Mielipiteeni tähän keskusteluun:
En oo käynyt koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen mitä syvimmin jos toistan jotakuta, mutta:
Se on jännä, kuinka aina ihmetellään (=itsekin ihmetellyt), miten kukaan ei rikostilanteissa muista auton väriä, saati sitten mallia tai huomaa katsoa rekisteriotetta.
Johtuisiko ehkä siitä että jos sinulta kysytään kadulla kävellessäsi että minkälainen ihminen käveli juuri ohitsesi? Niin huomaisitko tämän, ja osaisitko kertoa edes onko se mies vai nainen?
Tämä on vastaus siihen, kun ihmiset aina miettii että onkohan hiukset hyvin, ja kamalta housut minulla, ... totuus on se, että KETÄÄN ei kiinnosta, jollet ole jollain tavalla ERITYISEN poikkeava, ei kukaan kiinnitä mitään huomiota.
Samoin se, että jos Raisa on työnnetty väkisin autoon, on siinä vaiheessa ehkä nähnyt vain sen, että nainen, joitain tyyppejä tunkee häntä, autoon.
Siinä vaiheessa jää kaikki muu huomaamatta, ELLEI tiedosta sit'ä asiaa ja muista siinä hetkellä, että hetkinen, NYT täytyy miettiä, auton merkki, rekkari jne..

näin asian näkisin itse, siinäm vähän vastausta sinulle.
Itse olen joutunut varkauden kohteeksi siten, että juoksin auton perään, enkä suureksi yllätyksekseni tunnistanutkaan merkkiä, vuosimallia, enkä huomannut katsoa rekisteriotettakaan. Vaikka siis olen autoiluperheestä, ja tiedän ikäisekseni (ja sukupuolisekseni) älyttömän paljon autoista, malleista ja ominaisuuksista.
Tähän Raisan tapaukseen liittyen: käsittääkseni tuossa autoonnousemistilanteessa yksi silminnäkijöistä oli vanhojen autojen harrastaja, joka oli pystynyt sitten antamaan hyvän kuvauksen autosta? Ja että auto löydetään turvakamerakuvista, niitä on erittäin rajallinen määrä Suomessa, eikä siltikään kukaan jää auton ansiosta kiinni?
Todella kummallista. Enkä nyt viittaa mihinkään salaliittoteoriaan, olen vain aina ihmettellyt tuota.
Ja osaanottoni, ja samalla onnitteluni myös Raisan perheelle tuosta haudan lepoon siunaamisesta.. Vaikkei tyttöä olekaan vielä löytynyt (haluan uskoa että löytyy), on varmasti suuri helpotus saada siunaus kuitenkin toimitettua.