Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tämän mukaan tuo näyttää tapahtuneen syksyllä 1960. Itse tuohon Bodomin murhenäytelmään tällä ei kuitenkaan liene ratkaisevaa merkitystä tai vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Tuo voidaan selittää niinkin päin, että NG:n pinna oli poikkeuksellisen tiukalla Bodomin tapauksen ja päähänsä saamien iskujen vaikutuksesta. Keskittymisvaikeudet, ärtyisyys ja helposti palava pinna saattavat olla myös lievän yleisen aivovaurion aiheuttamia oireita. Ne tunnetaankin nimenomaan lievän yleisen aivovaurion oireina. Onpahan eräs tapahtuma, jolla sinänsä ei ole vaikutusta itse pääasiaan. Minä en ole pitänyt koskaan NG:tä lampaan luontoisena, vaan hieman "nokasta nousevana" eli tarvittaessa puolustaa tiukasti omaa kantaansa. Saattaa olla hieman jyrkkäluonteinenkin. Monet suomalaiset miehet ovat tuon tyyppisiä - melkoisen tavallinen suomalainen miestyyppi. Tällaiseen arvioon minä olen päätynyt ulkonäön perusteella, mitä nyt olen nähnyt televisiossa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:
konsta kirjoitti:Laitapas nyt Hessu vihdoin joko lainaus tai kohta, josta tuo väite "kuuskyt syksyllä" löytyy. Kun kerran rupeat oikein hommaa markkinoimaan. Voisit panostaa totuuteen ja uskottavuuteen.
Siihen Hessu panostaakin.

Se asu siinä kioskia vastapäätä... Oltiin siinä maitokopilla, se saatto jotain vieraita linja-autolle ja osotti mua fikkarilla naamaan ja se sano niille vieraille et "muistakaa toi naama", "muistakaa toi naama!" Sit se Rommberg tuli takas ja mä sanoin sille et "mitä vikaa mun naamas on?" ja sit se sano et "kyl sun naamas vikaa on" ja sit mä näin kun käsi heilahti ja mä löin sitä tähän näin ja kipinät vaan kädestä sinkoili kun se tippu siihen vesiojaan..." Tuominen: ja tää oli v. 60 syksyllä? -Joo.

Karkea lainaus, ulkomuistista katsottuani taasen tuon kuulustelun.
Kuulkaas nyt. Miten se on voinut tapahtua syksyllä 1960, kun Sepikin oli tapauksessa paikalla (ja eikös Sepin pikkuvelikin?)?
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Tämän mukaan tuo näyttää tapahtuneen syksyllä 1960. Itse tuohon Bodomin murhenäytelmään tällä ei kuitenkaan liene ratkaisevaa merkitystä tai vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Tuo voidaan selittää niinkin päin, että NG:n pinna oli poikkeuksellisen tiukalla Bodomin tapauksen ja päähänsä saamien iskujen vaikutuksesta. Keskittymisvaikeudet, ärtyisyys ja helposti palava pinna saattavat olla myös lievän yleisen aivovaurion aiheuttamia oireita. Ne tunnetaankin nimenomaan lievän yleisen aivovaurion oireina. Onpahan eräs tapahtuma, jolla sinänsä ei ole vaikutusta itse pääasiaan. Minä en ole pitänyt koskaan NG:tä lampaan luontoisena, vaan hieman "nokasta nousevana" eli tarvittaessa puolustaa tiukasti omaa kantaansa. Saattaa olla hieman jyrkkäluonteinenkin. Monet suomalaiset miehet ovat tuon tyyppisiä - melkoisen tavallinen suomalainen miestyyppi. *****
Ensinnäkin, konsta kommenteerasi Hessun puhetta siihen malliin, etta olisi ollut liikkeellä huhu, jossa kerrottiin että Romberg olisi kostoretkellä. Kuitenkin tämä lyöntiepisodi tapahtui vasta surmien jälkeen, joten sen voi unohtaa mikäli itse lyöntiä ollaan oltu huhussa kostamassa.

Nissen pinna on ollut tiukalla jo ennen surmia, kuulusteluissa käy sekin ilmi jos oikein korviaan heristää. Eihän hän edes muista kaikkia niitä tappeluita joita on käyty. Mutta sen muistaa, että Irmelin kanssa ei helluntaina riitaa ollut. "Ei!!" "Ei ollu!" "Ei varmana ollu!!!" "Ja tästä olet aivan varma?" "Kyllä!!!! " :D
Sariola kirjoitti:***Tällaiseen arvioon minä olen päätynyt ulkonäön perusteella, mitä nyt olen nähnyt televisiossa.
:lol: :lol: Kamoon Sariola!!
Loka
Alibin Kestotilaaja

skoone kirjoitti:Kuulkaas nyt. Miten se on voinut tapahtua syksyllä 1960, kun Sepikin oli tapauksessa paikalla (ja eikös Sepin pikkuvelikin?)?
En kyllä muista (?) Seposta olleen puhetta, mutta Sakari ja Boismanien vuokralainen oli mukana? Ja vuodesta 60 tuossa kuulustelussa puhuttiin kyllä, taitaa Nisse nyt taas laittaa omiaan ja Tuominen ei edes korjaa. :lol: Jompikumpi meistä muistaa väärin, tai sitten kuulusteluissa on virhe jota ei olla korjattu. Vuonna 59 Askistolla olleessa tappelussa oli ainakin Seppo mukana, tosin tämä on toinen tarina.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä tainnut Sepi olla tuossa tappeluksessa mukana muuten kuin pilven reunalla.

Se missä Sepi oli mukana, tapahtui keväällä 1959 Askistossa ja siellä oli enemmänkin porukkaa, kun Gusse leikki Ingoa.

Silloin Gusse löi leikillään kaveriaan niin, että kädestä murtui nimettömän rystynen ja kaveri meni tajuttomaksi, kun putosi tielle.

Ei ollut ihan leikillinen lyönti, kun luu murtuu rystystä.

Älä nyt sinäkin skoone yritä tehdä minusta valehtelijaa, kun totuudet löytyvät kuulustelusta Gussen itse kertomana.

Sariolakin paapoo Gussen käytöstä, mikä suuresti ihmetyttää, sillä ei ihmisen pinna noin voi palaa, ellei ole sielustaan jotenkin sairas.
Sariola
Horatio Caine

Loka kirjoitti:
Nissen pinna on ollut tiukalla jo ennen surmia, kuulusteluissa käy sekin ilmi jos oikein korviaan heristää. Eihän hän edes muista kaikkia niitä tappeluita joita on käyty. Mutta sen muistaa, että Irmelin kanssa ei helluntaina riitaa ollut. "Ei!!" "Ei ollu!" "Ei varmana ollu!!!" "Ja tästä olet aivan varma?" "Kyllä!!!! " :D
Sariola kirjoitti:***Tällaiseen arvioon minä olen päätynyt ulkonäön perusteella, mitä nyt olen nähnyt televisiossa.
:lol: :lol: Kamoon Sariola!!
Nimenomaan tätä mieltä kuitenkin olen. Olen lisäksi joutunut tekemisiin sellaisen henkilön kanssa, jolla oli juuri "lievä yleinen aivovaurio" ja sen oireina esiintyi nimenomaan nuo mainitsemani oireet. Käytännön elämässä olen törmännyt juuri tuohon ongelmaan ja sen aiheuttamiin oireisiin. Tämä on tietysti mielipide ja pidän siitä kiinni. Faktaahan se ei tietysti ole.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Tuo voidaan selittää niinkin päin, että NG:n pinna oli poikkeuksellisen tiukalla Bodomin tapauksen ja päähänsä saamien iskujen vaikutuksesta. Keskittymisvaikeudet, ärtyisyys ja helposti palava pinna saattavat olla myös lievän yleisen aivovaurion aiheuttamia oireita. Ne tunnetaankin nimenomaan lievän yleisen aivovaurion oireina.
Niin Sariola - epäilet, että Gustafssonin helposti palava pinna johtui aivovauriosta.

Siinä tapauksessa tuo aivovaurio on mitä ilmeisimmin tullut jo paljon ennen Bodomin telttaretkeä - mahdollisesti varhaisnuoruudessa tai lapsuudessa.

Tuoreesta aivovammastahan ei tutkimuksissa - Bodomin tapausten jälkeen saatu mitään näyttöä.

Kaikki tämä tietysti vain omaa pohdintaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Ei saatu varmaa näyttöä aivovammasta, mutta sen mahdollisuutta ei voitu poiskaan sulkea. Tässä asiassa paras asiantuntija oli juuri Tenovuo. Leukakirurgin arviota ei voi pitää yhtä pätevänä, eikä varsinkaan paperityöntekijän.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Mutta - Gustafssonin ilmeisen väkivaltaisen ja äkkipikaisen luonteen voisi hyvinkin selittää varhaislapsuudessa tullut aivovaurio.

Tämän varmasti neurologi Tenovuokin voisi vahvistaa - täysin mahdolliseksi selitykseksi väkivallantekoihin - siis näihin tappeluihin....

No tämä tietysti vain arvailua ja pohdintaa.

Hessu52
Watson itse

Eipä kuulu konstan sanomista tähän, mutta skoone taas "vahingossa" kirjoitti tuolla, että Tuominen olisi sanonut sen tapahtuneen v.60 ja Gussen vastanneen joo.

Kyllä se vaan niin oli, että tuominen kysyi milloin tämä tappelus tapahtui, niin Gusse vastasi no se tais olla sillo 60 syksyllä.

Eli muutama kuukausi murhien jälkeen ja Gussen vakavien päänvammojen jälkeen, hän uskaltaa ottaa erän, tosin iäkkäämmään mieshenkilön kanssa ja salakavalasti sivaltaa tämän ojaan, että röökistä kipinät vain sinkoilevat, aiheuttaen Gusselle käteen liueviä palovammoja.

Nämä tappelut ovat kaksi eri tapahtumaa, eli ensimmäinen oli keväällä (taisi olla Peltolan Pekka vastapuolena, joka oli Gusea muutaman vuoden vanhempi), -59 ja tämä jälkimmäinen (Romberg 55 vuotias) murhien jälkeen syksyllä -60.

Oli Gussella kahnauksia ympäri Askistoa, Klaukkalaa, sekä Keimolaa, mutta näistä ei ole mitään muuta kuin huhupuheita, joten niitä ei voi ottaa huomioon.

Olisi konstalta kohteliasta pyytää edes anteeksi, kun valehtelijaksi väittää, mutta tuskin sitä voi odottaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Eipä kuulu konstan sanomista tähän, mutta skoone taas "vahingossa" kirjoitti tuolla, että Tuominen olisi sanonut sen tapahtuneen v.60 ja Gussen vastanneen joo.
.
Kuules nyt Hessu, mä en ole taatusti kirjoittanut Tuomisesta mitään. Miten sulla mahtaa olla nuo kuullun- ja kirjoitetun ymmärtämiset? Siis niin kuin koulutermejä käyttäen, yo-kirjoituksissa on siis tällaiset kokeet.
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .............. ^^ Mutta - Gustafssonin ilmeisen väkivaltaisen ja äkkipikaisen luonteen voisi hyvinkin selittää varhaislapsuudessa tullut aivovaurio. .................
.
Minä en noin väkivaltaiseen diagnoosiin yhdy. Awa on tässä asiassa kuin virtakatkaisija, jossa on vain kaksi asentoa ON ja OFF. Psykopaatilla on taipumus nähdä kaikki asiat noin jyrkän mustavalkoisina, mutta tavallisen ihmisen mielestä nämä asiat säätyvät liukusäätimellä, on kaikkia mahdollisia välimuotoja ääripäiden välillä. Mahdollinen lievä aivovamma on hyvinkin voinut syntyä nimenomaan tuon Bodomin tapauksen seurauksena. Tämän mahdollisuuden hyväksyvät niin Hirvensalo kuin Tenovuo. Hirvensalo pitää sitä mahdollisena, Tenovuo todennäköisenä. Turhan jyrkkiä arvioita ei kannata näillä tiedoilla tehdä.
Hessu52
Watson itse

Anteeksi skoone kun sotkin sinut juttuun.

Et todellakaan kirjoittanut mitään sellaista, vaan sen lainauksen Loka oli noin suht oikein kirjoittanut, ainoa ero oli se, että Tuominen kysyi Gusselta, milloin pahoinpitely tapahtui ja Gusse vastasi et sillo joskus -60 syksyllä.

Pyydän anteeksi huolimattomasti lukemaani tekstiä, toivottavasti en tuottanut suurta mielipahaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Mahdollinen lievä aivovamma on hyvinkin voinut syntyä nimenomaan tuon Bodomin tapauksen seurauksena. Tämän mahdollisuuden hyväksyvät niin Hirvensalo kuin Tenovuo. Hirvensalo pitää sitä mahdollisena, Tenovuo todennäköisenä. Turhan jyrkkiä arvioita ei kannata näillä tiedoilla tehdä.
Niin tuohan on ollut tiedossa meille kaikille loogiseen ajatteluun pystyville, että Gustafssonille on mahdollisesti tullut tuolloin 5.6.60 Bodomilla hyvin lievä aivovamma -> aivotärähdys.

Siihen ei Tenovuota tarvita. Myös Hirvensalo piti sitä mahdollisena mutta ei välttämättä edes todennäköisenä.

-------------------------------------------------------------------------------------
Lainattua faktaa:
( Wikipedia )

Aivotärähdys tai hyvin lievä aivovamma:

Tähän luokkaan kuuluu yli 90% kaikista aivovammoista. Hyvin lievään vammaan ei liity tajunnan menetystä eikä tajunnan laskua viipeellä. Muistikatko ei ylitä kymmentä minuuttia. Aivojen kuvauksissa ei löydy poikkeamia, eikä oireisto ole niin voimakas, että vaadittaisiin seurantaa sairaalassa. Toipuminen on täydellistä, ja pysyvien seurauksien riski on lähes olematon.

-------------------------------------------------------------------------------------

Niin Sariola - jos sinun mielestä tuon kaltainen "aivovamma" saa ihmisen ärtysäksi , keskittymiskyvyttömäksi ja arvaamattoman väkivaltaiseksi - niin on paljon mahdollista, että Gustafssonille on tullut aivovamma jo aiemmista tappeluistaan ennen Boodomia.

Lohdullista on tuo lainauksen viimeinen virke -> "Toipuminen on täydellistä, ja pysyvien seurauksien riski on lähes olematon."

Muutoinhan vähintään, joka toinen vastaantulija olisi arvaamaton väkivaltainen nyrkkisankari.

Tämä on tietysti vain omaa pohdintaa.

Loka
Alibin Kestotilaaja

Hessu52 kirjoitti:Et todellakaan kirjoittanut mitään sellaista, vaan sen lainauksen Loka oli noin suht oikein kirjoittanut, ainoa ero oli se, että Tuominen kysyi Gusselta, milloin pahoinpitely tapahtui ja Gusse vastasi et sillo joskus -60 syksyllä.
Joo, se oli karkea lainaus ulkomuistista, kuten siihen tiedoksi lainaukseen kirjoitinkin. Halusin vaan tuoda pääpointin esille, eli sen, että Nisse itse vastaa Rombergin kanssa olleen välikohtauksen sattuneen v.60 syksyllä.
Loka kirjoitti: Se asu siinä kioskia vastapäätä... Oltiin siinä maitokopilla, se saatto jotain vieraita linja-autolle ja osotti mua fikkarilla naamaan ja se sano niille vieraille et "muistakaa toi naama", "muistakaa toi naama!" Sit se Rommberg tuli takas ja mä sanoin sille et "mitä vikaa mun naamas on?" ja sit se sano et "kyl sun naamas vikaa on" ja sit mä näin kun käsi heilahti ja mä löin sitä tähän näin ja kipinät vaan kädestä sinkoili kun se tippu siihen vesiojaan..." Tuominen: ja tää oli v. 60 syksyllä? -Joo.

Karkea lainaus, ulkomuistista katsottuani taasen tuon kuulustelun.
Lukittu