Vastaus Sirulle:
1. Väität toistuvasti, että uhrin kaverit uhoavat ja hyökkäilevät kejussa. Mistä voit tietää täysin varmasti, että kirjoittajat ovat uhrin kavereita?
Tässä yksi esimerkki, lainaus kommentistasi ketjusta:
Miksiköhän uhrin kaveripiirin puheet ovat kaikki tällaista aggressiivista ja kostonhaluista uhoamista, josta heijastuu lynkkausmieliala ja väkivaltaiset taipumukset? Tässä on hyvin paljon samaa kuin jengien välisissä väkivallanteoissa, jossa oman jengin jäseneen kohdistunut teko pyritään kostamaan eikä puhuta sanaakaan siitä, että jengiläinen oli taustoiltaan ihan samanlainen kuin hänen kimppuunsa käynyt toinen jengiläinenkin."
Tuo on vain omaa päätelmäsi, omaa arvailuasi, joka sääntöjen 8 pykälässä mainitaan.
2. Väität toistuvasti uhrin olleen poikkeuksellisen ärsyttävä tyyppi. Mistä tieto on peräisin? Kirjoitat uhrin taustoista faktana, vakkia kyseessä on edelleen oma arviointisi. Kyse on vain sinun omasta vaikutelmastasi, ei muusta. Lainaus kommentistasi ketjussa:
Tässä tapauksessa vaan vaikuttaa uhri olleen poikkeuksellinen henkilö, joka on ärsyttänyt tekijöitä ja varmaan muitakin, ja uhrin kaverien tapa "keskustella" täällä, uhoaminen ja asiattomuudet, kertovat jotain siitä, millaisissa porukoissa hän on liikkunut. Ottaen huomioon uhrin omat taustat, rikokset, petturuus kaveria kohtaan, päänaukominen Häkille, mahdollinen Häkin auton poltto ynnä muu tekijöiden ajautuminen henkirikokseen on kuitenkin ymmärrettävämpää kuin monessa muussa tapauksessa.
En ota kantaa itse tapahtumiin Ylistarossa, koska minulla ei siihen aiheeseen ole mitään lisättävää, otin nyt vain tuon ketjun esimerkiksi siitä, kuinka keskustelu itse aiheesta ajautuu sivuraiteille kaikenlaisen jankuttamisen ja vänkäämisen vuoksi. Esimerkkejä olisi paljon muitakin. En ota kantaa myöskään sinuun Siru, ainoastaan tapaasi kommentoida.
Siis, miksi jankutat samoja asioita viestistä toiseen, vaikka ne eivät tuo ko. aiheeseen mitään uutta? Vaikuttaa siltä, että jankkaat ainoastaan ärsyttääksesi muita kirjoittajia ja testaat, minkälaisia reaktioita sanomisesi saa aikaan.
Siru, olet tosi hyvä avaamaan ja tuomaan esiin ja hankkimaan tietoja mm. kiinnostavista ulkomaisista katoamis-ja henkirikostapauksia, kiitos niistä. Tekstejäsi on silloin miellyttävä lukea kun et vimmastu turhaan jankkaamaan ja vänkäämään.
Tässä kaikki tämän asian tiimoilta minun osaltani.
Jaa, niin, en ole mitenkään katkeroitunut mistään.