Kerron täällä poliisikuulustelusta:
http://lizthecat.blogspot.fi/2014/03/epailtyna.html
Elävältä haudattu kissa (Hanko)
-
Black Faraday
- Remington Steele
-
holmesin haamu
- Sherlock John Holmes
Re: Elävältä haudattu kissa (Hanko)
Samalla tavalla he ovat ihmisiä, vaikka olisivatkin vammaisia, nuoria, vanhoja tms. Ihminen pitää käsitellä ns. omana lajinaan.Black Faraday kirjoitti:Nyt en oikein ymmärrä. Sähän väitit ihmisen olevan arvokkaampi juuri korkeamman tietoisuutensa takia. Tämän takia kysyin näistä mainitsemistani ihmisryhmistä että mikä erottaa heidät eläimistä.
Olisiko koira pystynyt pelastamaan lasta?Black Faraday kirjoitti: Kerroin myös esimerkin teiniäidistä joka hylkäsi vauvansa ja koirasta joka pelasti sen. Oliko koiran teko siis vähemmän inhimillinen koska se todennäköisesti toimi vaistonsa varassa kuin teinin joka luultavasti järkeili että näin pääsee helpoimmalla.
Laki muuttuu toki koko ajan, mutta ihmisellä on ollut hyvät syyt säätää eläinrikoksista vähäisemmät rangaistukset kuin rikoksista ihmisiä kohtaan.Black Faraday kirjoitti: Jos todella olet sitä mieltä että se mitä laki määrittelee on perimmäinen totuus niin sitten mulla ei enää kovin paljon ole sanottavaa sulle. Lait eivät ole muuttumattomia, onneksi eivätkä välttämättä missään suhteessa etiikan ja oikeudenmukaisuuden kanssa.
Tuota voisi kai kutsua jonkin sortin ajojahdiksi (riippuen siitäkin miten tilanne on edennyt ja mitä kautta nimet on paljastettu jne. ja onko paljastettu muutakin?), varsinkin jos tekijän perimmäinen tarkoitus on ollut lopettaa kissat tuolla tavalla, mutta ei ole rohkeus riittänyt todelliseen tappamiseen.Black Faraday kirjoitti: Kuten nyt tätä postausta koskevassa tapauksessa jossa eläinrääkkääjän nimen paljastamista pidetään yhtä lailla rikoksena kuin kuvottavaa tekoakin.
Hyvin samantyyppinen episodi nähtiin, kun Bosniassa jossa oli laitettu video nettiin, jossa tyttö oli ollut heittämässä koiranpentuja kuohuvaan koskeen (tarkoitus oli lopettaa pennut jollakin tavalla ja koskeen heittäminen oli kai nähty siinä sitten parhaaksi keinoksi). Video laitettiin nettiin ja kohta tyttö ja hänen perheensä alkoivat saamaan lukuisia tappouhkauksia ympäri maailmaa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201009 ... 4_ul.shtml
-
Black Faraday
- Remington Steele
Laki määrittelee myös miten eläimen saa lopettaa.
Se että eläinrääkkääjät joutuvat raivon ja tappouhkausten kohteeksi on esimerkki siitä että tuomiot eläinsuojelurikoksissa eivät ole missään suhteessa yleiseen oikeustajuun. Milloin lainlaatijat ja tuomioistuimet reagoivat tähän tosiasiaan?
Se että eläinrääkkääjät joutuvat raivon ja tappouhkausten kohteeksi on esimerkki siitä että tuomiot eläinsuojelurikoksissa eivät ole missään suhteessa yleiseen oikeustajuun. Milloin lainlaatijat ja tuomioistuimet reagoivat tähän tosiasiaan?
-
holmesin haamu
- Sherlock John Holmes
Samaa mieltä olen siitä, että eläinrikoksista saatavat tuomiot ovat yleisesti ottaen aika vähäpätöisiä (mitä nyt on Suomessakin joitakin raaempia tapauksia ollut), mutta eipä nuo seikat taida liikaa vaikuttaa näiden lynkkaajien mielialaan.Black Faraday kirjoitti: Se että eläinrääkkääjät joutuvat raivon ja tappouhkausten kohteeksi on esimerkki siitä että tuomiot eläinsuojelurikoksissa eivät ole missään suhteessa yleiseen oikeustajuun. Milloin lainlaatijat ja tuomioistuimet reagoivat tähän tosiasiaan?
Jos tuollaisesta tapauksesta (eläinrääkkäys) kuullaan, niin lähin mielikuva sen ajattelemiseen löytyy joko omasta tai läheisen lemmikistä tai sitten vain pelkästä ajatuksesta, että "kissat tai koirat ovat mukavia ja harmittomia otuksia".
Tämä johtaakin sitten lähestulkoon silmittömään raivoon ja ketään ei oikeastaan kiinnosta mitä alunperin tapahtui ja minkä takia tai voiko sitä verrata joihinkin muihin ihmisen suorittamiin eläinten "huonoon kohteluun".
Tietysti pitää todeta, että kyllä sitä jonkin verran voi vastuuta niille eläinten pahoinpitelijöillekin laittaa. En tiedä tästä tapauksesta, että miksi kissojen kohdalla oli noin toimittu, mutta jos nyt silmittömästi käydään kiinni tai rääkätään viattomia luontokappaleita, niin kyllä silloin jotakin vikaa usein omassakin päässä on.
-
Black Faraday
- Remington Steele
Ymmärrän. Eli Rambo-kissa ja hänen kohtalotoverinsa ovat syyllisiä mutta jonkin verran osasyyllisyyttä on niiden rääkkääjilläkin.holmesin haamu kirjoitti: Tämä johtaakin sitten lähestulkoon silmittömään raivoon ja ketään ei oikeastaan kiinnosta mitä alunperin tapahtui ja minkä takia tai voiko sitä verrata joihinkin muihin ihmisen suorittamiin eläinten "huonoon kohteluun".
Tietysti pitää todeta, että kyllä sitä jonkin verran voi vastuuta niille eläinten pahoinpitelijöillekin laittaa. En tiedä tästä tapauksesta, että miksi kissojen kohdalla oli noin toimittu, mutta jos nyt silmittömästi käydään kiinni tai rääkätään viattomia luontokappaleita, niin kyllä silloin jotakin vikaa usein omassakin päässä on.
Kuten tapauksessa jossa arabimies kuristi tyttöystävänsä kissan Suomessa. Syy: kissa teki välillä tarpeensa sängylle. Syy kissan tällaiseen käyttäytymiseen on yleensä sairaus tai pelko mutta mies ratkaisi sen sitten tällä tavalla. En koskaan saanut tietää äijän nimeä (oli tuttavan tuttava) eikä hän joutunut minkäänlaiseen vastuuseen teostaan.
-
hernemaissipaprika
- Alibin satunnaislukija
Pahoittelen, että ns. ulkopuolisena sekaannun asiaan, mutta minua alkoi tätä ketjua lukiessa ihmetyttää miksi nimimerkki holmesin haamu saa noin kiihkeää kommenttia omista kirjoituksistaan. Mielestäni hänellä on järkevä näkemys näistä asioista. EN lukenut jokaista viestiä, mutta yleiskuva jonka sain, oli että hänen tapansa sanoa asiat on suorasanainen, mutta ei hän tunteettomalta vaikuta (kuten joku taisi väittää).
Olen samaa mieltä hänen kanssaan, sen verran kuin hänen kirjoituksiaan luin. Vaikka olen itse todella eläinrakas, syön kasvisruokaa ja pidän omista lemmikeistäni huolta melkein paremmin kuin itsestäni, olen sitä mieltä että eläin on eläin, eikä niitä kannata liikaa verrata ihmiseen. Tietenkin eläimet tuntevat kipua ja tunteita siinä missä ihminenkin ja jokaista luontokappaletta tulee kohdella kunnioittavasti. En tiedä teistä holmesin haamun kritisoijista sen enempää, mutta JOS esimerkiksi syötte lihaa, niin näen todella kaksinaismoralistisena sen että tuohdutte näin kovasti lemmikkieläinten kaltoinkohtelusta. Jos olette vegaaneja niin ymmärrän ja silloin teillä mielestäni on siihen täysi oikeus. Lihaasyövien ihmisten on minusta vaan turha mesota kissojen heittelejätöstä, kun samaan aikaan he itse mahdollistavat ja tukevat tuotantoeläinten järjestelmällistä kaltoinkohtelua. Miksi kissa olisi eri asia kuin lehmä tai sika?
Tästä itse tapauksesta: teko on todella vastenmielinen ja tekee pahaa kissan puolesta. Olen itse miettinyt, että jonkinlainen eläintenpitolupa -tyylinen systeemi pitäisi saada järjestettyä. Lupa olisi kuin ajokortti, jonka saadakseen pitäisi suorittaa jonkinlainen koe tai testi ja ehkäpä jopa teoriaopintoja. On todella ikävää kun ihmiset ihan vaan tietämättömyyttään hoitavat eläimiä väärin ja aiheuttavat niille kärsimystä. Tässä tapauksessa varmasti on kyllä tiedetty mitä tuollainen aiheuttaa, tai jos ei, niin jotain vikaa pitää sitten älyssä olla. Kuinka vaikeaa on viedä eläin lääkärille lopetettavaksi jos ei sitä pysty pitämään? Tai etsiä sille uusi koti?
Ei mulla muuta
Olen samaa mieltä hänen kanssaan, sen verran kuin hänen kirjoituksiaan luin. Vaikka olen itse todella eläinrakas, syön kasvisruokaa ja pidän omista lemmikeistäni huolta melkein paremmin kuin itsestäni, olen sitä mieltä että eläin on eläin, eikä niitä kannata liikaa verrata ihmiseen. Tietenkin eläimet tuntevat kipua ja tunteita siinä missä ihminenkin ja jokaista luontokappaletta tulee kohdella kunnioittavasti. En tiedä teistä holmesin haamun kritisoijista sen enempää, mutta JOS esimerkiksi syötte lihaa, niin näen todella kaksinaismoralistisena sen että tuohdutte näin kovasti lemmikkieläinten kaltoinkohtelusta. Jos olette vegaaneja niin ymmärrän ja silloin teillä mielestäni on siihen täysi oikeus. Lihaasyövien ihmisten on minusta vaan turha mesota kissojen heittelejätöstä, kun samaan aikaan he itse mahdollistavat ja tukevat tuotantoeläinten järjestelmällistä kaltoinkohtelua. Miksi kissa olisi eri asia kuin lehmä tai sika?
Tästä itse tapauksesta: teko on todella vastenmielinen ja tekee pahaa kissan puolesta. Olen itse miettinyt, että jonkinlainen eläintenpitolupa -tyylinen systeemi pitäisi saada järjestettyä. Lupa olisi kuin ajokortti, jonka saadakseen pitäisi suorittaa jonkinlainen koe tai testi ja ehkäpä jopa teoriaopintoja. On todella ikävää kun ihmiset ihan vaan tietämättömyyttään hoitavat eläimiä väärin ja aiheuttavat niille kärsimystä. Tässä tapauksessa varmasti on kyllä tiedetty mitä tuollainen aiheuttaa, tai jos ei, niin jotain vikaa pitää sitten älyssä olla. Kuinka vaikeaa on viedä eläin lääkärille lopetettavaksi jos ei sitä pysty pitämään? Tai etsiä sille uusi koti?
Ei mulla muuta
-
Black Faraday
- Remington Steele
Tuo mitä sanot eläinteollisuudesta on tietysti aivan totta. Mutta se ei todellakaan oikeuta kohtelemaan huonosti lemmikkejä joilla on perheenjäsenen status. Voi vain toivoa että yhä useammat ihmiset alkavat ymmärtää että eläinten hyväksikäyttö ei kuulu sivistykseen. Mutta siihen on vielä pitkä matka. Ajasta ei kuitenkaan voi sanoa mitään koska tietoisuus eläinten oikeuksista on lisääntynyt hyvin nopeasti.
Tuntuu että suuri osa ihmisistä ei ole oikein pysynyt kehityksen mukana. Ennen käytiin katsomassa hirttäjäisiä ja pilkkaamassa mielisairaita. Nyt kun se ei oikein enää käy laatuun, eläinten kidutus on "laillinen" tapa purkaa näitä paineita. Sanon laillinen, koska rangaistukset lienevät pienempiä kuin näpistyksestä (jos sellainen käsite vielä rikoslaissa on mutta tiedätte mitä tarkoitan).
Eilen tällainen uutinen: Uutiset | Ulkomaan uutiset
Tiikereitä teurastettiin rikkaiden liikemiesten ”silmäniloksi” Kiinassa
Torstai 27.03.2014 klo 14:50
Kiinassa ainakin 10 tiikeriä on tapettu virkamiesten ja rikkaiden liikemiesten viihdyttämiseksi.
Julmat pidot kävivät ilmi, kun poliisi teki yllätystarkastuksen Guangdongin maakunnassa. Tarkastuksen jäljiltä löytyi tiikerin ruho, sekä kissapedosta valmistettuja tuotteita luiden ja lihan muodossa.
Poliisi laski, että paikalla oli tapettu ainakin kymmenen tiikeriä. Yllätetty teurastaja pakeni poliisia ja hyppäsi lehtitietojen mukaan kuolemaan.
Selvityksen perusteella tiikereiden lahtaaminen oli ollut paikallista silmäniloa erityisesti menestyneiden liikemiesten parissa, jotka viestittivät osallistumisellaan olevansa sosiaalisesti merkittäviä ja tärkeitä henkilöitä..../
Tuntuu että suuri osa ihmisistä ei ole oikein pysynyt kehityksen mukana. Ennen käytiin katsomassa hirttäjäisiä ja pilkkaamassa mielisairaita. Nyt kun se ei oikein enää käy laatuun, eläinten kidutus on "laillinen" tapa purkaa näitä paineita. Sanon laillinen, koska rangaistukset lienevät pienempiä kuin näpistyksestä (jos sellainen käsite vielä rikoslaissa on mutta tiedätte mitä tarkoitan).
Eilen tällainen uutinen: Uutiset | Ulkomaan uutiset
Tiikereitä teurastettiin rikkaiden liikemiesten ”silmäniloksi” Kiinassa
Torstai 27.03.2014 klo 14:50
Kiinassa ainakin 10 tiikeriä on tapettu virkamiesten ja rikkaiden liikemiesten viihdyttämiseksi.
Julmat pidot kävivät ilmi, kun poliisi teki yllätystarkastuksen Guangdongin maakunnassa. Tarkastuksen jäljiltä löytyi tiikerin ruho, sekä kissapedosta valmistettuja tuotteita luiden ja lihan muodossa.
Poliisi laski, että paikalla oli tapettu ainakin kymmenen tiikeriä. Yllätetty teurastaja pakeni poliisia ja hyppäsi lehtitietojen mukaan kuolemaan.
Selvityksen perusteella tiikereiden lahtaaminen oli ollut paikallista silmäniloa erityisesti menestyneiden liikemiesten parissa, jotka viestittivät osallistumisellaan olevansa sosiaalisesti merkittäviä ja tärkeitä henkilöitä..../
-
Black Faraday
- Remington Steele
Hieno artikkeli "Eläin tekee tulta" Kaltiossa:
http://www.kaltio.fi/lehtiarkisto/kalti ... empinen310
”– Ihmisen ja eläimen kykyjä verrattaessa mittarina on tapana käyttää ainoastaan korkeasti koulutetun länsimaisen ihmisen ajatuksellisen ja käsitteellisen maailman tasoa. Tiedollisilta kyvyiltään tästä normista poikkeavien ihmisryhmien ja eläinten välinen vertailu on tutkimuksessa tabu. Asetelma olisi mahdollista kääntää ajatusleikin avulla myös päinvastaiseksi. Olisikin mielenkiintoista pohtia, kuinka ihminen suoriutuisi vaikkapa korpin standardein mitatuissa kykytesteissä.”
(lihavointi allekirjoittaneen)
http://www.kaltio.fi/lehtiarkisto/kalti ... empinen310
”– Ihmisen ja eläimen kykyjä verrattaessa mittarina on tapana käyttää ainoastaan korkeasti koulutetun länsimaisen ihmisen ajatuksellisen ja käsitteellisen maailman tasoa. Tiedollisilta kyvyiltään tästä normista poikkeavien ihmisryhmien ja eläinten välinen vertailu on tutkimuksessa tabu. Asetelma olisi mahdollista kääntää ajatusleikin avulla myös päinvastaiseksi. Olisikin mielenkiintoista pohtia, kuinka ihminen suoriutuisi vaikkapa korpin standardein mitatuissa kykytesteissä.”
(lihavointi allekirjoittaneen)
-
hernemaissipaprika
- Alibin satunnaislukija
^ Totta tuo, älykkyyttä on niin monenlaista! Samoin kuin tapoja käsittää maailmaa.