Valitettavasti Espoo tai Vantaa ei ole minulle tuttuja paikkoja, sillä en pidä eteläisemmästä Suomesta pahemmin. Sen sijaan perustin tämän sille tiedolle, että Haukipudas on velkainen kunta, joka lakkautettiin kuntaliitoksen myötä ja jolle oli edullisinta hypätä mukaan kuntaliitokseen voidakseen ylipäätään jatkaa olemista. Sillä, että jokin iso paikka on lähellä ei tarkoita sitä, etteikö se toinen paikka voisi olla pieni paikkakunta, jolla menee heikosti. Pohjois-Pohjanmaa on Suomen velkaisinta aluetta.Gurney kirjoitti:Juuri näin !!! Tuo vodka voisi tutustua asiaan ennenkuin alkaa huutelemaan pohjoispohjanmaan kuolevista kunnista ja käyttää esimerkkinä Haukipudasta ! Haukipudas on niin lähellä Oulua, että on ihan sama asia kuin Espoo tai Vantaa...Make kirjoitti:Kannattais varmaan joskus harrastaa kotimaan matkailua
Kotimaan matkailua Haukiputaan suuntiin ei minun tarvinne harjoittaa, sillä olen kotoisin noilta seuduilta itsekin, joten alueen kuolevien paikkakuntien tilanne on kyllä tuttu ja käytännöt selvät.
Mutta kuten sanottua tuolla aiemminkin, niin tosiaan, ikävästä sattumastahan tässä oli kyse sen toisen (catering-alan) opiskelijan kanssa. Varmasti moni muukin kaivaa hänen nimensä ylös näiden huhupuheiden seurauksena tekijän nimen vuoksi. Tästäpä syystä jo aiemminkin sinne kirjoittelin, että mieluiten odotellaan sitä varmistusta ennen kuin aletaan syyttämään häntä tekijäksi, sillä ollaanhan tässä vuosien saatossa nähty aiemminkin mitä seuraa siitä kun aletaan uskomaan liian herkästi väärään nimeen.
Mutta jos tämä tekijä, Jesse eli ei, on tosiaan puukotellut näillä "muutaman satasen" kokkiveitsillä, niin tuskin hänellä niitä kotonaankaan on ollut, vai? Kuinka herkästi ulkopuolinen opiskelija tuolla pääsee vaikka sinne kokkauspuolelle ja onko sieltä mahdollisuus napata mukaansa veitsi tai pari tässä mielessä? Miten noita veitsiä edes säilytetään siellä, ovatko ne suht koht helposti saatavilla vai lukkojen takana? (Jälkimmäiseen en oikein usko, mutta mikäli ne veitset sieltä koulun puolelta ovat tulleet, niin tulevaisuudessa ihan mahdollinen skenaario.)