Jenna Lepomäki, 18 v, katosi - surmattiin Espanjassa 2011

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
humulus
Hercule Poirotin viikset

Re: Jenna Lepomäki, 18v. surmattiin Espanjassa v.2011

Viesti Kirjoittaja humulus »

ilona88 kirjoitti:Onko täällä kaikki Jennan omaiset huutelemassa, kun eivät suostu näkemään sitä, että Jenna ei ollut mikään viaton, joka luuli lähteneensä ensimmäiselle unelmalomalleen. Ja tiedän, että kuulostaa tämä minun juttuni siltä, että olen vain Joelin puolustelija, joka puhuu paskaa. Vaikka hänet tiedänkin, niin minkäänlaisia sympatioita ei heru kaverille. Onneksi sen näkee jo nyt, että Joeli ihan itse pilaa elämänsä. Ja minä en ketään rupea huoraksi syyttämään ilman aihetta...
jep puol suomee on sit jennalle sukuu koska ihan sama mikä se oli niin perseestä nykästy koko juttu. Tuskin on voinu hyvin tää Jenna jos tommoseen seuraan on eksyny. Vaikka "vasikoiki" nii eihä ne espanjan poliisit tehny asialle yhtään mitään.
PaxCow
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

ilona88 kirjoitti:Monella teistä näyttää unohtuneen kuitenkin se, että Jenna itse lähti rikollista elämää elämään.
Mainitsit, että Jenna lähti myymään itseään. Vaikka tämä olisikin totta, se ei ole rikos Espanjan lain mukaan.

Se, oliko hän "vasikka" vai ei, on ainakin mulle ihan se ja sama. Ilmiantajat voivat olla arvokkaita ihmiselämän puolustajiakin, arvostan. Start snitchin'.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Jami33
Alokas

Viesti Kirjoittaja Jami33 »

ilona88 kirjoitti:
humulus kirjoitti:No mitäs Joel urputtanu ex tyttöystävälle, onks seki nyt vasikka.... ? Mistäs sä tommosta päättelit et lähteny myymään itteään.. ?!
En päätellyt mitään, kun tiedän tämän jutun taustoista muutakin kuin mitä paskamedia on kirjoittanut. Ja luojan kiitos en kyllä ole Joelin eksä :D
Ilona vois jakaa meillekkin sitä faktaa mitä tiedät jutun taustoista,eikä vaan huudella siellä että tiedät jutusta enemmän. Mä veikkaan että sä oot Lilon kätyri minkä se on laittanut tänne asialla puolustelee sitä. Oli uhri huora tai vasikka niin ei se joka tapauksessakaan oikeuta noin tekemään nuorelle ihmiselle,tai ilkkumaan jossain ryhmässä.

Tosiaan toi Banaani lilo on kyllä niin vajakki jätkä että kuuluis takaisin kiven sisään hyvin pitkäksi aikaa. Jutellut tuolla fb:ssa sen kanssa ja todella ihme juttuja selittää tapauksesta tai tästä sen pähkinä pojasta. Todella hämärtynyt sillä toi todellisuuden taju. Tekis mieli tänne kirjoittaa sen kirjoittamia juttuja mutta en taida viitsiä :lol: :lol:

Ja tosiaan oot ilona oikeessa siinä että toi Lilo hakee vaan huomiota. Ehkä se raukka paska ei ole tarpeeksi saanut sitä lapsuudessa,ku nyt pitää omaisille vittuilla ja muillekkin tuolla eräässä fb ryhmässä. Toivottavasti joku antais Lilolle huomiota,viimeistään siellä linnassa ku kohtahan se joutuu sinne takaisin,ja tälle hasselpähkinälle viimeistään vapun alla kuumat munkkirasvat niskaan. :twisted:
Viimeksi muokannut Jami33, Ti Marras 12, 2013 9:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
humulus
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja humulus »

Jami33, alappas viitsimään ! :D
TollRoad
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja TollRoad »

Olen lukenut Turun Hovioikeuden päätöksen joka 160 sivuinen, olen myös tutustunut KRP:n sekä Guardian civilin esitutkinta materiaaliin. Varsinkin nuo Espanjan Guardian civilin paperit on mielenkiintoista luettavaa.

27.06.2011 Jenna Lepomäki on kertonut seuraavaa: *Lyhennetty versio*
Tulin Espanjaan koska "ystäväni" pyysivät tänne juhlistamaan sitä että olemme kaikki täysi-ikäisiä ja emme enää laitoksessa. Täällä Lilo sekä Hasselqvist varastivat passini sekä muuta omaisuuttani, pahoinpitelivät sekä pakottivat seksiin. Myöhemmin he paljastivat että joutuisin huoraamaan että Lilo ja Hasselqvist saavat matkarahat korkoineen takaisin, sekä myöhemmin kuskaamaan huumeita Suomeen. Tästä ei ollut puhetta kun he kutsuivat kylään, kyse oli pelkästä loma-matkasta jonka he maksavat.

KRP: esitutkinnasta paljastuu myös Facebookissa lähetetyt viestit Jennalle joita molemmat syytetyt on lähettänyt ennen matkaa.

Niissäkään ei ollut puhe mistään muusta kuin lomamatkasta ja hengailusta, toinen syytetyistä halusi vielä lämmitellä suhdettaan Jennaan. Samanlaisia viestejä on muuten lähetelty useille muillekkin tytöille molempien toimesta. KRP tutki myös että onko Espanjassa käynyt sen nimisiä henkilöitä noihin aikaan, tutkimustulos ei ole saatavilla.

KRP:n ja Guardia Civilin papereista selviää myös miksi Jenna oli mennyt asunnolle, hän oli mennyt etsimään passiaan jonka Lilo ja Hasselqvist oli ottanut talteen. Tämän molemmat myönsivät oikeaksi kuulusteluissa mutta oikeudessa olikin kyse vain siitä ettei Jenna hukkaisi passiaan.

KRP:n, Guardian Civilin sekä Käräjäoikeuden mielestä murha on toteutettu yksissä tuumin koska Jenna Lepomäki teki rikos-ilmoituksen: Pahoinpitelystä, raiskauksesta, varkaudesta sekä siitä että pojat aikoivat myydä hänet huoraksi ja käyttää muulina.
Käräjäoikeus myös totesi että kyse on murhasta koska syytetyt ovat alkaneet toteuttaa suunnitelmaansa ennen murhan toteuttamista. He olivat laittaneet Jennan äidille peittelytarkoituksessa viestin jossa kertovat että Jenna karkoitetaan muutaman viikon sisällä Espanjasta ja että Jenna on otettu kiinni. Tämä siksi etteivät Jennan omaiset tekisi katoamis-ilmoitusta.

Voisin kirjoittaa tekstiä lisää mutta ei siinä ole mitään järkeä kun Ilona88 kumminkin tulee heti ja torppaa kaiken.

Mielestäni Jennan historia ei tässä tapauksessa vaikuta asiaan millään tavoin, Ilona88 voi varmaankin kertoa että mitä merkitystä sillä on tapauksen kannalta?

Ilona88 ja muutaman muun mielestä jos kertoo itseensä kohdistuneesta rikoksesta on vasikka, hienoa. Muistakaa tämä sitten kun joku pahoinpitelee tai varastaa teidän omaisuuttanne. Olette vasikoita mikäli poliisi saa tietää siitä :wink:

Edit: Mulla vielä noin 1000sivua lukematta kaikenlaisia papereita koskien näitä sankareita. Lisää tulee kun ehdin ja jaksan.

Ilona88 on muuten hieman vanhempi kuin Lilo joten oletkos se Lilon uusi tyttöystävä?
che che
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja che che »

ilona88 kirjoitti:Onko täällä kaikki Jennan omaiset huutelemassa, kun eivät suostu näkemään sitä, että Jenna ei ollut mikään viaton, joka luuli lähteneensä ensimmäiselle unelmalomalleen. Ja tiedän, että kuulostaa tämä minun juttuni siltä, että olen vain Joelin puolustelija, joka puhuu paskaa. Vaikka hänet tiedänkin, niin minkäänlaisia sympatioita ei heru kaverille. Onneksi sen näkee jo nyt, että Joeli ihan itse pilaa elämänsä. Ja minä en ketään rupea huoraksi syyttämään ilman aihetta...
Se mitä täällä nyt jankutat niin on aivan se ja sama. Ei muuta tosiasiaa että Jenna tässä jutussa on ainoa kun on murhattu. Kun noin tota asiaa intät niin oletko ollu pitämässä jalasta kiinni vai mahdollisesti sutenööri. Oletan että olet kuulopuheiden perusteella täällä huutelemassa. Kai tuo poikaparikin tiesi kun rikollisuuden poluille lähti että joskus saattaa törmätä henkisesti vahvempaan ihmiseen.
Jami33
Alokas

humulus kirjoitti:Jami33, alappas viitsimään ! :D
Jolli-Setä Banaani:

"Mä vittuilen omaisille vaan jatkaakseni Joonan hyvää työtä."
TollRoad kirjoitti:Ilona88 on muuten hieman vanhempi kuin Lilo joten oletkos se Lilon uusi tyttöystävä?
Jolli-Setä Banaani:
"Mulla on piilopaikkoja, muijat majoittaa." :wink:

Enemmänkin olisi,mutta nyt en kyllä viitsi enempää :lol:
Viimeksi muokannut Jami33, Ti Marras 12, 2013 10:15 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

TollRoad kirjoitti:Olen lukenut Turun Hovioikeuden päätöksen joka 160 sivuinen, olen myös tutustunut KRP:n sekä Guardian civilin esitutkinta materiaaliin. Varsinkin nuo Espanjan Guardian civilin paperit on mielenkiintoista luettavaa.

27.06.2011 Jenna Lepomäki on kertonut seuraavaa: *Lyhennetty versio*
Tulin Espanjaan koska "ystäväni" pyysivät tänne juhlistamaan sitä että olemme kaikki täysi-ikäisiä ja emme enää laitoksessa. Täällä Lilo sekä Hasselqvist varastivat passini sekä muuta omaisuuttani, pahoinpitelivät sekä pakottivat seksiin. Myöhemmin he paljastivat että joutuisin huoraamaan että Lilo ja Hasselqvist saavat matkarahat korkoineen takaisin, sekä myöhemmin kuskaamaan huumeita Suomeen. Tästä ei ollut puhetta kun he kutsuivat kylään, kyse oli pelkästä loma-matkasta jonka he maksavat.

KRP: esitutkinnasta paljastuu myös Facebookissa lähetetyt viestit Jennalle joita molemmat syytetyt on lähettänyt ennen matkaa.

Niissäkään ei ollut puhe mistään muusta kuin lomamatkasta ja hengailusta, toinen syytetyistä halusi vielä lämmitellä suhdettaan Jennaan. Samanlaisia viestejä on muuten lähetelty useille muillekkin tytöille molempien toimesta. KRP tutki myös että onko Espanjassa käynyt sen nimisiä henkilöitä noihin aikaan, tutkimustulos ei ole saatavilla.
En ole päätöksiä lukenut samaan tahtiin kuin sinä, mutta näin olen itsekin lukenut tilanteiden menneen. Samoin olen lukenut juuri näistä FB-viesteistä joita on lähetelty useammallekin tämän murhakaksikon naispuolisista tutuista. Ilmeisesti emme kumpikaan osaa lukea rivienvälistä, sinä päätöksestä saati minä lehdistä sillä selvästikin ilonalla on parempaa tietoa asioiden tolasta kuin meillä saati hovioikeudella.
che che kirjoitti:Ilona88 ja muutaman muun mielestä jos kertoo itseensä kohdistuneesta rikoksesta on vasikka, hienoa. Muistakaa tämä sitten kun joku pahoinpitelee tai varastaa teidän omaisuuttanne. Olette vasikoita mikäli poliisi saa tietää siitä
Aika älytöntä tämä vasikkahuutelu, suurin osa ihmisistä kaiketi kuitenkin toivoo lainkuuliaisuutta niin itseltään kuin muiltakin ja on jopa valmiita tekemään rikosilmoituksen rikokseen törmättyään. No, aika selvää lienee ettei ihan kaikki, täällä on muutama jonka mielestä silmä silmästä, hammas hampaasta on ainoa oikea ja toimiva laki. :roll:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Vai on Liloa uhkailtu facebookissa. Onpa kumma tuolla asenteella.
Jennan surmaajan apuria uhkailtu Facebookissa
Joel Lilo on tuomittu hovioikeudessa Jenna Lepomäen surman avustamisesta.
Julkaistu: 12.11.2013 8:18

FACEBOOK Avunannosta Jenna Lepomäen surmaan tuomittu ja vankilasta vapautunut Joel Lilo on jatkanut viestien kirjoittamista Jennan muistosivulle Facebookissa.
Lepomäen isä Kim Pellinen kertoo, että vankilasta vapautuneelta
Joel Lilolta on tullut lisää viestejä Facebookiin Jennan muistosivuille.

IS kertoi viime viikolla, että Lilo oli kirjoittanut muistosivulle viestin: "Ai kun oli lyhyt reissu... Mä todella nautin elämästäni. ROT IN PIECES". Englanninkielinen lause tarkoittaa suomeksi "mätäne paloina".

Tuoreimmat viestit Lilo kirjoitti muistosivuille sunnuntaina. Hän esiintyy Facebookissa nimimerkillä Jolli-Setä Banaani. Muistosivulla on käyty myös viestien vaihtoa, jossa toinen käyttäjä on uhkaillut Liloa väkivallalla. Lilo on puolestaan vastannut yhtä uhittelevasti takaisin.

Lio on lähettänyt viestejä myös Kim Pelliselle. Hän on tekemässä rikosilmoitusta Joel Lilon viestittelystä.

"Poikkeuksellista ja sopimatonta"

Itä-Suomen yliopiston rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen ihmetteli aiemmin Joel Lilon kirjoittelua Jenna Lepomäen Facebook-sivuilla. Lilo tuomittiin avunannosta Lepomäen tappoon kuuden vuoden vankeuteen.

- Onhan tällainen käytös kyllä poikkeuksellista ja sopimatonta, Tolvanen sanoo.

Tolvasen mukaan Facebook-kirjoittelu, jonka takana on poliisin tietojen perusteella Lilo, voi täyttää rangaistavan menettelyn tunnusmerkit.

- Myös kuolleen häpäiseminen on rangaistavaa tietyin edellytyksin.

Lue lisää Lilon lähettämistä ja saamista viesteistä päivän Ilta-Sanomista tai digilehdistä.
IS
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Juujaa
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Juujaa »

On se kyllä uskomaton tyyppi, ei taida tajuta että jossain vaiheessa napsahtaa.. Pääsi jo kuin koira veräjästä minimi tuomiolla mutta ei saatanan typerys tajunnu pitää turpaansa kiinni kunnes valitusoikeus olisi loppunut :) Nyt kun tää läjä palautetaan vankilaan siellä saattaapi olla vastassa muutamia melko vittuuntuneita ihmisiä.. Suosittelisin Lilolle itsensä tappamista tai ulkomaille pakenemista, se on kiva istua vankilassakin kun saa pelätä jokaista hetkeä eikä taida enää olla siviilissäkään kovin turvallista, mikäli olen ymmärtänyt oikein.

pokeritermein WP lilo joskus vaan bluffit katsellaan loppuun ja silloin on parasta olla kädessä jotain muutakin kuin tyhjää.

Ja Lilo/ilona noi vasikka selittelyt ei ihan vitusti auta jutusta on esitutkinta materiaali saatavilla ja tän perusteella vasikointia ei kylläkään ole tapahtunut, niin kuin ei ole tapahtunut juuri mitään muutakaan jota esim Ilona täällä selittelee.. Onko muuten nimikirjaimesi SH
Jami33
Alokas

Onkohan Lilokin tekemässä rikosilmoituksia uhkailuista :lol:
TollRoad
Remington Steele

Jami33 kirjoitti:Onkohan Lilokin tekemässä rikosilmoituksia uhkailuista :lol:
Silloinhan se syyllistyy itse vasikointiin :mrgreen:
saksanundulaatti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja saksanundulaatti »

ilona88 kirjoitti:
humulus kirjoitti:ilonan mielestä ihmisii saa tappaa jos sattuu vittuuntumaan
En minä sitä tarkoittanut, viittasin vain siihen, kun Jennasta tehdään viatonta pikkutyttöä, jonka pojat tappoivat ihan vain kun ei ollutkaan käyttöä. Ja onhan se vähän eri asia tappaa vasikka, kun vittuuntuneena muuten vaan tappaa...
Mä en nyt suoraan sanoen ymmärrä, miten toi miten sä sanot poikkeaa tosta oleellisesti sun alkuperäsestä lainauksesta.

Ok, "ilonan mielestä on eri asia tappaa ihmisiä jos sattuu vittuuntumaan".
JulleXT
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja JulleXT »

Mikäs muu Jenna sitten oli kuin viaton pikkutyttö? Oli sitten tehnyt rikoksia tai ei niin ne teot ei liity mitenkään tähän. Pojat murhasivat Jennan.

En ymmärrä miten tämä kääntyi tapoksi.
TollRoad
Remington Steele

JulleXT kirjoitti:Mikäs muu Jenna sitten oli kuin viaton pikkutyttö? Oli sitten tehnyt rikoksia tai ei niin ne teot ei liity mitenkään tähän. Pojat murhasivat Jennan.

En ymmärrä miten tämä kääntyi tapoksi.
Hovin mukaan ei ole tehty vakaasti harkiten tai erityistä julmuutta aiheuttaen :evil:
Vastaa Viestiin