Bongasin tämän vanhan ketjun. Tästä hurjasta "hihamerkki kohusta" on nyt kaksi vuotta. Vieläkö löytyy ihmisiä,jotka uskoo että Eronen oli tosissaan. OMG! Pakinahan tuo oli. Amerikkalaisille hampurilainen hihaan. Just Joo! Suomalaisille voisi laittaa lampaan kuvan hihaan. Lampaita tuntuu suuri osa suomalaisista olevan. Joku lehti keksiin kohun ja pian somessa sekaisin, vaaditaan ministerien/kansanedustajien eroa!
Olen itse joutunut tilanteeseen,jota voisi verrata Erosen juttuun. Olin vajaa viisi vuotta sitten työkokeilussa. Minua haastatteli ensin työkokeilua mikälie psykologi. Hän sanoi,että minun pitää seuraavana päivänä mennä B-rappuun ja siihen ja siihen kerrokseen,jossa työ työkokeilukeittiö oli. Naureskelin sanaa B-rappu. Hehheh! Mutta tämä naispsykologi kirjoittipa tämän raporttiin minusta! En vieläkään tajua, miten joku vitsi B-rapusta liittyy työkykyyni! Tämä nainen myös kirjoitti raporttiin,että itse halunnut lopettaa työt tuossa työkokeilukeittiössä. Totuus oli se,että paikan pomon loma oli alkanut. Olin vielä viihtynyt työpaikassa! Erityistyövoima neuvoja työkkärissä sitten joskus myöhemmin tokaisi: emme voi auttaa sinua.
Työkokeilu oli mennyt hyvin. Viihdyin. Pomo ja työkaverit oli mukavia. Joku jopa kutsui ahkeraksi.
Juu! Tarinan opetus! Älä vitsaile! Tässä maassa joudut siitä pulaan! Tämä psykologi ei ilmeisesti pitänyt vitsailua sopivana. En tiedä, antoiko tämä tahallaan minusta väärän kuvan työkkärin erityistyövoimaneuvojalle. Niin tai Erosen tapauksessa maine menee. Mitä olen Erosta seurannut facebookissa, tämä vaikuttaa ihan tavalliselta naiselta,jolla on kaksi lasta. Ei todellakaan mikään natsi! Ehkä hänellä on jollain tapaa kiero(?) huumorintaju. En tiedä. Mutta ei nyt kiero huumorintaju tee kenestäkään mitään fasistia. Jos minä olisin ollut kansanedustajan avustajana ja kirjoittanut blogia, minut olisi varmaan vähintään kivitetty! Sen verran kieron huumorintajun omaan.
Hirvisaaren avustaja ehdottaa hihamerkkejä ulkomaalaisille
-
Die Die My Darling
- Aloitteleva Besserwisser
-
Evil Lindros
- Hetty Wainthropp
Re: Hirvisaaren avustaja ehdottaa hihamerkkejä ulkomaalaisil
Toi blogi oli niin huono vitsi, että naurattaa vieläkin. Toisin sanoen se oli hyvä vitsi, kun se jaksaa naurattaa. Totuuden tuosta blogikirjoituksesta paljastivat omat joukot eli persut. Jos ne itse reagoivat siihen niin voimakkaasti, siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä. Jos puolueeseen ja politiikkaan kytköksissä olevat henkilöt kirjoittavat tuollaisia vitsejä, voi silti pitää aina mielessään huumorinkin perusajatuksen, että totta toinen puoli. Kyllähän kirjoituksista näkee ainakin ne asenteet, jotka kirjoittajalla on, ja kun toi oli vastine ulkomaalaisten valituksiin poliisin käyttäytymisestä, blogikirjoitus oli selvästi vähättelevä tämän käyttäytymisen suhteen. Ihan linjassa perussuomalaisen toiminnan ja mielipiteiden kanssa siis. Tulkinta siitä siis, että turha valittaa. Suhtautuisiko perussuomalainen kirjoittaja samoin, jos suomalaiset valittaisivat poliisiin käytöksestä heitä kohtaan? Tuskin. Jos vetää tekstissä mukaan Gestapon ja natsit ja ulkomaalaisen tunnistavat merkit, on kyllä joko tavan tyhmä tai tahallisesti provosoiva ja minä veikkaan jälkimmäistä, mutta jännin reaktio tuli oman leirin sisältä. Kirjoitus kalahtikin sinne.
Perussuomalaiset ajaa maahanmuuttovastaista politiikka, suhtautuvat nurjasti ulkomaalaisiin - ja osa todella radikaalin nurjasti. Se ei ole perussuomalaisille itselleen siis mikään vitsin aihe, jolle he osaisivat itse nauraa. Historia tuppaa toistamaan itseään ja yksi ainaisesti toistuva asia on viha vähemmistöjä kohtaan.
Vai väittääkö kukaan lukevansa ihan vain pelkkänä vitsinä, jos tunnetusti kommunistinen henkilö kirjoittaa blogiinsa siitä, millaiseksi kolhoosiksi Suomi on vallankumouksen jälkeen muutettava? Tai jos tunnettu kokoomuslainen kirjoittaa blogiinsa siitä, miten pääomatulojen verotus on kokonaan poistettava?
Väittääkö joku, ettei niistä voi lukea mitään, jos ne puetaan satiiriksi tai huumoriksi?
Minullakin on kiero huumorintaju, mutta se miten sitä käyttää milloinkin, on kokonaan toinen juttu. Mulle voisi käydä tuo B-rappu ihan helposti. Kai siitäkin jotain voi lukea, joskus oikein ja joskus väärin, mutta varsinkin poliittisista aiheista on turha marista sitäkään, ettei niistä voi mitään lukea, jos ne vaan muotoillaan vitsiksi. Nekin on tarkoitettu kannanotoiksi ja tuossa blogissa kannanotto oli selkeä: turha ulkomaalaisten on Suomessa marista poliisilta saamastaan kohtelusta. Ei yllätä se kannanotto puoluetaustaa vasten. Muut puolueet eivät vetäisi tuota mutkaa noin suoraksi ja harvapa todellakaan lähtisi vielä esittelemään ylpeänä natsikorttia ja sitten itkisi tulleensa väärin ymmärretyksi.
Perussuomalaiset ajaa maahanmuuttovastaista politiikka, suhtautuvat nurjasti ulkomaalaisiin - ja osa todella radikaalin nurjasti. Se ei ole perussuomalaisille itselleen siis mikään vitsin aihe, jolle he osaisivat itse nauraa. Historia tuppaa toistamaan itseään ja yksi ainaisesti toistuva asia on viha vähemmistöjä kohtaan.
Vai väittääkö kukaan lukevansa ihan vain pelkkänä vitsinä, jos tunnetusti kommunistinen henkilö kirjoittaa blogiinsa siitä, millaiseksi kolhoosiksi Suomi on vallankumouksen jälkeen muutettava? Tai jos tunnettu kokoomuslainen kirjoittaa blogiinsa siitä, miten pääomatulojen verotus on kokonaan poistettava?
Minullakin on kiero huumorintaju, mutta se miten sitä käyttää milloinkin, on kokonaan toinen juttu. Mulle voisi käydä tuo B-rappu ihan helposti. Kai siitäkin jotain voi lukea, joskus oikein ja joskus väärin, mutta varsinkin poliittisista aiheista on turha marista sitäkään, ettei niistä voi mitään lukea, jos ne vaan muotoillaan vitsiksi. Nekin on tarkoitettu kannanotoiksi ja tuossa blogissa kannanotto oli selkeä: turha ulkomaalaisten on Suomessa marista poliisilta saamastaan kohtelusta. Ei yllätä se kannanotto puoluetaustaa vasten. Muut puolueet eivät vetäisi tuota mutkaa noin suoraksi ja harvapa todellakaan lähtisi vielä esittelemään ylpeänä natsikorttia ja sitten itkisi tulleensa väärin ymmärretyksi.
-
Die Die My Darling
- Aloitteleva Besserwisser
Re: Hirvisaaren avustaja ehdottaa hihamerkkejä ulkomaalaisil
Eronen ei kuulu Perussuomalaisiin vaan Muutos 2011 puolueeseen.