HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tiina kirjoitti:
skoone kirjoitti: Nyt oli tietoa, että noin 10 km Ulvilasta eli Harjavallassa oli poliisi tehnyt iskun bandidoksien tiloihin. Jäsenissä varmaan on kypäränsuojusta käyttäviä miehiä?
Palkkamurhaako nyt epäillään? :shock:
No ei kai, mutta sopivalla etäisyydellä, sopivankokoisia ja näköisiä tyyppejä kokoontuu...
Muista lähdekritiikki!
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

cicero kirjoitti:olen samaa mieltä abc:n kanssa tuosta että pubitappelija on ollut mitä luultavimmin porista tai sitten ulvilasta, ei mitenkään mahdotonta.

Mitä siihen sitten taas tulee, että tietääkö poliisi mihin suuntaan murhaaja on lähtenyt...hyvin mahdollista että ei tiedä...kuka murhaajan perään olisi katsonut ja hävinnytkin oli paikalta jo ennen poliisin tuloa...Minulla on hieman sellainen ajtus, että on pihojen poikki juossut autolleen, joka on ollut jonkun matkan päässä mutta ei ns. lahden talon edestä ajotieltä suoraan yhdistettävissä.

Minua kyllä hämmästyttää näiden vihjeiden tiputtelu, varsinkin kun annetaan puolittaisia kuvauksia...mieleen todella tulee, että onko poliisilla todellisuudessa mitään tietoa yhtään mistään?
Uskon, että poliisi tietää todellisen poistumissuunnan sen takia, että tekijä haavoittui, ja koirat ovat helposti voineet seurata verijälkeä. Eihän siihen edes verta tarvita, mutta se tekee hommasta koiralle jo suorastaan helpon. On aikamoinen munaus, jos koiria ei ole käytetty.

Kohta alkaa olla vuosi kulunut tapauksesta. Olisi jo aika julkaista se ääninäyte, jos siitä yleensä saa mitään selvää. Jos pubiriehuja on murhaaja, hän varmastikin on poistunut paikkakunnalta, eikä häntä osata yhdistää tapaukseen. Tai paikkakunnalla arvellaan tekijää, mutta pelko pitää ihmiset hiljaisina epäilyksistään.
Every ship must sail a world.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Tämä on mielestäni koko Suomen rikoshistoriaakin katsoen erittäin mielenkiintoinen tapaus, jo lähtien siitä, että tekijä jättänyt surmapaikalle vaikka minkänäköistä jälkeä - dna:ta ja ääninäytettäkin löytyy, eikä ketään saada kiinni. Se taannoinen porilaisnäyttelijän hetkellinen osoittaminen sormellakin oli lähinnä hieman surullisen huvittavaa..

Itsekin vietin unettomia öitä tapauksen jälkeen, tuntui että olohuoneen ikkuna helähtää hetkenä minä hyvänsä :shock: ...

Olen sitä mieltä, että nimenomaan tuo pelko pitää hiljaisena erittäin monet, jotka asiasta jotain tietävät. Tuntomerkit autosta (jos auto ylipäätään tapaukseen liittyy) ja tekijästä alkavat olla jo sitä luokkaa, että kyllä jollakin on hälytyskellot soineet, ellei aikaisemmin ole asiasta mitään tiennyt.

Mitä luulette motiiviksi?
Uskoisin koston olevan kyseessä, mutta jotenkin tuntuu, että kyseessä olisi mahdollisesti jokin aivan muu, kuin työasia. Odotan innolla tapauksen selviämistä, pidän sitä kuitenkin - näinkin pitkän ajan jälkeen - todennäköisempänä kuin tapauksen totaalista kylmenemistä.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Tiina kirjoitti:
skoone kirjoitti: Nyt oli tietoa, että noin 10 km Ulvilasta eli Harjavallassa oli poliisi tehnyt iskun bandidoksien tiloihin. Jäsenissä varmaan on kypäränsuojusta käyttäviä miehiä?
Palkkamurhaako nyt epäillään? :shock:
No tuskinpa vaan. Eiköhän noita bandiitteja ratsata aika-ajoin muutenkin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä minä kallistuisin palkkamurhaajaan, sillä noilla tuntomerkeillä luulisi olla helppo päästä kotimaisen murhaajaan kiinni, mutta kun aikaa on kulunut vuosi, niin kuusi minuuttia on kovasti venynyt.

Se kuusi minuuttiahan oli aikaero siitä kun murhaaja otti jäniksen passin, ennen kuin poliisi tuli paikalle.

Skoone, tarkoitit tuolla kypärän suojuksella varmaan kypärän alle tulevaa huppua, jonka Formula 1 kuskitkin vetävät päähänsä, ennen kuin laittavat kypärän.

Toki kypäriäkin pidetään pussukoissa, etteivät ne naarmuuntuisi, mutta uskoisin Sinun tarkoittaneet tuota mistä mainitsin.
diipadaapa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 9:13 am

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Kyllä minusta palkkamurha on hyvin kaukana nykyisestä tiedosta jota tapauksen johdosta ollaan annettu.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

konsta kirjoitti:
Tiina kirjoitti:
skoone kirjoitti: Nyt oli tietoa, että noin 10 km Ulvilasta eli Harjavallassa oli poliisi tehnyt iskun bandidoksien tiloihin. Jäsenissä varmaan on kypäränsuojusta käyttäviä miehiä?
Palkkamurhaako nyt epäillään? :shock:
No tuskinpa vaan. Eiköhän noita bandiitteja ratsata aika-ajoin muutenkin.
En minä ainakaan mistään palkkamurhaajista puhunut, kun kerroin tuosta harjavaltalaisten motoristien tukikohtaan tehdystä iskusta. Heillähän on kypärän alla lämpösuojus ja pyörivät aika lähellä Vanhakylää. Ehkä joku käy töissäkin Luvatalla?
Muista lähdekritiikki!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

skoone kirjoitti:En minä ainakaan mistään palkkamurhaajista puhunut, kun kerroin tuosta harjavaltalaisten motoristien tukikohtaan tehdystä iskusta. Heillähän on kypärän alla lämpösuojus ja pyörivät aika lähellä Vanhakylää. Ehkä joku käy töissäkin Luvatalla?
Totta. Muistaakseni Skoone ehdotti murhaajaksi jotain Bodomlaista? :?
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

vai palkkamurha ja "bandidokset"...kyllä nyt menee aika pitkälle...


Jos vantaalla tai espoossa tai vaikka keravalla tai tuusulassa tapahtuu jotain niin yhdistetäänkö se heti hesassa tehtyyn surmaan...varsinkin kun poliisilla ei todellisuudessa näytä oikeasti olevan minkäänlaatuisia johtolankoja...noup! joten musta on aika kaukaa haettu että ulvilassa sattunut perheenisän surma liittyisi millään tavalla annettujen tiedonmurusten valossa noihin kahteen asiaan...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

... Ja täytyy spekuloidessa muistaa se, ettei uhrilla tainnut juurikaan olla mitään alamaailmayhteyksiä. Pidän aika epätodennäköisenä, että olisi jonkun prätkäjengiläisen luennoillaan suututtanut.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

joey kirjoitti:... Ja täytyy spekuloidessa muistaa se, ettei uhrilla tainnut juurikaan olla mitään alamaailmayhteyksiä. Pidän aika epätodennäköisenä, että olisi jonkun prätkäjengiläisen luennoillaan suututtanut.
Eikös ne "prätkäjengiläisetkin" voi käydä normaalisti työssä tai saada töistä potkuja? Ja sorry vaan, mutta fyysinen etäisyys "jonkun perheenisän" taloon ja Harjavaltaan on aikalailla lyhyt.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Palkkamurha ja väärä uhri, se on minun veikkaukseni, eikä juttu koskaan selviä, sillä se olisi selvinnyt jo aikaa sitten, sillä niin tuoreilta jäljiltä poliisi olisi päässyt tapahtumiin kiinni.

Kuinka meillä voi olla noin huono poliisi, että päästää murhaajan karkuun, vaikka murha on tehty alle kymmenen minuuttia siitä kun poliisi on tullut paikalle.

Onko mitään yleishälytystä annettu, eli tiesulkuja pääteille ym.

Yöllä on sentään vähemmän liikennettä, joten autoja olisi helpompi ratsata.

Ei jummarra, ei jummarra.
diipadaapa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 9:13 am

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Hessu52 kirjoitti:Palkkamurha ja väärä uhri, se on minun veikkaukseni, eikä juttu koskaan selviä, sillä se olisi selvinnyt jo aikaa sitten, sillä niin tuoreilta jäljiltä poliisi olisi päässyt tapahtumiin kiinni.
Kertokaa nyt epätietoiselle että mikä tuossa tapahtumaketjussa viittaa "ammattilaisen" tekemään palkkamurhaan?

1) Yöllä kovalla metelillä ikkunasta sisään? -Ammattilainen. Tuskin
2) Muukin perhe sisällä tapahtuman sattuessa? -Ammattilainen. Tuskin
3) Väärä uhri? -Ammattilainen. Tuskin.
4) Tekotapa hyvin henkilökohtainen. -Ammattilaisen kädenjälki? Tuskin.
5) Mahdollinen dna tekopaikalle? -Ammattilainen. Tuskin.
6) Aseena kalankäsittelypuukko. Ammattilainen. Tuskin.

Siis kun itse katson tuota listaa niin ei ensimmäisenä tule ammattimies mieleen, vaan henkilö jolla on ollut hyvin henkilökohtainen viha uhria kohtaan ja jolla on vain ilmeisesti käynyt AIVAN älytön tuuri että on pystynyt pakoilemaan näinkin kauan. Mutta kuten sanottua, nämä siis vain omia ajatuksia tapahtumista.

Enkä usko siihenkään että vaikkapa Harjavallan Bandidos olisi saanut potkut Luvatasta, niillä miehillä kun ei ole tapana käydä 1% miehinä perinteisissä 8-16 hommissa tehtaalla vaan työpanos suoritetaan jossain muualla.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

diipadaapa kirjoitti: 1) Yöllä kovalla metelillä ikkunasta sisään? -Ammattilainen. Tuskin
2) Muukin perhe sisällä tapahtuman sattuessa? -Ammattilainen. Tuskin
3) Väärä uhri? -Ammattilainen. Tuskin.
4) Tekotapa hyvin henkilökohtainen. -Ammattilaisen kädenjälki? Tuskin.
5) Mahdollinen dna tekopaikalle? -Ammattilainen. Tuskin.
6) Aseena kalankäsittelypuukko. Ammattilainen. Tuskin.
Niin tai sitten kyseessä on TODELLA taitava ammattilainen, joka näin sai lavastettua teon pikaistuksissa tehnyksi "tunarin" murhaksi. 8)
diipadaapa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 9:13 am

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Tiina kirjoitti:Niin tai sitten kyseessä on TODELLA taitava ammattilainen, joka näin sai lavastettua teon pikaistuksissa tehnyksi "tunarin" murhaksi. 8)
Sitten oli kyseessä kyllä huikea jamppa, tuohon et taida uskoa itsekään? :lol: :lol: :lol:

Miksi noin suuri ammattilainen olisi ottanut riskin siitä että poliisit olisikin soittanut räsähdykseen/liikkeeseen herännyt naapuri eikä uhrin vaimo, tällöin hän hyvin todennäköisesti olisi jäänyt kiinni paikanpäältä.
Lukittu