Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Viinaa oli ja jokuhan ne viinakset joi. Mutta ei kukaan kolmesta uhrista - koska heiltä mitattu veren alkoholipitoisuus oli 0.
Tuossa awa itse ohittaa faktat. Kun on kulunut riittävä aika viinan nauttimisesta ei sitä enää näy verikokeessa. Tässä lienee käynyt näin. Jos alkoholin nauttiminen on lopetettu esim. klo 22 ja tapaus on sattunut esim. klo 5, niin siinä on jo 7 tuntia aikaa maksalla polttaa alkoholi pois verestä.

Jos awa on ollut terveydenhoitoalalla, niin hänen pitäisi kyllä tietää tällainen asia. Kumma juttu jos tiedä tätä asiaa! :roll:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Mitäs faktoja tässä ohitetaan ?

Jokuhan ne viinat joi - ja Gustafssonin mukaan tytöt ei juoneet. Sepon veren alkoholipitoisuus oli 0. Ei tarvitse olla terveydenhoitoalan ammattilainen eikä muutoinkaan mikään loogisen ajattelun mestari - ymmärtääkseen - että uhrit eivät viinoihin koskeneet.

Niin - murhien todennäköinen tapahtumisajankohta on mielestäni klo 2.30 -3.30.

Sariola- tuo arvailusi klo 5 on aika mahdoton, koska silloin oli jo aamuöisellä järvellä paljon liikehdintää ja jotain havaintoja ulkopuolisesta murhaajasta olisi itse teossa tehty.

Uskon, että alkoholia joi se joka joi - pitkin iltaa aina siihen asti, kun panttin maaten . Taisipa Gustafsson jossain haastattelussa mainita, että sitä jätettiin vähän seuraavaa päivääkin varten.(saatan muistaa väärin)

Mutta kolmen uhrin veren alkoholipitoisuus oli 0. FAKTA.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:^^ Mitäs faktoja tässä ohitetaan ? .....

Jokuhan ne viinat joi - ja Gustafssonin mukaan tytöt ei juoneet. Sepon veren alkoholipitoisuus oli 0. Ei tarvitse olla terveydenhoitoalan ammattilainen eikä muutoinkaan mikään loogisen ajattelun mestari - ymmärtääkseen - että uhrit eivät viinoihin koskeneet.
.....

Mutta kolmen uhrin veren alkoholipitoisuus oli 0. FAKTA.
Tässä ohitetaan faktoja:
Kolmen uhrin veressä ei todettu alkoholia KUOLINHETKELLÄ. Ei ole tiedossa mikä oli näiden uhrien veren alkoholipitoisuus esim. klo 21.00 edellisenä iltana.

Tässä ohitetaan faktoja: "... Uhrit eivät viinoihin koskeneet ...".
Tästä ei ole varmaa tietoa olemassa. Veren pitoisuus kuolinhetkellä ei tätä todista. Myöskään kuolinhetkeä ei tiedetä varmasti. Poliisi on arvellut sen olleen klo 4-6.

Awan esittämät tiedot ovat "toiveajattelua". Ne eivät perustu faktoihin. Tämä on fakta.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Myöskään kuolinhetkeä ei tiedetä varmasti. Poliisi on arvellut sen olleen klo 4-6.
Sariola, ymmärrät varmaan, että myös poliisi käyttää samanlaisia aivoja kuin me, enkä usko heillä olevan sen kummoisempaa tietoa kuolinhetkestä kuin meilläkään. Arvio on aina arvio eikä se ole FAKTA. Täten se kumoaa myös ylläolevan postauksesi mrs. Awalle, joka käyttää omia aivojaan kerrassaan loistavasti. Taas.

Poliisi arvioi kuolinhetken samoilla tiedoilla kuin mekin, korjatkaa jos olen väärässä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:

Poliisi arvioi kuolinhetken samoilla tiedoilla kuin mekin, korjatkaa jos olen väärässä.
Kyllä Loka olet oikeassa. Poliisin aivojen rakenne mahdollistaa samat virheet, kuin meilläkin on.

Tapahtumahetki on yksi bodomin mysteerioita. Jos kerran Sepikin oli kännissä, niin silloin sen tulisi ajoittua melko myöhäiseksi. Jos taas lämpömittari ei todellakaan noussut vainajien ruuumiinlämpöä mitattaessa, niin tapahtumat sijoittuvat myöhäisintään iltayöksi.

Teemu on hakenut jonkinlaista kompromissia. Eli viinakset olisi juotu jo alkuillasta ja tapahtumat sijoittuisivat johonkin aikaan yhden ja kahden välille. Silloinkin tuo ruumiinlämpö olisi liian alhainen, mutta virheen mahdollisuus siinäkin on olemassa. Tai jos lääkärillä oli tosiaankin vain tavallinen kuumemittari? Se olisi toki epätodennäköistä.

Jos ruumiinlämmön mittaus voidaan jättää pois, niin alkoholin palaminen esim klo 04.00 menessä olisi kyllä vielä mahdollista.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ihan pöytäkirjojen ulkopuolella: siihen alkoholin nauttimiseen Bodomilla liittyi tapahtuma-aikaan asenneongelmia. Näin kertovat ne, jotka ovat olleet aikuisia ja seuranneet silloin asioiden selvittelyä. Ei haluttu ihan suoraan puhua edes virallisella taholla siitä, että uhrit, nuoret tytöt olisivat mahdollisesti osallistuneet viinaksien jakoon.

Myös määrästä ja juomien merkeistä on ollut epämääräistä tietoa pitkin vuosia (by Gustafsson). Ihan avoimesti ei asiasta voitu silloin puhua. Se oli ihan erilaista aikaa kuin tämä meidän.
Nothing is quite what it seems
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuosta viinan juonnista sen verran, että eiköhän sekin ole aloitettu myöhemmin, kuin mitä kellonaikoja on kerrottu.

Guse sanoo heidän tulleen niemeen jo joskus klo 16-17 aikoihin, mikä tuskin pitää paikkaansa.

Tunti pari myöhemmin, kuulostaisi uskotavammalta.

Sitten he olivat käyneet järven pohjoispäässä katsomassa sieltä soveliaampaa paikkaa, vaan eivät olleet löytäneet, joten eiku takaisin.

Gussen kertoman mukaan ranta alko hiljentyä siinä 21.00-21.30, tämäkin arvio, sillä ei sitä "redulla" tule katsottua kelloonsa niin kuin duunissa vaistomaisesti.

Miten niin ei tule, jos kello on ranteessa sitä automaattisesti tulee vilkuiltua oli vapaalla tai ei, se kun vaan on sellainen paha tapa.

Jos kello on pois ranteesta, niin silloin sitä ei tietenkään tule vilkuiltua ja siihen viittaa se, ettei Gusse kertaakaan sano tarkkaa kellon aikaa.

No pojat on alkaneet ryypiskellä sitten siinä yhdeksän aikoihin, mitä sitten ryyppäsivät.

Sepi ei varmaan paljoa, sillä nolla mittarissa sen todistaa.

Tytöt tuskin ottivat, sillä en uskoisi Tuulikin hyväksyneen ryyppäämistä.

Eräs on kuilinut härän osan brenkuista ja myöskin pollut mukavana miehenä niin mukava, että on joutunut ulkoruokintaan.

En usko, että kukaan tyttö haluaa kännistä jätkää viereensä yöksi haisemaan ja örisemään.

Siitä on saattanut syntyä jo skisman poikanen, joka on teltasta ulos kantautuneena naurna ja naljailuna kuumentanut erään humeettikoppaa.

Kun viinat on juotu loppuun, on v*****s käynyt ylivoimaiseksi kulmien kingille ja lopputulos on se mikä on ollut.

Välissä on tietysti ollut onkimiset ja muut, eli olisiko uimista estänyt lärvin huono kunto, tiedä häntä?

Mutta se on mielestäni melko varmaa, että puoli viiden ja viiden välissä homma on tapahtunut ja Kivilahden kaksikivinen nahkaheiluri on ollut niin sanotussa kesäterässä.

No pahamaineinen Espoon käräjäoikeus on Gustafssonin todennut syyttömäksi, koska on vahvasti uskonut ulkopuoliseen tekijään, eli sillä sipuli.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Tota samaa ei jaksa joka viestin yhteydessä lukea, Hessu.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

konsta kirjoitti:Tota samaa ei jaksa joka viestin yhteydessä lukea, Hessu.
Olen Konstan kanssa samaa mieltä. Miten tuo Hessu jaksaakin kirjoittaa noita sepustuksiaan. Kiitos hänen, olen menettänyt melkein täysin kiinnostukseen tähän Bodom-osioon.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Samanlaista sepustusta se sinäkin konsta kirjoitat.

Aina jostain löytyy Tenovuota tai jotain muuta, jos ei sitten sitä, että olen itse sepustellut tarinoita rekisteriotteista ym.

Käypä ARK:sta tarkistamassa asia, jo sinulla on 40 € ylimääräistä ja kuukausi aikaa odotella.

Kokeilepa sitä ja tule sitten aukomaan.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu, no worries. Puhut paljon asiaa, ja sun teorioita on hauska lukea. Oikeastaan ainoa asia, josta olen sun kanssa eri mieltä, on tavaroiden bensatankkiin pistäminen. Siihen en usko, mutta en sitä teoriaa myöskään halveeraa toisin kuin eräät. :päänraapimio:
konsta
Ainesta Watsoniksi

Eihän Hessun jutuissa sinänsä ole ongelma, vaan siinä, että ei jaksa lukea sitä sanomaa saman sepustuksen seasta 100 kertaa viikossa. Eli jos on jotain asiaa, niin voihan vain sen sanoa, se tulisi silloin jopa luetuksi.
Sariola
Horatio Caine

Täällä ei siis näytä olevan loogisesti ajattelevia miehiä tai naisia. Todellisuudessa on ilmeinen mahdollisuus, että vähäinen alkoholimäärä olisi ehtinyt jo haihtua uhrien kuolemaan mennessä. Vaikka silloin ei enää veressä ollut alkoholia, ei se takaa sitä, etteikö siellä olisi ollut aikaisemmin. Tämähän on ilmeinen fakta.

Miksi tätä ei voida myöntää. En voi pitää Konstaakaan enää järkimiehenä. Totuushan on, että kuolinaikaa ei tarkemmin tunneta. Voi teitä pässinpäitä! :D :D :D
konsta
Ainesta Watsoniksi

Sariola kirjoitti: Miksi tätä ei voida myöntää. En voi pitää Konstaakaan enää järkimiehenä. Totuushan on, että kuolinaikaa ei tarkemmin tunneta. Voi teitä pässinpäitä! :D :D :D
Elähän nyt Herkule asetu muiden yläpuolelle. Kyllähän mäkin tossa omassa kirjoituksessani saman sanoin, vaikka siinä oli muitakin optiota. Idea oli siinäkin, ettei kukaan tiedä varmuudella, et valitettavasti sinäkää, joten se siitä.
Hessu52
Watson itse

Arvon Loka.

Eihän tuo bensatankkijuttu ole kuin yksi teorioista, joilla puukko on viety pois, tai yleensäkään kamoja niemeltä motukan sisällä.

Senpä takia juuri aionkin kesällä tehdä Jagues Cousteaut ja jäljitellä niitä muinaismuistoja järven pohjasta.

Ihan vaan jännityksen ja mielenkiinnon vuoksi, vaikka homma niin järjettömältä tuntuukin.

Sitä kai näin vanhemmiten tulee lapseksi uudelleen ja uteliaisuus nostaa päätään, että tuollaisiakin pitää tehdä.

Sitten on taas ne sellaiset teoriat, jotka oikein puistattavat, että oikein moottoripyörällä telttaa päin.

Ei saakuti.

Kyllä konstan ja muidenkin kirjoittajien kirjoituksissa on paljon asiaa ja kunnioitan myös heidän mielipiteitään, joskus enemmän ja joskus vähemmän, vaikka siltä ei aina näytä.

Mutta tuohon juopotteluun.

Gustuhan sanoi, että aamuksi jätettiin vielä vähän.

Mitäköhän Gusse sillä tarkoitti, sillä kyllä siihenkin aikaan tankojuoppoudesta rangaistiin ja oiken kuokan kera, joten miten pojat olisivat aamulla mitään voineet ottaa, kun Irmelin piti kiirehtiä synttäreilleen.

Eiköhän ne kaikki viinat menneet kurkusta alas jo silloin illan ja yön aikana, ja pullot hyvän tavan mukaan järveen kivitettäväksi.
Vastaa Viestiin