Verkkoansa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Re: Verkkoansa

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Vaikka tuo kirjoitus on "yhden blogin pitäjän" mielipide. Niin luulisi näillä asioilla olevan enemmänkin todistajia.

Mielenkiintoista on kyllä tuokin, että miten tuossa oikeusjutussa tapahtuu.
reimareipas
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

Savolainen teki ko. blogikirjoituksesta rikosilmoituksen joka ei johtanut syytteeseen:

http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=6621

Voisiko joku suomentaa seuraavan: "Halveksunnan vaara arvioidaan kysymällä, aiheuttaako perätön väite tyypillisesti halveksuntaa kohteelleen"?

Mistä tietävät että väite on perätön jos eivät tutki asiaa? Vai onko poliisin edun mukaista että asiaa ei tutkita- Jos nimittäin paljastuisikin että väite, että juttua hoitanut poliisi tiesi kiristyksestä, on totta. Miten mahdetaan arvioida aiheuttaako väite halveksuntaa kohteelleen? Uskomatonta kapulakieltä joka tapauksessa.

Savolainen saa nyt maistaa omaa lääkettään. Poliisi ei enää nähtävästi halua käyttää aikaansa mihinkään mihin liittyy häneen.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
reimareipas
Hercule Poirotin viikset

Toivon sydämestäni että tämä ei ole totta (foorumilla ko. ketjussa on kuvia Väestöliiton lomakkeista mutta sinänsähän ne eivät todista mitään):

vanhemmat Per Hel 07, 2014 6:26 pm Viestin aihe:

"Vuonna 2009 sain ajatuksen ruveta sukusolujen luovuttajaksi ja nyt tilanne on se, että perimääni kantavia lapsia on syntynyt useisiin perheisiin ja tulevaisuudesta ei kukaan tiedä, eli montako syntyy lisää. Tunnen sanoinkuvaamatonta onnellisuutta, eikä lainkaan hävetä kertoa siitä. Elämän voi elää monella tavalla, minä olen tehnyt omat valintani katsoen kauas tulevaisuuteen.

Päätökseni luovuttaa sukusoluja lapsettomuuden hoitoon on antanut toisille ihmisille mahdollisuuden perheen perustamiseen. En tiedä missä tai millaisissa olosuhteissa elää perimääni kantavia lapsia jotka ovat saaneet alkunsa hedelmöityshoidon tuloksena, mutta siitä ole varma että heillä on rakastavat vanhemmat – sen takaa selvitystyö joilla hedelmöityshoitoa valitaan saamaan.

Ei ole lainkaan itsestään selvä sääntö että jokainen halukas nainen saa hedelmöityshoitoa, eikä sekään ole itsestään selvyys että jokainen mies hyväksytään sukusolujen luovuttajaksi.

Olen kuullut asiasta kaikenlaisia juoruja ja irvailuja joiden tarkoitus on ollut loukata ja aiheuttaa mielipahaa. Voin kuitenkin rehellisesti kertoa ettei yksikään niistä lukuisista halventavista kirjoituksista ole osunut kohteeseen, eikä sillä ole minulle kovin suurta merkitystä mitä ihmiset henkilöstäni ajattelevat tai kirjoittavat tähän asiaan liittyen – perheeni ja minä tiedän millainen ihminen ja isä olen, se riittää minulle.

Ari Savolainen"
reimareipas
Hercule Poirotin viikset

Meilasin asiasta Väestöliittoon. Sieltä tuli toimitusjohtajan (Suikkari) vastaus, jossa todettiin mm. että "hyvin harmillista. Perehdymme asiaan ja tarkastamme toimintatapojamme."

Vähän myöhäistä niiden 4 lapsen kohdalla.
Black Faraday
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Toivottavasti ei haittaa, jos kopioin linkin blogiini tänne enkä koko juttua. Olen nyt viimein aktivoitunut tekemään valtakunnansyyttäjälle kantelun oman rikosilmoitukseni torppaamisesta:

http://lizthecat.blogspot.fi/2014/03/ne ... orina.html
Joutsenlaulu
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Joutsenlaulu »

Netissä ei kannata esiintyä omalla nimellään ja jos jossain rekisteröitymisessä kysytään oikeata nimeä kannattaa keksiä joku feikki. Muuten voi tulla paskaa niskaan vaikka ei olisi syyllistynyt mihinkään.
Underdog
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Underdog »

Ari Savolaista odottaa tänä keväänä neljä oikeudenkäyntiä. Mikään niistä ei ole rikosilmoitusten tulos. Poliisi on keskeyttänyt lähes kaikkien Savolaisesta tehtyjen
ilmoitusten tutkinnat. Tai syyttäjä on antanut syyttämättäjättämis-päätöksen poliisin kehotuksesta.

Savolaisen monivuotiset uhrit ovat tämän takia nostaneet siviilikanteita. Yhdestä tuli ehdollinen vankeustuomio Espoon käräjäoikeudessa 2014. Savolainen luonnollisesti valitti asiasta - kuten hänellä on tapana - ja juttu jatkuu Helsingin hovioikeudessa torstaina 26.02. klo 13.

Seuraavana Savolainen on vastaajana Vantaan käräjäoikeudessa keskiviikkona 04.03. Istunto alkaa klo 9.

28.04. Savolaista puolestaan odotetaan Helsingin käräjäoikeuteen, kellonaika ei vielä tiedossa.

Toukokuussa on vielä Espoon käräjäoikeuden istunto, jossa Savolainen on vastaajana. Päivämäärä ei vielä ole varmistunut.
Underdog
Alibin satunnaislukija

Helsingin hovioikeuden ratkaisu annetaan maaliskuun lopulla. Jos se on pysyttävä, häkki heilahtaa Savolaiselle.

Olin tänään kuuntelemassa Vantaan käräjäoikeudessa. Valitettavasti Savolaista ei tuomittu, koska näyttö ei ollut 100 %:nen. Kyse ei ollut nettikirjoittelusta vaan kirjeistä, joita S. on jakanut kantajan naapureille. - Mun mielestä järkevää epäilyä ei jäänyt kun verrataan kirjoituksia kakkafoorumin vastaaviin. Toivon, että kantaja nostaa kanteen myös nettikirjoittelusta.

Savolainen väitteli koko ajan avustajansa kanssa siitä mitä tulee sanoa. Hän itse väitti vastapuolen asianajajaa "arkkivihollisekseen". Kahdesti hän ryntäsi oikeussalista sanoen syyksi loukkaantuneensa siitä, että hänen mielenterveyttään epäiltiin.

Kirjaan tähän joitain Savolaisen väitteitä, koska mielestäni ne osoittavat, että hän EI ole mielisairas vaan psykopaatti. Hän tietää varsin hyvin mitä tekee.

"Vanhemmat.comilla on jäseninä lakimiehiä ja toimittajia".
"Siellä kirjoitetaan vaikeista asioista ja siksi ihmiset helposti alkavat riidellä".
"Mä en oikeastaan kirjoittele sinne ollenkaan, mutta tiedän keitä kirjoittajat ovat".
"En voi poistaa kirjoituksia, koska se ei olisi sananvapautta. Mun pitäisi kysyä lupa kirjoitusten poistamiseen yhteisöltä". jne.
"En ole koskaan uhkaillut ketään" (tuomio tosin kaverilla on laittomasta uhkauksesta sekä naisen pahoinpitelystä).
"En halua kuviani näkyvän missään, koska olen saanut tappouhkauksia.

Savolaisen avustaja puolestaan kertoi, että toinen S:n ex-vaimoista on joutunut ottamaan tyttönimensä takaisin Savolaisen kiusaajien pilkan takia. Ja kun pilkka saavutti jo appiukonkin, joka on Espoolainen poliisi (sic!).

Savolainen siis kiistää kaiken ja pyrkii sumuttamaan. Lisäksi sekä hän että hänen asiamiehensä syyttivät kantajaa (ja muitakin menneiden ja tulevien juttujen kantajia) oikeuslaitoksen kuormittamisesta. On totta, että Savolaisen jutut tulevat maksamaan yhteiskunnalle kohtuuttomasti. Mutta tästä kunnia kuuluu Espoon poliisille, joka on järjestään torpannut lähes kaikki Savolaisesta tehdyt rikkarit. Ja antanut S:n sopia Repen kanssa (viittaan ketjun ekaan kirjoitukseen). Repestä S. totesi, että he "aikuistuivat ja sopivat riitansa". Kas kun se ei ollut mikään riita vaan S:n puolelta armotonta vainoamista.

S. ehti jo meilaamaan mulle tänään. En tietenkään vastannut; erään toisen uhrin sanoin terroristien kanssa ei neuvotella. Teksti luettavissa täällä: http://aijaa.com/eE4JYQ
Underdog
Alibin satunnaislukija

Underdog
Alibin satunnaislukija

Tässä yksi esimerkki kaverin mielenterveydestä. Siinä on mun kuva (laitoin näkyviin vain alaosan että näkyy kuvan olevan tekstin yläpuolella) ja "vieraan" kirjoitus, että hän istahti mun viereen ja kuuli mun uhkaavan Savolaista oikeussalin aulassa. Sielläpä ei ollut yhtään Savolaisen ystävää eikä mun vieressä tuolla hetkellä ollut ketään:

http://aijaa.com/xkxcdD
Vastaa Viestiin