Tara kirjoitti:..joo, eivät tainneet tällaista pyytää. Kyllä sen varmaan moni olisi kertonut täällä jo kauan sitten etp-numeroineen. Ainakaan kumpikaan (kahdesta kuulustellusta partopoliisista) poliisi ei tällaisesta ole omissa kuulusteluissaan maininnut. Mistä mahtaa olla peräisin?? Niin joo, jos ne poliisit on vaan unohtaneet kertoa, että pyysivät?
Väärin Tara!
*Et-ptk: Tutkintailmoitus
Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakkosen pyynnöstä.
PULSSINKOKEILU-YRITYS
1. Kun varsinainen hätäkeskuspuhelu loppui, soitti ensipartion yk. Laakkonen kohteeseen, tämä poliisin kanssa puhelu tapahtui pian hätäpuhelun jälkeen. Kuten Hovin2011 perusteista selviää:
2....hänen oli täytynyt varautua vastaamaan poliisin puhelinsoittoon saatuaan hätäkeskukselta tietää, että poliisi tulee hänelle soittamaan hätäkeskuspuhelun jälkeen. Anneli Auer olikin melko välittömästi vastannut poliisin soittamaan puheluun...
3. Laakkonen oli ensipartion kenttäjohtaja ja hän puhui Auerin kanssa puhelimessa. Partiokaverina ja kuljettajana ollut Härmä kertoi omassa murhan jälkeen tehdyssä kuulustelussa 11.12.2006 seuraavasti:Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakkosen pyynnöstä (lähde et-ptk).
4. Auer itse kertoo kuulusteluissaan 2.12.2006 seuraavasti:Kun puhelu häkeen loppui, poliisi soitti kohteeseen. Äiti tarkisti miehen tilan poliisin soiton jälkeen.
Aueria on siis kehoitettu menemään pulssia kokeilemaan, tämän vahvistaa myös partiokaveri Härmä ja myös Auer itse kertoo tuoreeltaan 2.12 että kävi yrittämässä.... mä kyl sit kävin molempien kautta viel kattomassa siellä. Ens mä kävin sieltä olohuoneen kautta, mut se oli täynnä lasia se huone, ni en mä viittiny lähemmäs mennä. Sit mä kiersi sieltä kodinhoitohuoneen kautta, kylppärin kautta. Ja katoin viel sieltä sitte, ni mä näin, et Jukka makas siel ihan paikoillaan ja silmät auki semmosen kuolleen näkösenä. Ja sit mä ajatteli, et mun pitäs jostai kokeilla tuntuiks pulssi, mut en mä sit sieltä ylettynyt ku olkapäähä asti, ja mä en siit sit, otin käteni pois ja en sit halunnu enempää koskee.
Ja sekin vahvistaa tätä tapahtumaa, että Auer kuulusteluissaan kertoi että ylettyi vain olkapäähän ja myös se seikka että näki miehensä silmät/silmän auki. Näitä seikkoja ei voi muuten tietää ellei todella olisi kuvailemallaan tavalla käynyt siellä pesuhuoneen oven raossa. Ja se ovi aukesi todellisuudessa n27-28cm, kuten Zemin postaamasta kuvasta selviää.
On jotenkin huvittavaa että nuo edellä olevat fakta-tiedot kun on selvillä, syyttäjä yleensäkään yrittää kieltää tämän tapahtuman.