18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Viime viikolla Junkkari kertoi MTV Uutisille epäillyn myöntäneen olleensa uhrin seurassa ja aiheuttaneensa tämän kuoleman.
Jotenkin mielenkiintoinen ilmaisu. Seurassa oli ja aiheutti Villen kuoleman.

Kiitos karttaa jakaneille ja löytöpaikan merkinneille. Yksi kysymys paikallisille.
Mikä on tämä paikka tässä. Voiko autolla ajaa sisään polulle ja onko paikkaa käytetty autoilevien keskuudessa yleensä?
http://goo.gl/maps/KGkUO
KEK
Susikoski

Viesti Kirjoittaja KEK »

pikasso kirjoitti:
Viime viikolla Junkkari kertoi MTV Uutisille epäillyn myöntäneen olleensa uhrin seurassa ja aiheuttaneensa tämän kuoleman.

Kiitos karttaa jakaneille ja löytöpaikan merkinneille. Yksi kysymys paikallisille.
Mikä on tämä paikka tässä. Voiko autolla ajaa sisään polulle ja onko paikkaa käytetty autoilevien keskuudessa yleensä?
Kyllä mä olen siinä käsityksessä ettei sinne voi ajaa..tai siis pystyy ajamaan tuohon asti, johon näkyy asfalttia.. Polku tuossa oikealla, joka näkyy kuvassa, on paikka johon Villen muistokynttilät on sytytetty.
harmaahiirulainen
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja harmaahiirulainen »

KEK kirjoitti:
pikasso kirjoitti:

Kyllä mä olen siinä käsityksessä ettei sinne voi ajaa..tai siis pystyy ajamaan tuohon asti, johon näkyy asfalttia.. Polku tuossa oikealla, joka näkyy kuvassa, on paikka johon Villen muistokynttilät on sytytetty.
Siis saahan tuohon auton sopivasti parkkiin mutta ei ajettua pidemmälle. Alkaa metsä ja kivikko. Itsekin tuosta kävelin metsään sisään kun ensin olin käynyt kynttilämerta katsomassa.. Ei tosta kauhean pitkä matka ole siihen kätkölle..
L.A
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja L.A »

Mun mielestä on turhaa spekua tuo, että onko tekijä saanut raahattua/ siirrettyä uhrin. Ihmisen koko ei ole millään tavalla verrannollinen voimavaroihin, aikuisen kohdalla. Olettaen vielä tekijän olleen suht raivoissaan tekohetkellä.. Minun ystäväni, 160 cm pätkä nainen on hyvä esimerkki siitä että voimaa on kun pienessä kylässä. Penkiltä nousee 120 ja jalkaprässissä 200 on mennyt rikki.
zalando
Susikoski

Viesti Kirjoittaja zalando »

L.A kirjoitti:Mun mielestä on turhaa spekua tuo, että onko tekijä saanut raahattua/ siirrettyä uhrin. Ihmisen koko ei ole millään tavalla verrannollinen voimavaroihin, aikuisen kohdalla. Olettaen vielä tekijän olleen suht raivoissaan tekohetkellä.. Minun ystäväni, 160 cm pätkä nainen on hyvä esimerkki siitä että voimaa on kun pienessä kylässä. Penkiltä nousee 120 ja jalkaprässissä 200 on mennyt rikki.
Näinpä, paniikissa, raivoissaan kunnon adrenaliini myrskyssä ihminen kykenee vaikka mihin. Voisi kuvitella, että tollasessa tapauksessa on ollu melkoinen tunnelataus tolla tekijällä.
KEK
Susikoski

Viesti Kirjoittaja KEK »

L.A kirjoitti:Mun mielestä on turhaa spekua tuo, että onko tekijä saanut raahattua/ siirrettyä uhrin. Ihmisen koko ei ole millään tavalla verrannollinen voimavaroihin, aikuisen kohdalla. Olettaen vielä tekijän olleen suht raivoissaan tekohetkellä.. Minun ystäväni, 160 cm pätkä nainen on hyvä esimerkki siitä että voimaa on kun pienessä kylässä. Penkiltä nousee 120 ja jalkaprässissä 200 on mennyt rikki.
Mun mielestä ei ole turhaa spekua.. Asiaahan väännetään ja käännetään, ja katsotaan eri kanteilta, eri ihmiset tuovat eri näkemyksiä tapahtuneesta, ja mun mielestä on oleellista myös, että siirto/raahaus mahdollisuutta pohditaan..
murjaani
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Palstalla spekulointi voi olla turhaa, mutta varsinaisen tutkinnan kannalta on varmaan yksi iso selvitettävä se, onko epäilty voinut tehdä jonkin tietyn asian liittyen uhrin kohtaloon ja onko voinut tehdä sen yksin.

Siihen en tietysti osaa ottaa kantaa, onko mahdollista vai mahdotonta, että nyt vangittuna oleva mies olisi (yksin) siirtänyt tiedottoman/menehtyneen Villen löytöpaikalle. Maasto, vainaja ja ehkä muualtakin saanut näytteet kuitenkin "kertonevat" tutkinnalle esimerkiksi sen, onko tapahtumissa todennäköisesti ollut osallisina muitakin kuin vangittu ja vainaja. Vangitun kannalta olisi jättipotti, jos Villessä olisi merkkejä muidenkin toiminnasta.

Tunnustuskin on kai testattava havaintoja vastaan: onko mahdollista, että asiat ovat edenneet kuten epäilty on kertonut.

Siinä mielessä minusta on hyvinkin keskeistä pohtia sitä, miten ja miksi Ville päätyi löytöpaikalle, missä kunnossa hän sinne joutui ja keitä paikalla oli.
Terra
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Terra »

^Missä ja miten Ville ja pidätetty päätyivät toistensa seuraan. Ville nähty ABC:llä illan aikana vai oliko jo yötä. Seurasiko pidätetty Villeä, joka oli palaamassa kotiinsa nukkumaan ja rauhoittumaan. Jos seurasi, niin Ville on voinut parkkeerata autonsa kotinsa pihaan ja mennä pidätetyn autolle kysymään, että mitäpä asiaa. Siinä on sitten voinut tapahtua ensimmäinen lyönti ja tai nopea auton liike, jolloin Ville ei enää kyydistä päässyt pois. Koska aivan Villen kodin tienoilta hänet löydettiin, niin eiköhän se surmakin ole tapahtunut ihan niissä maisemissa. Jotenkin sellainen tunne, että tekijä ei ollut yksin.
KEK
Susikoski

Viesti Kirjoittaja KEK »

Terra kirjoitti:^Missä ja miten Ville ja pidätetty päätyivät toistensa seuraan. Ville nähty ABC:llä illan aikana vai oliko jo yötä. Seurasiko pidätetty Villeä, joka oli palaamassa kotiinsa nukkumaan ja rauhoittumaan. Jos seurasi, niin Ville on voinut parkkeerata autonsa kotinsa pihaan ja mennä pidätetyn autolle kysymään, että mitäpä asiaa. Siinä on sitten voinut tapahtua ensimmäinen lyönti ja tai nopea auton liike, jolloin Ville ei enää kyydistä päässyt pois. Koska aivan Villen kodin tienoilta hänet löydettiin, niin eiköhän se surmakin ole tapahtunut ihan niissä maisemissa. Jotenkin sellainen tunne, että tekijä ei ollut yksin.
Eikös noihin samoihin kysymyksiin ole ollut jo aiemmin puututtu? Musta näihin on jopa vastailtukin osittain, ellen ihan väärässä ole..
surusuuri
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja surusuuri »

http://www.youtube.com/watch?v=2iuXWlc3Vx0

Hyvää matkaa Ville .... Olet sydämmeissään ikuisesti <3
Hitsinpimpula
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Hitsinpimpula »

http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/ ... 16632087/4

Poliisi kertoo yksityiskohtia Syrjäkarin surmasta
9.12.2013 14:00 | Päivitetty: 9.12.2013 14:05
Kuva: Kymenlaakson poliisilaitos
Kateissa on Ville Syrjäkarilla tekohetkellä kädessä ollut Festina MRK Crono merkkinen rannekello.

Kotkan poliisi on kertonut lisää Ville Syrjäkarin kuolemaan johtaneista tapahtumista.

Rikoksesta epäilty mies on kertonut surmatyön tapahtumapaikaksi Sinikellontien ja Otsolantien kulmauksessa olevan kääntöpaikan.

Vangittuna olevan vuonna 1994 syntyneen kotkalaisen miehen mukaan hän oli ajanut autollaan kääntöpaikalle. Syrjäkari oli ollut miehen kyydissä.

Vangitun miehen mukaan miehet olivat riitautuneet ja hän oli lyönyt Syrjäkaria mukanaan olleella veitsellä ja nuori mies oli menehtynyt pyörätien viereiselle metsäalueelle. Rikoksesta epäilty mies oli peittänyt Syrjäkarin maastoon.

Poliisi epäilee teon motiiviksi mustasukkaisuutta. Tekoon ei epäillä liittyvän muita henkilöitä.

Poliisi ei ole löytänyt rikoksen tekovälinettä. Kateissa on myös uhrilla tekohetkellä kädessä ollut Festina MRK Crono merkkinen rannekello.

Vuonna 94-syntynyt kotkalainen mies vangittiin 29. marraskuuta todennäköisin syin epäiltynä murhasta. Syyte asiassa on nostettava viimeistään 12. maaliskuuta 2014.

Poliisi jatkaa rikoksen tutkintaa.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Miksi D. vei kellon uhrin kädestä? Outo yksityiskohta. Kuinka raivostunut ja mustasukkainen nuorukainen malttaa napata kellon ranteesta ennen karkuun lähtemistä?
Mirtsi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Mirtsi »

Hieman omituiseen paikkaan Villen piilottanut....
Surullista.
Toge
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Toge »

Mirtsi kirjoitti:Hieman omituiseen paikkaan Villen piilottanut....
Yle kirjoitti omilla sivuillaan "Syrjäkari oli menehtynyt pyörätien viereiselle metsäalueelle, minkä jälkeen mies oli peittänyt hänet maastoon."

Eli ite ainakin päättelisin, että on peittänyt Villen suurin piirtein samoille sijoille mihin on tuupertunut. Eli ei niinkään ole yrittänyt edes piilottaa

Linkki juttuun http://yle.fi/uutiset/kotkalainen_ville ... in/6975598
KEK
Susikoski

Viesti Kirjoittaja KEK »

Toge kirjoitti:Eli ite ainakin päättelisin, että on peittänyt Villen suurin piirtein samoille sijoille mihin on tuupertunut. Eli ei niinkään ole yrittänyt edes piilottaa
Näkisin, että peittäminen on ollut tarkoituksellista piilottamista tässä tapauksessa.. Tämäkin on toki vain minun mielipiteeni.
Vastaa Viestiin