Ville Suomalaisen murha, Ylistaro 09/2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Hitsinpimpula kirjoitti:Noo, tullut noita tosi raakoja kuvauksia tapahtumista ja oikeudenkäynnistä lukiessa mieleen yx juttu.
MIKSI tuo kaiken ideoinnin ´isä´ei ole yksinään hoitanut hommaa ja toteuttanut unelmaansa, päästä Villestä eroon ?. JH ajoi työkseen rekkaa, olisihan se voinnu ottaa Danin kyyntiinsä, ja sopia /taas kutsua V johonkin. Ja tusjauttaa kohti, ei olis Häkillä ees tullu veritahroja takkins
Tosi raakaa ajatella näin- mutta vellihousulla ei kantti kestänny, halus kiristää nuorukaisen siihen mukaan. Ei, en puollusta Dania, varsinainen vellihousu sekin, lapsi parka.

Ja suosittelen tosiaan Villen äidille paikkakunnan vaihtoa sekä nimien muutoksia sekä lähestymiskieltoa JH:lle, tollasta hullua joutuu muuten pelkäämään lopun ikää.

Voimia toivottelen sille Äidille.
Mieleen tulee parikin syytä.

A) Häkki ei ole halunnut liata käsiään (puhtaampi omatunto, jos sillä sellaista kuin omatunto yleensä on)

B) Häkki on halunnut välttyä vankilalta tai ainakin saada pienemmän tuomion.

C) Halusi "kasvattaa" kummipoikaansa.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

TriPadre kirjoitti:
Atlanta kirjoitti:Ja palikka, olen samaa mieltä, että lapsia ei nykyisin saa kasvattaa. Jos vähänkin oikasee tai nuhtelee mistään rankaisusta puhumattakaan, on lastensuojelu niskassa.
Nyt on kyllä pakko kommentoida.Itse olen kasvattanut (tai "kasvattanut") kolme lasta aikuiseksi ilman lastensuojelun apua. Vanhempi poika on lääkäri, nuorempi poika ja tytär opiskelevat yliopistossa ja käyvät samalla töissä. Ja olen tarvittaessa oikaissut ja nuhdellutkin. Rangaista ei ole tarvinnut, kun lapset ovat yleensä olleet jopa vanhempiaan viisaampia. Poliisejakaan ei ole ovella käynyt kyselemässä mitä meidän lapset ovat tehneet. Johtuisikohan siitä, että ovat jo ennen teini-ikää saaneet oikeita ohjeita?

Ja ettei menisi aivan aiheesta ohi, niin kyllä minäkin toivon, että sekä Häkki että Dannu pääsisivät hoitoon. Vankilassa noista tulisi vain entistä hullumpia.
Joo, tarkoitin nykyajan kasvatusta. Minä kasvatin lapseni 70-luvulla, ja voin sanoa omistani samaa kuin sinäkin omistasi. Enkä kyllä epäillyt käydä niskavilloista kiinni tarpeen tullen.
En tarvinnut lastensuojelun apua minäkään. Mutta nykyisin tuntuu, ettei saa edes heristää sormea lapselle, kun jo rapsahtaa sakot. J a tulokset nähdään.

Samaa mieltä, ettei vankila psykopaattia paranna. Päinvastoin.
Mutta katsotaan, miten käy. Vanha sananlaskuhan sanoo, että laki on niinkuin se luetaan.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Harpo

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Thelea kirjoitti:
Mieleen tulee parikin syytä.

A) Häkki ei ole halunnut liata käsiään (puhtaampi omatunto, jos sillä sellaista kuin omatunto yleensä on)

B) Häkki on halunnut välttyä vankilalta tai ainakin saada pienemmän tuomion.

C) Halusi "kasvattaa" kummipoikaansa.
Häkki vaikuttaa olevan puhdasverinen narsisti siinä mielessä, että toisten ihmisten hallinta ja manipulointi on hänen juttunsa. Hänelle olisi saattanut riittää Villelle kostaminen kiusanteon muodossa, mutta haaste manipuloida Dani tappamaan ystävänsä on ollut liian kiihottava. Eli Häkin päämäärä ei ehkä ole ollut niinkään Villen tappaminen, vaan se, että nimenomaan Dani tappaa Villen.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Kieltämättä tuo pointti jäi nyt kaihertamaan; miksi häkki ei simppelisti ottanut villeä kyytiin reissuilleen ja listinyt jossain ulkomailla? Olisiko ollut niin, että Villen itsesuojeluvaisto oli suht korkealla (siitä esimerkkinä tuokin ettei ollut kotosalla kun häkki palasi reissuiltaan?) ja kenties häkki oli jossain kohtaa jopa ehdottanut "apukuskiksi" hyppäämistä?

Täysin umpihullu ja sairashan tuo häkki on. Danu, dani, mikälie, ilmeisesti pahasti vajakki kun antoi itsensä viedä mukanaan. Kumpikaan ei sääliä kaipaa tai tarvitse, kummallekin elinkautinen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen olisi oikea tuomio.

Tuntuu vain todella pahalta Villen äidin ja sisarusten puolesta. Häkin saati danin, danun vai mikä se oli, omaisia en pysty edes säälimään vaikka tiedän että niin pitäisi tehdä. He tiesivät takuulla keskuudessaan olevan pedon, aivan takuulla aavistivat kuinka synkät pilvet pyöri häkin ympärillä.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja örkki »

Tämä on kyllä niin hirveä juttu, ettei sitä voi ihmisjärjellä selittää.
Miksi tämä nuori poika piti tappaa?
Tämä isohirviö vielä yllyttänyt tuon nuoremman hirviön mukaansa kaameaan murhaan.
He eivät pääse koskaan yli tästä peruuttamattomasta tapahtumasta.
Se seuraa heitä aina elämänsä loppuun saakka.
Pyssyntie
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:11 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Pyssyntie »

Danin mielentilatutkijat varmaan pohtivat tätäkin blogikommenttia, joka lähetettiin kuukausi ennen murhaa:

hei tyttö kuuntele mua minäkin oon harrastanu viiltämistä kun muakin masentaa oon kokenu pelkästään koko elämäs paskaa pienenä isä yritti tappaa mua yritti hukuttaa tiputtaa parvekkeelta olin tuoloin 1vuoden vanha täytin sitten 2v isä pisti mun ohimolle pistoolin ja meinas tappaa mut sitte se ei kuitenkaa painanu liipaisinta no olin sitten 2,5ikäinen niin isä yritti hukuttaa mua 15kertaa sitten äiti eros siitä onneksi ja mä nään nuista tapahtumista unia aika palion mua ahdistaa

mua on koulukiusattu koulussa vihaan itteeni ja kun täytin 16 mun tyttöystävä kuoli ja syytän itteeni siitä vaikkei se oo mun syy mutta riideltiin sen kans ja viimeisin puhelu ennenku se kuoli se sano vihaavani mua ja sitten se kuoli autoonnettomuudessa sen jälkeen ahristuin enenmän ja masennuin oon kokeilu aika monesti itsemurhaa mutten oo onnistunu kun kaveri on aina kerinny elvyttään mua ahristaa ja masentaa kun oon kokenu niin palion paskaa ja kun mutsil ja isäpuolel on nii palio toiveita mitä ne haluais minust mut oon tuottanu koko elämäni aikaa vaan pettymystä kaikille.

en vaa toivo sulle mitään pahaa haluaisin että alkaisit puhumaan mulle että minkä takia sulla on niin paha olo ? en halua että satutat ittiäs lisää koska se sattuu minuunki ja minä välitän susta vaikkei tunneta ethän satuta enää ittiäs vaan alkaisit puhua mulle joohan ? ei se viiltely auta kulta pieni


http://onesweet-bite.blogspot.fi/2013/0 ... minua.html
Cartman
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Touko 22, 2012 5:30 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Cartman »

Ihmettelen että kun uhrin elämää oli yritetty pilata niin monella tavalla ja varmaan(?) tiesi ketkä olivat tekojen takana, miksi hän meni tämän nuoremman murhaajan kyytiin? Tämän, joka oli jo kerran aiemmin yrittänyt esimerkiksi suistamalla auton tappaa hänet. Nyt se koitui kohtaloksi.
URSA
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11515
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja URSA »

Ville ei tiennyt Danin osuutta koko jutussa, eikä ketkä olivat uhkailujen takana. Hän on varmaan uskonut, kun kaveri on pyytänyt anteeksi sekoilujaan. Eihän tuollaista pysty uskomaan vanhasta kaverista.

En usko enää Danin olleen pakotettu tekoon ja niin viaton, kuin itse väittää. Se meni aluksi läpi, mutta ei enää kun tosiasiat on kerrottu uutisissa. Ja tuo Danin blogikirjoitus sisälsi muutenkin sepitetty tarinaa, mm. sen, että hänen tyttöystävänsä olisi menehtynyt liikenneonnettomuudessa, vaikka todellisuudessa Villen tyttöystävälle oli käynyt niin. Eihän sillä pojalla ole kaikki kunnossa, mutta toivottavasti saa terveen paperit ja pääsee oikeaan paikkaan. Tuollaisten on parempi olla lukkojen takana, niin säästyy vankila-aikana edes muutama ihmishenki. Tässä ketjussahan kerrottiin alkupuolella Danin uhonneen "kovemman tuomion ottamisella", joten on se voinut olla mukana murhaamassa ilman uhkailuakin. Tämä murha on sellainen tapaus, jolle ei taida löytyä vastaavaa tapausta ainakaan Suomesta.
Arska
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:14 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Arska »

Tre33720 kirjoitti:Esiinnousseiden asioiden valossa kaikki muu kuin EK olisi huutava vääryys molemmille.
Vuosituomio ja sen jälkeen Niuvalle nauttimaan eläkepäivistä?
Nippu
Nikke Knakkertton
Viestit: 190
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 4:07 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Nippu »

Onneksi ruumiin löytäjä oli sentään aikuinen mies, eikä lapsi tai uhrin omainen. Näky on varmasti ollut todella järkyttävä.
Kuulin pari päivää sitten, kuka löytäjä on ollut ja olen kyllä varma, että hänkin otti sen niin raskaasti, ettei näky lähde verkkokalvoilta koskaan :( En kyllä osaa sanoa ketään, jolle se olisi helppoa ollut...

Villen äidin persoona ei minusta kuulu tähän, julkisesti puitavaksi. Mukava nainen hän on, eikä tällaista kyllä toivoisi vähemmänkään mukavalle.

Mulla on ollut välillä vaikeuksia lukea uutisointia aiheesta, kun on tullut niin surkea olo. Neiti Lemonin viesti pisti silti vähän naurattamaan, kiitos piristyksestä! Vaikka ei meillä sentään yleensä lehteen avointa kutsua rippijuhliin laiteta, viime kesänä taisi olla yksi ja sekin siksi, että juhlivat yhdessä vuosia täyttävän isoisän kanssa :) Arvauksesi voi myös osua oikeaan.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että tämä juttu liittyy paljonkin kasvatukseen. Ei kukaan olisi selkäänsä ansainnut tai mitään, mutta rajat olisi pitänyt löytää ajoissa kummallekin tekijälle. Kukkahattusossujen riemuvoitto oikein, että nuori joutuu hakemaan itseään henkisesti vahvempaa "isähahmoa" jostain tuollaisesta perslävestä... Ja todellakin pidän Häkkiä vähintään yhtä paljon syyllisenä!
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Asioiden välisiä yhteyksiä:

1. Häkin ex-vaimo "teki itsemurhan". Villen kuolema oli tarkoitus lavastaa itsemurhaksi.

2. Ex-vaimo "hirttäytyi". Villen kaula oli viilletty täysin auki. Molemmissa tapauksissa hengenlähtö toteutettiin henkitorveen kohdistuvalla teolla.

Outoja yhteensattumia?
holmesin haamu
Hercule Poirot
Viestit: 7515
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Tässä tapauksessa ainoa mielenkiinto taitaa nyt liittyä siihen, että saavatko molemmat Elinkautisen vai eivät? Vaikeaa kyllä löytää mitään sellaisia asianhaaroja, jotka estäisivät elinkautisen saamisen molempien osalta.

Tämä "poikapuoli" voisi toki yrittää selittää isäpuolensa manipuloineen häntä tappamaan entisen ystävänsä uhkailemalla tms. eli käyttämällä hyväkseen auktoriteettiasemaa, mutta siitäkin huolimatta hän toteutti tuon teon ja yrittipä murhaa vielä kahteen kertaan?

Häkki on siis isäpuoli(?). Eiköhän hänen kohdallaan olisi paikallaan tosiaan tutkia entisen vaimonsakin surma, jos kerran tekotavat vaikuttavat hyvin samanlaisilta.

Tuossa tilanteessa "Danilla" eli tällä poikapuolella ei olisi ollut kuin yksi vaihtoehto eli tappaa häkki, mutta kynnys siihen taisi olla mahdoton. Kun taisivat olla hyviä kavereitakin?
ofoni
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 3:45 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja ofoni »

Nippu kirjoitti:


Minä olen kyllä sitä mieltä, että tämä juttu liittyy paljonkin kasvatukseen. Ei kukaan olisi selkäänsä ansainnut tai mitään, mutta rajat olisi pitänyt löytää ajoissa kummallekin tekijälle. Kukkahattusossujen riemuvoitto oikein, että nuori joutuu hakemaan itseään henkisesti vahvempaa "isähahmoa" jostain tuollaisesta perslävestä... Ja todellakin pidän Häkkiä vähintään yhtä paljon syyllisenä!
Avaisitko hivenen tajunnanvirtaasi, miten se voi olla kukkahattusossuviherpiipertäjien vika, ettei lapsille ole asetettu rajoja? Oikeaan pohjalaaseen kokoomusmeinkiin kuuluu, että vanhemmat seisoo suu auki ja odottavat ohjeita siitä miten kukkahattumaijapoppaset määrää lasta kasvatettavan? Mikäli viittaat lapsen ruumilliseen kuritukseen niin sen kieltäminen Suomessa oli kaikkien poliittisten tahojen, sekä ammattialojen tahto, elämme demokratiassa nääs.

Tai saat vielä yhden oljenkortin, et tiedä yhtään mistä vaahtoat, kunhan vain yrität ponkittaa nettiegoasi, leikkimällä ankaraa mutta oikeudenmukaista harmaapartaista kasvattajaa?
palikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Loka 16, 2013 7:10 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja palikka »

Kuunsirppi kirjoitti:Asioiden välisiä yhteyksiä:

1. Häkin ex-vaimo "teki itsemurhan". Villen kuolema oli tarkoitus lavastaa itsemurhaksi.

2. Ex-vaimo "hirttäytyi". Villen kaula oli viilletty täysin auki. Molemmissa tapauksissa hengenlähtö toteutettiin henkitorveen kohdistuvalla teolla.

Outoja yhteensattumia?
Olenko nyt aivan väärässä,mutta jäänyt sellainen mielikuva,että eikös tämä Häkin ex-vaimo sairastanut ms-tautia? Tässäkin ketjussa mun mielestä oli puhetta siitä ja ihmetelty miten pyörätuolilainen hirttää itsensä.
Vauhti korjaa virheet...
URSA
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11515
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja URSA »

Nippu kirjoitti:
Onneksi ruumiin löytäjä oli sentään aikuinen mies, eikä lapsi tai uhrin omainen. Näky on varmasti ollut todella järkyttävä.
Kuulin pari päivää sitten, kuka löytäjä on ollut ja olen kyllä varma, että hänkin otti sen niin raskaasti, ettei näky lähde verkkokalvoilta koskaan :( En kyllä osaa sanoa ketään, jolle se olisi helppoa ollut...
En kirjoittanut, että tilanne olisi ollut ruumiin löytäjälle helppo. Lapselle tai uhrin omaiselle tilanne olisi kuitenkin ollut vielä paljon traumaattisempi, kuin aikuiselle ihmiselle, jolle uhri oli vieras.
Vastaa Viestiin