Rikosilmoitus netissä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Universal Exports
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 19, 2011 12:43 pm

Rikosilmoitus netissä

Viesti Kirjoittaja Universal Exports »

Huomenta.

Onko kukaan koskaan tehnyt mistään pikkujutusta rikosilmoitusta netin kautta?

Itse tein, siitä on jo yli kuukausi, eikä mitään ole kuulunut....

Yleensähän nettipalvelut esim. Kelan ja pankkien kanssa on todella Ok:
Ei tarvitse jonottaa mihinkään tiskille tai johonkin numeroon josta sinulle vain kerrotaan että pitää soittaa jonnekin muualle....
Samoin omien asioiden tila selviää Kelan ja pankkien liittymistä heti:

Nettirikosilmoitukseenkin piti kirjautua omilla pankkitunnuksilla, mutta ei siellä ole mitään ilmoitusta siitä miten aikaisemmin ilmoitetut asiat sujuvat. Voi vain tehdä uuden.

On jo niin tottunut nettiasiointiin että ei todellakaan huvittaisi alkaa soitella poliisilaitikselle mistään pikkuasioista ja yrittää saada jotain ylikuormitettua toimistopoliisia langan päähän.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai jotain vinkkiä?
"Et sinä syntejäsi kirkossa sovita, vaan kadulla "
- Mean Streets

"My ghosts have become my teachers"
-Gavin de Becker
Rikospoliisi
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Touko 10, 2012 3:49 pm

Re: Rikosilmoitus netissä

Viesti Kirjoittaja Rikospoliisi »

En ole tehnyt rikosilmoitusta netissä, mutta pidän järjestelmää kyllä todella hyvänä. Mahdollisuus rikosilmoituksen tekoon kotoa käsin madaltaa varmasti kynnystä tehdä ilmoitus tapauksissa, jotka ovat arkaluontoisia tai muuten vaikeita uhreille ja asianomaisille.

Itse joskus lähestyin poliisia sähköpostilla, koska tutkinnasta ei ollut kuulunut mitään, poliisi siis kirjasi tapauksen ihan paikan päällä. Muutama päivä sähköpostin lähettämisen jälkeen alkoikin tapahtua. Lähinnä asialla oli kiire, koska piti saada menopeli kuntoon ja vakuutusyhtiö vonkasi papereita 8)
WarWas
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 12:53 pm

Re: Rikosilmoitus netissä

Viesti Kirjoittaja WarWas »

Kerran äitini puolesta tehnyt, kukkaro oli varastettu, en uskonukkaan tapauksen selviävän ja kukkaron takaisinsaantiin, oli kumminkin selvä rikos joten ilmoitin siitä.

Joskus olen myös soittanut laitokselle, tilanne missä netti-ilmoitus ei välttis olisi auttanut, näin mopon mereen heitettynä, eli pelkkä netti-ilmo olisi vain ympäristörikoksen ilmoittanut, ei sitä, että skootteri kadonnut.
Nobelaner
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Su Maalis 02, 2014 12:07 pm
Paikkakunta: uusimaa

Re: Rikosilmoitus netissä

Viesti Kirjoittaja Nobelaner »

Itse tein joskus muutama vuosi sitten kun passi oli ilmeisesti jossakin juottolassa varastettu. Suunnilleen viikon kahden sisään tuli kirjettä muistaakseni että asia on otettu vastaan ja passi kuolletettu tms.
Mutta kannattaahan se soitella sun muuta jos ei ala pikkuhiljaa kuulumaan :)
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
Vastaa Viestiin