Facebook-viestit paljastivat 14-vuotiaan tytön hyväksikäytön

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Rescuer
Watson itse

Re: Facebook-viestit paljastivat 14-vuotiaan tytön hyväksikä

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Thelea kirjoitti: Niin että kyllä sivistysmaissa ikäraja on vähintään 15, joissain jopa suurempi.

Joissain arabimaissa ikärja on jopa 21... (ko wikiartikkelin kartta kertoo enemmän)
En tiedä tulkitsinko noita värejä jotenkin ihmeellisesti, mutta yhdessäkään arabimaassa en nähnyt olevan tuota 21 vuoden ikärajaa. Saudi Arabia, Yemen, Oman, Iran jne. näyttäisivät vaativan avioliiton, mitään suojaikärajaa ei ole laitettu. Ja osassa noissahan ei käytännössä ole ikärajaa avioliitolle...
Ihmeellistä kyllä muutamasta maasta on saatu kyllä tieto suojaikärajasta, vaikka monen muun asian kohdalla wikipedia ilmoittaa ettei tietoa ole saatavilla.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Juu, katoin noi värit aluksi väärin, mutta on tuolla pohjoisessa Afrikassa valtio (Tunisia?), jossa on 20. Arabivaltio sekin.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
mitzy
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Kyllä sitä 14-vuotiaana kuviteltiin ainakin olevansa valmiita seksiin. Siitä puhuttiin kovastikkin, ja sen ikäisenä Italian reissulla itsekin yritin neitsyydestäni päästä eroon (ois ollut paljon exoottisempaa sanoa,että menetti neitsyyden Italialaiselle) Mutta perhena, kun ei onnistunut.. Joten puolta vuotta myöhemmin meni sitten suomalaiselle pari vuotta vanhemmalle poikaystävälle, enkä ollut ees kaveripiirin eka :/

Näissäkin jutuissa on muuten myös paikkakuntakohtaisia eroja. Pk-seudulla kun asuin,niin ei sitä ihan kauhean montaa vuotta vanhempia katseltu, 3-4v vanhempia max. Mutta kyllä silloin 14v:nä kovasti ihailtiin niitä 18v:tä ja puhuttiin,että ois niille kyllä valmiit neitsyyden menettään, mut eivät ne täysikäiset koskaan lämmenneet kuitenkään tälläsille pikkupissiksille.
Sitten kun olin 15 kesäisenä kesätöissä todella pienellä kirkonkylällä oli ihan normaalia,että 15v ja 22v seurustelee. Tämä varmaan johtui siitä,että kylällä oli niin vähän porukkaa muutenkin,että jos vaan samanikäiset ois seurustellut keskenään niin valinnan varaa ois ollut paljon vähemmän.

Tuskin ne kirkonkylän pojat sen alikehittyneempiä on kuin kaupunginkaan pojat...? Mutta näissä seurustelusuhteissa ei nähty mitään outoa ja ihan vanhempien silmien alta ne pojat kurvaili hakemaan tyttöystävänsä kyytiin.

Tuolla kaukana oli juttu jostain blogista jossa puhuttiin näistä brassipojista jne niin oon itekin lukenut sen jutun ja seuraillut Hesa cupissa noiden teinityttölaumojen käytöstä niiden iki-ihanien brassien kanssa, ja kyllähän se aika villiä menoa on.. :o Erityisesti Suomalaisteineillä on maine brasiliassa asti,että tytöt saapuu laumoittain pokaamaan brasseja ja niiltä saa aina.. Toki nää jannutkin on saman ikäisiä 14-16v. Aina kun uus joukkue lähtee Suomeen hesa cupiin edellisena vuonna olleet pojat on osanneet kertoa.. Ja yritä siinä sitten pitää niitä poikia aisoissa kun tytöt tulee hotellihuoneeseen nimenomaan se mielessä :)
rajurolle
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja rajurolle »

mitzy kirjoitti:Kyllä sitä 14-vuotiaana kuviteltiin ainakin olevansa valmiita seksiin. Siitä puhuttiin kovastikkin, ja sen ikäisenä Italian reissulla itsekin yritin neitsyydestäni päästä eroon (ois ollut paljon exoottisempaa sanoa,että menetti neitsyyden Italialaiselle) Mutta perhena, kun ei onnistunut.. Joten puolta vuotta myöhemmin meni sitten suomalaiselle pari vuotta vanhemmalle poikaystävälle, enkä ollut ees kaveripiirin eka :/
Eli olet ollut ns. munan perään jo pienestä pitäen, sitten kuvittelet, että kyllä kaikki muutikin, suurin osa...Ethän sinä horatsu ole, sä vain tykkäät munasta.
mitzy
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mitzy »

rajurolle kirjoitti:
Eli olet ollut ns. munan perään jo pienestä pitäen, sitten kuvittelet, että kyllä kaikki muutikin, suurin osa...Ethän sinä horatsu ole, sä vain tykkäät munasta.
Voihan sen noinkin ilmaista, kuten asialliseen keskusteluun kuuluu ;)
teco
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja teco »

Thelea kirjoitti:^Toi ylläoleva tecon viesti on kyllä pelottava... :shock: Pitäsikö painaa tuota nappia?

Siis oikeasti... Minkälainen TERVE ihminen pitää 14 vuotiasta valmiina seksiin? Ja vielä henkisesti yhtä kypsänä kuin 20v :!: :evil: Muistan kyllä kun ite oltiin 14 v. Hormoonit hyrräs, mutta tiedän vain yhden, joka oikeasti teki jotain asian eteen tuon ikäisenä samanikäisen pojan kanssa.

Lisätään lainaus tuolta wikisivulta:
n the United States, as late as the 1880s most States set the minimum age at 10–12, (in Delaware it was 7 in 1895).[7] Inspired by the "Maiden Tribute" female reformers in the US initiated their own campaign[8] which petitioned legislators to raise the legal minimum age to at least 16, with the ultimate goal to raise the age to 18. The campaign was successful, with almost all states raising the minimum age to 16–18 years by 1920.[4][9]

In France, Portugal, Spain, Denmark and the Swiss cantons and other countries, the minimum age was raised to between 13 and 16 years in the following decades.[4] Though the original arguments for raising the age of consent was based on morality, since then the raison d'être of the laws has changed to child welfare and a so-called right to childhood or innocence.[10]

In the 21st century, several Western countries have raised their ages of consent recently. These include Canada (in 2008 - from 14 to 16); and in Europe, Iceland (in 2007 - from 14 to 15), Lithuania (in 2010 - from 14 to 16), and Croatia (in 2013 - from 14 to 15).
Niin että kyllä sivistysmaissa ikäraja on vähintään 15, joissain jopa suurempi.

Joissain arabimaissa ikärja on jopa 21... (ko wikiartikkelin kartta kertoo enemmän)
En tiiä luitko mun viestiä ees kokonaan vai onko sulla luetun ymmärtämisessä ihan pirusti häikkää.

Hyvin yrität sumuttaa ihmisiä jättämällä kokonaiskuvan epäselväksi ja mainitset vain muutamasta poikkeustapauksesta. En tiedä mistä tuon lainauksen ylipäätään otit, mutta jätit siitä selvästi olennaisen osan kopioimatta. Kyllä nuo suojaikärajat noissa maissa on voinut joskus 100-vuotta sitten ollakkin noin, mutta ei kyllä lähivuosikymmeninä. Portugalissa 14, Espanjassa 13, Ranskassa 15, Tanskassa 15, Islannissa 15 ja Sveitsissä sekä Kanadassa ainoina maina 16. Huvittava tuo "and other countries" tuossa vielä lisänä. :) Mistä lähtien muuten Liettua(16) ja Kroatia(15) ovat olleet "sivistysvaltioita"? :)

Tuosta lainauksestahan voi jokainen lukea, että USA:n korkeat suojaikärajat ovat perua jostain äärikristillisten feministien 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun kampanjasta, jolla he halusivat myös kriminalisoida homoseksuaaliset aktit. Eli eivät siis perustu millään muotoa fyysisiin tai psyykkisiin faktoihin.

Onko 14- ja 15-vuotiaan välillä mielestäsi jotenkin niin kauhean merkittävä ero henkisessä kypsyydessä, että 14-vuotias saisi seksistä elinikäiset traumat ja 15-vuotias ei mitään? Aivan käsittämätöntä äärikonservatiivipropagandaa. Itse en tuon ikäisenä seksiä vielä harrastanut, mutta vaikka olisinkin niin ei siitä minulle mitään traumoja olisi jäänyt. Jos niin todella olisi, niin esim. lähtökohtaisesti kaikki saksalaiset olisivat traumatisoituneita puhumattakaan espanjalaisista, joilla suojaikäraja on 13.

Eli kun vain yksi kaverisi harrasti seksiä 14-vuotiaana niin mielestäsi se on yleisestikin näin harvinaista? Aivan käsittämätön väite. Jos käytetään tätä sun "mun kaveri sitä ja tätä" -argumenttia, niin kavereistani lähes jokainen harrasti seksiä jo 14-vuotiaana ja he kaikki ovat edelleen ihan normaaleja ihmisiä. Britanniassa tehtiin juuri tutkimus, jonka mukaan 70% alle 15-vuotiaista on harrastanut seksiä. Tällä tutkimuksella puolustettiin suojaikärajan laskemista 16 ikävuodesta 15 ikävuoteen.

Sitten haluaisin vastauksen siihen, että mitenkä seksi voi olla 14-vuotiaalle haitallisempaa 20-vuotiaan kuin toisen 14-vuotiaan kanssa, jos henkilö nimen omaan on kiinnostuneempi vanhemmista tytöistä/pojista ja hän itse seksiä haluaa. Tuossakaan ei ole mitään logiikkaa. Jos ihminen tuntee, että joku asia on hänelle oikea, niin sitä ei kumoa mikään kukkahattuthelean mielipide.

Kysyit, että millainen "terve" ihminen pitää 14-vuotiasta valmiina seksiin. Aika rajua tekstiä ottaen huomioon kuinka monta ihmistä (myös "sivistysvaltioista") tuolla leimaat epäterveeksi. Lähtökohtaisesti esim. kaikki portugalilaiset, espanjalaiset, saksalaiset, italialaiset, virolaiset, japanialaiset, kiinalaiset ja brasilialaiset ovat mielestäsi epäterveitä. :) Maita olisi vielä pitkä litanja, mutta nuo riittänee tältä erää.

Arabimaissa ei todellakaan ole mitään suojaikärajaa. Seksi on sallittu vain avioliitossa ja avioliiton voi solmia kuinka nuorena tahansa. Joka välissä on mediassa, kun arabimaissa joku 8-vuotias on solminu avioliiton 50-vuotiaan kanssa. Kyllä sulla on yleissivistys alhaisella tasolla, jos et tuota edes tiennyt. Silti kehtaat kuitenkin yrittää epätoivoisesti päteä. Epätietoisuudessasi siis pidit tätä käytöntöä hyvänä mallina. Mutta onko siis mielestäsi 21 vuoden suojaikäraja hyvä vai minkä takia sen mainitsit? Kyllä olet niin todellisuudesta vieraantunut, että ihan pahaa tekee.

Mitenhän mun viesti on "pelottava"? Onhan se ihan perkeleen pelottavaa, että haluaisin hyväksyä 14-vuotialle seksin niiden ihmisten kanssa, kenen kanssa he sitä itse haluaisivat harjoittaa. Minä kun uskon siihen, että ihminen lähtökohtaisesti itse tietää mitä hän haluaa ja mikä hänelle on hyäksi. Toki poikkeuksiakin on, mutta niitä on joka ikisessä asiassa.

Repesin kyllä huolella tuolle "pitäisikö painaa nappia?". Haluatko selventää, että minkä takia kyseinen viestini pitäisi poistaa? Sen takia, koska mielipiteeni sekä faktat eivät mahdu sinun kivikautiseen (joka on huono vertaus tässä asiayhteydessä, koska ennen muinoinhan [ja tämän päivän Afrikassa] lapsia tehtiin heti kun sukukypsyys saavutettiin) sekä äärikonservatiiviseen elämänkuvaasi? Mitään perusteita kun ei viestini poistolle ole. Oletatko oikeasti, että jokainen joka kritisoi jotain lakipykälää on välittömästi sen rikkoja? Jos näin olisi, niin varmasti jokainen ihminen maailmassa olisi käynyt linnassa.

Suomessa on suojaikärajan laskeminen tuotu eduskuntaan kahdesti, mutta hallitus päätti säilyttää sen 16 ikävuodessa. Tässä vuoden 1997 esityksestä:

"Vuonna 1997 rikoslain kokonaisuudistuksen osana annetussa lakiesityksessä 15 vuoden ikärajaa perusteltiin tutkimuksin nuorten aikaistuneella sukupuolisella kypsymisellä sekä sukupuolisuhteessa olleiden 15-vuotiaiden nuorten suhteellisen suurella osuudella. 16 vuoden ikärajaa pidettiin tapahtuneeseen kehitykseen nähden korkeana. Rikoslain seksuaalirikoksia koskevan luvun kokonaisuudessaan uudistanut lakiesitys oli ensimmäinen, joka kohteli homoseksuaalisuutta neutraalisti. Lain voimaantuloon saakka vuoden 1999 alusta homoseksuaalisia tekoja koski erillinen 18 vuoden ikäraja."

Haluasitko mitenkään mahdollisesti antaa jonkun järkevän argumentin sitä vastaan, että suojaikäraja ja rikosoikeudellisen vastuun voimaan tuleminen laitettaisiin samalle ikävuodelle?
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Just joo. Nelitoistakesäinen voi harrastaa seksiä samanikäisessä seurassa, ei se oo kiellettyä edelleenkään. Sun kanssa se vaan (vanha paatero ) on laissa kiellettyä ja sekös sua harmittaa. Mee vaan vakiobingoos ja käske ikätoveri-Terttus pukeutua potkupukuun tai Che Guevaraan. Poliisikaan ei pilaa teidän nautintojanne.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
teco
Alibin satunnaislukija

taavetti kirjoitti:Just joo. Nelitoistakesäinen voi harrastaa seksiä samanikäisessä seurassa, ei se oo kiellettyä edelleenkään. Sun kanssa se vaan (vanha paatero ) on laissa kiellettyä ja sekös sua harmittaa. Mee vaan vakiobingoos ja käske ikätoveri-Terttus pukeutua potkupukuun tai Che Guevaraan. Poliisikaan ei pilaa teidän nautintojanne.
Hahahahahaha. Taitaa ottaa Esko_62:lle koville, kun tulee kylmiä faktoja pitkä litanja. Haluaisitko vielä antaa jotain argumentteja, jotka puoltaisivat selkäesti todellisuudesta vieraantunutta näkökantaasi vai aiotko jatkossakin vain keskittyä epärelevanttien asioiden sekä huti menevien syytösten huutelemiseen?

En mä nyt niin vanha paatero ole, 20-vuotias kuitenkin vasta. Taitaa ukkeli itse olla vähintään tuplasti mua vanhempi. :))

Tottakai mua harmittaa ihan kaikki epäkohdat ja järjettömyydet laissa, myöskin suojaikäraja (ihan yhtä lailla kuin esim. pakkoruotsi).

Ja edelleen, suurimassa osassa maailmaa (Kiina, Japani, kaikki Islamistiset valtiot, lähes koko Afrikka, lähes koko Etelä-Amerikka, valtaosa Euroopasta, Meksiko, jne jne) suojaikä raja on 14-vuotta tai sen alle jos sitä ylipäätään edes on (Islamistiset valtiot). Joten ihmisillä, jotka haluavat mennä paneksimaan 14-vuotiaita, riittää valinnanvaraa. Ja sekös vanhaa paateroa nimeltä taavetti harmittaa. :)
Thelea
Martin Beck

teco, väität että minulla on häikkää luetun ymmärtämisessä, mutta itse et löydä tekstistä lähdettä, joka siellä on ihan kunnolla mainittu.

Oikeasti, käy päälääkärin luona, nuo ajatukset ei ole terveitä.

Ja, tästä lähtien pääset ignorelistalleni Sirpan ja Siru83'n kanssa.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
teco
Alibin satunnaislukija

Thelea kirjoitti:teco, väität että minulla on häikkää luetun ymmärtämisessä, mutta itse et löydä tekstistä lähdettä, joka siellä on ihan kunnolla mainittu.

Oikeasti, käy päälääkärin luona, nuo ajatukset ei ole terveitä.

Ja, tästä lähtien pääset ignorelistalleni Sirpan ja Siru83'n kanssa.
Eli sinulla siis ei ole edelleenkään ainuttakaan argumenttia, joka tukisi mielipidettäsi. Hyvä, tämä tuli nyt selväksi. Noh, kyllähän mä sen tiesin koko ajan.

Puhuit "wikisivusta" etkä maininnut yhtään tarkemmin, että mistä sieltä. Että "ihan kunnolla mainittu" on joo. Wikipediassa on nääs aika paljon sisältöä. Tarkoinkin siis, että en tiedä miltä wikipedian sivulta ja mistä kohdasta sen nappasit.

Onnistuit jälleen kutsumaan yli puolta maapallon väestöstä epäterveeksi. Onnea! :) Taitaa se ainoa epäterve olla täälä sinä.

Ignoreen vaan kaikki, jotka ovat kanssasi eri mieltä ja perustelevat mielipiteensä sinua paremmin? :) Jatka samaan malliin Rouva Kukkahattu. :) Tosin ei sillä, että mua aivan hirveästi haittaisi se, että joudun jonkun todellisuudesta vieraantuneen kukkahattutädin ignorelistalle. :D:D
Thelea
Martin Beck

Vastaan nyt vielä tämän kerran: olen argumenttini esittänyt + lähteen että monissa maissa on ikäraja Suomea korkeampi. Ei ole minun vikani jos et ymmärrä niitä. Sinä taas et ole esittänyt yhtää pätevää argumenttia sille, miksi lapsen hyväksikäyttö (14 v on lapsi!) olisi oikein. Ja ei, argumentti ei ole se, että joissain maissa tuon ikäiset ovat ns vapaata riistaa kaltaisillesi. Mitä tuo kaltaisillesi tarkoittaa, no ehkä osaat itse lukea edes omia kirjoituksiasi ja ymmärrät. Jos sittenkään kykenet.

Minä lopetan tämän tähän, saat jatkaa maailman tappiin, mutta muista, karma on aika ilkeä asia ilkeille.
Vastaa Viestiin