Halojaa Blues, kuinka kävi? Ja kuinka pelottavaa olisikaan jos Bluesista ei enää koskaan kuuluViestiKirjoittaja Blues » Ti Marras 05, 2013 9:14 pm
Minulla on nyt käsissäni tuo puhelinnumero ja katsellaan heti huomenissa, mitä se tuo tullessaan.
Paljon on vettä virrannut monessakin joessa tuon juvelan viestin jälkeen, eikä välttämättä mitään saadakaan, eli ollaan tyhjin käsin edelleen, mutta yrittänyttähän ei laiteta. Kaikki on kokeiltava.
Eikös?
Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Re: Kadonnut Juha Laitinen, 37v. -Leppävirta 27.08.2006
Minua nyt kiinnostaa tämä...
Ehkä nyt on kuitenkin niin että ei ole mitään kerrottavaa ja hän pitää meitä kiusallaan jännityksessä 
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
-
Reino Savukoski
- Alokas
kiinnostunut68 kirjoitti:Lukaisinpa Tuossa ajankulukseni tuon ensimmäisen ketjunkin läpi.
Eiköhän Julevalle missään vaiheessa pälkähtänyt päähän, että hän on Poliisin silmissä yksi pää epäilty, kun poliisi lähtee tälläistä asiaa tutkimaan. Jos esim jossain talossa tapahtuu henkirikos, kun poliisi tulee paikalle ovat kaikki paikalla olijat ja talon asukkaat automaattisesti epäiltyjä. Aivan samallalailla on katoamis tapauksissa kaikki lähiomaiset epäiltyjä ja näistä alkaa poliisi yksi kerrallaan puottamaan epäiltyjä pois.
Ikävä kyllä noissa Julevan kommenteissa monet seikat nosti Julevan epäilystä ainakin minun silmissä. Voihan olla, että Juleva aivan vilpittömässä tarkoituksessa halusi edistää Juhan löytymistä mutta, mutta. Toki on muistettava, että Juvela on ihan tavan pulliainen, eikä välttämättä ole koskaan aikaisemmin joutunut virkavallan kanssa tekemisiin. En millään tavalla halua loukata Juvelaa, mutta asia nyt vaan vähän haiskahtaa. Siksipä laitan tähän muutaman asian, mikä minua näissä Juvelan kommenteissa askaeeutti.
-Juvelalle kertoi joku ;että tänne palstalle ei kannata kirjoitella. Epäilen, että kertoja on ollut poliisi. Tätä kertojaahan Juvela, ei missään vaiheessa maininnut
- Juvela sanoi, että Virranpohjan nauhoja ei hänelle näytetty. No eihän epäillylle ennenkään olla tutkinta materiaalia näytetty ja Juvelalle oli annettu nauhoista käsitys, että ne ovat tuhoutuneet. Ei varmasti ole, ovathan ne tutkinta materiaalia
-Savukoski tuli etsimaan ruumista talkoolaisena.Eli siis poliisi ei kartoittanut etsintäpaikkoja. Juvela mainitsi jossain kohtaa, että oli itse suunnitellut etsintä paikat, sillä hänellä oli parempi paikallis tuntemus, kuin Savukoskella, eli johtikohan Juvela Savukoskea tietoisesti harhaan.(kiintoisaa olisi kuulla Savukosken kommentti asiasta,huomasiko Juvelassa mitään erikoista)
- Passin katoaminen mökin piironginlaatikosta.Haiskahtaa keksityltä tarinalta tämän Venäjälle katoamisen yhteydessä. Miksi Juha säilyttäisi passiaan kesämökillä? Passin siellä olemasta olosta on voinut tietää vain Juha, Juhan äiti ja Juvela. Juhan äitikin vain epävarmasti.
-Romani seurue. Ehkäpä se liittyy tähän tapaukseen. Eli onkohan ollut avustamassa Juvelaa Juhan hävittämisessä tiettyä korvausta vastaan? Ehkäpä romani seurue tuli aina talolle kyselemään, onko asiasta mitään uutta kuulunut. Juvela kertoi myös, että hänen ystävättärensä oli törmännyt tähän seurueeseen, lähtiessään Juvelan luota , eli olikohan Juvela keksinyt tarinan pelottelusta. Se myös ihmetyttää, että pelkäsikö Juvela oikeasti tätä seuruetta. Juvelahan yritti todistella pariinkin otteeseen, että pelottelu onnistui. Jos pelottelu onnistui, miksi Juvela
vielä asui talossa, tai miksi ei pyytänyt ketään turvakseen. Aika selväksi kävi myös, että seurueessa liikkui vaalea hiuksinen mies, eli mahtoikohan olla sama,jonka seurassa Juha viimeisen kerran nähtiin Virranpohjassa kaljalla. Jos tapaukseen liittyy henkirikos ja tekijä ei ole Leppävirralta on aivanvarmaa, että tekiä ei mene näyttäytymään missään paikallisessa kuppilassa.
-Outo on myös Juvelan nopea katoaminen tältä palstalta. Varsinkin, kun Juvelaa täällä palstalla pariin ottteeseen alettiin epäillä, katosi Juvela täältä melkein välittömästi.Et tajusiko puhuneensa itsensä nalkkiin. Jos Juvela olisikin laskelmoiva psykopaatti selittäisi se myös Juvelan hermostumisen, kun höntä alettiin epäillä. Psykopaatithan ei tunnetusti kestä arvostelua. Myös tuo Juvelan viimeinen kommenttti, et tämä romani seurue tervehtii häntä, voisi viitata siihen, että homma romanien kanssa on selvä.
-Myös tämä romani miehen seuraaminen tanssi lavalla voisi viitata siihen, että romanit pelkäsi, jos Juvela löytää uuden miehen, jää talo myymättä ja palkkio saamatta.
-Juvelahan meni sunnuntain ja maanantain väliseksi yöksi pois kotoaan paikkaan, jossa sai varman alibin. Lähtikö Juvela pois siksi, että tiesi Juhan olevan sunnuntaina elossa ja pelkäsi Juhan tulevan kotiin ja romani seurueen perässä.
Tämähän selittäisi myös sen, missä Juha oli perjantaista sunnuntaihin. Ehkäpä Juha oli tämän romani seurueen luona. Onhan mahdollista että Juha on houkuteltu/pakotettu seurueen matkaan kuivaamolta. Se selittäisi myös tämän vaalea hiuksisen miehen lauantaina etsimässä jotain kuivaamon luonta heinikosta. Olisiko Juha tehnyt vastarintaa ja joltain seurueesta on pudonnut kamppailun aikana jotain heinikkoon.
-Tämä Venäjälle katoaminen voi olla aivan täysin peite tarina. Itse paljon Venäjällä liikkuneena tiedän, että parin käynti kerran jälkeen sinne ei niin vahvoja siteitä saa, että sinne kukaan muuttaisi.
- Ehkäpä tämä suositus olla Juvelaa kirjoittamasta tänne palstalle tulikin tästä romani seurueesta ja kun Juvela piti täältä taukoa, loppui myös romanien talon luona hiiviskely. Ehkäpä nämäJuvelan tarinat tietokoneen hajoamisesta ja Venäjän reissusta olikin vaan keksittyjä.
- Juvela kirjoitti myös,että Juhan autosta oli näköhavainto lauantailta Leppävirran keskustasta. Autoa olisi ajanut joku nainen ja vieressä istunut tämä vaalea mies ja Juha takapenkillä. Ehkäpä oli tarkoitus näyttää Juhaa lauantaina ja sunnuntaina ihmisille. että kaikki on hyvin ja ehkäpä katoamis ajaksi oli sovittu sunnuntain ja maanantain välinen yö, olihan Juvelallakin varma alibi.
Tuossapa muutama seikka, mikä lisäisi epäilyitä Juvelan suuntaan. Voihan olla, että Juvela oli
oikeasti todella huolestunut Juhasta ja yritti kaikin keinoin löytää Juhaa.
Tiedän Juvela, että luet tämän ja olet varmasti vihainen, mutta ikävä kyllä nämä sinun kirjoitukset täällä voisi tulkita näinkin. Tiedän myös, että netti poliisi lukee myös näitä palstoja ja on varmaan ajatellut samoin. syy siihen, miksi poliisi on ollut sinulle vaitonainen asioista, selvisi varmasti tuolta alkupäästä.
-
Reino Savukoski
- Alokas
Arvoisa ”kiinnostunut68”
Pyydät minulta kommenttia Juvelan mielialasta ja huomasinko siinä mitään erikoista. Huomasin normaalin surevan omaisen huolen ja tuskan avopuolison katoamisesta. Juvela ei ole minua johtanut harhaan Juhan etsinnöissä. Olen aina saanut päättää itse etsintäalueet ja liikkua niillä ilman Juvelan opastusta.
Varkauden poliisi on tehnyt mittavan työrupeaman Juhan olinpaikan selvittämiseksi. Esitän Varkauden poliisille parhaimmat kiitokset tästä suuresta ponnistuksesta Juha Laitisen löytämiseksi.
Alibi-lehti teki päätoimittaja Mika Lahtosen toimiessa kirjoittavana toimittajana jutun ja lupasi huomattavan palkkion Juhan olinpaikkaan liittyvistä vihjeistä. Sain vihjeen, että Juha on upotettu autoineen Kotalahden kaivoksen avolouhokseen. Avolouhoksen koko alue kuvattiin vedenalaisen valonvahvistimilla varustetun tv-kameran avulla. Pohjasta löytyi vain yksi rutistettu oluttölkki ja erään suuren urheiluvälineitä valmistavan yhtiön nilkkasukka. Kaivoksen tutkinnassa oli Juhan avopuoliso koko ajan mukana antaen apua mm. välineiden kantamisessa avolouhoksen vaikeakulkuisessa rinteessä.
Juha Laitisen etsintää jatkan yhä. En epäile hänen avopuolisollaan olevan mitään osuutta Juhan katoamisessa. Juvelassa en ole missään vaiheessa huomannut mitään psykopaatin piirteitä. Mielestäni näin voimakkaan kielenkäyttösi takia voinet pyytää Juvelalta anteeksi hänelle aiheuttamaasi mielipahaa?
Ystävällisin terveisin Reino Savukoski
Pyydät minulta kommenttia Juvelan mielialasta ja huomasinko siinä mitään erikoista. Huomasin normaalin surevan omaisen huolen ja tuskan avopuolison katoamisesta. Juvela ei ole minua johtanut harhaan Juhan etsinnöissä. Olen aina saanut päättää itse etsintäalueet ja liikkua niillä ilman Juvelan opastusta.
Varkauden poliisi on tehnyt mittavan työrupeaman Juhan olinpaikan selvittämiseksi. Esitän Varkauden poliisille parhaimmat kiitokset tästä suuresta ponnistuksesta Juha Laitisen löytämiseksi.
Alibi-lehti teki päätoimittaja Mika Lahtosen toimiessa kirjoittavana toimittajana jutun ja lupasi huomattavan palkkion Juhan olinpaikkaan liittyvistä vihjeistä. Sain vihjeen, että Juha on upotettu autoineen Kotalahden kaivoksen avolouhokseen. Avolouhoksen koko alue kuvattiin vedenalaisen valonvahvistimilla varustetun tv-kameran avulla. Pohjasta löytyi vain yksi rutistettu oluttölkki ja erään suuren urheiluvälineitä valmistavan yhtiön nilkkasukka. Kaivoksen tutkinnassa oli Juhan avopuoliso koko ajan mukana antaen apua mm. välineiden kantamisessa avolouhoksen vaikeakulkuisessa rinteessä.
Juha Laitisen etsintää jatkan yhä. En epäile hänen avopuolisollaan olevan mitään osuutta Juhan katoamisessa. Juvelassa en ole missään vaiheessa huomannut mitään psykopaatin piirteitä. Mielestäni näin voimakkaan kielenkäyttösi takia voinet pyytää Juvelalta anteeksi hänelle aiheuttamaasi mielipahaa?
Ystävällisin terveisin Reino Savukoski
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Kiitos Reino! Olen kanssasi samoilla linjoilla, mutta ymmärrän, että jossain vaiheessa tämäkin pointti tulee esiin.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Minulle tuli ensimmäistä ketjua lukiessa mieleen , että mahdettiinko seurailleiden romanien teletunnistetietoja käyttää paikannukseen ko ajankohtana jolloin Juha katosi?
Samoin Kouvolan ajoista ja työnantajasta olisi mukava tietää.
Samoin Kouvolan ajoista ja työnantajasta olisi mukava tietää.
-
kiinnostunut68
- Harjunpää
Niinpä. Kyllähän minäkin olen Metallikukon kanssa samoilla linjoilla, että mitä hyötyä Juvelalle olisi Juhasta voinut olla, mutta ehkäpä motiivi onkin juuri siinä, että Juhasta ei ollutkaan sitä hyötyä, mitä Juvela olisi halunnut Juhasta olevan.
Kun pohtii tuota Venäjä teoriaa, niin siihenkin löytyisi helpostikin aivan järkevä perustelu. Kun ajattelee asiaa Venäläisten näkökulmasta, niin heillähän olisi suorastaan tarvetta tuollaiselle Juhan kaltaiselle autokorjaajalle. Venäjän talouskasvuhan on ollut valtavaa tuossa 16 vuodessa, mitä se on ennen Juhan katoamista Venäjänä kerennyt olemaan. Venäjällähän on myös auto kanta muuttunut länsimaiseksi 15 vuodessa, kuten myös raskas kuljetuskalusto. On aivan selvää, että Venäjällä on myös huutava pula autokorjaajista, jotka pystyy korjaamaan länsimaisia autoja. Ehkäpä joku Venäläinen kuljetusliikkeen omistaja on korjauttanut autoaan juuri Juhalla ja ollut työhön sen verran tyytyväinen, että on ajatellut, että tämä tyyppihän pitää saada heille töihin. Jospa tämä Venäläinen on tullut tekemään Juhalle niin hyvän tarjouksen, että Juha ei ole voinut kieltäytyä siitä. Se selittäisi myös Juhan muuttumisen viimeisen kuukauden aikana.
Mitä täällä spekuloitiin laittomasta rajan ylityksestä, niin voin sanoa, että se ei ole temppu eikä mikään. Itse olen kotoisin noin 10km:n päästä Venäjän rajasta. Tulihan tuolla 90-luvulla käytyä ryyppäämässä eräitäkin kertoja. Kokemuksesta voin sanoa, että rajan takana pärjää aivan hyvin suomen kielellä. Itse en lähtisi yrittämään laitonta rajan ylitystä mistään Vaalimaalta, Nuijamaalta tai Niiralasta. Meidän kotipaikan läheisyydessäkin on yksi epävirallinen rajan ylitys paikka. Siitä pääsee yli vain tukkirekat, eikä siellä ole kuin pari Suomalaista ja pari Venäläistä tullimiestä, läpivalaisusta puhumattakaan.
Voinpa kertoa yhden muutaman vuoden takaisen esimerkinkin laittomasta rajan ylityksestä. Venäläisillä pikku pojilla oli tapana piiloutua tukkirekkojen rakenteisiin ja hypätä tullissa pois kyydistä. Sitten kerran yksi pojista päättikin ottaa kyydin loppuun asti. No, kun kuski oli purkamassa kuormaa Suomen puolella,huomasi hän auton vieressä pojan, joka oli pyörinyt auton ympärillä Venäjän puoleisella laanilla. Eikun jututtamaan poikaa ja Venäläinenhän se oli. No, eihän siinä muuta kuin yhteys viranomaisiin, paperit kuntoon ja poika takaisin karjalan laulumaille. Että ei se sen vaikeampaa laiton rajan ylitys ole. Saatikka Juhan tapauksessa, jos Venäläinen kuljetusliikkeen omistaja olisi vielä edesauttanut asiaa.
Kun tällä palstalla tuolla ylenpänä mietiskeltiin, että miksi se romani seurue oli niin kiinnostunut tästä Juhan ja Juvelan talosta? Minulle tuli mieleeni teoria, että jospa taloon tai talon pihaan oli piilotettu jotain jo edellisen omistajan aikana, sillä käsittääkseni talohan ei kauaa Juhalla ja Juvelalla kerennyt olla. Myös tuo Juvelan kertomus, että hän oli käynyt etsimässä Juhaa Venäjältä ja että tämä romani seurue oli alkanut sittemmin tervehtimään häntä, viittaisi siihen, että tämä romani porukka on käynyt omansa pois Juvelan Venäjän matkan aikana. Juvelahan kertoi myös, että oli muutoin ollut melko tiiviisti kotonaan. Helposti tulisi mieleen, että kyseessä on ollut suurehko huume kätkö, sillä siitähän syntyisi helpostikkin pattitilanne, sillä kätkön arvohan saattaisi helpostikkin nousta jopa satoihin tuhansiin euroihin. Myös tuomio suuresta kätköstähän on myös suuri, eli romani seurue ei vaan ole uskaltanut tulla kyselemään omiaan talonväeltä suoraan.
Kun pohtii tuota Venäjä teoriaa, niin siihenkin löytyisi helpostikin aivan järkevä perustelu. Kun ajattelee asiaa Venäläisten näkökulmasta, niin heillähän olisi suorastaan tarvetta tuollaiselle Juhan kaltaiselle autokorjaajalle. Venäjän talouskasvuhan on ollut valtavaa tuossa 16 vuodessa, mitä se on ennen Juhan katoamista Venäjänä kerennyt olemaan. Venäjällähän on myös auto kanta muuttunut länsimaiseksi 15 vuodessa, kuten myös raskas kuljetuskalusto. On aivan selvää, että Venäjällä on myös huutava pula autokorjaajista, jotka pystyy korjaamaan länsimaisia autoja. Ehkäpä joku Venäläinen kuljetusliikkeen omistaja on korjauttanut autoaan juuri Juhalla ja ollut työhön sen verran tyytyväinen, että on ajatellut, että tämä tyyppihän pitää saada heille töihin. Jospa tämä Venäläinen on tullut tekemään Juhalle niin hyvän tarjouksen, että Juha ei ole voinut kieltäytyä siitä. Se selittäisi myös Juhan muuttumisen viimeisen kuukauden aikana.
Mitä täällä spekuloitiin laittomasta rajan ylityksestä, niin voin sanoa, että se ei ole temppu eikä mikään. Itse olen kotoisin noin 10km:n päästä Venäjän rajasta. Tulihan tuolla 90-luvulla käytyä ryyppäämässä eräitäkin kertoja. Kokemuksesta voin sanoa, että rajan takana pärjää aivan hyvin suomen kielellä. Itse en lähtisi yrittämään laitonta rajan ylitystä mistään Vaalimaalta, Nuijamaalta tai Niiralasta. Meidän kotipaikan läheisyydessäkin on yksi epävirallinen rajan ylitys paikka. Siitä pääsee yli vain tukkirekat, eikä siellä ole kuin pari Suomalaista ja pari Venäläistä tullimiestä, läpivalaisusta puhumattakaan.
Voinpa kertoa yhden muutaman vuoden takaisen esimerkinkin laittomasta rajan ylityksestä. Venäläisillä pikku pojilla oli tapana piiloutua tukkirekkojen rakenteisiin ja hypätä tullissa pois kyydistä. Sitten kerran yksi pojista päättikin ottaa kyydin loppuun asti. No, kun kuski oli purkamassa kuormaa Suomen puolella,huomasi hän auton vieressä pojan, joka oli pyörinyt auton ympärillä Venäjän puoleisella laanilla. Eikun jututtamaan poikaa ja Venäläinenhän se oli. No, eihän siinä muuta kuin yhteys viranomaisiin, paperit kuntoon ja poika takaisin karjalan laulumaille. Että ei se sen vaikeampaa laiton rajan ylitys ole. Saatikka Juhan tapauksessa, jos Venäläinen kuljetusliikkeen omistaja olisi vielä edesauttanut asiaa.
Kun tällä palstalla tuolla ylenpänä mietiskeltiin, että miksi se romani seurue oli niin kiinnostunut tästä Juhan ja Juvelan talosta? Minulle tuli mieleeni teoria, että jospa taloon tai talon pihaan oli piilotettu jotain jo edellisen omistajan aikana, sillä käsittääkseni talohan ei kauaa Juhalla ja Juvelalla kerennyt olla. Myös tuo Juvelan kertomus, että hän oli käynyt etsimässä Juhaa Venäjältä ja että tämä romani seurue oli alkanut sittemmin tervehtimään häntä, viittaisi siihen, että tämä romani porukka on käynyt omansa pois Juvelan Venäjän matkan aikana. Juvelahan kertoi myös, että oli muutoin ollut melko tiiviisti kotonaan. Helposti tulisi mieleen, että kyseessä on ollut suurehko huume kätkö, sillä siitähän syntyisi helpostikkin pattitilanne, sillä kätkön arvohan saattaisi helpostikkin nousta jopa satoihin tuhansiin euroihin. Myös tuomio suuresta kätköstähän on myös suuri, eli romani seurue ei vaan ole uskaltanut tulla kyselemään omiaan talonväeltä suoraan.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Tuon huumekätköteoria lyttäisin ihan suoraan.
Ne on ihan eri miehet kuin nämä meidän kaljaa litkivät ja vanhempiaan pelkäävät romaniherrat jotka sekaantuvat huumekauppaan.
Ja näkyisihän se jo rahankäytössäkin ettei tarvitsi kaupitella milloin mitäkin kaljapaxin takia.
Saatan olla vähän romantikko mutta minä näen Juvelan ja Jussin tapauksessa kahden siipensä polttaneen tukemassa toisiaan päivän kerrallaan.
Ketkä ovat joskus seuranneet elämää jossa toinen yrittää rakastaa alkoholistia raittiiksi tietävät ettei siitä raitistumisesta ole mitään takeita saati sitten , että voisi tehdä suunnitelmia miten hyötyä raitistumisen jälkeisistä bisneksistä.
Jussi oli ennen Juvelaa ihan totaalisen paskana.
Kerran kaupassa käydessä katseltiin kun herra ulkoilutti koiraa pelkkään talutushihnaan pukeutuneena.
Toisen kerran arvuuteltiin soittaako ruumisauto vai lamppuauto kun kaveri oli kyntänyt rappuset turvallaan alas ja pulssia ei uskaltanut mennä kokeilemaan.
Moniko näkisi tällaisessa kaverissa hyödynnettävää potentiaalia?
Ja moniko lähtisi Venäjälle laittomasti?
Entäs jos työnantaja nappaa sulta passin , niin huomaatkin käytännössä olevasi orjuudessa?
Ne on ihan eri miehet kuin nämä meidän kaljaa litkivät ja vanhempiaan pelkäävät romaniherrat jotka sekaantuvat huumekauppaan.
Ja näkyisihän se jo rahankäytössäkin ettei tarvitsi kaupitella milloin mitäkin kaljapaxin takia.
Saatan olla vähän romantikko mutta minä näen Juvelan ja Jussin tapauksessa kahden siipensä polttaneen tukemassa toisiaan päivän kerrallaan.
Ketkä ovat joskus seuranneet elämää jossa toinen yrittää rakastaa alkoholistia raittiiksi tietävät ettei siitä raitistumisesta ole mitään takeita saati sitten , että voisi tehdä suunnitelmia miten hyötyä raitistumisen jälkeisistä bisneksistä.
Jussi oli ennen Juvelaa ihan totaalisen paskana.
Kerran kaupassa käydessä katseltiin kun herra ulkoilutti koiraa pelkkään talutushihnaan pukeutuneena.
Toisen kerran arvuuteltiin soittaako ruumisauto vai lamppuauto kun kaveri oli kyntänyt rappuset turvallaan alas ja pulssia ei uskaltanut mennä kokeilemaan.
Moniko näkisi tällaisessa kaverissa hyödynnettävää potentiaalia?
Ja moniko lähtisi Venäjälle laittomasti?
Entäs jos työnantaja nappaa sulta passin , niin huomaatkin käytännössä olevasi orjuudessa?
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Minua jäi aikanaan vaivaamaan poliisin suhtautuminen näihin Juhan katoamisen jälkeen taloa katsomaan tulleisiin mustalaisaisiin. Kadonneiden jaksossa oli dramatisoitu tilanne siten, että Juhan puoliso (siis ilmeisestikin Juvela) joutui menemään piiloon, kun kutsumattomat vieraat tuijasivat lampuilla ikkunoihin. Ohjelmassa esiintynyt poliisi kuittasi asian suunnilleen siihen tyyliin, että sellaista sattuu eikä siinä mitään ihmeellistä.
Jälkikäteen olen miettinyt, että johtuiko poliisin vähättely siitä, että he eivät uskoneet koko mustalaisepisodiin. Itse en kyllä jättäisi asia siihen, jos joku tekisi itselleni saman kuin Juvelalle.
Jälkikäteen olen miettinyt, että johtuiko poliisin vähättely siitä, että he eivät uskoneet koko mustalaisepisodiin. Itse en kyllä jättäisi asia siihen, jos joku tekisi itselleni saman kuin Juvelalle.
Voi, mitenhän sitä aina muistaisi
Puhelinnumerosta ei valitettavasti ole selvinnyt yhtään mitään. Sillä kukaan ei vastaa.
Harmin paikka, sillä olisin nyt suonut ainakin, että joku vastaisi jotakin.
Omistaja on tiedossa, osoitetta myöten, mutta pidemmälle ei ole päästy.
Jatkamme yrittämistä, tosin jo se, etää soitot menevät, luonnollisesti, tuntemattomasta numerosta aiheuttaa monelle vastaamattomuutta
Puhelinnumerosta ei valitettavasti ole selvinnyt yhtään mitään. Sillä kukaan ei vastaa.
Harmin paikka, sillä olisin nyt suonut ainakin, että joku vastaisi jotakin.
Omistaja on tiedossa, osoitetta myöten, mutta pidemmälle ei ole päästy.
Jatkamme yrittämistä, tosin jo se, etää soitot menevät, luonnollisesti, tuntemattomasta numerosta aiheuttaa monelle vastaamattomuutta
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Tuo poliisin käytös Juvelan tapauksessa voi myös johtua siitä ettei näitten ammattitaito riitä muuhun tutkintaan kuin 60 km/h tai stop-merkillä kyttäämiseen .
Siellä uskottiin varmaan pitkään useitten Kotalahtelaisten tapaan siihen autolla järveen ajoon ja jäljet kylmenivät.
Onkos poliisi tietoinen tästä numeroepisodista?
Ai niin vähän offtopiccia... Kyllä Soininen ja Laitinen ovat varmaan ainakin tuttuja Pirjon grillibaarista jossa molemmat vierailivat harvakseltaan.
Muita paikassa tiuhaan istuneita nimimiehiä on akantappaja Pöllänen , joka Hetan kylmäksi pistettyään meni baariin kaljalle ja Pirjon kysyessä Hetasta totesi pistäneensä Hetan nukkumaan.
Ko herra vaikuttaa nykyisin Lapinlahdella.
Siellä uskottiin varmaan pitkään useitten Kotalahtelaisten tapaan siihen autolla järveen ajoon ja jäljet kylmenivät.
Onkos poliisi tietoinen tästä numeroepisodista?
Ai niin vähän offtopiccia... Kyllä Soininen ja Laitinen ovat varmaan ainakin tuttuja Pirjon grillibaarista jossa molemmat vierailivat harvakseltaan.
Muita paikassa tiuhaan istuneita nimimiehiä on akantappaja Pöllänen , joka Hetan kylmäksi pistettyään meni baariin kaljalle ja Pirjon kysyessä Hetasta totesi pistäneensä Hetan nukkumaan.
Ko herra vaikuttaa nykyisin Lapinlahdella.
-
kiinnostunut68
- Harjunpää
Kiitos Reino hyvästä ja tyhjentävästä kirjoituksestasi. Ensimmäiseksi haluan pyytää Juvelalta vilpittömästi anteeksi hyökkäävää kirjoitustani ja että olen pahoittanut hänen mielensä. Kuten siinä kirjoituksessani mainitsin,oli myös ylenpänä palstalla kirjoituksia, joissa syyttävä sormi osoitti Juvelaan ja siksi juuri pyysin Reinoa kirjoittamaan asiasta kommentin, sillä hän, jos kuka, pystyy oikaisemaan asian, niinkuin se on.
Se mitä näihin psykopaatteihin tulee, niin olen ikävä kyllä itse joutunut vierestä seuraamaan yhtä tapausta. Se on vaan niin uskomatonta, mihin kaikkeen sellainen ihmistyyppi pystyy. Kyseisen jantterin edesottamuksia löytyy myös näiltä murha.infon sivuilta, mutta vähän eri palstoilta.Tämä tyyppi osasi jo koulu aikaan luikerrella tekemisistään ulos mitä ihmeellisimmillä konsteilla. Kerronpa yhden tapauksen. Kun tultiin välitunnilta luokkaan ja oppilaat meni paikoilleen, tämä jantteri pamautti erästä toista oppilasta ohi mennessään nyrkillä naamaan ja ilman mitään syytä. No, tappeluhan siitä tuli, kun opettaja tuli luokkaan ja tappelu saatiin rauhoittumaan, vei opettaja nämä pukarit rehtorin luo. Sitten, kun opettaja tuli takaisin luokkeen alettiin syytä tapaukselle etsimään, niin kuinka ollakkaan, oli tämä jantteri jo keksinyt käydä syyttämään koko luokkaa, että häntä on kiusattu ja siksi tämä riita sai alkunsa. No, opettaja piti meille puhuttelun, vaikka n.25 oppilasta vannoi syyttömyyttään. Seuraavan tunnin alussa tuli sitten rehtori luokkaan ja uhkaili koko luokkaa arestilla, vaikka taas 25 oppilasta vannoi syyttömyyttään. No tämä oli vaan yksi esimerkki, kuinka vakuuttava voi psykopaatti olla tilanteen vaatiessa. No, tämä kyseinen jantteri on kyllä sittemmin syyllistynyt henkirikokseen ja on ollut osan tuomiostaan suorittamassa Niuanniemessä.
Niin ja metallikukolta täytyy sen verran kysäistä,että oliko tämä talo missään vaiheessa autiona tai tyhjillään, ennen kuin Juha ja Juvela muuttivat siihen. Sen verran omituista tuo romaneiden käytös on kyllä ollut, et helposti johonkin kätköön tuo käytös viittaisi. Voihan olla että kätkössä on ollut jotain muuta kuin huumeita ja Juha ja Juvela on olleet autuaan tietämättömiä kätköstä.
Juvelahan kirjoitti, että yhdessä autossa oli aivan muut kilvet, mitä siinä piti olla ja kertoi myös selvittäneensä jonkun auton rekkarit ja auto oli kirjoilla Viinijärvellä tai Liperissä. Romanithan on tunnetusti liikkuvaista porukkaa ja siinä mukana liikkuu myös paljon tavaraa, mikä ei juuri päivänvaloa kestä.
Se mitä näihin psykopaatteihin tulee, niin olen ikävä kyllä itse joutunut vierestä seuraamaan yhtä tapausta. Se on vaan niin uskomatonta, mihin kaikkeen sellainen ihmistyyppi pystyy. Kyseisen jantterin edesottamuksia löytyy myös näiltä murha.infon sivuilta, mutta vähän eri palstoilta.Tämä tyyppi osasi jo koulu aikaan luikerrella tekemisistään ulos mitä ihmeellisimmillä konsteilla. Kerronpa yhden tapauksen. Kun tultiin välitunnilta luokkaan ja oppilaat meni paikoilleen, tämä jantteri pamautti erästä toista oppilasta ohi mennessään nyrkillä naamaan ja ilman mitään syytä. No, tappeluhan siitä tuli, kun opettaja tuli luokkaan ja tappelu saatiin rauhoittumaan, vei opettaja nämä pukarit rehtorin luo. Sitten, kun opettaja tuli takaisin luokkeen alettiin syytä tapaukselle etsimään, niin kuinka ollakkaan, oli tämä jantteri jo keksinyt käydä syyttämään koko luokkaa, että häntä on kiusattu ja siksi tämä riita sai alkunsa. No, opettaja piti meille puhuttelun, vaikka n.25 oppilasta vannoi syyttömyyttään. Seuraavan tunnin alussa tuli sitten rehtori luokkaan ja uhkaili koko luokkaa arestilla, vaikka taas 25 oppilasta vannoi syyttömyyttään. No tämä oli vaan yksi esimerkki, kuinka vakuuttava voi psykopaatti olla tilanteen vaatiessa. No, tämä kyseinen jantteri on kyllä sittemmin syyllistynyt henkirikokseen ja on ollut osan tuomiostaan suorittamassa Niuanniemessä.
Niin ja metallikukolta täytyy sen verran kysäistä,että oliko tämä talo missään vaiheessa autiona tai tyhjillään, ennen kuin Juha ja Juvela muuttivat siihen. Sen verran omituista tuo romaneiden käytös on kyllä ollut, et helposti johonkin kätköön tuo käytös viittaisi. Voihan olla että kätkössä on ollut jotain muuta kuin huumeita ja Juha ja Juvela on olleet autuaan tietämättömiä kätköstä.
Juvelahan kirjoitti, että yhdessä autossa oli aivan muut kilvet, mitä siinä piti olla ja kertoi myös selvittäneensä jonkun auton rekkarit ja auto oli kirjoilla Viinijärvellä tai Liperissä. Romanithan on tunnetusti liikkuvaista porukkaa ja siinä mukana liikkuu myös paljon tavaraa, mikä ei juuri päivänvaloa kestä.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Pitääpä vähän kysellä sieltäpäin olevilta talon historiasta.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Romanien ja huumeiden yhdistelmään en usko, mutta jotain siinä talossa oli joka heitä kiinnosti. Vai onko tosiaan vain niin, että talo ilman miestä kiinnosti ryöstömielessä?
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Minä olen sitä mieltä, että ko talo oli ns välivarasto. Juha korjasi venäläisiä autoja/rekkoja ja taatusti sai samalla tupakkaa ja viinaa Venäjältä myyntiin. Ko romanit saattoivat pitää huolta tavaran jatkomyynnistä ja kun JL katosi, yrittivät löytää ne Juhan kauppatavaravarastot.LAWoman kirjoitti:Romanien ja huumeiden yhdistelmään en usko, mutta jotain siinä talossa oli joka heitä kiinnosti. Vai onko tosiaan vain niin, että talo ilman miestä kiinnosti ryöstömielessä?
Jotain häikkää jossain tuli, tiedä sitten mitä. Petkuttiko Juha tavarantuojia ja sai siitä "palkkansa"?
Muista lähdekritiikki!
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Minulla on sellainen mielikuva , että ois huoltanut vain tämän nimenomaisen kuljetusliikkeen autoja.
Ja missä välissä se ois ehtinyt niillä bisnestä tehdä kun oli yötä päivää töissä.
Mutta pitääpä katsoa se Kadonneet- jakso kertauksen vuoksi.
Ja missä välissä se ois ehtinyt niillä bisnestä tehdä kun oli yötä päivää töissä.
Mutta pitääpä katsoa se Kadonneet- jakso kertauksen vuoksi.