Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Arlene
Christopher Lorenzo

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Katniss kirjoitti:No nythän se sitten lämähti... En ymmärrä mistä. Varmaankin siitä Ville-ketjusta, josta lensitte Samulin kanssa molemmat pihalle tarpeettoman chatin takia. Eihän noissa teidän kummankaan viesteissä ollut edes mitään chattia!
No ei se banni lie ollut pelkästään tuosta ketjusta, muitakin on..
Ja helvetti mitä paskaa täällä kirjoitetaan vankiloista :twisted: .
Liekkö kirjoittajista suurin osa edes nähnyt vankilaa ulkopuolelta, saati sitten sisältä..
nimim. Vaitiolovelvollinen Arlene
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

irmuska kirjoitti:Julmettu bannitahti. Siis oikeasti, onko joku NUKAHTANUT (anteeksi kirkuminen!) vasikointinamikan päälle? Jatkuvalla syötöllä lentää ulos kirjoittajia. Suurimman osan kohdalla olen yrittänyt jopa etsiä kommenteista sen kommentin, joka on ulosnakkomisen aiheuttanut ja suurilta osin en ole sitä löytänyt (saatan toki olla ihan hiton tyhmäkin) joten ei tässä voi oikein muuta kuin :shock: :roll: :? ja sittenkin vain odottaa, että koska se luuta lämähtää omaan persaukseen...
Siltä tosiaan vaikuttaa, joku/jotkut on käyttänyt lahjakkaasti vasikointinappulaa.
Jos en väärin ennusta, niin sitä tullaan käyttämään ahkerasti myös joulukuun alussa.
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Se olin minä joka vasikoi. Saatiinpa yksi jälkeenjäänyt jokapaikassa hössöttävä häirikkö pois hetkeksi.

Kyllä kannattaa miettiä, ennen kuin sitä nappia painaa, onko siinä viestissä oikeasti sanaakaan asiaa, onko siinä jotain aiheen kannalta uutta ja tuoko se jotain lisäarvoa kyseiseen ketjuun.

Kun kirjoittaa tällaista asiatonta paskaa rikosketjuun:
Nyt veti MarleeN kyllä sellasen trollin, etteihän tuolle voi kun naureskella... On siellä "Esson baarissa" näköjään halvalla pantu
tai tällaista turhaa chattia
^ei mielenterveysongelmia? Just, jokainen normi13vee puukottaa 3-vuotiaita.
ei kannata tulla itkemään tänne ja kysymään miksi sai bannia.

Eikä siellä ketjussa tarvitse hyökätä kenenkään kirjoittajan kimppuun. Jos joku paikallinen on jotain kuullut ja sanoo kuulleensa jonkun huhun, mitä sitten? Ei hän sanonut itse pitävänsä sitä totena, sanoi vain, että näin on puhuttu.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jos joku sanoo Siru83:lle että Mannerheimintiellä tallustelee 50 vaaleanpunaista norsua, niin se on ok postata norsu juttu jollekkin asia saitille, vaikka luulisi ymmärtävän että ei siellä tallustele. Sellaiset höpöhöpö postaukset olisi syytä jättää postaamatta, koska sotkevat vain oikeaa keskustelua, joku kuitenkin tarttuu totena tollaisiin Veijo Esso baarin trolleihin.
Ja tarkoittanet tuota mahtikirjoittajaa joka ensimmäisessä ja ainoassa postauksessaan on trollin heitti Ylistaro ketjuun?
Yp:n olisi bannata tollainen trolli, jonka tarkoitusperät ovat saada vain ketjuun sekaannusta.
Enkä ala arvuuttelemaan sellaista että olisiko kyse yhden vakiokirjoittajan kaksoisnikki.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Siru83
Adrian Monk

Huhujen kirjoittaminen ei ole säännöissä kiellettyä. Kirjoittaja mainitsi mistä oli tietonsa saanut.

Säännöt ovat ihan selkeät. Turha tulla tänne itkemään, että "miksi sain bannin" tai "miksi support-jengini jäsen sai bannin".

Otteita säännöistä:
*4 §* Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä
keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte
.lähetä.-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun.

Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne
häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua.
*7 §* Odotamme kaikkien kirjoittajien noudattavan yleistä netikettiä ja
ymmärtävän hyvän maun käsitteen. Mauttomuuksiin syyllistyneitä tullaan
rankaisemaan.
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
Tiedote chattailystä vuodelta 2011.
Tasta eteenpain Chat tyyppinen vastaaminen aiheuttaa automaattisesti 1 viikon Bannin. Yllapito ilmoitti taman maarayksen olevan voimassa toistaiseksi.

Kaykaa kovaakin keskustelua, mutta vain yhdella virkeella vastaaminen ja jos viestissa ei ole mitaan uutta sanomaa on CHATTALYA...’
padlock
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja padlock »

Että yhdellä virkkeelläkö ei saisi vastata tai se katsotaan chattailyksi? Jos asiaan ei ole muuta uutta sanottavaa kuin yksi virke, pitäisikö väkisin vääntää romaani? Ja että kaikki asiat pitäisi olla uusia. Haloo, jokaisen pitäisi lukea kaikki ketjut alusta läpi ja tarkistaa onko asia mainittu jo aiemmin, ennenkuin uskaltaa lähettää yhtään viestiä, muuten voi tulla bannia. Ja keskustelu on chattailya. Mikä se sellainen keskustelupalsta on jossa keskustelusta tulee bannia???? Tästäkin varmaan tulee bannia mutta tulkoot.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Siru83
Adrian Monk

Täällä on tuollaisia irmuskan tyyppisiä keskustelijoita, jotka hölisevät useissa eri ketjuissa sanomatta mitään asiaa. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin "oho olipas tässäkin taas tapaus" niin on parempi olla sanomatta yhtään mitään. Turhia hölinöitä ei noissa ketjuissa yksinkertaisesti tarvita.

Esim. borrachea tms. uudehko käyttäjä vaikuttaa hyvin terävältä ja analyyttiselta, tuollaisia teräviä pohdintoja tarvitaan enemmän, ei tyyppejä, jotka haluavat olla esillä sanomalla vähän joka ketjussa jotakin, vaikka ei olisi sanaakaan oikeaa asiaa.

Kaikki eivät tietysti voi olla einsteineja, mutta on myös kirjoittajia, joilla ei ehkä kirjoitusasu ole aina täydellinen mutta jotka kirjoittavat kuitenkin paljon asiaa. Heitä myös arvostan.

2555. viesti olisi ehkä hyvä paikka jäädä pienelle tauolle. En vain tiedä maltanko.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Siru83 kirjoitti:Se olin minä joka vasikoi. Saatiinpa yksi jälkeenjäänyt jokapaikassa hössöttävä häirikkö pois hetkeksi.
Tiedetään ihan yleisesti, että sä vasikoit kaikki, jotka pärjää sulle väittelyssä. Sitäpaitsi sä oot itse jälkeenjäänyt trolli.
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Siru83 kirjoitti:Se olin minä joka vasikoi. Saatiinpa yksi jälkeenjäänyt jokapaikassa hössöttävä häirikkö pois hetkeksi.
Hmmmm.... aiemmin totesit että olen vihamiehissäsi ja et tahdo nähdä viestejäni... Etkä niitä nähnytkään, miten hitossa siihen vasikkanappiin nojasit? :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

On todella rasittavaa, kun nimimerkki Siru83 rikkoo toistuvasti palstan sääntöjä, erityisesti sääntöjen pykäliä 4: "Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen..." ja 8: "Huhuja käsiteltäessä on syytä tehdä selväksi onko kyse omista arvailuista ja toiveista vai todellisista tiedoista."
Hyvänä esimerkkinä ketju Ylistaron henkirikoksesta. Mitään uutta sisältöä ko. nimimerkki ei aiheeseen tuo, vain oman näkemyksensä rikoksen uhrista, ja toistaa ja jankuttaa mantraansa viestistä toiseen haukkuen lähes kaikki muut kirjottajat siinä ohella. Samassa ketjussa nimimerkki esittää rikoksen uhrista totena sellaisia asioita ja omia päätelmiään, joita ei ole vahvistettu faktana missään eli kyse on huhuista tai paremminkin, kirjoittajan omia arvailuja ja toiveita.
Miksi sääntöjen toistuva rikkominen on sallittua tälle nimimerkille?
Siru83
Adrian Monk

Ei jaksaisi jokaisen katkeroituneen naisen purkauksiin vastailla mutta vastataan nyt tämän kerran.

1. Täsmentäisitkö, mitä huhuja olisin esittänyt faktana? Mitä auton polttamiseen tulee, olen käyttänyt sellaisia sanoja kuin "mahdollisesti".

2. Toisen tekijän facebookissa on lukenut tämä, että uhri oli apukuskina auton kolaroimisen aikana ja se, että uhri on tehnyt tästä samaisesta kolarista rikosilmoituksen, on vahvistettu monen osapuolet tunteneiden toimesta tuossa ketjussa. Samoin riidat ja uhrin kaveri/tuttava myönsi myös päänaukomisen toiselle tekijöistä.

Joten mitä huhua olen levittänyt faktana?

Ja kyllä ne asiattomuudet siinä ketjussa on tulleet ihan muilta henkilöiltä, vain pienen osan olen vaivautunut vasikoimaan.
Jane T
Martin Riggs

Vastaus Sirulle:

1. Väität toistuvasti, että uhrin kaverit uhoavat ja hyökkäilevät kejussa. Mistä voit tietää täysin varmasti, että kirjoittajat ovat uhrin kavereita?
Tässä yksi esimerkki, lainaus kommentistasi ketjusta:
Miksiköhän uhrin kaveripiirin puheet ovat kaikki tällaista aggressiivista ja kostonhaluista uhoamista, josta heijastuu lynkkausmieliala ja väkivaltaiset taipumukset? Tässä on hyvin paljon samaa kuin jengien välisissä väkivallanteoissa, jossa oman jengin jäseneen kohdistunut teko pyritään kostamaan eikä puhuta sanaakaan siitä, että jengiläinen oli taustoiltaan ihan samanlainen kuin hänen kimppuunsa käynyt toinen jengiläinenkin."
Tuo on vain omaa päätelmäsi, omaa arvailuasi, joka sääntöjen 8 pykälässä mainitaan.

2. Väität toistuvasti uhrin olleen poikkeuksellisen ärsyttävä tyyppi. Mistä tieto on peräisin? Kirjoitat uhrin taustoista faktana, vakkia kyseessä on edelleen oma arviointisi. Kyse on vain sinun omasta vaikutelmastasi, ei muusta. Lainaus kommentistasi ketjussa:
Tässä tapauksessa vaan vaikuttaa uhri olleen poikkeuksellinen henkilö, joka on ärsyttänyt tekijöitä ja varmaan muitakin, ja uhrin kaverien tapa "keskustella" täällä, uhoaminen ja asiattomuudet, kertovat jotain siitä, millaisissa porukoissa hän on liikkunut. Ottaen huomioon uhrin omat taustat, rikokset, petturuus kaveria kohtaan, päänaukominen Häkille, mahdollinen Häkin auton poltto ynnä muu tekijöiden ajautuminen henkirikokseen on kuitenkin ymmärrettävämpää kuin monessa muussa tapauksessa.
En ota kantaa itse tapahtumiin Ylistarossa, koska minulla ei siihen aiheeseen ole mitään lisättävää, otin nyt vain tuon ketjun esimerkiksi siitä, kuinka keskustelu itse aiheesta ajautuu sivuraiteille kaikenlaisen jankuttamisen ja vänkäämisen vuoksi. Esimerkkejä olisi paljon muitakin. En ota kantaa myöskään sinuun Siru, ainoastaan tapaasi kommentoida.
Siis, miksi jankutat samoja asioita viestistä toiseen, vaikka ne eivät tuo ko. aiheeseen mitään uutta? Vaikuttaa siltä, että jankkaat ainoastaan ärsyttääksesi muita kirjoittajia ja testaat, minkälaisia reaktioita sanomisesi saa aikaan.

Siru, olet tosi hyvä avaamaan ja tuomaan esiin ja hankkimaan tietoja mm. kiinnostavista ulkomaisista katoamis-ja henkirikostapauksia, kiitos niistä. Tekstejäsi on silloin miellyttävä lukea kun et vimmastu turhaan jankkaamaan ja vänkäämään.

Tässä kaikki tämän asian tiimoilta minun osaltani.
Jaa, niin, en ole mitenkään katkeroitunut mistään.
Siru83
Adrian Monk

Nii-in poliisi on sanonut, ettei uhrilla ollut "merkittävää" rikostaustaa mutta jotakin siis on ollut. Ei se ole mikään huhu vaan fakta. Apukuskin paikalla istuminen omassa autossa kun kaveri ajaa sitä humalassa ja sitten ilmoitus siitä poliisille (tästä ilmoituksestakin ollut jonkinlaista keskustelua tekijän facebookissa ja ketjussa) = petturuus kaveria kohtaan, eli sekin on faktaa.

Päänaukominen häkille on numeronimimerkin yhdistelmän kertomaa (joka ketjussa puolustelee koko ajan uhria) eikä sitä ole kukaan kiistänyt.

Eipä tuossa ole mitään huhuihin perustuvaa. Et vain itse ole perehtynyt tapauksen yksityiskohtiin ja tietoihin ja tulkitset faktoja keksimikseni huhuiksi. Ainoa huhu tuossa on tuo auton poltto mutta siitä käytänkin sanaa "mahdollinen".
Jane T
Martin Riggs

Olen kyllä tapaukseen perehtynyt vaikka en täällä ole kirjoittanutkaan (johtuen nimimerkkini teknisitä ongelmista).
Luin vieä koko ketjun uudelleen, ja myönnän, että olen osittain väärässä ja sinä oikeassa ja myöskin toisin päin. Olet muuten perittäin taitava sanojen käyttäjä.

Käännän nyt osittain takkini ja kelkkani siksi, koska en viitsi kuluttaa voimiani turhanpäiväiseen ja tunnen itseni idiootiksi, koska itse en tykkää yhtään tuollaisesta, mitä aiemmin tein, eli kaivamalla kaivoin asioita Sirun postauksista. Itse asiassa provosoiduin vaikka luulin, että sitä minulle ei kovin helposti tapahdu. Tyhmä minä. Ja siksi, koska huomaan Sirun olleen oikeassa; hän ei ole rikkonut palstan sääntöjä. Säännöt ovat tarkkoja ja minä aloin niitä tulkita, mikä ei ole sopivaa. Anteeksi.

Ja tämä vielä: edelliseen kommenttiini lisäyksenä (kun en sitä enää pääse muokkaamaan), että eiköhän me kaikki kumminkin tänne palstalle mahduta erilaisine mielipiteinemme ja ärsytyksinemme.
Ainakin minua kiinnostaa enemmän nämä kaikki oikeat tapaukset kuin Lautamiesosio, joten pyrin jatkossa keskittymään oleelliseen, enkä turhaan vänkää ja väännä epäoleellisuuksista, joten sopiiko tämmöinen peace-eleeni sinulle Siru?
Vaikka ainkoinaan listasit minutkin siihen ärsyttäviä kirjoittajia -joukkoosi, kun palstalaisia listailit : )

Joten, keskityn jatkossa olennaiseen eli itse tapauksiin, en kirjoittajiin.
PS. Luetko paljon tuota Ruotsin vastaavaa palstaa? Ihan siksi kysyn, koska siellä on liudoittain mielenkiintoisia tapauksia, joita voisi tännekin käännellä. voin jopa koettaa rohkeasti itse tehdä avauksen.
Jane T
Martin Riggs

Facebook-profiileista tehdyt syväanalyysit ja -tulkinnat, ja muutenkin kaikki Facebook-stalkkailut.
Vastaa Viestiin