Rescuer kirjoitti:Eikös tuo "Ivan" ollut KRP:n REKISTERÖIMÄTÖN vinkkimies, jonka Helsingin huumepoliisi nappasi? Eikä KRP suostunut edes myöntämään virallisesti "Ivanin" toimineen vinkkimiehenä.
Hommahan ei tainnut mennä ihan niin kuin lehdessä annetaan ymmärtää. KRP:n pieleen mennyt "valvottu läpilasku" rekisteröimättömän vinkkimiehen toimesta, Aarnion porukan tiedustelu toimi ja nappasivat "Ivanin" kiinni. Ja KRP jäi jälleen kerran nuolemaan näppejään...
Niinpä. KRP:n miehenhän se lasti piti ottaa vastaan?!
Hänen mukaansa kyse oli koe-erästä, joka liittyi suurempaan huumelastiin.
Ivan kertoo, että hän yritti luovuttaa huumeita ja paljastaa suuremman erän poliisille, mutta ei saanut yhdyshenkilöään krp:stä kiinni.
"Minun oli pakko ottaa lasti vastaan oman turvallisuuteni takia. Ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa ei mafiamiehille."
Helsingin huumepoliisi otti Ivanin kiinni. Hän sanoo kertoneensa huumepoliisille yhteistyöstään krp:n kanssa. Asia kirjattiin salaiseen kuulustelupöytäkirjaan. Ivan kertoo saaneensa sen haltuunsa vasta hovioikeuden käsittelyn jälkeen.
"Olin kirjoittanut salassapitosopimuksen ja krp:n poliiseja ei missään vaiheessa kuultu valan velvoittamina. En saanut puolustautua kunnolla", hän sanoo.
Tutkinnassa selvitettiin, onko joku tai jotkut virkamiehet syyllistyneet hänen tapauksessaan rikoksiin. Tutkinta kuitenkin kuivui kasaan.
"En ole onnistunut saamaan kunnollista asianajajaa. Kukaan ei halua ottaa minun tapaustani."
Bisnestähän pojat tässä teki - mutta jos jäät kiinni, jäät omalla vastuulla, siihenhän nuo salaiset sopimukset ja olemattomat rekisterit perustuu. Tai onko näillä mitään väliä, kun jo vuonna 2008 on ollut uutinen, että Suomen huumepoliisi johtaa Suomen huumekauppaa (ilmeisesti olen laittanut tähän edelle) - molemmilla puolilla sitä tietysti on tehty, liekö siitä syntynyt sitten tuo kilpailutilanne.
Kautta linjanhan tätä on tehty - mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Päivitetty 3.8. 15:45, julkaistu 3.8. 15:33
Interpolin ex-johtajalle 15 vuotta vankeutta huumelahjuksista
Entinen kansainvälisen poliisijärjestön Interpolin johtaja ja Etelä-Afrikan poliisikomentaja Jackie Selebi on tuomittu 15 vuodeksi vankeuteen korruptiosta. Syytteiden mukaan Selebi otti vuosina 2000–2005 yli 120 000 euroa lahjuksina huumerikollisilta.
Tuomarin mukaan Selebi valehteli oikeudenkäynnin aikana jälkiään peitelläkseen ja häpäisi Etelä-Afrikan, maan poliisivoimat sekä tuomioistuimen.
– Syytetty ei osoittanut missään vaiheessa katumusta. Hän valehteli ja tekaisi todisteita yrittäessään paeta tekojensa seurauksia, tuomari sanoi.
Selebi tuomittiin syylliseksi heinäkuun alussa ja tuomio luettiin tiistaina.
Selebi johti Interpolia vuosina 2004–2008.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... SKAWrapper
Uutisessa ei näy vuosiluku, mutta muistaakseni oli vuonna 2010.