Vartijan työ
-
Matlock87
- Nikke Knatterton
Tos noin eileen kurssi päätty voimankäyttö-osioon,jossa just noit otteit ja niist irtautumisii,sekä muit juttui läpikäytii.Ihan jees oli mätkii pampul ensin hiljaa ja lisää vaan voimaa lopult ihan täysii
.Kurssin lopputodistus sen jälkeen käteen ja läpihän se!!.Nyt vaan todistuksen kans laitokselle anoo korttii.....
-
Kelju K. Kojootti
- Sofia Karppi
Ei millään pahalla, Mr. Matlock87, mutta kirjallista ulosantia on myös hyvä hiukan harjoitella. Vartijana joudut täyttämään kasapäin jos jonkinlaista paperia ja lomaketta. Pomosi tuskin kiittää jos raportissasi lukee vaikka näin:Matlock87 kirjoitti:Tos noin eileen kurssi päätty voimankäyttö-osioon,jossa just noit otteit ja niist irtautumisii,sekä muit juttui läpikäytii.Ihan jees oli mätkii pampul ensin hiljaa ja lisää vaan voimaa lopult ihan täysii.Kurssin lopputodistus sen jälkeen käteen ja läpihän se!!.Nyt vaan todistuksen kans laitokselle anoo korttii.....
20.00 Tulin duunii
20.05 hakkasin jotaa pirinistii pampul
20.30 mummo syyhki kahvii kaupast vittu hei!!XD
21.00 olin niinqu sulkee kauppaa kii ja sit tuli joku sellanen lökäpöksy jätkä tyyppi ja pölli bissee ja sit mä otis se kii ja soitin niinku kytät mut vittu niil kesti kaua ja se tyyppi rupes rimpuilee ja sit annoin kaasuu
-
Matlock87
- Nikke Knatterton
Kelju K....... Siis pieni korjaus:Suoritin siis JÄRJESTYKSENVALVOJAN PERUSKURSSIN,eli teorian koe+voimankäytön koulutus en vartijan.Noiden välillähän on "pienehkö" ero,eli vartijaks tarttee käydä viel erikseen erikoisempi vartija-koulutus ja sumutint&pamppuu varten oman koulutuksen.Järkkärillehän tuo enintää 70cm pituisen patukan&sumuttimen käyttökoulutus on lähinnä vapaaehtoista,kun ei juurikaan tarvitse käytännös ja säilytyskin "piilossa" on hankalampaa.
Minä olin "edellisessä elämässä" vartija, työskentelin vaihtelevissa kohteissa ympäri Lontoota: museoissa, rakennustyömailla, toimistorakennuksissa, kouluissa, asuinrakennuksissa. Pitkään työskentelin omasta tahdostani ilman yhtä vakiopaikkaa, menin sinne missä oli tarvetta. Parhaimmillaan oli yhden yön aikana kolmekin eri kohdetta.
Mukavimpia paikkoja olivat suuret toimistorakennukset, jotka olivat syystä tai toisesta tyhjänä (odottelivat remonttia, uutta vuokralaista tms.). Usein olin näissä yksin, oli mukava mennä aamuvarhaisella katolle katsomaan kun kaupunki pikkuhiljaa heräsi eloon. Rentoa & stressitöntä.
Pisimpään viihdyin suht. varakkaiden asuntokompleksissa Thamesin tuntumassa. Melko kiintoisaa oli seurata asukkaiden elämää. Yllättävän paljon siellä kävi prostituoituja, muistan erään jenkkipapan jonka luona jatuvasti ravasi teinipoikia rullalaudat kainalossa.
Itse tykkäsin vartijan työstä, palkkakin oli Briteissä suht hyvä. Lopulta kuitenkin rupesi rassaamaan 12h työvuorot, jotka yhdistettyinä matkustusaikoihin suurkaupungissa tekivät sosiaalisen elämän melko mahdottomaksi.
Mukavimpia paikkoja olivat suuret toimistorakennukset, jotka olivat syystä tai toisesta tyhjänä (odottelivat remonttia, uutta vuokralaista tms.). Usein olin näissä yksin, oli mukava mennä aamuvarhaisella katolle katsomaan kun kaupunki pikkuhiljaa heräsi eloon. Rentoa & stressitöntä.
Pisimpään viihdyin suht. varakkaiden asuntokompleksissa Thamesin tuntumassa. Melko kiintoisaa oli seurata asukkaiden elämää. Yllättävän paljon siellä kävi prostituoituja, muistan erään jenkkipapan jonka luona jatuvasti ravasi teinipoikia rullalaudat kainalossa.
Itse tykkäsin vartijan työstä, palkkakin oli Briteissä suht hyvä. Lopulta kuitenkin rupesi rassaamaan 12h työvuorot, jotka yhdistettyinä matkustusaikoihin suurkaupungissa tekivät sosiaalisen elämän melko mahdottomaksi.
"I have to return some videotapes."
-
Varjosoturi
- Alokas
- Viesti:
Olempas itsekkin ollut vartijana muutamassa paikassa, ja tosiaankin rakastin hommaani. Olisi voinut olla enemman tunteja ja liksaa, mutta muuten homma oli juuri minua varten tehty.
On se hienoa kun joku maksaa siita, etta pelaan omia pelejani omalla lapparillani monta tuntia paivassa.. Ja _ehka_ siina sivussa joskus paastan autoja portista.
On se hienoa kun joku maksaa siita, etta pelaan omia pelejani omalla lapparillani monta tuntia paivassa.. Ja _ehka_ siina sivussa joskus paastan autoja portista.
-
Kalessin
- Adrian Monk
niin kelju lähinnä tarkoitti, ettei tee kovinkaan hyvää vaikutusta työnantajaan, jos haet työpaikkaa teinixillä kirjoitetulla työhakemuksella...suomenkielessä on nimittäin sanoilla päätteet eikä ne pääty "-ii" tai "-iin"- päätteillä. niin...Matlock87 kirjoitti:Kelju K....... Siis pieni korjaus:Suoritin siis JÄRJESTYKSENVALVOJAN PERUSKURSSIN,eli teorian koe+voimankäytön koulutus en vartijan.Noiden välillähän on "pienehkö" ero,eli vartijaks tarttee käydä viel erikseen erikoisempi vartija-koulutus ja sumutint&pamppuu varten oman koulutuksen.Järkkärillehän tuo enintää 70cm pituisen patukan&sumuttimen käyttökoulutus on lähinnä vapaaehtoista,kun ei juurikaan tarvitse käytännös ja säilytyskin "piilossa" on hankalampaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Missä mielessä?Surma kirjoitti:Eikös tuossa ammatissa väkivaltarikoksetkin ole plussaa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Käsittääkseni suurin osa nykyisistä vartijafirmoihin on helpompi päästä kuin poliisi, tyypeille annetaan koulutuksen jälkeen pamppu ja pippurisumuketta ja oikeus hakata häiritseviä alueella oleskelijoita. Voimassa oli juttu, jossa kerrottiin vartijan laittaneen "häiriköitsijän" kuriin pippurisumukkeella, kun mies oli kyseenalaistanut vartijoiden oikeudet toimenpiteeseen.Marsalkka kirjoitti:
Missä mielessä?
-
Kelju K. Kojootti
- Sofia Karppi
Kannattaakin uskoa kaikkea mitä Voima-lehdessä lukee. Mutta totta kyllä, sattuuhan näitä ylilyöntejä välillä että syyttömät joutuvat kärsimään, myös vartiointialalla.Surma kirjoitti:Käsittääkseni suurin osa nykyisistä vartijafirmoihin on helpompi päästä kuin poliisi, tyypeille annetaan koulutuksen jälkeen pamppu ja pippurisumuketta ja oikeus hakata häiritseviä alueella oleskelijoita. Voimassa oli juttu, jossa kerrottiin vartijan laittaneen "häiriköitsijän" kuriin pippurisumukkeella, kun mies oli kyseenalaistanut vartijoiden oikeudet toimenpiteeseen.Marsalkka kirjoitti:
Missä mielessä?
Luonnollisestikin vartiointifirmaan on paljon helpompi päästä kuin poliisiksi, syystä että poliisilla on tiukemmat pääsyvaatimukset..
Joskin on myös henkilösuojaus-ym spesiaalipalveluita tarjoavia turva-alan firmoja joilla on sitten aivan toisenlaiset pääsyvaatimukset, mutta liksa myös sen mukainen.
Niin siis en ymmärtänyt millä tavalla väkivaltarikokset ovat tuolla alalla plussaa. Siis onko se plussaa, että tuolla alalla saa hakata ihmisiä "luvallisesti"?Surma kirjoitti:Käsittääkseni suurin osa nykyisistä vartijafirmoihin on helpompi päästä kuin poliisi, tyypeille annetaan koulutuksen jälkeen pamppu ja pippurisumuketta ja oikeus hakata häiritseviä alueella oleskelijoita. Voimassa oli juttu, jossa kerrottiin vartijan laittaneen "häiriköitsijän" kuriin pippurisumukkeella, kun mies oli kyseenalaistanut vartijoiden oikeudet toimenpiteeseen.Marsalkka kirjoitti:
Missä mielessä?
Tuo ei ainakaan pidä paikkaansa, kuten olemme joutuneet uutisista lukemaan. Pikku potku maassa makaavaan häiriköitsijään ja hommat loppuu siihen...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sanotaan sitten suoraan: vartijat ovat henkilöitä, jotka eivät päässeet poliisikoulutuksesta läpi ja jotka hakkaavat syyttömiä ihmisiä.Marsalkka kirjoitti: Niin siis en ymmärtänyt millä tavalla väkivaltarikokset ovat tuolla alalla plussaa. Siis onko se plussaa, että tuolla alalla saa hakata ihmisiä "luvallisesti"?
Aha, ilmeisesti kumoat näinkin näppärästi suomalaisen laatulehden artikkelin?Marsalkka kirjoitti: Tuo ei ainakaan pidä paikkaansa, kuten olemme joutuneet uutisista lukemaan. Pikku potku maassa makaavaan häiriköitsijään ja hommat loppuu siihen...
-
Kemper Boyd
Kerro lisää? Minkä artikkelin?Surma kirjoitti: Aha, ilmeisesti kumoat näinkin näppärästi suomalaisen laatulehden artikkelin?
Olen heittänyt kyseisen lehden pois, mutta lehden kotisivut saattavat auttaa, sieltä löytyy kaikki lehdet tekstinä.Marsalkka kirjoitti: Kerro lisää? Minkä artikkelin?
http://www.voima.fi/
Tällä:Surma kirjoitti:Olen heittänyt kyseisen lehden pois, mutta lehden kotisivut saattavat auttaa, sieltä löytyy kaikki lehdet tekstinä.Marsalkka kirjoitti: Kerro lisää? Minkä artikkelin?
http://www.voima.fi/
viittasin tuohon taannoiseen Kontulan tapauksen, jossa vartija sai kenkää työstään.Pikku potku maassa makaavaan häiriköitsijään ja hommat loppuu siihen...