Facebook-viestit paljastivat 14-vuotiaan tytön hyväksikäytön

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Atlanta
Adrian Monk

Re: Facebook-viestit paljastivat 14-vuotiaan tytön hyväksikä

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Lisään vielä senkin, ettei vanhemmat silloin 60-luvullakaan mitään rikosilmoituksia tehneet, kun 14-16 v teini pamahti paksuksi. Heitä ei oltu raiskattu, vaan poikaystävän kanssa möhlitty. Ei muuta kuin avioon pressan luvalla.

Eivät nuoret sen kummempia ole nyt kuin silloin.

Ja kuten sanoin, suurin osa on tavallisia kunnon nuoria, ja vanhemmat tietää missä mennään.
Enkä mitään lapsen hyväksikäyttöä hyväksy, olen sanonut. Vastuu on aikuisella, mutta miehillä kun vastuu ja aivot roikkuu muualla kuin päässä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
zikzak
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja zikzak »

Kainonsorttinen kirjoitti:Väittäisin mutulla, että poikien mukanaolo tuossa tilastossa vääristää sitä jonkin verran. Seiskaluokkalaisillekin tytöille joku suihinotto ihan normaalia.
Etkö sä osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? Jaakkiman ja mun linkittämässä tutkimuksessahan todetaan: peruskoulun pojista 21 % on ollut yhdynnässä ja peruskoulun tytöistä 22 % on ollut yhdynnässä. Seiskaluokkalaisten kohdalla tuo luku on tietenkin vieläkin pienempi kuin kaikkien peruskoululaisten. Sama tutkimus: lukion tytöistä 45 % on ollut yhdynnässä.

Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää tai sisäistää?
Kainonsorttinen kirjoitti:Kyllä, on valitettavan "normaalia" maksaa viinanhaku vaikka suihinotolla.
Pohjaat tietosi johonkin (sensaatiohakuiseen) televisio-ohjelmaan ja yhteen keskustelupalstaan? Huhhuh. Mä uskoisin ainakin enemmän muun muassa keskusrikospoliisin tutkijaa:
"Keskusrikospoliisin tutkija Jari Leskinen onkin arvioinut alaikäisten prostituution olevan Suomessa hyvin marginaalinen ilmiö, eikä sen laajeneminen vaikuta todennäköiseltä..."
http://www.tane.fi/fi/ajankohtaista/sisalto/view/7188

Sä käsket lukemaan Demiä. Hahaha, tämä kertookin jo olennaisen sun uskottavuudestasi. Kai nyt jokainen tajuaa, ettei joku keskustelupalsta anna oikeaa kuvaa suomalaisista nuorista (tytöistä). On tietysti myös seksuaalisesti kokeneita nuoria, ja luonnollisesti he ovat äänessä aihetta koskevissa keskusteluketjuissa. Ihan sama kuin jääkiekkofoorumilla todennäköisesti keskustelevat jääkiekosta jotain tietävät, eivät asian suhteen täysin ummikot.

Ei hyvää päivää, millaisia kommentteja täällä Minfossakin välillä näkee.
zikzak
Frank Drebin

Atlanta kirjoitti:Missä ihmeen tynnyrissä se jaakkima kasvaa ja elää? Sinä lyöt tosiasioita siitä, että niiniin ja niin monta prossaa nuorista ei ole harrastanut seksiä. Millä sen todistaa? Nuorten oma väitekö?

...Entä, jos po. tekijä olisi ollut suomalainen? Luulen, että jaakkimakaan ei olisi ottanut asiaan mitään kantaa.
Ööö, millä sen todistaa? No kävisikö vaikka tieteellinen tutkimus todisteeksi? Sellaisenhan Jaakkima (ja minä aiemmin) tähän keskusteluun sulle linkitti. Kysehän on laajasta kyselytutkimuksesta, jonka painoarvo on aika hemmetin paljon isompi kuin teidän mutuilunne. Tietysti on myös seksuaalisesti kokeneita peruskoululaisia, senhän tuo tutkimuskin paljastaa. He ovat vain reilu vähemmistö verrattuna kokemattomiin.

Jaakkimasta en tiedä, mutta ainakaan itselleni tekijän taustalla ei ole mitään merkitystä. Pikemminkin olen saanut tällä keskustelupalstalla muutamien mamu-kriitikoiden silmissä melkoisen hyysääjän ja vihervassarin maineen. Minua vain huvittaa, kuinka varmaan läpi historian ihmiset ovat kauhistelleet sitä, kuinka nuoret ovat nykyään ihan kauheita verrattuna omiin nuoruusaikoihin. Todellisuudessa nuoret ovat olleet pääpiirteissään vuosikymmeniä ihan samanlaisia, hyvine ja huonoine piirteineen.

Toinen mikä minua ärsyttää, on se, että seksuaalirikokset ovat lähes ainoa rikosten laji, jossa uhreja jatkuvasti syyllistetään.
Atlanta kirjoitti:Lukekaa niitä nuorten keskustelupalstoja. Sieltä selviää vaikka mitä.
Ei hyvää päivää. Perustatko sä oikeasti kuvaasi nuorista nuorten keskustelupalstojen kautta? :D Kai sä nyt tajuat, että jokainen keskustelupalsta antaa kohteestaan vääristyneen kuvan. Sinne nuorten keskustelupalstalle voi katsos kirjoittaa ties millä nimimerkillä vaikka naapurin 50-vuotias Pena tylsyyksissään, lauma teinipoikia pelleilymielessä jne. Oletko koskaan kuullut sanaa trolli? Vai väitätkö sä, että joku Suoli24:kin antaa ihan kaikenkattavan kuvan suomalaisista? :mrgreen:
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Vaikka olenkin samaa mieltä siitä, että a) Valtaosa yläasteikäisistä tytöistä on seksuaalisesti kokemattomia b) Heillä on täysi oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen ja c) nekin harvat, joilla kokemusta on, ovat pääasiassa hankkineet sen ikäisensä pojan kanssa seurustelusuhteessa eikä vanhempien äijien, niin

eipä ole nimimerkki jaakkimaa ja siksakkia pahemmin näkynyt vaahtoamassa ketjuissa, joissa tekijä on ollut suomalainen (esim. Vantaan(?) kerrostalon kellariraiskaaja ym.)

Siksakki ei lainkaan ole rasisti (kuten hän somalipoikien ketjussa mainitsi) mutta jostain syystä hän ilmestyy vain näihin ketjuihin, joissa raiskaaja on ulkomaalainen.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Minä ole juuri sitä mieltä, että nuoret ovat aina olleet samanlaisia, Aika on ollut toinen. Jos viitsit lukea, zikzak, mitä kirjoitin ajasta, jolloin minä olin nuori.
Nyt on takana ulkolaisviha näissä keskusteluissa. Jos suomipojat olis tehneet noin, niin naureskeltaisiin vaan, että saipa pojat nuorta.
Sirun kanssa olen samaa mieltä, että kokemuket pitäisi hankkia samanikäisten kanssa, eikä lähteä jonkun "vanhan äijän" asuntoon tai pyytää kotiinsa.
Helppoa rahaa siten saa. 14-v tekee pari kolme sellaista keikkaa vuodessa, kun tietää, ettei edes nuhdella, niin hyvät taskurahat tulee.
Raiskaajia en puolusta. Mutta tuntuu, että minut käsitetään väärin.
No. En jaksa jauhaa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
zikzak
Frank Drebin

Siru83 kirjoitti:Vaikka olenkin samaa mieltä siitä, että a) Valtaosa yläasteikäisistä tytöistä on seksuaalisesti kokemattomia b) Heillä on täysi oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen ja c) nekin harvat, joilla kokemusta on, ovat pääasiassa hankkineet sen ikäisensä pojan kanssa seurustelusuhteessa eikä vanhempien äijien, niin

eipä ole nimimerkki jaakkimaa ja siksakkia pahemmin näkynyt vaahtoamassa ketjuissa, joissa tekijä on ollut suomalainen (esim. Vantaan(?) kerrostalon kellariraiskaaja ym.)

Siksakki ei lainkaan ole rasisti (kuten hän somalipoikien ketjussa mainitsi) mutta jostain syystä hän ilmestyy vain näihin ketjuihin, joissa raiskaaja on ulkomaalainen.
Kannattaisi ehkä katsoa mun viestihistoriaani hieman tarkemmin. Mua on muun muassa luultu Minfossa ulkomaalaiseksi, koska olen puhunut maahanmuuttajista ja esimerkiksi romaneista joidenkin mielestä niin positiivisesti. Mulle on täysin sama, mistä tekijä on. Tai no ei se ehkä ihan sama ole, koska ulkomaalaisia kohdellaan tässä yhteiskunnassa monesti jo valmiiksi rikollisina, mikä on todella valitettavaa. Olen vain eri ketjuissa puolustanut syyllistettyjä tyttöjä. En ole ottanut tekijöiden etnisyyteen käsittääkseni yhdessäkään viestissäni kantaa. Se on ihan sattumaa, että muutamissa kommentoimissani ketjuissa tekijä on ollut ulkomaalainen. Miten niin olen ilmestynyt VAIN näihin ketjuihin? Eniten olen tainnut kirjoittaa osioon järjestäytynyt rikollisuus.Tämähän nyt on ihan lautamies-osion kamaa, mutta oli pakko vastata sulle Siru. No hard feelings.
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

zikzak kirjoitti: Jaakkiman ja mun linkittämässä tutkimuksessahan todetaan: peruskoulun pojista 21 % on ollut yhdynnässä ja peruskoulun tytöistä 22 % on ollut yhdynnässä. Seiskaluokkalaisten kohdalla tuo luku on tietenkin vieläkin pienempi kuin kaikkien peruskoululaisten. Sama tutkimus: lukion tytöistä 45 % on ollut yhdynnässä.
Niin, yhdynnässä. Seksuaalisia kokemuksia on silti varmasti isolla osalla. Ja toki valtaosa noin nuorista on edelleen kokemattomia, seksiseikkailuista vain puhutaan aivan eri sävyyn.

zikzak kirjoitti:Pohjaat tietosi johonkin (sensaatiohakuiseen) televisio-ohjelmaan ja yhteen keskustelupalstaan? Huhhuh.
Ja sinä pohjaat tietosi johonkin yhteen tilastoon, että kun tilasto sanoo näin, asian on oltava juuri näin. Esimerkiksi tässä kyseisessä tapauksessa tyttö tuli törkeästi käytetyksi hyväksi, koska hänen ikäluokkansa on noin keskimäärin vielä melko kokematonta. Hänellä ei voinut olla esimerkiksi itsellään aikomusta harrastaa seksiä miehen kanssa, koska tilaston mukaan nuoret tytöt ovat kokemattomia?
zikzak kirjoitti:Sä käsket lukemaan Demiä. Hahaha, tämä kertookin jo olennaisen sun uskottavuudestasi. Kai nyt jokainen tajuaa, ettei joku keskustelupalsta anna oikeaa kuvaa suomalaisista nuorista (tytöistä). On tietysti myös seksuaalisesti kokeneita nuoria, ja luonnollisesti he ovat äänessä aihetta koskevissa keskusteluketjuissa. Ihan sama kuin jääkiekkofoorumilla todennäköisesti keskustelevat jääkiekosta jotain tietävät, eivät asian suhteen täysin ummikot.
Niin käskenkin lukemaan. Nuo keskustelupalstat ovat oiva läpileikkaus suomalaisten nuorten tyttöjen elämästä ja siitä, minkä ympärillä heidän elämänsä pääosin pyörii. Samalla tavoin, kuin vaikka Iltalehden keskustelupalsta kertoo lopulta hyvin paljon siitä, miten suomalaiset asioista ajattelevat - vaikka eivät halua sitä myöntääkään.

Edit. Tanesta:
"Keskusrikospoliisin tutkija Jari Leskinen onkin arvioinut alaikäisten prostituution olevan Suomessa hyvin marginaalinen ilmiö, eikä sen laajeneminen vaikuta todennäköiseltä, sillä lapsi- ja teiniprostituution harjoittamisesta seuraava kiinnijäämisriskin huomattava kohoaminen ja ankarat rangaistukset eivät vastaa toiminnasta saatavissa olevia voittoja. Koska järjestäytyneet rikollisjärjestöt pyrkivät minimoimaan riskinsä ja maksimoimaan voittonsa, on mahdollista tehdä Suomesta myös ei-kannattava naiskaupan, parituksen ja toisen prostituutiosta hyötymisen kohdemaa kriminalisoimalla seksin osto myös muilta kuin alaikäisiltä."

Tässä puhutaan nyt järjestelmällisestä prostituution harjoittamisesta ja mm. rikollisjärjestöistä. Se on aivan eri asia, kuin Liisa 14-vee maksamassa perjantaikaljojaan suihinotolla Jaska 22-veelle. Nämä tällaiset "maksut" eivät koskaan päädy tilastoihin, ellei niistä tule rikostutkintaa. Vai meinaatko nuoren itse vastaavat kyselytutkimuksessa rehellisesti kysymykseen "oletko koskaan tarjonnut seksuaalipalveluita maksua vastaan?" Ei se Liisa edes ajattele sen olevan prostituutiota, koska huorat on vaan jotain elokuvista tuttuja venäläisiä naisia.
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Väestöliitto tietää kertoa:
Väestöliiton kyselyssä vakavinta seksuaalisen kaltoinkohtelun muotoa, seksiin pakottamista, ilmoitti kokeneensa useammin poika kuin tyttö.
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuu ... telua_kok/

Uskooko joku, että poikia pakotetaan useammin seksiin kuin tyttöjä? Minä en. Uskon, että tytöt jättävät ilmoittamatta siitä useammin. Ei-yhdynnässä olleiden määrässä on nähtävissä selkeä lasku heti kasilta ysille siirryttäessä.
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Väestöliiton kyselyssä vakavinta seksuaalisen kaltoinkohtelun muotoa, seksiin pakottamista, ilmoitti kokeneensa useammin poika kuin tyttö.
Paljon mahdollista. Esim. Amerikassa suuri osa lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista kohdistuu poikiin, vaikka homoseksuaaleja on vain 1-2% väestöstä. Poikiin kohdistuneet seksuaalirikokset ovat aliraportoituja, uhrit kun usein tuntevat häpeää ja pelkäävät homoseksuaaliksi leimautumista.

Lainaus Teuvo Peltoniemen kirjasta Yhteinen salaisuus (oikeiden uhrien kertomuksia):

"Kerran sen (tyttöystävä) käsi tuli mun polvelle ja melkeesti menin tuulilasista läpi. Mutta en millään keksi sellaista hyvää alotusta, että mä saisin kerrotuksi sille. Tyttö kysyi, että mikä mua oikeen vaivaa, että onko mulle sattunut jotain kun mä olen niin hiljanen. Mitähän sekin olis ajatellut jos olisin kertonut, että no mun pitää nykyään meikata itteeni ja sit istua oman isän sylissä kun se vetää käteen."

"Mikan" ja kahden muun uhrin kertomuksista lainauksia täällä:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=5&t=11248
zikzak
Frank Drebin

Kainonsorttinen kirjoitti:Niin, yhdynnässä. Seksuaalisia kokemuksia on silti varmasti isolla osalla. Ja toki valtaosa noin nuorista on edelleen kokemattomia, seksiseikkailuista vain puhutaan aivan eri sävyyn.
Ja tämä "tietosi" pohjautuu mihin? Kiva ristiriita muuten yhdessä kappaleessa: Seksuaalisia kokemuksia on isolla osalla. Ja toki valtaosa nuorista on edelleen kokemattomia...
Kainonsorttinen kirjoitti:Ja sinä pohjaat tietosi johonkin yhteen tilastoon, että kun tilasto sanoo näin, asian on oltava juuri näin. Esimerkiksi tässä kyseisessä tapauksessa tyttö tuli törkeästi käytetyksi hyväksi, koska hänen ikäluokkansa on noin keskimäärin vielä melko kokematonta. Hänellä ei voinut olla esimerkiksi itsellään aikomusta harrastaa seksiä miehen kanssa, koska tilaston mukaan nuoret tytöt ovat kokemattomia?
Kyllä, luotan enemmän tieteelliset kriteerit täyttävään tutkimukseen (vastaavia muuten löytyy useita) kuin nuorten toimituksen tekemään tv-ohjelmaan. Mielestäsi ei ole törkeää hyväksikäyttöä pakottaa 14-vuotiasta suuseksiin? Tämä tietohan on peräisin Iltalehdeltä, joten siihen täytyy suhtautua pienellä varauksella. Mielestäsi aikuiselta ei ole törkeä teko harrastaa seksiä 14-vuotiaan LAPSEN kanssa, jos hän itse on suostuvainen seksiin? En voi kuin ihmetellä.
kainonsorttinen kirjoitti:Niin käskenkin lukemaan. Nuo keskustelupalstat ovat oiva läpileikkaus suomalaisten nuorten tyttöjen elämästä ja siitä, minkä ympärillä heidän elämänsä pääosin pyörii. Samalla tavoin, kuin vaikka Iltalehden keskustelupalsta kertoo lopulta hyvin paljon siitä, miten suomalaiset asioista ajattelevat - vaikka eivät halua sitä myöntääkään.
Et kai sä ole ihan tosissasi? Hahahah. On ihan tutkittu juttu, että verkkokeskusteluissa korostuvat erilaiset ääripäät. Ne eivät siis todellakaan ole mikään oiva läpileikkaus yhtään mistään, ei sen paremmin Demi, Iltalehti kuin Murha.infokaan.
Kainonsorttinen kirjoitti:Vai meinaatko nuoren itse vastaavat kyselytutkimuksessa rehellisesti kysymykseen "oletko koskaan tarjonnut seksuaalipalveluita maksua vastaan?"
Miksei se nuori vastaisi rehellisesti, kun kyse on ANONYYMINÄ tehtävästä kyselytutkimuksesta? Jos tunnet yliopistomaailmaa yhtään, tiedät varmasti, että noissa tutkimuksissa karsitaan epävarmuustekijät mahdollisimman minimiin.
lasilintu
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja lasilintu »

Tuon perusteella tuntuu siis aika erikoiselta, että jos tosiaan kyseessä oli tahdonvastainen seksi, niin miksi meni sitten uudestaan vielä sinne ja nimenomaan seksiä harrastamaan. Tuskin raiskatuksi tullut käyttäytyisi näin?
Uhkailu, kiristys, lahjonta. Jos tekijä samaanaikaan kuitenkin jotenkin huomio, arvostaen ja välittäen, mikä voi kotona puuttua, niin välittämisen osoituksen eteen on vielä 14-vuotiaskin valmis tekemään aika paljon.
lasilintu
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja lasilintu »

Atlanta kirjoitti:Minä ole juuri sitä mieltä, että nuoret ovat aina olleet samanlaisia, Aika on ollut toinen. Jos viitsit lukea, zikzak, mitä kirjoitin ajasta, jolloin minä olin nuori.
Nyt on takana ulkolaisviha näissä keskusteluissa. Jos suomipojat olis tehneet noin, niin naureskeltaisiin vaan, että saipa pojat nuorta.
Sirun kanssa olen samaa mieltä, että kokemuket pitäisi hankkia samanikäisten kanssa, eikä lähteä jonkun "vanhan äijän" asuntoon tai pyytää kotiinsa.
Helppoa rahaa siten saa. 14-v tekee pari kolme sellaista keikkaa vuodessa, kun tietää, ettei edes nuhdella, niin hyvät taskurahat tulee.
Raiskaajia en puolusta. Mutta tuntuu, että minut käsitetään väärin.
No. En jaksa jauhaa.
Näkee, että täältäkään ei ole kukaan kokenut oikeudenkäyntiä, miten helposti sieltä niitä rahojakin tulee, eikä tarvitse kuin vähän itkevää esittää.
kiinnostunut68
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Käsittääkseni näissä tapauksissa ei kerrota, että onko uhrikin mahdollisesti maahanmuuttaja.
Silloinhan tulisi mukaan kulttuuri ero. Se voi olla maahanmuuttajille vaikea selittää, että Suomen maaperällä ja Suomen lainsäädännön alaisuudessa tuollaiset hommat ei onnistu.
teco
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja teco »

Hehe hauska miten nää eräät todellisuudesta vieraantuneet riehuu täälä. Kunno naurut ainakin sain. :D

"Hyvä on. En tiennyt että tapsa on viranomainen ja tutkinut juttua. Eli lapseen sekaantuminen
on ollut toistuvaa ja silti ehdollista. Lievät on rangaistukset pedareille."

"Hyvä on. Uskotaan kun kerran melkein kaikki on kerran sitä mieltä. Saa aikuiset metskaa näitä pikkuhuoria. Mitens 13v? tai 11 jos on tarpeeks meikkii?"

Näin sitten, kun tajutaan, että ollaankin väärässä eikä tiedetä oikeastaan yhtään mistään mitään. Herne nenään vaan ja kaikki överiksi. Tiedäks jaakkima yhtään millasia suojaikärajat on muualla maailmassa?

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Age_o ... Global.svg

Kuten näet, suurimassa osassa eurooppaa se on 14 tai 15. Ovatko kaikki he siis sairaita pedareita kun sallivat seksin tuon ikäisille? Hui, Espanjassa 13v! Ja silti tietääkseni Espanjalaiset ovat ihan yhtä normaaleja kuin mekin. Omasta mielestä paras suojaikäraja on kuitenkin tuo 14v, koska suurin osa 13v ei ole vielä tarpeeksi kypsiä henkisesti. Monet ei fyysisestikään. Toki ihmiset ovat niin erilaisia ja murrosiän kehitysvaiheet vaihtelee ihmisten välillä monilla vuosilla.

Pitää muistaa, että rikosoikeudellinen vastuu astuu kuitenkin voimaan 15 vuoden iässä ja sitä on suuunniteltu aikaistettavan vuodella. Mielestäni suojaikäraja pitäisi pitää samoissa luvuissa rikosoikeudellisen vastuun kanssa, jolle tuo vuoden aikaistaminen olisi jees. En näe mitään järkeä pitää näistä jompaa kumpaa vuotta aikaisemmin tai myöhemmin

Tiedätkö ees mitä pedofilia on saati efebofilia? No, etpä tietenkään. :lol:

Luuletko, että suojaikäraja korreloi jotenkin raiskausten kanssa?

Tälle repes kans huolella:

"14-vuotias on lapsi ja jos aikuinen harrastaa hänen kanssaan seksiä, syyllistyy rikokseen. Vastuussa on tämä aikuinen. Ei siinä mielestäni tarvitse enää hakea puolusteluja syyllisen teolle syyllistämällä uhrin vanhempia tai uhria itseään."

Tiedäksä oikeesti ees mikä on lapsi? Haluks selventää mulle, et minkä takia suurimmassa osassa maapalloa 14-vuotias ei ole lapsi? Ei edes suurimassa osassa Eurooppaa? Sun mukaas siis 14-vuotias on lapsi, mutta 16-vuotias on aikuinen :D Minkäs ikäisiä ne nuoret sitten on? :D

Joku 14v voi olla ihan hyvin yhtä kypsä kuin joku toinen saman sukupuolen 17v. Meidän ajattelu ja ruumis kun eivät kehity lain neuvomaan tahtiin vaan ihan kehon oman hormoonituotannon tahtiin.

Faktahan on se, että 14-vuotias tyttö ei henkisesti eroa 20-vuotiaasta pojasta paljon yhtään, joskus jopa tyttö on kypsempi. Vaikka Suomen laissa satutaankin sanomaan, että alle 16-vuotiaiden ei kuulu harrastaa seksiä 16-vuotiaiden tai sitä vanhempien kanssa, ei se tarkoita sitä, että se olisi jotenkin epäluonnollinen tai kauhea asia. Kaikki on niin kauan luonnollista ja oikein kun ne itsestään siltä tuntuu (paitsi jos on henkisesti jälkeenjäänyt tai esim. psykopaatti). Kyllä 14-vuotias nuori (huom. nuori, ei lapsi) jo tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Tiedän monia naisia, jotka aloitti jo nuorena seurustelemaan monta vuotta vanhemman kanssa ja nyt he ovat olleet monia vuosia naimisissa, on lapsia, kaikki menee hyvin. Samaa ei voi sanoa niistä, jotka seurustelivat 15-vuotiaina samanikäisten wannabe kovisten kanssa, jotka pyörittelivät samaan aikaan muutama muuta naista ja pettivät kaikkia.

Zikzak sä oot vaan niin vitun sinisilmäinen ja iän sokaisema kun vaan olla ja saattaa. Kyllä tässä jutussa nyt vaan on käynyt niin, että tyttö on kahteen kertaan mennyt vapaaehtoisesti sinne asuntoon seksiä harrastamaan. Vai miks vitussa hän menis toistamiseen sinne missä hänet on jo kerran raiskattu? :DDD Hän ei ole itse kokenut vääryttä tapahtuvat, kuten uutisesta pystyi päätellä. Seksi on ollut hauskaa eikä hänelle ole jäänyt mitään traumoja.

"Kaverilleen tyttö kertoi suuseksistä ja mainitsi, ettei kadu tekoa, koska koki olevansa itse syyllinen tapahtumiin."

Noniin, sitten joku hänen kateellinen tai muuten vain tyhmä kaverinsa on päättänyt ottaa ohjat omiin käsiin. Jos tyttö olisi itse kokenut tilansa hyväksikäytetyksi kai se olis sitten niin sanonut, perkele. Voi, kun ihmiset pitäisivät vain huolen omista asioistaan.

Ja edelleen, jos me oltaisiin vaikka Saksassa niin mitään rikosta ei olisi koskaan tapahtunut.
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

^Toi ylläoleva tecon viesti on kyllä pelottava... :shock: Pitäsikö painaa tuota nappia?

Siis oikeasti... Minkälainen TERVE ihminen pitää 14 vuotiasta valmiina seksiin? Ja vielä henkisesti yhtä kypsänä kuin 20v :!: :evil: Muistan kyllä kun ite oltiin 14 v. Hormoonit hyrräs, mutta tiedän vain yhden, joka oikeasti teki jotain asian eteen tuon ikäisenä samanikäisen pojan kanssa.

Lisätään lainaus tuolta wikisivulta:
n the United States, as late as the 1880s most States set the minimum age at 10–12, (in Delaware it was 7 in 1895).[7] Inspired by the "Maiden Tribute" female reformers in the US initiated their own campaign[8] which petitioned legislators to raise the legal minimum age to at least 16, with the ultimate goal to raise the age to 18. The campaign was successful, with almost all states raising the minimum age to 16–18 years by 1920.[4][9]

In France, Portugal, Spain, Denmark and the Swiss cantons and other countries, the minimum age was raised to between 13 and 16 years in the following decades.[4] Though the original arguments for raising the age of consent was based on morality, since then the raison d'être of the laws has changed to child welfare and a so-called right to childhood or innocence.[10]

In the 21st century, several Western countries have raised their ages of consent recently. These include Canada (in 2008 - from 14 to 16); and in Europe, Iceland (in 2007 - from 14 to 15), Lithuania (in 2010 - from 14 to 16), and Croatia (in 2013 - from 14 to 15).
Niin että kyllä sivistysmaissa ikäraja on vähintään 15, joissain jopa suurempi.

Joissain arabimaissa ikärja on jopa 21... (ko wikiartikkelin kartta kertoo enemmän)
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Vastaa Viestiin