Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

sorsake kirjoitti:Itsemurhasta viela: eiko heilla ollut jonkunlaista tulitaistelua poliisin kanssa? Itsemurhaa on ehka helpottanut se, etta on joka tapauksessa ollut (suuri? en tieda) todennakoisyys kuolla poliisien luoteihin esim. rynnakon aikana.

Varmasti epailyksia on kaynyt mielessa. Mutta ainakin Dylanin osalta on tullut se vaikutelma, ettei han oikein ymmartanyt kuoleman lopullisuutta (puhui niissa jaahyvaisnauhoissa paremmasta paikasta, jonne oli menossa). Tai niin, eihan meista kukaan tieda mita siella toisella puolella on...
Jonkinlainen pieni tulitaistelu tosiaan käytiin, mutta käsittääkseni tuossa vaiheessa poliiseilla oli vielä käytössä idea, että ammuskelijat yritetään saada hengissä - se tappomeininki kai tuli sitten Columbinen jälkeen.

Eli varmasti pojat olisivat voineet jäädä henkiin, jos olisivat vain heittäneet aseet menemään ja suosiolla antautuneet. Mutta sitten kun miettii sitä jumalatonta vihan määrää, minkä he olisivat saaneet kohdata tuon jälkeen, niin varmasti parempi heille itselleenkin tuo itsemurha.

Minusta se on jotenkin liikuttavaa, että tuollaisissakin uskotaan siihen parempaan paikkaan. En tiedä onko Dylan ajatellut helvetti/taivas-periaatteella, uskonut toisiin elämiin vai miten, mutta voihan olla, että tuo "parempi paikka" olisi jo pelkästään se, kun ei tarvitsisi välittää muiden mielipiteistä, ei velvoitettaisi mihinkään ja yksinkertaisesti, ei vaan olisi enää olemassa siinä mielessä kun elämä käsitetään.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Mulle tuli juuri mieleen eräs sitaatti: EN MINÄ HALUA KUOLLA. HALUAN TEHDÄ ITSEMURHAN.
[Martin Page, Maailmanloppuihin tottuu]
SuicideBomber
Alokas

Viesti Kirjoittaja SuicideBomber »

Käsittääkseni kirjastosta ammuskeltiin poliisia päin, hetki ennen kuin pojat tekivät itsemurhan. Tosin itse miellän tämän enemmänkin ns. laukaustenvaihdoksi, kuin varsinaiseksi tulitaisteluksi.

Ja ammuksetkin olivat liki lopussa, verraten siihen dataan mitä on hylsyjä kerätty koulusta. Dylanillahan oli Intratec DC9:ssä (se pienempi konepistooli) yksi 50 patruunan, kaksi 36 patruunan, ja yksi 24 patruunan lipas.

Ericillä oli Hi-Point 995 9mm karbiini, jossa oli kymmenen 10 patruunan lipasta mukana. En tiedä miten lähellä poliisit kirjastoa olivat, mutta kummankin aseen maks. tehokas kantama oli suunnilleen 100 metriä, ymmärrettävästi poliisit eivät kokeneet suurempia vammoja/osumia.

Heidän vanhat 12 kaliiperiset katkaistut haulikkonsa oli tehokkaita noin 10 metrin sisällä, ja vaikeita ammuttavia, kovan rekyylin vuoksi, mutta eivät olisi aiheuttaneet poliiseille mitään vahinkoa.
RV
Alokas

Viesti Kirjoittaja RV »

VoDKa kirjoitti:
joey kirjoitti:Olen itse ajatellut olevani jotenki vähä-älyinen kun en ymmärrä noita kuvia lainkaan, hyvä että joku huomasi saman :D
Mietittiin tuota kuvaa tosiaan tässä joku yö ja niissä on kyllä semmosia omituisuuksia, että oho. Piirustus ja todellisuushan ei täsmää hirveästi tietyissä kohdissa (ainakaan jos kuvat on otettu ennen kuin poikia on siirretty tippaakaan).

Olisi kyllä ihan hienoa tietää, onko pojat ampuneet yhtä aikaa itseään vai tyyliin toinen ensin ja toinen jälkeen. Ainakin Eric on ilmeisesti kaatunut ensimmäisenä, oli kummin vain, ainakin sillä perusteella jos miettii tuota että miten Dylanin aivot on asettuneet Ericin jalan päälle. Pystyykö sen avulla päättelemään mitään muuta, kaatumisia ja muita? Aseen jalan alle jäämistä, väärää kättä ja vastaavaa. God damn it, miksi tällä foorumilla ei ole yhtään Gil Grissomia? :D
A Columbine Site tietää kertoa, että "The strange positioning of the shooters is due in part to the fact that the photos were taken AFTER the FBI and the bomb squad moved them while searching for booby traps and bombs. Neither is in the original position he fell when he died. Trying to assume anything based on their positions in the photos is rather pointless since they've been moved about by other people post-mortem."
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Tuonne Columbine Sitelle on helppo eksyä; kun alat lukemaan jotain juttua, siitä kohta erkanee polku jonnekin, josta taas lähtee polku jonnekin...kohta et edes muista mitä alunperin olitkaan lukemassa. Se selittää varmasti sen, miksi en ole kyseistä tekstiä siellä huomannut.
Mikä sitten selittää sen, että bodiessketch-piirustuksessa ruumiit ovat samalla tavalla kuin valokuvissa? Eikö meillä siis ole alkuperäistä piirustustakaan käytössä ja miksi joku olisi tehnyt piirustuksen siirretyistä ruumiista?
Vai löytyykö tällekin jokin selitys mitä en ole huomannut?
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Onko siita olemassa joku kaavio, missa asennossa pojat ja aseet oikeasti olivat, kun ne loydettiin? Siis olen nahnyt jonkun piirroskuvan, mutta onko se vain tuon valokuvan siistitty versio?

Lisays: Katsa aprikoikin jo ihan samaa. Ainoa syy tuolle valokuvan kopioinnille voisi olla se, etta sita (valokuvaa siis) pidetaan liian rankkana joillekin sivustoille, mutta oikeaa kaaviokuvaakaan ei ole annettu julkisuuteen. Jonkunlainen second best siis.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

sorsake kirjoitti:Onko siita olemassa joku kaavio, missa asennossa pojat ja aseet oikeasti olivat, kun ne loydettiin? Siis olen nahnyt jonkun piirroskuvan, mutta onko se vain tuon valokuvan siistitty versio?
Minä olen ymmärtänyt, että ko. piirros on tehty juuri siksi, että asiasta kiinnostuneet, mutta kykenemättömät katsomaan oikeaa kuvaa, näkisivät "helpompana" versiona asennot ja aseet.

Kuitenkin on outoa, jos aitoihin asentoihin liittyvää piirrosta ei ole. Voihan se tietysti olla, ettei sitä vain koskaan laskettu julkisuuteen.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Howler kirjoitti:
sorsake kirjoitti:Onko siita olemassa joku kaavio, missa asennossa pojat ja aseet oikeasti olivat, kun ne loydettiin? Siis olen nahnyt jonkun piirroskuvan, mutta onko se vain tuon valokuvan siistitty versio?
Minä olen ymmärtänyt, että ko. piirros on tehty juuri siksi, että asiasta kiinnostuneet, mutta kykenemättömät katsomaan oikeaa kuvaa, näkisivät "helpompana" versiona asennot ja aseet.

Kuitenkin on outoa, jos aitoihin asentoihin liittyvää piirrosta ei ole. Voihan se tietysti olla, ettei sitä vain koskaan laskettu julkisuuteen.
Löytyisiköhän tuo oikea kuva ja oikea piirustus sitten siitä Columbine-paketista, minkä voi tilata Jenkkilästä? Siis se poliisilaitoksen myymä paketti, missä ainakin on sitä oikeaa turvakameran kuvaa hintaan 25 dollaria.

Hitto kun tietäisi mistä sitä voi tarkalleen tilata/ostaa ja onko sitä edes myynnissä nykyisellään. Ongelmia tietty tuottaa varmasti sekin, että siihen tilaamiseen kuitenkin tarvitsisi luottokorttia, mitä en omista. Enkä tule omistamaankaan, jos haluan pitää (nyt jo romahtaneesta) taloudesta huolta. :D

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Siru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Siru »

En ainakaan huomannut näin äkkiä selattuani viestiketjua läpi, että täällä olisi mainittu poikien ruumiinavausraportista sen erityisemmin.
Raportin mukaanhan Eric olisi kuollut välittömästi, mutta Dylanin keuhkoista olisi löydetty verta, joka raportin mukaan on mennyt sinne hengenvedon yhteydessä. Joten näin tulkittuna Dylan ei olisi kuollut välittömästi.

Mutta onko kyse vain yhdestä hengenvedosta, sitä raportti ei mielestäni kertonut. Kunhan taas löydän kyseisen raportin, linkitän osoitteen tänne..
Siru
Nikke Knatterton

Ericin ruumiinavausraportti: http://zanazl.tripod.com/Columbine/Susp ... ris/1.html

Uhrien (myös Dylanin ja Ericin) raportit: http://acolumbinesite.com/autopsies.html
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Yksi juttu tuli mieleen, jota taalla ei ole viela spekuloitu: miksi Eric "saasti" Brooks Brownin, jota oli uhkaillut tappaa aikaisemmin? Oliko kyse vain siita, etta tuossa tilanteessa oli pakko voittaa aikaa ja saada Brooks pois kyselemasta mahdollisimman nopeasti vai oliko kyseessa joku syvempi motiivi? Itse en keksi sille mitaan selitysta.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

sorsake kirjoitti:Yksi juttu tuli mieleen, jota taalla ei ole viela spekuloitu: miksi Eric "saasti" Brooks Brownin, jota oli uhkaillut tappaa aikaisemmin? Oliko kyse vain siita, etta tuossa tilanteessa oli pakko voittaa aikaa ja saada Brooks pois kyselemasta mahdollisimman nopeasti vai oliko kyseessa joku syvempi motiivi? Itse en keksi sille mitaan selitysta.
Hmm. Eikös Brooks tullut vastaan siinä vaiheessa kun pojat oli vasta menossa laittamaan pommia. Ni ei sen vuoksi voinut alkaa vielä ammuskelemaan. Tosin, minkä vuoksi Eric olisi käskenyt Brooksia lähtemään, siihen en osaa vastata. Itse ainakin tuntuisi että jos se olisi tullut siinä tilanteessa vastaan, olisi oikein toivonut, että se jää koululle hengaamaan.

Tai ehkä kyse oli siitä vain ihan, että Ericillä tosiaan oli hyvä päivä silloin, kun pääsi tappamaan ihmisiä ja Brooks sattui onnekkaasti juuri silloin paikalle ja Eric päätti jakaa hyvää päiväänsä siihenkin. Mielialanvaihdokset voivat hyvinkin saada tuollaista aikaan, että jopa pahin vihamies voi olla ihan jees tyyppi tuossa vaiheessa.

SuicideBomber
Alokas

VoDKa kirjoitti:
Howler kirjoitti:

Löytyisiköhän tuo oikea kuva ja oikea piirustus sitten siitä Columbine-paketista, minkä voi tilata Jenkkilästä? Siis se poliisilaitoksen myymä paketti, missä ainakin on sitä oikeaa turvakameran kuvaa hintaan 25 dollaria.

Hitto kun tietäisi mistä sitä voi tarkalleen tilata/ostaa ja onko sitä edes myynnissä nykyisellään. Ongelmia tietty tuottaa varmasti sekin, että siihen tilaamiseen kuitenkin tarvitsisi luottokorttia, mitä en omista. Enkä tule omistamaankaan, jos haluan pitää (nyt jo romahtaneesta) taloudesta huolta. :D
Sen paketin saa täältä osina, voi koostaa itselleen haluamansa materiaalit: http://jeffco.us/sheriff/sheriff_T62_R27.htm

Mä en usko, että kundeja olisi siirretty. Siinä kuvassa kaikki on luonnollisesti, Eric on kaatunut taaksepäin hylly vasten, ja Dylani on pää räjähtäneenä hänen edessään, lisäksi verilammikotkin ja roiskeet ovat siinä kohdissa.
Siru
Nikke Knatterton

SuicideBomber kirjoitti: Mä en usko, että kundeja olisi siirretty. Siinä kuvassa kaikki on luonnollisesti, Eric on kaatunut taaksepäin hylly vasten, ja Dylani on pää räjähtäneenä hänen edessään, lisäksi verilammikotkin ja roiskeet ovat siinä kohdissa.
Between two library tables, Depew found what he was looking for: the bodies of Harris and Klebold.

Klebold was lying on his back. Beside him was a 9mm carbine. His black trench coat was off and lay between him and Harris.

Harris was lying slightly on his right side. His feet were next to Klebold's head. Harris wore a web belt with a container for ammunition or explosives strapped onto it.

Lähde: http://www.denver-rmn.com/shooting/0429matt3.shtml
SuicideBomber
Alokas

Siru kirjoitti:
SuicideBomber kirjoitti: Mä en usko, että kundeja olisi siirretty. Siinä kuvassa kaikki on luonnollisesti, Eric on kaatunut taaksepäin hylly vasten, ja Dylani on pää räjähtäneenä hänen edessään, lisäksi verilammikotkin ja roiskeet ovat siinä kohdissa.
Between two library tables, Depew found what he was looking for: the bodies of Harris and Klebold.

Klebold was lying on his back. Beside him was a 9mm carbine. His black trench coat was off and lay between him and Harris.

Harris was lying slightly on his right side. His feet were next to Klebold's head. Harris wore a web belt with a container for ammunition or explosives strapped onto it.

Lähde: http://www.denver-rmn.com/shooting/0429matt3.shtml
Siis, sanoin tuon saman suomeksi äsken, ehkä hieman epäselvästi.

Kaksi kuvaa tuosta pyörii netissä, ja ei heitä ole siirrelty, koska miksi alkuperäistä kuvaa ei ole netissä, jos "siirrellyt ruumiitkin" ovat?
Lukittu