Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Afrodite
Armas Tammelin

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Afrodite »

Sisään tulosta on enempi tietoa vain sillä, joka sieltä sisälle tuli ;) Itse ole kokeillut sisään- ja ulostuloa ja onnistuu ihan hyvin. Olen 187 cm ja hiukan yli 40v. ukko.
”…ku oikeus päättää että onko joku syyllinen tai syytön, niin sehän perustuu tämmösiin päättävän elimen ja näiden ihmisten niinku omaan tunnetilaan ja tämmöseen... se on inhimillistä toimintaa...” -JV
rekkari
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja rekkari »

rekkari kirjoitti:Tossapa pieni muistutus, kun taas tuntuu olevan kaikki niin "mahdotonta".
Ja voi nämä "uudet" kirjoittajat tehdä itse omat johtopäätöksensä.

http://www.iltasanomat.fi/videot/kotima ... 26821.html
Mitenkähän on, onkohan poliisien rekoissa kuljettu ikkunasta paljain käsin, vai onko toisessa kädessä ollut astalo....
Niissä verijäljissähän näkyy kaiketi selvästi astalon heilahduksen aiheuttamat verijäljet siellä ulkopuolella seinässä.
Ja jos ei ole astaloa ollut, niin silloinhan ei olemahdollista että verijäljet osuisivat samoihin kohtiin.
Ja sitten on vielä yksi mahdollisuus....missään ei ole pois suljettu, etteikö tappajia voisi olla kaksi...onhan siellä saattanut olla avustaja ottamassa hupparin vastaan poislähtiessä.

Ja se käden jälki siellä ulkopuolella on saattanut tulla vasta siinä vaiheessa kun huppari on jo ollut ulkopuolella ja seissyt huteralla tuolilla...on ottanut tukea karmista samalla kun on laskeutunut terassille.....
Viimeksi muokannut rekkari, Su Tammi 05, 2014 7:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Afrodite kirjoitti:Sisään tulosta on enempi tietoa vain sillä, joka sieltä sisälle tuli ;) Itse ole kokeillut sisään- ja ulostuloa ja onnistuu ihan hyvin. Olen 187 cm ja hiukan yli 40v. ukko.
Teeppä uudestaan se rikotun lasin läpi ja videoi. Muovituolilta ikkunan alareunalle astumatta loikka toisella jalalla lattialle. Hanskat saavat olla vain ohuemmat näppylähanskat, Annelihan pohti sitäkin, ettei kovin paksut hanskat voineet olla, kun ei olisi voinut sitä veistä sillä tavoin käyttää. Veitsi ja astalo hupparin taskuun ja eikö menoksi. Muista laittaa video meille todisteeksi. Itse en moiseen hullun hommaan alkaisi, vaikka pituutta 167cm ja painoa 54 kiloa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

annijatta kirjoitti:Minulle kun on jäänyt vähän epäselväksi se huppiksen sisääntulo. Niin ettäkö mitenkä se tuli. Muistaakseni oven rikotun lasin alareunalle ei ollut astuttu. No miten se käytännössä kävisi päinsä loikata suoraan tuolilta sinne lattialle. Jos loikan tekee yhdellä jalalla, niin tuiskahtaa nokalleen lattialle. Jos taas hyppää tasajalkaa, täytyy kuulua kaamea jysähdys, kun kahdeksankymmentä kiloa elävää lihaa jämähtää maihinnousukengissä kaakelilattialle.
No jos jollakulla enepi tietoa tästä sisääntulemisesta, niin anti tulla ja jos rekoja tehty, niin linkkejä dokumentteihin. Ja sitten vielä se astalo ja veitsikin. Ei, kyllä mä nyt vaan oon niin ihmeissäni. Ja poika kuulee, että terassinovi avattiin sen jälkeen kun äidin askeleet menivät tuulikaappiin ja ulko-ovi aukesi ja meni kiinni. Ei auennut toista kertaa, mutta niin vain Anneli oli kuitenkin takkahuoneessa. Tämän murhan on täytynyt tapahtua toisessa ulottuvuudessa jossa maanpäälliset fysiikan lait ovat kumottu.
Muutama rivi ensimmäistä kuulustelua 2.12.2006:
JJ: 'Okei, mihin te heräsitte?'

Siihen meteliin, mut ens alkuun kuulu semmosta räiskintää, et me ihmeteltii, et mitä ihmet tää on. Ja sit tota me noustii siitä pystyy. Mää en nyt tätä ihan selvästi muista, mut mul o semmone mielikuva, et mä olisi siinä vaiheessa vieläki ko tää mies tuli sisälle ni mä olisi ollu sängyssä seisomassa tai polvillani tai jotenki

JJ: 'Joo,o'
..mut et Jukka tais mennä lattialle. Et ensi me sitä räiskintä ääntä katottii, et mistä ihmeestä tää ääni tulee. Sit tota jossain vaiheessa ehkä tajuttiin, et siitä niinko lentää lasia siitä ovesta.

(JJ: 'Joo,o'-... Ja lasinpalasia.. JJ: 'Puhuitteks te jotain keskenänne siinä muistatko?')
Voi olla, että me jotai, 'mitä ihmettä', sanottiin. Mul ei oo sen tarkempaa mielikuvaa. Ja sit tota noin ... (miettii) ... sit niinko, mä en tiedä mitä Jukka siit ajatteli katteli, mut mä katteli et niinko jotain pommeja siel olis heitelty, ko sitä kauheeta ääntä kuulu ja lasi lens. Ja sit niinko semmosi välähdyksii näky, mut se saattaa ol joku taskulamppuki.

(JJ: 'Joo'o. Joo, niinko valon välähdyksiä')
Joo, näin semmosia ja ja sit sitä rätinää. Ja lasinpaloja lentelee ja sit jossain vaihees mä tajusin, et tääl oikein kunnol lentelee, joten suojasin kasvojaki ettei silmii lennä sitä, et sitä niinko pitkälle lensi niit lasinpalasii sielt

(JJ: Joo,o.')

... vieläki ihmetteli, et mitä ihmettä tää nyt on. Ja sit tota mul on o sellanen mielikuva, et Jukka oli siin lattialla, lähempänä ovea, ja Jukka sano siin kohtaa jotai, mitä mä en nyt millään muista mitä se sano. Mut voi olla, et se oli jolku tämmöne et 'mitä hittoa' tai jotain tämmöstä.

(JJ: 'Joo,o.')

Jotain se sano siinä, mitä mä en muista. Ja sit määki niinko tajusi, et sieltä oli joku tulossa sisälle.

(JJ: 'Miten se oli tulossa sisälle, mitä muistikuvia sinulla on tästä asiasta?')

Mulla on semmone muistikuva, et se niinko se ikkuna-aukko se täyttyy jostai mikä tulee sielt sisälle, ja mä tajusi et se o ihmine ...

(JJ: 'Tuleeks valot?')

(epäselvä, puhuu päälle...litteroijan merkintä) ...Öö (A miettii), sit mä tässä mietinki, et mis vaihees ne valot tuli, et ehtiks se Jukka laittaa ne sinne. Ko siel o semmone niinko himmennin, mist pyöritetää.. Se o heti siin ove vasemmalla puolella.

(JJ: 'Joo,o')
Tai sit meil ei iha pilkkopimeää ko siel niit katuvaloja ja muita, ni voi olla, et siitäki sen verra .. (JJ: 'Heijastu sit jostain') ...ni. Mut semmost kuitenkin mul o semmone mielikuva, et aika semmost pimeetä siin oli, mut mä tajusi, et joku tuli, ja se kävi sitte Jukan kimppuu ja siin oli jotain tappeluu. Mä en nyt ihan jälkeenpäin enää muista, näiks mä mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se ihan tavallista mäiskintää. Mut sit kuitenki mä tein jotain, jotain tota noi, sitäkään mä en muista mitä tein, jollai taval mä menin siihe väliin, meniks mä tönäisemään tai revinks mä tai jotai. Ja sit tää mies iski mua sitten veitsellä tähä, minkä mä tunsi et sattui. Ja sit mä varmaa koiti kädellä, et se oli märkä ja sielt rupes verta tulemaan ja sit mä tajusin, et täs on nyt paha kyseessä. Ja tota, mul o sellane mielikuva, et mä oli joko siinä sängyssä tai sängyn vieres, ja mä olisi loikannu siitä mis on se arkku, et mä olisi loikannu siit yli ja juossu pakoo.
jne...
pidempi lainaus tuolla, mutta ikkunasta sisääntulo oli tuossa..
PS: lisäsin vielä yhden repliikin loppuun..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Afrodite
Armas Tammelin

annijatta kirjoitti:Teeppä uudestaan se rikotun lasin läpi ja videoi. Muovituolilta ikkunan alareunalle astumatta loikka toisella jalalla lattialle. Hanskat saavat olla vain ohuemmat näppylähanskat, Annelihan pohti sitäkin, ettei kovin paksut hanskat voineet olla, kun ei olisi voinut sitä veistä sillä tavoin käyttää. Veitsi ja astalo hupparin taskuun ja eikö menoksi. Muista laittaa video meille todisteeksi. Itse en moiseen hullun hommaan alkaisi, vaikka pituutta 167cm ja painoa 54 kiloa.
Minun ei ole tarkoitus toteuttaa Annelin sanelemia rekoja, yritän ajatella asiaa hyökkääjän näkökulmasta. Videoitu on, vaikka ei kyseessä ollut oikea rikottu lasi. En halua vahingoittaa itseäni tällaisen jutun takia.
”…ku oikeus päättää että onko joku syyllinen tai syytön, niin sehän perustuu tämmösiin päättävän elimen ja näiden ihmisten niinku omaan tunnetilaan ja tämmöseen... se on inhimillistä toimintaa...” -JV
annijatta
Javier Pena

Niin se täytty se aukko ja sitten puhuttiinki jo valoista ja valonappulan sijainnista ja ominaisuuksista. Tuliko yhdellä jalalla vai tasajalkahypyllä? Arkun päälle ei kuitenkaan astunut tulovaiheessa, kun ei tiennyt siinä arkkua olevankaan. Poismenessä piti käyttää arkkua. Niin että mitenkä se tuli siitä sisään? Taitaa olla pojan kertomus, kuulokuva, ovenavaus äänestä sittenkin totta ja se todennäköisin "huppariannelin" sisääntulon kuvaus.

Ja miksi afrodite ei halua vahingoittaa itseään? Eihän hupparikaan vahingoittanut ja kun kerran olet jo sen tehnyt ja videoinut niin laitappa se tuubiin. Voi sisotalokin sitten vedota afroditen animaatioon.
Afrodite
Armas Tammelin

annijatta kirjoitti:Niin se täytty se aukko ja sitten puhuttiinki jo valoista ja valonappulan sijainnista ja ominaisuuksista. Tuliko yhdellä jalalla vai tasajalkahypyllä? Arkun päälle ei kuitenkaan astunut tulovaiheessa, kun ei tiennyt siinä arkkua olevankaan. Poismenessä piti käyttää arkkua. Niin että mitenkä se tuli siitä sisään? Taitaa olla pojan kertomus, kuulokuva, ovenavaus äänestä sittenkin totta ja se todennäköisin "huppariannelin" sisääntulon kuvaus.

Ja miksi afrodite ei halua vahingoittaa itseään? Eihän hupparikaan vahingoittanut ja kun kerran olet jo sen tehnyt ja videoinut niin laitappa se tuubiin. Voi sisotalokin sitten vedota afroditen animaatioon.
Älä huoli, en satuttanut itseäni, mutta mistä tiedät ettei huppari vahingoittanut itseään? Jos ei ikkunassa niin ehkä veitsen kanssa kuitenkin. Onko sulla todistetta tai lähdettä tähän väitteeseen ettei huppari satuttanut itseään? Tai vaikka videota? Vitsi.
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Afrodite kirjoitti:Sisään tulosta on enempi tietoa vain sillä, joka sieltä sisälle tuli ;) Itse ole kokeillut sisään- ja ulostuloa ja onnistuu ihan hyvin. Olen 187 cm ja hiukan yli 40v. ukko.
No jos et videoa malta jakaa, niin kerro edes miten sen teit - muutenhan tuo on täysin turhaa huutelua.

Rekkari on varmaan tajunnut jo, että tuo reko, jota suosittelee, on mittasuhteiltaan pikkasen pielessä, pienempi ovi + tuoli lattian tasolla, eikä 'terassin tasolla'.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Minulle tulee tuosta 'sisääntulosta' mielikuva animaatiosta: huone jossa ikkuna, rätinää ja lasi menee rikki (laseja lentää verhon läpi??), ykskaks ikkunan peittää varjo ja sitten 'jokin' tulee ikkunasta sisään ja se onkin sitten ihminen. Ei siis mikään Turtle ainakaan!

Hirvenkö Auer oli luullut ikkunan takana möykkäävän?

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Fela Shakara
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Fela Shakara »

Tuo aukon täyttyminen on kyllä veikeä ilmaisu. Passiivimuoto korostaa sitä, että kyseessä on keksitty mielikuva. Miksi ei yksinkertaisesti: "Sisään tuli se tappaja niin että lasit vaan helisi". Tuskin hirvi hakkaa ensin ikkunaa rikki, vaikka omassakin mielessä on käynyt, että hirveksikö luulivat. Kyllähän tuota akkunaa on täytynyt tovi paukuttaa. Miksi odottaa, että sisään tulee joku, olkoon nyt vaikka väärään taloon pyrkivä umpihumalainen joulupukki pikkujoulubileiden kotimatkalla. Anteeksi kaikille, mutta vaikutelma on, että kumpikin ovat vähän "yksinkertaisia".
Live long and prosper!
kommentaattori
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja kommentaattori »

Jos on totta, ettei sisääntullessa ole rikkinäisen ovi-ikkunan alareunaan astuttu, niin on melkoinen varmuus siitä, ettei tule ainakaan miehelle mieleen (jos vähäänkään arvostaa haarusissa olevia kalusteita) astua muovituolilta jommalla kummalla jalalla suoraan ikkunan lävitse sisään lattialle. Eli haarakorkeus tulisi olla yli metrin, lisäksi vielä kynnyksen korkeus esim. 5cm.

t.t
annijatta
Javier Pena

Afrodite kirjoitti:
annijatta kirjoitti:Niin se täytty se aukko ja sitten puhuttiinki jo valoista ja valonappulan sijainnista ja ominaisuuksista. Tuliko yhdellä jalalla vai tasajalkahypyllä? Arkun päälle ei kuitenkaan astunut tulovaiheessa, kun ei tiennyt siinä arkkua olevankaan. Poismenessä piti käyttää arkkua. Niin että mitenkä se tuli siitä sisään? Taitaa olla pojan kertomus, kuulokuva, ovenavaus äänestä sittenkin totta ja se todennäköisin "huppariannelin" sisääntulon kuvaus.

Älä huoli, en satuttanut itseäni, mutta mistä tiedät ettei huppari vahingoittanut itseään? Jos ei ikkunassa niin ehkä veitsen kanssa kuitenkin. Onko sulla todistetta tai lähdettä tähän väitteeseen ettei huppari satuttanut itseään? Tai vaikka videota? Vitsi.
Kas jos olisi satuttanut itseään, olisi siitä syntynyt blodvite ja täten olisi ollut jotakin mitä labraan lähettää. Mutta kun ei ollut tipan tippaa vierasta dna.ta. No se halossa ollut, se joka oli siellä petivaatteitten alla piilossa. (kai sillä labratyöntekijällä ja auerilla oli suhde ja kun ei oltu lakanoja vaihdettu kuukauteen, niin hyppäs se dna jo siellä Ulvilassa lakanasta halkoon) vitsi.
Afrodite
Armas Tammelin

harjoittelija kirjoitti:
No jos et videoa malta jakaa, niin kerro edes miten sen teit - muutenhan tuo on täysin turhaa huutelua.

Rekkari on varmaan tajunnut jo, että tuo reko, jota suosittelee, on mittasuhteiltaan pikkasen pielessä, pienempi ovi + tuoli lattian tasolla, eikä 'terassin tasolla'.
Poistuminen:
Tehtiin tahallaan liian pieni aukko! Oikeat mitat on isommat mut kun käytössä ei ollut rikottu lasi vaan leikattu vaneri.
Rekomitat aukon L= 530mm K= 1100mm, oven mitat alareuna K= 895mm (sisältä) K= 890mm (ulkoa). Poistuminen sisäpuolelta lattialta ja ulkopuolelle ilman tuolia - onnistui. Ulkopuolella tuoli – onnistui. Testihenkilöt: 176cm, 182cm ja minä 187 cm – kaikki onnistuivat. Lyhin joutui ottamaan muutaman askelen vauhtia.
Tyyli: Astalo oikeassa kädessä seinään nojaten, vasemmalla kädellä kiinni ylhäältä oikealta puolelta tukea läheltä isoa lasipalaa (verijäljet), vasen jalka edellä suoraan ikkunasta ulos ja toinen jalka nostamalla hiukan koukussa.

Miksei saa sisään tullessa astua reunalle????
annijatta
Javier Pena

Afrodite kirjoitti:
harjoittelija kirjoitti:

Poistuminen:
Tehtiin tahallaan liian pieni aukko! Oikeat mitat on isommat mut kun käytössä ei ollut rikottu lasi vaan leikattu vaneri.
Rekomitat aukon L= 530mm K= 1100mm, oven mitat alareuna K= 895mm (sisältä) K= 890mm (ulkoa). Poistuminen sisäpuolelta lattialta ja ulkopuolelle ilman tuolia - onnistui. Ulkopuolella tuoli – onnistui. Testihenkilöt: 176cm, 182cm ja minä 187 cm – kaikki onnistuivat. Lyhin joutui ottamaan muutaman askelen vauhtia.
Tyyli: Astalo oikeassa kädessä seinään nojaten, vasemmalla kädellä kiinni ylhäältä oikealta puolelta tukea läheltä isoa lasipalaa (verijäljet), vasen jalka edellä suoraan ikkunasta ulos ja toinen jalka nostamalla hiukan koukussa.

Miksei saa sisään tullessa astua reunalle????
Koska siitä jää jälki. Varsinkin paksupohjaisista kengistä, jotka ovat satakiloisen hupparin jaloissa ja lasi murenee niin että alppikengistä jäljet vain jää.
Afrodite
Armas Tammelin

annijatta kirjoitti:Kas jos olisi satuttanut itseään, olisi siitä syntynyt blodvite ja täten olisi ollut jotakin mitä labraan lähettää. Mutta kun ei ollut tipan tippaa vierasta dna.ta. No se halossa ollut, se joka oli siellä petivaatteitten alla piilossa. (kai sillä labratyöntekijällä ja auerilla oli suhde ja kun ei oltu lakanoja vaihdettu kuukauteen, niin hyppäs se dna jo siellä Ulvilassa lakanasta halkoon) vitsi.
Anteeks vaan jos joudun jankkaan mut on voinut vahingoittua vaikkei verta ole valuttanutkaan! Jos on kauttaaltaan vaatetettu paitsi osa kasvoista niin ei välttämättä valuttele veriä? Ei ole pakosti saanut haavoja mut en anna periks etteikö Jukka olis voinut jotenkin vahingoittaa hupparia tai ihan itsekin kun huitoo veitsen kanssa.
Vastaa Viestiin