Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heh niin, ja murhaaja on siis joku muovitehtaalla työskennellyt? Olikohan Punavuoren lähellä tällaista tehdasta, onko tietoa?? No, leikki leikkinä, kyllähän sitä saa kaikkea tulla mieleen. Juu, tuskinpa murhaaja on teippirullaa ilmaan heitellen muina miehinä esiintynyt. Se on ollut joku muu..
Älä naura kun koskaan ei voi sanoa mikä asia linkittyy mihinkin. Tietääkseni ei alueella ole ollut muovitehdasta, mutta varastot, niitä on satama-alueella varsin runsaasti tänä päivänäkin ja rahakkaita vuokrauskohteita. Kaivelin muovitehtaiden historiaakin. Omistuskuviot muuttuivat ko. aikaan, siitä sen enempää.
Mielenkiintoiseksi sen sijaan tekee lähitienoo Vuorimiehenkadusta katsottuna.
Telakan aluetta laajennettiin 1970- ja 1980-luvuilla Hernesaareen, jonne rakennettiin lisärakennuksia. Näistä lisäalueista telakka on osin luopunut. Tiloissa toimii nykyisin mm. venealan yrityksiä jotka käyttävät telakkahalleja eri kokoisten veneiden talvisäilytykseen ja huoltoon.
Näinhän se oikeesti varmaan on, että koko humpassa itse vuorimiehenkatu on vain osoite. Itse liike on ehkä käynytkin tehtaankadun kautta, se on loogisin reitti, mutta onko Helasvuo sitten ollut sea horsessa? Kun nämä näköhavainnot nyt on mitä on, ei voi tietää. Se tietty vahvistaa sitä teoriaa, että helasvuon tuttu on tekijä ja jos teko on poliisinkin mukaan tapahtunut asunnossa niin ei se ollenkaan välttämättä ole jussin kanssa kahden ollut.
Se kuva minkä minä olen jussista saanut, niin mahdollisuus siihen, että tekijä olis jussille tuntematon on minimaalisen pieni. Ja alan uskoa siihen, että tekijä onkin = kaksi mies ja nainen. Motiivi voisi olla silloin näiden keskenäinen sopimus rikkomus. Meinaan sitä, että kun jussi oli tulevaa "rikastumistaan" perustellut nähtävästi normaalia reilummin tai sitten hän on normaalia reilummin höpöttänyt, tehnyt itsestään numeron. Jotenkin tämä on varmasti liittynyt henkirikokseen, jos jussilla on pieni kaveripiiri, niin se varmaan johtuu jussista itsestä. Vaikee kuvitella, että kovin sulkeutunut mies hehkuttelis työpaikallaan tulevaa perintöä, olkoot se minkä kokonen hyvänsä tai sitten se joka siitä tietää haluaa itse hehkuttaa, jostakin syystä.
Kolme henkeä. En kyllä usko. Varmasti muutoin jo joku olisi puhunut ja varmasti jollain olisi havaintoja esim. rappukäytävässä. Yksinäisen on paljon helpompi toimia huomaamattomasti puhumattakaan siitä että kannat yksin salaisuuttasi teosta.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
LAWoman kirjoitti:Kolme henkeä. En kyllä usko. Varmasti muutoin jo joku olisi puhunut ja varmasti jollain olisi havaintoja esim. rappukäytävässä. Yksinäisen on paljon helpompi toimia huomaamattomasti puhumattakaan siitä että kannat yksin salaisuuttasi teosta.
miten voi olla varmasti havaintoja rappukäytävässä? Kun ei ole. Olkoot yks tai kaks tai miten vaan. Onko niitä rappukäytävä havaintoja? Niin se varmaan oletettavasti on, että yhdellä voisi salaisuus pysyä ns. Omissa näpeissä, mutta jos on tarvinnut väärän alibin, niikun on tarvinnut jos on teon tehnyt tai sitten ei ole edes oletettavasti epäiltynä ollut. Siinä tapauksessa voisimme hakea tekijää ja erinnäisiä yhteyksiä vaikka norjasta.
Kyllä tämä minusta näyttää kuitenkin sille, että voisi olettaa poliisillakin olevan jotain tietoa, niin eikö se ole selvä, että näillä tiedoilla joku on antanut väärän alibin tekijälle.
Se on minulle vielä mysteeri, että pitikö jussin kämpälle kulkea siitä porttikongin kautta missä oli se portti? Ja oliko sitä? Vois olettaa että siihen menemiseen tarvittiin avain, mutta tarvittiinko sitä pois pääsemiseenkin?
Jussin asuntoon kuljettiin porttikäytävän kautta.
Vielä tuohon aikaan oli monessa talossa oma talonmies, joka avasi alaovet ja porttarit 6-7 aikoihin aamulla ja sulkivat ilataisin kello 21 maissa. Tuon ajan pääsi kulkemaan rappukäytäviin vapaasti.
Eli Jussin surmaaja/surmaajat ovat tulleet oven taakse ennen kello 21:tä, tai yhdessä Jussin kanssa vaikka milloin. Ulospäin kyllä pääsi porttareistakin. Niissä oli pieni ovi kulkemista varten, kun portti oli kiinni.
En tosin tiedä, oliko Vuorimiehenkatu 14:ssä silloin mitään porttia. Mutta jokatapauksessa poispäin kulkemisessa ei ollut ongelmaa.
Minäkin uskon, että tekijöitä on kaksi. He ovat antaneet toisilleen alibit. Olivat yhdessä liikkeellä. Niin olivat, eivät valehdelleet. Mutta mitä tuli tehtyä, jätetään kertomatta.
Ei kumpikaan puhu. Ai miksikö? Ei kumpikaan halua joutua linnaan. Siinä on syy.
Jos taas tekijä oli yksin, niin hän on onnistunut saamaan väärän alibin, tai häntä ei ole edes koskaan kuulusteltu.
Varmasti Jussin kavereita oli nähty rapussa, mutta ei kukaan ei osaa sanoa, koska oli nähty.
Murhailtana ei nähty ketään.
Kumma juttu.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Muistan ajan jolloin portit laitettiin kiinni talonmiesten ollessa pihavahtina jne, mutta milloin se aikakausi päättyi, ulkoistettiin talkkarit ja niiden hommat? Joka tapauksessa porttien kiinni ja avaamisen täytyi joku hoitaa, koska roskat ja muu jäte on sisäpihalle sijoitettu.
Eiköhän talonmiehet hävinneet lopullisesti siinä 1980-1990-lukjen vaihteessa ja tuli huoltofirmat. Joissakin taloissa oli tosin ulko-ovissa sähkölukot talkkarista huolimatta. Mutta ne aukesivat 6-7 aikaan ja menivät kiinni noin klo 21 automaattisesti.
Jussin talossahan vielä oli talkkari tuolloin.Hänen kanssaanhan Jussin isä meni asuntoon poikaansa etsimään.
Joten surmaaja on varmasti tullut ennen ovien sulkemista.
Kahlasin tämän pitkän ketjun läpi ja minullekin tuli oma teoria asiasta mieleen.
Oma epäilykseni menisi kyllä tuonne Bockin suuntaan. Jussihan kävi muutama päivä ennen surmaa Bockin bileissä. Ehkä Jussi on kertonut sielläkin perinnöstään ja kaivon teko suunnitelmasta. Käsittääkseni Helinä Rautavaara oli Jussin lähisukulainen ja olikohan Jussi oppinut Helinän kautta luottamaan liikaa näihin " Kuk-Kuu " porukoihin.
Mikäli Jussi on kertonut Bockille kaivo suunnitelmista, on Jussi saattanut kertoa, että nostaa suurehkon summan rahaa kaivoa varten ja Bock on ajatellut, et käydäänpä hakemassa rahat pois. Jos Jussi on kertonut menevänsä mökille viikonlopuksi on Bock helposti ajatellut, et Jussi lähtee mökille jo perjantai aamuna, sillä eikös mökki ollut Keski-Suomessa. Ehkäpä Bock on mennyt kaverinsa(Intialainen) kanssa Jussin luo torsaina, ajatellen et Jussi on jo nostanut rahat kaivoa varten. Kun Bock on saapunut Jussin luo ja on alkanut tivata Jussilta rahoja, on tilanne saattanut karata käsistä, sillä Jussilla ei todellisuudessa ole rahoja ollut. Ehkä Jussin oli tarkoitus nostaa rahat vasta perjantaina.
Selitys muoviin ja teippiin olisi se, et ne on ollut jo valmiiksi Jussin asunnolla.
Ehkä Bock on ajatellut hävittää ruumiin, mutta on siivottuaan luopunut ajatuksesta.
Mikäli Bockin apuri/tekijä olisi Intialainen, olisi hän saattanut poistua maasta jo ennen ruumiin löytymistä.
Teoriaa tukisi myös se, et myöhemmin Bock joutui itse vastaavan teon uhriksi. Intialainen kodinhoitajahan kavalsi Bockilta rahaa ja puukotti Bockin hengiltä.
Välttämättä Bock ei ole edes osallistunut koko Jussin surmaan itse, vaan tekijä/tekijät ovat olleet tätä Bockin porukkaa.
Tutkijahan sanoi, et tekijä tiedetään. Ehkä tekijä on ulkomaalainen ja poistunut maasta, joten tekijää ei ole tavoitettu.
Siihen, että Jussi olisi surmattu muualla, kuin kotonaan, en oikeen usko. Käsittääkseni veriroiskeita löytyi myös kenkätelineestä, eikä pelkästään kengistä ja kuollut ei vuoda verta, eli mistä verta olisi tullut kenkätelineeseen? No, ehkä tekijästä.
Myös tuo maton sisällä ruumiin kantaminen kuulostaa aika hurjalle hommalle tai ainakaan itse en tuossa tilanteessa moista yrittäisi. Jokainen voi kääriä olohuoneen maton rullalle, niin huomaa, kuinka pieneksi kääröksi se menee. Jos maton sisään laitetaan miehen ruumis, niin sen käärön paksuudesta erottaa kilometrin päähän, et käärön sisällä on jotain.
Ensinnäkin uskon monien muiden tapaan, että kyseessä oli tuttu. Jos tuntematon ihminen murhaisi, ja yrittäisi saada lisäaikaa mahdolliseen pakoon tmv (kuten tässä on ruumis sohvan sisään piilotettuna selvästi tehty), hän todennäköisesti tappaisi uhrin perjantaina - viikonloppua vasten. Tällöin yleensä uhria kaivataan maanantaina työpaikalleen enemmän kuin muualle / sukulaisten tai kavereiden luokse.
Miten tuntematon ihminen voisi tietää, että tämä henkilö oli lähdössä viikonlopuksi isänsä luokse ja että häntä todennäköisesti alettaisiin silloin kaipaamaan? Uskon kuitenkin että murhaaja on ollut tietoinen tästä - siitä kertoo jo juuri tämä jälkien peittely ja ruumiin piilottaminen tietyksi aikaa niin, että tuntematon ihminen ei huomaa edes ajatella sellaista asunnossa käydessään - luotti ilmeisesti että huvila oli niin kaukana, ettei isäukko sieltä heti lähde ajelemaan.
Uskon siis kyseessä olevan ihmisen, joka on tietänyt Jussin suunnitelmat melko tarkkaan, ilmeisesti myös tiennyt huvilan sijainnin.
Aiemmin myös kerrottiin, että Jussi oli juuri pääsemässä eroon näistä Iorin porukoista, huumeista jne. Olisiko se nimenomaisesti ollut se syy?
Uskon että kyseessä ei ollut kuitenkaan mikään autollinen erittäin hyvä tuttu - koska se olisi todennäköisesti kärrännyt ystävänsä jonnekin maailman menoa ihmettelemään ja kaveri kadonnut sille tielleen - ja ystävä kenties samaten - eipä sitä ole poliisi ainakaan ko. "ystävää" tänäkään päivänä löytänyt. En usko että erittäin hyvä autollinen tuttu olisi tehnyt surmatyötä uhrin asunnossa.
Even the flutter of a butterfly's wings can cause a hurricane on the otherside of the world.
Minusta tutkijoiden olisi pitänyt pistää Bockin tunnelin kaivajat kaikki "koppi hoitoon".
Oma epäilykseni on, et surman tekijät löytyy tästä remmistä.
Nämä "luola miehet" ja Jussin kaivo projekti selittäisi kyllä aukottoman teorian tapahtumille.
Esim. nimitys Mansikka muovi johtaa minusta todella pahasti harhaan. Itse epäilen, et muovin käyttö tarkoitus on suojamuovi. Kun maanrakennus töitä tehdään, niin työssä käytetään usein vettä, eli muovi toimii hyvin seinien, aitojen ja vastaavien suojana.
Teoriani on tämä:
Jussi on tutustunut "luolamiehiin" Bockin bileissä. Syynä kaivo. Jussi on palkannut luolamiehet tekemään kaivon(mursu viiksinen mies)
Jussi on sopinut, et luolamiehet tulee hänen luo jo torstaina ajan säästämiseksi.
Jussi on ilmoittanut isälleen löytäneensä kaivon tekijät Bockin porukasta.(isän epäily jo herännyt)
Luolamiehet on tulleet Jussin asunnolle sovitusti torstaina.(ei herätä huomioa talon asukkaissa)
Jussin luona on vedetty muutama"paukku". Jussin ja luolamiesten välille on tullut riita. Ehkä Jussi kieltänyt polttelun mökillä.(Jussihan ei halunnut isän näkevän pössyttelyä)
Riita on johtanut surmaan. Luolamiehet on päättäneet hävittää ruumiin ja jäljet ja käyntinsä Jussin luona.(ruumiin hävittäminen maanrakentajalle helppoa) Toinen luolamies on hakenut muovin ja teipin firman autosta. Ruumis on kääritty muoviin, mutta on tullut ongelma! Joku voi nähdä muovikäärön kannettaessa. Ajatuksesta luovuttu ja käärö sullottu vuodesohvaan.
Miehet on poistuneet.
Jussi ei perjantaina töissä, töistä soitto Jussin omaisille.(ehkä Jussi kertonut töissä muutakin, eikä vaan perinnöstä)
Jussin isä huolestuu Bockin porukan tietäessään ja soittaa Jussin siskolle ja käskee käydä asunnolla.(lauantai)
Isä huolestuu lisää, kun sisko ei löydä Jussia ja tulee itse Helsinkiin ja menee Jussin asunnolle.
(sunnuntai)
Isä ei löydä Jussia ja menee poliisin juttusille.
Ruumis löydetään myöhemmin hajun perusteella.
Mursun viiksinen mies ei ilmottaudu, peläten murtuvansa kuulusteluissa.
Poliisi ilmoittaa tietävänsä tekijän, mutta todisteita ei löydy riittävästi. No miksi ei löydy?? No tietysti siksi, että epäilty on väärä henkilö tai poliisilla ei ole tekijästä mitään tietoa.
Tämä oli minun yksi mahdollinen teoriani. Voi olla, et Bock ei ole itse millään tavalla syyllinen surmaan. Voin olla toki väärässä, mut nuo tapahtumat vaan osuisi aika hyvin kohdalleen.
Minusta tuo Mansikka muovi nimitys tuo itselleni mieleen mummolan ja kasvihuoneen.
Maatiloilla käytetään paljon muovia, joka on toiselta puolelta mustaa ja toiselta valkeaa. Muovit on yleensä pakattu juuri poliisin ilmoituksen pituisiin rulliin, mutta rullissa muovi on pakattu nelinkerroin, eli muovi voidaan levittää n. 4,5metriseksi ja muovia käytetään yleisimmin AIV:n eli tuorerehun säilytykseen.
Tuosta mansikkamuovin olemassaolosta mulle on tullut sellanen mieleen,että josko Jussi itse kuitenkin sen oli ostanut.Varsinkin jos sitä ei lähikaupoissa ole ollut myytävänä,hän sen ostanut valmiiksi,kun ollut sitä myyvän liikkeen seutuvilla liikuksimassa,että ei tartte sitten mökille mennessä ettiä ja arvailla,mistä tuota sais.
Ja jos mä jotain alkaisin kaiveleen maalla,niin jos ja yleensäkin kun,se ei heti valmistu ja projekti jatkuu,niin eiköhän sitä kaivantoo ole ihan järkevä peittää jollain,ettei valahda,jos sade yllättää.Kun se vasta kaivettu maa-aines tuppaa valuun ..viimestään sateessa.
Uskon muovin olleen jo asunnolla.ja ehkä tarkoituksena myös,kun siihen kääritty,että haju ei niin nopiaan tule läpi.Vähän eneämpi etumatkaa siten saisi.Mutta tarpeeksi on nytkin saanut/saaneet.
Mutta yksi teoria vielä;
Entäs jos haluttiinkin jännempää seksiä ? Näitähän on tullut ilmi joitain (ainakin ulkomailta),että leikki vei hengen.Tulee huimat hingut ja tunnot,kun lähelle tukehtumista menee.Eikä todellakaan kukaan ,joka ei ole sellaista seksiä mahdollisesti tämän henkilön kanssa harrastanut,voi sanoa,että hän ei ollut sellane.Ne asiat ei näy päältä.Eihän siitä sit mitään sotkua kämppään tuu,jos jo valmiina muoveissa.Tekijällä menny juttu överiksi,ja vaikka vaihtanu uudet kääreet ruumiin ympärille.
Onhan tekijä voinu olla myös paljolti saman parttinen tän Jussin kanssa.Sillä vaan,että jos on tämän päällivaatetta laittanu päälleen lähteissään,niin jos joku näkisi,voisi luulla Jussiksi.
Kun en kaikkee tästä jutusta muista-enkä nyt kerkii kahlata läpi-oliko Helasvuo asunu jo kauan tossa talossa,että oliko naapurit kuinka tuttuja keskenään?
Ei Jussi kovin kauaa ollut siinä asunut. Muistaakseni parisen vuotta. En muista varmaa minäkään.
Ja miten tuttu hän oli naapureitten kanssa riippui varmaan siitä, oliko talossa hänen ikäistään väkeä, joiden kanssa tutustui paremmin. Yleensä vain tervehditään rapussa vastaan tulevaa, eikä tiedetä, missä asuu vai asuuko talossa ollenkaan.
Minä tunnen kaikki omassa talossani, koska olen tässä melkein ikäni asunut. Mutta jos minultakin kysytään, koska olen nähnyt jonkun naapurini, en osaisi suoralta kädeltä vastata.
Kun ajattelen, että surmaaja/surmaajat ovat poistuneet joltisenkin puolen yön aikaan, niin tuskin rapussa on ketään vastaan tullut. Jos Jussi oli ostanut muovin itse ja se oli asunnossa valmiina, niin tekijät veivät loput mukanaan, kun lähtivät. Joten sormenjälkiä ei saatu sitten siitäkään.
Se, että sanottiin, ettei muovi ollut asunnosta, niin miten sen voi todistaa?
Tuskin kukaan ulkopuolinen tietää, mitä kenenkin kaapeissa on? En minäkään tiedä, mitä kaikkea tyttärieni komeroissa on.
Kyllähän se on mahdollista, että Jussi on muovin itse hankkinut ja jos on itse hankkinut, niin varmaan juuri mökille vientiä varten.
Ainahan tuokin seikka on mahdollista, että motiivina on seksi.
Se minua ihmetyttää, että miksi Jussia alettiin kaivata niin nopeasti.
Se on minusta myös aika tärkeää, mitä muuta Jussi on kertonut henkilökohtaisista asioistaan työpaikalla ja kelle on kertonut. Ainahan alamaailma on käyttänyt ns torpedoja, jotka menee kertomaan näkemänsä ja kuulemansa rikollisille pientä maksua vastaan.
Ehkäpä Jussi on kertonut työpaikallaan, et saattaa lähteä Keski-Suomeen jo perjantai aamuna ja sanonut ilmoittavansa aamulla, mikäli ei tule töihin ja kun ilmoitusta ei ole kuulunut, on työpaikalla huolestuttu.
Jotenkin tuo isän huolestuminen vaikuttaa sille, et isä on osannut aavistaa jotain pahaa, ennen kuin Jussi on edes kadonnut.
Googlettelin karttaa hakusanalla Punavuori ja huomasin, että Vuorimiehenkatu on Ullanlinnassa, eikä Punavuoressa.
Mahtoikohan olla poliisin virallisessa tiedotteessa, et Punavuoren Vuorimiehenkadulla?
Olikohan poliisilta virhe vai mahdollinen vihje surmaajalle, tyyliin: Me tiedämme, et Jussi surmattiin Punavuoressa ja ruumis tuotiin sieltä Jussin asuntoon.
Ruumiin tuominen Jussin asuntoon tarkoittaisi sitä, et asuntoa ei ole tarvinnut siivota.
Eli mahtoikohan Jussilla olla ketään tuttua Punavuoren puolella?