eritavalla on olemassa ongelma. Minä aikuisena pyrin seuraamaan aina ympäristöäni, en ole kyylä, mutta varsinkin lapset ja niiden vanhemmat minua kiinnostaa, kun minä näe, niin näkee minun lapsetkin. Minä olen se jonka pitää selittää ja opettaa lapselleni, myös kestämään pettymykset. Jos minä eristäydyn tai koen maailman mahdottomana, niin varmasti myös lapset. Minä puutun aina myös lasteni kavereiden asioihin, kehun ja kannustan heitä hyvässä ja kerron myös mitkä on säännöt joilla mennään täällä. Minusta tärkeää on ymmärtää, että jokaisella on hyviä puolia ja vahvuuksia, niitten kautta pystytään sitten oppimaan se oma paikka.
Ei tässä maailmassa kaikki hyvinvointi ole kiusaamista. Heikkoutta on se, jos ei sitä kestä. Nautinnon tunne täytyy tulla siitä, että tuntee iloa ympärillään. Jos tuntee iloa ja nautintoa väkivallasta, niin on sairas, kyllä se on lapselle opetettava.
Mitä minä ajantakaan on se, että asioita ei saa jättää taakseen/kesken, eikä helpoin ratkaisu ihmiselle ole koskaa paras. Ei se ole keneltäkään pois jos toinen menestyy, siitä voi myös nauttia, jopa hyötyä itsekin. Ei näin kauheiden tapahtumien keskellä voi sortua, Tekijälle on annettava anteeksi, jos sitä pyytää ja olisi syytäkin pyytää, hänen on itsekin annettava anteeksi muille. Siitä se paraneminen lähtee.
Lähtö kohtaisesti lapsi iloinen ja reipas, jos se alkaa käyttäytymään eritavalla on olemassa ongelma. Minä aikuisena pyrin seuraamaan aina ympäristöäni, en ole kyylä, mutta varsinkin lapset ja niiden vanhemmat minua kiinnostaa, kun minä näe, niin näkee minun lapsetkin. Minä olen se jonka pitää selittää ja opettaa lapselleni, myös kestämään pettymykset. Jos minä eristäydyn tai koen maailman mahdottomana, niin varmasti myös lapset. Minä puutun aina myös lasteni kavereiden asioihin, kehun ja kannustan heitä hyvässä ja kerron myös mitkä on säännöt joilla mennään täällä. Minusta tärkeää on ymmärtää, että jokaisella on hyviä puolia ja vahvuuksia, niitten kautta pystytään sitten oppimaan se oma paikka.
Ei tässä maailmassa kaikki hyvinvointi ole kiusaamista. Heikkoutta on se, jos ei sitä kestä. Nautinnon tunne täytyy tulla siitä, että tuntee iloa ympärillään. Jos tuntee iloa ja nautintoa väkivallasta, niin on sairas, kyllä se on lapselle opetettava.
Mitä minä ajantakaan on se, että asioita ei saa jättää taakseen/kesken, eikä helpoin ratkaisu ihmiselle ole koskaa paras. Ei se ole keneltäkään pois jos toinen menestyy, siitä voi myös nauttia, jopa hyötyä itsekin. Ei näin kauheiden tapahtumien keskellä voi sortua, Tekijälle on annettava anteeksi, jos sitä pyytää ja olisi syytäkin pyytää, hänen on itsekin annettava anteeksi muille. Siitä se paraneminen lähtee.
Täällä on tosiaan nyt sellainen ilmapiiri että koulukiusaaminen tai edes sellaisen passiivinen sivustaseuraaminen on murhaa pahempi rikos koska siitä haluttaisiin langettaa elinkautinen tai kuolemantuomio. Lapsi on lapsi ja osaa muuttuu kasvaessaan vaikkeivät kaikki. Emmehän me muissakaan"rikoksissa"tuomitse lasta, miksi sitten koulukiusaamisessa. Varsinkin kun siinä on aina tulkinnanvaraisuuksia. Miten te ankarat tuomitsijat sitten tuomitsette koulukiusaajat jotka ovat itse tulleet kiusatuiksi tai joilla kotona huonot olot tms.?
(Nimimerkki saippuakauppias huolestuttaa minua tähän ketjuun ja muihinkin ketjuihin kirjoittamiensa viestien vuoksi. Kavereita ja apua hänelle? Jospa "Saippis"kin joskus sitten pääsisi irti negatiivisista näkemyksistään, erityisesti naisten suhteen.)
(Nimimerkki saippuakauppias huolestuttaa minua tähän ketjuun ja muihinkin ketjuihin kirjoittamiensa viestien vuoksi. Kavereita ja apua hänelle? Jospa "Saippis"kin joskus sitten pääsisi irti negatiivisista näkemyksistään, erityisesti naisten suhteen.)