Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Helevetin mäntti. Turre, valokuvaan, jota olet vääristellyt, on tekijänoikeus kuvan ottajalla. Olet typerä omahyväinen ja itsekritiikkiin kykenemätön paska. Uhkasit minua oikeudenkäynnillä kun sinun luvallasi tein merkintöjä sinun kuvamanipulaatioon, kohtiin, joissa oli mielestäni huomautettavaa. Väitit 3D-kehitelmiäsi VALOKUVIKSI! :lol: :lol: :lol: joihin sinulla on tekijänoikeus. Haista nyt home. Uhkaat oikeudenkäynnillä toista teosta, jota et itse epäröi käyttää. Tämäkin vielä. Olet ällöttävä ihminen.

Syvä halveksuntani, enkä muuten taida olla edes yksin.. :wink:

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Kuuntelinpa tuossa tuota Popedan ikivihreää ja sain idean litteroida kuulemani

Oikaiskaa jos olen kuulluut sanat väärin

Mä tapoin miehen
sain maineen puukkohupparin
vaikk' astaloa käyttelin
harhaanjohdettuna tieni Luvatalle vei
se linja kusi mutta hahmoni vain ei
nyt vaikka leskee epäiltiin mä eksisteeraan vieläkin
mä tulin takaisin

Mä klasin rikoin
tanssin päällä sirujen
tein ennätyksen viiltojen
nukkui uhri
yksin pistot ahersin
nauha pyöri loppuun liian aikaisin
häke poistui mun alibinkin alta vei
sua kukaan nähnyt ei

Mä olin huppumies
jouduin kylpyhuoneeseen
tai takan katveeseen
me jäljet lavastettiin ja tultiin kyökkiin päin
se tyhmä kakaroiden väijytykseen jäi
sain piston rintaani,
en jäänyt sänkyyn makaamaan
mä elän vieläkin, en suostu kuolemaaaaaaaaan

Mä olin kuuluisuus, sain pedon tittelin
sain tv aikaa sain myös dokkarin
koskaan kukallekkaan sanonut en ei
peput auki revittiin ja viina minut vei
mä nousin tähtiin palata en sieltä voi
mä elän vieläkin ja mun nauha vielä soi
ja soi ja soi ja soi
ja soi ja soi ja soi
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
aku ankan kummisetä
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja aku ankan kummisetä »

annijatta kirjoitti:Kuuntelinpa tuossa tuota Popedan ikivihreää ja sain idean litteroida kuulemani

Oikaiskaa jos olen kuulluut sanat väärin

Mä tapoin miehen
sain maineen puukkohupparin
vaikk' astaloa käyttelin
harhaanjohdettuna tieni Luvatalle vei
se linja kusi mutta hahmoni vain ei
nyt vaikka leskee epäiltiin mä eksisteeraan vieläkin
mä tulin takaisin

Mä klasin rikoin
tanssin päällä sirujen
tein ennätyksen viiltojen
nukkui uhri
yksin pistot ahersin
nauha pyöri loppuun liian aikaisin
häke poistui mun alibinkin alta vei
sua kukaan nähnyt ei

Mä olin huppumies
jouduin kylpyhuoneeseen
tai takan katveeseen
me jäljet lavastettiin ja tultiin kyökkiin päin
se tyhmä kakaroiden väijytykseen jäi
sain piston rintaani,
en jäänyt sänkyyn makaamaan
mä elän vieläkin, en suostu kuolemaaaaaaaaan

Mä olin kuuluisuus, sain pedon tittelin
sain tv aikaa sain myös dokkarin
koskaan kukallekkaan sanonut en ei
peput auki revittiin ja viina minut vei
mä nousin tähtiin palata en sieltä voi
mä elän vieläkin ja mun nauha vielä soi
ja soi ja soi ja soi
ja soi ja soi ja soi
Oven kiinni paiskasin
ja lapset raiskasin.
Mun ukko lähti Luvataan,
Kukan kanssa touhut kuvataan.
Heppi seisoi,
mä yksin Kukkaa rakastin..
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

annijatta:Siis rautalangastako se pitää vääntää.
Häkenauha on autenttinen alkuperäinen manipuloimaton nauha joka on hätäkeskuksesta saatu.
Sitä nauhaa ei ole poliisi eikä syyttäjä editoinut. Siis siihen nauhaan ei ole jälkikäteen lisätty mitään eikä otettu mitään pois.
Tämän on FBI:kin todennut ja todistanut.
Mitä nauha sisältää siis äänet, on vain todettu että ulkopuolisen tappajan ääniä sieltä ei löydy.
FBI ei ole tutkinut onko nauhalla kuuluvat äänet live vai nauha esityksiä.
Oletko kuunnellut radiouutisia. Osaatko sanoa onko esimerkiksi puhelinhaastattelu livenä vai tuleeko nauhalta. Usein kuitenkin lukija ilmoittaa että puhelu oli nauhoitettu. Et voisi sitä tietää jos siitä ei sinulle kerrottaisi.
Annelin tekemä tallenne on amatöörin tekemä, eikä sen sisältökään vakuuta autenttisen tilanteen olevan kyseessä. Ja kun vielä on todistaja, joka sanoo nauhaa ajetun puhelun taustalla, niin kyllä taitava tutkija huippulaitteilla sieltä löytää ne todisteet, joilla taustanauha voidaan teknisestikkin verifioida.
Miten pihalla voi ihminen olla? Siis FBI kuunteli sitä, kuuntelivatko he tallennetta hätäkeskuspuhelua vai kenties puhelua livenä? Ja tulivat siihen tulokseen, että eivät löytäneet merkkejä nauhoituksesta, eli ilmeisesti kuuntelivat sitten tosiaan aikakoneen avulla Annelin puhelua suorana?
Tekisi mieli sanoa, että pysy sinä vain Kakkelissa piirustamassa laulunsanoja, mutta kun nekin on niin avuttomia. Ja nyt olet vielä saanut lauluihisi mukaan noita uusavuttomia, joiden nerokkaan tulkinnan mukaan nauhalla ei kuulla ollenkaan Jukan ääntä, livenä tai nauhoitettuna.
Enpä olisi uskonut, että mulle vielä joskus tulee melkein ikävä CSI:ta ja Rantakoskea!
annijatta
Javier Pena

Siis kumpiko tässä on pihalla, sinä vai minä? Jos puhun langattomaan lankapuhelimeeni keittiössä ja olen ennen puhelua laittanut läppäristä kuulumaan radiohaastattelun, jossa mieheni keskustelee toimittajan kanssa, niin voitko varmuudella sanoa tulevatko äänet työhuoneesta livenä vaiko läppäristä?
Harpo

annijatta kirjoitti:Siis kumpiko tässä on pihalla, sinä vai minä? Jos puhun langattomaan lankapuhelimeeni keittiössä ja olen ennen puhelua laittanut läppäristä kuulumaan radiohaastattelun, jossa mieheni keskustelee toimittajan kanssa, niin voitko varmuudella sanoa tulevatko äänet työhuoneesta livenä vaiko läppäristä?
En tiedä, mitä sinä luulet esimerkiksi FBI:n tutkineen, mutta minun käsitykseni mukaan juuri sitä, että onko hätäkeskusnauhoitteella kuultavissa etukäteen nauhoitettua materiaalia. En ymmärrä ollenkaan, mitä ajat takaa. Mitä he olisivat sinun mielestäsi tutkineet? Jos nauhoitteella soi etukäteen tallennettua materiaalia, sen pystyy todistamaan juuri liveäänen ja tallenteen eroilla. Etukäteisnauhoituksessa on erilainen äänikuva tai "sormenjälki", jota ei voi selittää vain sillä, että ääni tulee eri huoneesta. Ei sillä ole mitään tekemistä, erottaisinko minä puhelimessa nämä kaksi äänimaisemaa. Sen takia asiaa ei kysyttykään puhelimessa olleelta häke-virkailijalta vaan äänitutkijoilta FBI:stä.
annijatta
Javier Pena

FBI tutki onko nauhalla ulkopuolista tai hänestä lähteviä ääniä kuten lasinsirpaleiden päällä kävelyä tai ikkunasta poistumista tai tappamisen meininkiä pystypainia mäiskettä hakkaamista. EI OLLUT.
Koska puolustus väitti nauhaa poliisin puolelta manipuloidun, FBI tutki onko nauha manipuloitu vai ei. Nauhalta kuuluvista äänistä ei tutkittu tulivatko ne taustanauhalta vai olivatko livenä. Siis jos JL oli kuollut jo puhelun aikana niin äänten täytyi olla nauhalta tulevia.
Hae elävästä arkistosta joku kuunnelman pätkä ja kuuntele. Voitko varmuudella sanoa mitkä äänet (lavasteet, äänitehosteet) tulevat studiosta, siis paikanpäällä tehtyjä ja mitkä tulevat nauhoilta?
Mahdotonta jos joku sinulle ei sitä kerro.
Harpo

^
Olemme siis täysin eri mieltä, mitä FBI on tutkinut. Kukin pitäköön maailmankuvansa.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

annijatta kirjoitti:FBI tutki onko nauhalla ulkopuolista tai hänestä lähteviä ääniä kuten lasinsirpaleiden päällä kävelyä tai ikkunasta poistumista tai tappamisen meininkiä pystypainia mäiskettä hakkaamista. EI OLLUT.
Koska puolustus väitti nauhaa poliisin puolelta manipuloidun, FBI tutki onko nauha manipuloitu vai ei. Nauhalta kuuluvista äänistä ei tutkittu tulivatko ne taustanauhalta vai olivatko livenä. Siis jos JL oli kuollut jo puhelun aikana niin äänten täytyi olla nauhalta tulevia.
Hae elävästä arkistosta joku kuunnelman pätkä ja kuuntele. Voitko varmuudella sanoa mitkä äänet (lavasteet, äänitehosteet) tulevat studiosta, siis paikanpäällä tehtyjä ja mitkä tulevat nauhoilta?
Mahdotonta jos joku sinulle ei sitä kerro.
Lavastusta vastaan puhuu myös kaksi merkittävää todistajalausuntoa.
Ensimmäisen niistä tilasivat viranomaiset Yhdysvaltain keskusrikospoliisi FBI:lta. FBI:n lausunto oli varmasti syyttäjille pettymys: sen mukaan nauhalla ei ole havaittavissa nauhoitettuja osia.
FBI:n kanssa samalla tavalla todisti Finnvox-studioiden Risto Hemmi, joka on maan parhaita audioalan asiantuntijoita. Hänen mukaansa nauha on aito, sitä ei ole manipuloitu. Hemmin mukaan nauha ei myöskään osoita, ettei paikalla olisi ollut vierasta henkilöä.
En käsitä, että joku viitsii väitellä täysin selvästä asiasta, joka on vieläpä kaikkien tarkistettavissa. Ja tuon yhden himobannaajan harmiksi heitän tähän hiukan asiaan liittymätöntä hurkastelua taran esimerkkiä noudatellen.

Syyttäjä Valkama jäi kiinni valituslupahakemuksessa olleiden tietojen vääristelystä. Hän on väittänyt hakemuksessa, ettei uhrin jalkapohjissa ollut ollenkaan haavoja. Oikeudessa hän itsekin kertoi, että uhrin jalkapohjissa oli haava. Mutta Mäkinen pisti vielä paremmaksi, kun esitteli oikeudelle valokuvan uhrin jalkapohjista. Valokuvasta voi laskea uhrilla olleen haavoja toistakymmentä! Jumankekka!
annijatta
Javier Pena

ON vähän eri juttu jos kommentit perustuvat autenttisiin dokumentteihin, kuin jos ne perustuvat lehtitietoihin, jotka ovat suodattuneet toimittajan käsitys/ ymmäryskyvyn kautta. Siis papukaijatietoa, ei itse analysoitua.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Anijatta olet liian kriittinen. Mediassa on tapahtunut selvää ryhdistäytymistä nyt kun on raportoitu suoran oikeussalista. Minulla on kolme tuntia suoraan salista. Minusta niiden sisältö vastaa hyvin mitä esim MTV on raportoinut. Joitakin tuntumia vetäisin jyrkemmin..

On suuri ero kun tuomari Santamaa kohdistaa kysymyksensä Hätäpuhelussa tai kuulustelun litteroinneissa. Sen sijaan Valkama panee omiaan. Ilkeä kuultavaa kun Anneli kertoo kuinka Minna ja Ari tulivat vankilaan haukkumaan Amandaa. Se oli niin härskiä, että pariskunta oli menettänyt yhteyden reaaliseen maailmaan jo ennen kuin hovioikeus aloitti tammikuussa 2011.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

annijatta kirjoitti:ON vähän eri juttu jos kommentit perustuvat autenttisiin dokumentteihin, kuin jos ne perustuvat lehtitietoihin, jotka ovat suodattuneet toimittajan käsitys/ ymmäryskyvyn kautta. Siis papukaijatietoa, ei itse analysoitua.
No sitten vain esität ne dokumentit, niin yritetään ymmärtää yhdessä. En oikein usko, että maan parhaimmat rikostoimittajat ymmärtäisivät väärin oikeudessa esitettyjä todisteita. Jopa syyttäjä Valkama myönsi, ettei tutkimus tukenyt lavastusväitettä, mutta tokaisi kuitenkin, ettei se täysin sulje sen mahdollisuutta poiskaan. Taidat nyt olla yksin väitteinesi.
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

sisotalo kirjoitti:Ilkeä kuultavaa kun Anneli kertoo kuinka Minna ja Ari tulivat vankilaan haukkumaan Amandaa. Se oli niin härskiä, että pariskunta oli menettänyt yhteyden reaaliseen maailmaan jo ennen kuin hovioikeus aloitti tammikuussa 2011.
Joo, tämä asia on niin surullinen ja näkyy karmealla tavalla esim. Niskasaaren blogin litteroinneissa lasten venekuulusteluista. Jos tässä jutussa on muka ollut lauma asiantuntijoita ja psykologeja niin miten on mahdollista ettei tästä ole seurannut sijaisperheen suhteen isoja toimenpiteitä. Tai ehkä onkin kulisesseissa, ei kai suuri yleisö niistä saa tietää. Toivottavasti koko perhe on saanut kiireellistä apua koska eihän tuo tilanne voi olla hyväksi lapsille.
annijatta
Javier Pena

sisotalo kirjoitti:Anijatta olet liian kriittinen. Mediassa on tapahtunut selvää ryhdistäytymistä nyt kun on raportoitu suoran oikeussalista. Minulla on kolme tuntia suoraan salista. Minusta niiden sisältö vastaa hyvin mitä esim MTV on raportoinut. Joitakin tuntumia vetäisin jyrkemmin..

On suuri ero kun tuomari Santamaa kohdistaa kysymyksensä Hätäpuhelussa tai kuulustelun litteroinneissa. Sen sijaan Valkama panee omiaan. Ilkeä kuultavaa kun Anneli kertoo kuinka Minna ja Ari tulivat vankilaan haukkumaan Amandaa. Se oli niin härskiä, että pariskunta oli menettänyt yhteyden reaaliseen maailmaan jo ennen kuin hovioikeus aloitti tammikuussa 2011.
Jos lapsi on käyttäytynyt huonosti, on täysin ymmärrettävää että siitä äidille kerrotaan, varsinkin jos äidillä on hyvä suhde lapseensa. Täten pyritään siihen että äiti vaikuttaisi lapseensa niin, että lapsi ymmärtäisi, että tietty käytös on rumaa ja asiatonta.
Annelin tapauksessa tämä oli turha yritys.
Jos minulle tultaisiin kertomaan (ja on tultukin) huonosta käytöksestä, olen heti tarttunut asiaan ja ottanut selvää tapahtuneesta. Keskustelemalla lapsen kanssa, tämä on ymmärtänyt että on tehnyt väärin, pyytänyt anteeksi ja parantanut tapansa.
Olen erittäin iloinen että he omille lapsilleenkin teroittavat rehellisyyttä ja että tunnustetaan jos on tehty jotain tyhmää.
Lapsenkasvatus on kuin kasvimaan hoito. Rikkaruohot (huonot tavat) on kitkettävä pois, jos meinaa saada terveen hyvän sadon. Ja siihen ei tarvita väkivaltaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

annijatta kirjoitti:FBI tutki onko nauhalla ulkopuolista tai hänestä lähteviä ääniä kuten lasinsirpaleiden päällä kävelyä tai ikkunasta poistumista tai tappamisen meininkiä pystypainia mäiskettä hakkaamista. EI OLLUT.

Ohhohhh :shock:
Nytpä lausahdit räikeän valheen annijatta. FBI.ltä ei ole koskaan tullut lausuntoa noista edellämainitsemistasi seikoista.
Hätäkeskuspuhelun tallenne oli v2009 FBI.llä vain parannettavana, ei mitenkään muuten analysoitavana.
Kaikki edellämainitsemasi seikat ovat vain ja ainoastaan Tuija Niemen käsialaa...

Uudemman kerran alkuperäinen tallenne lähetettiin FBI.lle (nyt syyttäjän toimesta); josko sieltä löytyisi tukea syyttäjän ajamalle taustanauhamahdollisuudelle'.

EI LÖYTYNYT TUKEA, VAAN PÄINVASTOIN :!:

FBI: Auerin hyytävän hätäkeskuspuhelun äänet aitoja
Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, ei sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia...

FBI:n lausunto ei kuitenkaan vahvista syyttäjän epäilyjä. Lausunnon mukaan FBI ei löytänyt mitään merkkejä kopioinnista, ennalta äänitetystä aineistosta eikä muustakaan muuntelusta...

(Lähde Aamulehti 28.8.2013)(allev tm)
Viimeksi muokannut turumurre, To Loka 24, 2013 11:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin