Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
dour
Sofia Karppi

Re: Kadonnut Juha Laitinen, 37v. -Leppävirta 27.08.2006

Viesti Kirjoittaja dour »

Voi olla, ettei kannata antaa mielikuvitukselle liikaa valtaa noitten mustalaisten talolla pyörimisestä. Olen vierestä nähnyt kerran, jos toisenkin, kuinka toisen osapuolen poistuttua syystä, tai toisesta (nuoren tai iäkkäämmän) alkaa mustalaiset piirittää, kuin kissa kuumaa puuroa. Kauppaamaan ja kuppaamaan ja pelottelemaan.....
kiinnostunut68
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Kyllähän minäkin olen ton skoonen linjoilla. Monta kertaa nämä välivarastot on niin suuria määriä huumeita, et niitä ei kukaan omalle tontilleen tuo, saatikka omaan asuntoon. Viime kesänä oli tällä etelä-suomalaisella paikkakunnalla jossa asun, sattunut tälläinen tapaus. Kaverin vaimo oli ollut istumassa puiston penkillä ja syömässä jäätelöä. Puiston viereen oli ajanut pakettiauto ja autosta oli noussut mies työhaalareissa. Mies otti autosta teräsrassin ja lapion. Vähän aikaa puistoa katseellaan mittailtuaan mies oli alkanut tökkiä maata rassilla. Tovin tökittyään mies oli ottanut lapion ja kaivanut maata ja tämän jälkeen ottanut pari muovipussia maasta ja vienyt autoon. Sen jälkeen mies palasi takaisin ja peitti kuopan ja lähti autollaan pois. Kerrottuaan näkemästään miehelleen, tämä kysyi heti, et millainen auto oli ja mikä rekkari. No tää kaverin vaimo sanoi, että hän arveli sen miehen olleen joku kaupungin työntekijä, kun sillä oli haalaritkin päällä. Tähän kaveri oli sanonut, että eikö tullut mieleen, ettei kaupunki säilytä mitään puistossa maanalla muovipussissa. Eli aika härskiä toimintaa keskellä kaupunkia ja keskellä päivää. Tämän perusteella en pitäisi yhtään ihmeenä, että Juhan ja Juvelankin talon pihalla olisi voinut olla kätkö. Voihan olla, et Juha ja Juvela ei vaan tiennyt asiasta mitään ja kun Juha ja Juvela eivät käsittääkseni olleet asuneet talossa pitkään.Juvelahan kirjoitti myös, että oli käynyt Viipurissa Juhaa etsimässä ja tämän jälkeen kyseiset romanit olivat morjastaneet Juvelaa, niinkuin ketä tahansa tuttua. Sehän viittaisi siihen, et nää romanit ovat käyneet Juvelan poissa ollessa kätkönsä pois. Selitys myös siihen, miksi romanit yrittivät tulla kätkölleen niin agressiivisesti, voisi olla se, et kätkön rahoittaja on ruvennut painostamaan näitä romaneja, et tavara pitäisi saada eteenpäin
nomade
Alokas

Viesti Kirjoittaja nomade »

skoone kirjoitti:
LAWoman kirjoitti:Romanien ja huumeiden yhdistelmään en usko, mutta jotain siinä talossa oli joka heitä kiinnosti. Vai onko tosiaan vain niin, että talo ilman miestä kiinnosti ryöstömielessä?
Minä olen sitä mieltä, että ko talo oli ns välivarasto. Juha korjasi venäläisiä autoja/rekkoja ja taatusti sai samalla tupakkaa ja viinaa Venäjältä myyntiin. Ko romanit saattoivat pitää huolta tavaran jatkomyynnistä ja kun JL katosi, yrittivät löytää ne Juhan kauppatavaravarastot.

Jotain häikkää jossain tuli, tiedä sitten mitä. Petkuttiko Juha tavarantuojia ja sai siitä "palkkansa"?
Ei juha mitään venäläisiä rekkoja korjannut,autot joita juha korjasi oli firman omia ja pääasiassa kotimaanliikenteessä,ja kuljetus firma oli sen verran tarkka autoistaan ja kuskeista ettei siellä kovin helposti hämäriä bisneksiä voisi tehdä
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

nomade kirjoitti:
skoone kirjoitti:
LAWoman kirjoitti:Romanien ja huumeiden yhdistelmään en usko, mutta jotain siinä talossa oli joka heitä kiinnosti. Vai onko tosiaan vain niin, että talo ilman miestä kiinnosti ryöstömielessä?
Minä olen sitä mieltä, että ko talo oli ns välivarasto. Juha korjasi venäläisiä autoja/rekkoja ja taatusti sai samalla tupakkaa ja viinaa Venäjältä myyntiin. Ko romanit saattoivat pitää huolta tavaran jatkomyynnistä ja kun JL katosi, yrittivät löytää ne Juhan kauppatavaravarastot.

Jotain häikkää jossain tuli, tiedä sitten mitä. Petkuttiko Juha tavarantuojia ja sai siitä "palkkansa"?
Ei juha mitään venäläisiä rekkoja korjannut,autot joita juha korjasi oli firman omia ja pääasiassa kotimaanliikenteessä,ja kuljetus firma oli sen verran tarkka autoistaan ja kuskeista ettei siellä kovin helposti hämäriä bisneksiä voisi tehdä
No hyvä, että tämäkin tuli selväksi. Kiinnitin kuitenkin huomiota tuohon sanaan "pääasiassa". Siinähän olisi saattanut olla rahapulassa olevalle miehelle houkutus sivubisnekseen.
Kuinka suuresta yrityksestä muuten oli kyse?
Muista lähdekritiikki!
glemei
Susikoski

Viesti Kirjoittaja glemei »

Katselin tuon Kadonneet -jakson ja selasin sieltä täältä läpi näitä molempia ketjuja. Niin paljon on viestejä etten likikään kaikkea lukenut. Joten pahoittelen, jos nyt kauheesti tulee toistoa..
En voinut välttyä tuota jaksoa katsoessa ajatukselta, että äiti tietää Juhan kadonneen tarkoituksella. Enkä nyt siis tarkoita itsemurhaa, vaan että olisi vaihtanut maisemaa. En vaan jotenkin osaa ajatella, että ihminen jonka läheinen on kadoksissa, kertoisi siitä hymy huulillaan. Ja anteeksi vain jos silmäni valehtelevat, mutta minusta tuon äidin kasvoilla ja huulilla oli koko ajan pieni hymynkare. (välillä vähän isompikin) Ja jostain olin lukevinani, että sukulaiset eivät olisi suostuneet kuolleeksi julistamiseen. Olisiko syy siinä, että tiedossa on, ettei Juha ole kuollut?
Ehkä tuo tuntematon mies baarissa auttoi tuossa katoamisessa? Tarkoituksella Juha sulki puhelimen jo perjantaina, mutta näyttäytyi kuitenkin vielä sunnuntaina, kuin kertoakseen että kaikki ok. Ja jos Juha on sanonut, että jos hän katoaa niin häntä ei koskaan löydetä, niin eihän sen ole tarvinnut itsemurhaa tarkottaa, vaan todellakin katoamista. Ja jos sitä on pitkään suunnitellut ja ehkä rajan takaa vielä ollut apuja, niin varmasti se onnistuukin. Auton hävittäminen tuollaisessa tilanteessa lie ollut se helpoin homma..

Uskon siis, että Juha on kadonnut omasta tahdostaan, ehkä elelee itärajan tuolla puolen. Ja uskon myös, että ainakin äiti on tästä asiasta tietoinen.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Miksi olisi tehnyt näin? Miksi Juvela ei olisi saanut tietää suunnitelmasta mutta äiti tietäisi? Kamalaa olisi, että äiti on lähtenyt ohjelmaankin mukaan, jos näin asia olisi. Aika katala nainen.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
glemei
Susikoski

Taustalla täytys olla joku syy, miksi Juhan piti kadota. Pelkäsi jostain syystä oman ja ehkä avokkinsakin puolesta? Meinasi, että turvallisinta kaikille, jos hän vaihtaa maisemaa. Äiti tietäisi tilanteen, että pojan oli pakko kadota tai olisi kadotettu.
Äitihän sanoi jossain vaiheessa ohjelmaa, että kyllä Juha olisi ilmoittanut, ainakin minulle. (tai jotain tuohon suuntaan) Tuli siitä semmonen olo, että Juha ei katoamistaan äidiltään salaisi, mutta kukaan muu ei ehkä asiasta tiedä? Äiti suojelee poikaansa, tottakai. Ja olishan se vaikuttanu kummalliselta, jos äiti ei ois lähtenyt mukaan ohjelmaan.
Mitä noita Kadonneet -jaksoja olen katsellut, niin aika neutraaleita tai tuskaisen ja itkuisen oloisia ovat omaiset olleet, tietenkin. Mutta tuo äiti.. :shock: mun on omalle kohdalle vaikee kuvitella, että jos vaikka mieheni katoaisi niin hymyssä suin siitä tv:ssä kertoisin, tai missäänkään. Paitsi, jos tietäisin, että kaikki on ok ja hän on turvassa, uskokoon kaikki muut että hän on kadonnut.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Nyt alkaa jo hipoa pilviä tuo hymyilyn tulkinta. Juhan äidin perusilmeeseen todennäköisesti liittyy pieni hymy. On ihmisiä, jotka pystyvät rankoista kokemuksistaan huolimatta säilyttämään ainakin jotakin positiivista elämänasenteessaan. Minun mielestäni jaksosta käy erittäin hyvin ilmi, miten kova paikka Juhan katoaminen on äidille ollut.

Kadonneissa minun mielestäni hämmennystä herättää ennen kaikkea se, että joku lähipiiristä ei ole halunnut lähteä mukaan ohjelmaan. Esimerkiksi Tauno Luukkalaa ei haastateltu Raija Juutilaa koskevassa jaksossa, vaikka Luukkala oli jakson tekemisen aikoihin vapaalla kulkeva mies. Kyseisessä jaksossa Juutilan tyttö ainakin parissa eri kohdassa laittoi Luukkalan vähintäänkin kummalliseen valoon, mutta Luukkalalla ei nyt jo tunnetuista syistä ollut mitään tarvetta julkisesti oikaista asioita. Luukkalalle varmasti tarjottiin mahdollisuutta kertoa oma versionsa.

Haastattelusta kieltäytyminen ei tietenkään automaattisesti tarkoita mitään epäilyttävää. On varmasti ihmisiä, joiden on liian vaikea puhua kameran edessä kadonneesta lähiomaisestaan. Kuitenkin haastattelun antaminen viittaa vahvasti siihen, että ihmisellä ei ole mitään peiteltävää. Juutilan lisäksi parissa muussakin Kadonneiden jaksossa tiettyjen lähiomaisten käytös ja "näkymättömyys" on herättänyt kummastusta, mutta ei siitä tässä yhteydessä enempää.
glemei
Susikoski

Saattaa olla, että kuuluukin ilmeeseen. Tuo nyt oli vain se, mikä tunne mulle tuosta ohjelmasta ja haastattelusta tuli. :roll:
skywalker
Susikoski

Viesti Kirjoittaja skywalker »

Blues kirjoitti: Jatkamme yrittämistä, tosin jo se, etää soitot menevät, luonnollisesti, tuntemattomasta numerosta aiheuttaa monelle vastaamattomuutta :roll:
Eikös tällaista tarkoitusta varten voisi käydä hakemassa Prepaid-liittymän, jolla kait voi soittaa anonyymisti kuitenkin näyttäen numeron vastaanottajalle? Ainakin joskus ennen näin oli.
bullitt
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja bullitt »

skywalker kirjoitti:
Blues kirjoitti: Jatkamme yrittämistä, tosin jo se, etää soitot menevät, luonnollisesti, tuntemattomasta numerosta aiheuttaa monelle vastaamattomuutta :roll:
Eikös tällaista tarkoitusta varten voisi käydä hakemassa Prepaid-liittymän, jolla kait voi soittaa anonyymisti kuitenkin näyttäen numeron vastaanottajalle? Ainakin joskus ennen näin oli.
Eiköhän tässä kuitenkin tarkoitettu sitä että kun numero ei ole tuttu niin siihän jätetään helposti vastaamatta,sellainen tapa alkaa itselläkin olemaan koska mitta alkaa täyttyä kaikenlaisista puhelinmyyjistä.. Siinä ei prepaid liittymät auta.
daemons1982
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja daemons1982 »

Juhan äidin hymyilevä naama kertoo: "kyllä me tiedetään missä Juha on, mutta ei me sitä teille kerrota". Voiko ihminen olla yhtään pahempi linssilude kuin Juhan äiti? Kyseenalaistan tuon Juvelan Juha Laitisen avokiksi ihan vaan jostakin tietyistä syistä. Olen sen muistaakseni aiemminkin esittänyt, kun olen kritisoinut. Täällä ihminen saa esiintyä vaikka "Aku Ankkana" eikä tarvi olla edes "Aku Ankka".

Se venäläinen vaaleahiuksinen kaveri on ollut Juhan kuskina Venäjälle. Virranpojassa on tehty viimeisemmät matkasuunnitelmat. Venäjältä pääsee vaikka mihin, kun hyppää Idän pikajunaan! :) Lopulta sitä Juhaa jopa kiinalaiset naiset odottaa ? :) Ihminen joka on ahdistunut niin varmaankin haluaa poistua muualle maksoi mitä maksoi! Toki sitten perille päästyään Juhalle on saattanut tapahtua mitä vaan kunnei ole ottanut äitiinsä yhteyttä. Matkalaskut on laitettu "ulosmittaukseen" venäläiseltä kuskilta ja PUM?
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Juhan työnantajan epäilyt Juhan katoamisen suhteen voinee lukea ihan samantien pois spekulaatioista, kuten myös epäilyn siitä, ettei juvela olisi se, kuka on kertonut olevansa.
Juvela ei tule itse enää tänne kommentoimaan, syyt voi katsella tuolta kauempaa, mutta kyllä tämä ihminen on aivan se, ken sanoo olevansa.

Puhelinnumero ei edelleenkään vastaa. Ei minkäänlaisesta numerosta soitettuna, mutta nimi ja osoite on kyllä tiedossa.
Tosin tuossa osoitteessa ei ole kovin liikehdintää viimeaikoina näkynyt, mutta kukapa tietää miksi?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
kiinnostunut68
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Olikohan kyseinen numero mahdollisesti Leppävirralta vai jostain muualta päin Suomea? Kyllähän tuo vähän vaikuttaa, että soittaja ei liity ainakaan minkäänlaiseen rikokseen,jos liittymä oli ns. rekisteröity. Toki onhan aina mahdollista, että puhelin on ollut varastettu.
Lana
Alokas

Viesti Kirjoittaja Lana »

Jos ihminen joutuu tilanteeseen, jolloin hänen on pakko puhua jostain ylitsepääsemättömän vaikeasta asiasta - kuten oman lapsen kuolemasta, tiedän tämän aivan liian hyvin - voi tulla jonkinlainen suojareaktio, jolloin se hymy tulee tavallaan väkisin. On pakko vääntää naamalle jonkinlainen hymy, jotta asiasta pystyy pakon edessä puhumaan. Sillä ehkä suojaa itseään, vaikea selittää. Tuntuu, että maailma sortuu ja ihan vähintään keskustelu menee pelkäksi itkemiseksi ja huutamiseksi, jos todelliset tunteet päästää pintaan. Väkisin väännetty hymy taas voi huijata kroppaa ja mieltä. Voi kuvitella olevansa ulkopuolinen, tavallaan, hetken.

En tiedä Juhan äidistä enempää, mutta tiedän vähän vastaavan kokeneita ja ennen kaikkea tiedän itseni. Tiedän, millaista on menettää oma lapsi. Ja suru on pelottavan monimutkainen tunne.
Vastaa Viestiin