Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
gravedigger
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

siihen miks eric 'säästi' brooksin: pojat oli sopineet kahinat, brooksin aloitteesta johon nihilistieric oli vastannut myönteisesti :shock: puhumalla asiat selviää ja joskus henki :idea:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Joo, kannattaa sopia aina riidat, tieda millainen psykopaatti siella on vastassa... Luin juuri tuota jo aikaisemmin mainitsemaani Robert Haren Vailla omaatuntoa kirjaa, ja siina kerrottiin millaisten kostotoimenpiteiden kohteeksi han ja kollegansa psykopaattirikollisia tutkiessaan oli joutunut. Esim. Hare oli korjauttanut autonsa vankilan pajassa ja kas kummaa jarrut hajosivat "sopivasti" seuraavalla ajoreissulla, mutta onneksi selvisivat hengissa. Pajassa tyoskenteli yksi potilas, jonka kanssa hanella oli ollut kitkaa.

Mutta tuo oli vahan off topic. Ehka tosiaan tuossa vaiheessa Brooks ei enaa ollut ykkosvihollinen, ja tilanteesta olisi ollut vaikea selvita vakivallalla sotkematta suunnitelmaa. Meniko tuo Brooks saman tien soittamaan poliisit vai tajusiko ollenkaan mista oli kyse (ennen kuin jalkeenpain)?
Mrs.Fletcher
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mrs.Fletcher »

Hei vaan kaikille, uusi täälläkin kirjoittelee. Tai, no olen minä jo jonkin aikaa "taustaillut" ilman rekisteröitymistä :wink: Tuohon Brooksin juttuun piti päästä sanomaan että Eric olisi aiemmin pistänyt Brooksin autosta tuulilasin päreiksi mutta ilmeisesti olivat sopineet sen myöhemmin. Lainaus Wikipediasta:
Jossain vaiheessa Eric Harrisin ystävä Brooks Brown tuli pysäköintialueelle tupakalle. Hän huomasi Harrisin ja meni kysymään tältä, missä tämä oli ollut aamulla. Harris vastasi, ettei sillä ole enää väliä, ja kehotti Brooksia lähtemään nopeasti pois paikalta. Brooks ei sanonut sanaakaan ja käveli pois.
Jostain muistelen lukeneeni että Eric olisi tuolloin sanonut Brooksille, että "minä pidän sinusta. Mene pois." Aiemmissa riidoissa Eric oli rikkonut sen tuulilasin joten Brooks lähti sanaakaan sanomatta pois. Olikohan tuo peräti täältä luettua, että pitääkin olla tällainen harvapää :?
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mrs.Fletcher kirjoitti:Hei vaan kaikille, uusi täälläkin kirjoittelee. Tai, no olen minä jo jonkin aikaa "taustaillut" ilman rekisteröitymistä :wink: Tuohon Brooksin juttuun piti päästä sanomaan että Eric olisi aiemmin pistänyt Brooksin autosta tuulilasin päreiksi mutta ilmeisesti olivat sopineet sen myöhemmin. Lainaus Wikipediasta:
Jossain vaiheessa Eric Harrisin ystävä Brooks Brown tuli pysäköintialueelle tupakalle. Hän huomasi Harrisin ja meni kysymään tältä, missä tämä oli ollut aamulla. Harris vastasi, ettei sillä ole enää väliä, ja kehotti Brooksia lähtemään nopeasti pois paikalta. Brooks ei sanonut sanaakaan ja käveli pois.
Jostain muistelen lukeneeni että Eric olisi tuolloin sanonut Brooksille, että "minä pidän sinusta. Mene pois." Aiemmissa riidoissa Eric oli rikkonut sen tuulilasin joten Brooks lähti sanaakaan sanomatta pois. Olikohan tuo peräti täältä luettua, että pitääkin olla tällainen harvapää :?
Tervetuloa mukaan, Mrs.Fletcher. :)

Minä kans olen lukenut jostain tuon "Minä pidän sinusta. Mene pois." tai vastaavaa, tuntuu jopa että olen sen tänne ehkä suomentanut silloin miljoona vuotta sitten ja eri nikillä. ;)

Brooks oli mielestäni tuon jälkeen epäillyt jotain (oli nähnyt poikien epäilyttävät asut ja tavarat ja toisin kuin moni muu, ei ollut uskonut leffarekvisiitaksi). Kävellessään pois päin Columbinelta hän oli kai kuullut ensimmäisen laukauksen (mistä tämä mielikuva, en tiedä) tai sitten pelkän epäilyksen pohjalta oli juossut lähitaloon soittamaan hätänumeroon.

Voin siis olla ihan väärässäkin tuon suhteen, mutta muistaakseni olisin lukenut sen menneen noin. Korjatkaa, jos olen väärässä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

SuicideBomber kirjoitti: Kaksi kuvaa tuosta pyörii netissä, ja ei heitä ole siirrelty, koska miksi alkuperäistä kuvaa ei ole netissä, jos "siirrellyt ruumiitkin" ovat?
Koska kuva siirrellyistä ruumiista ei ole virallinen kuva, virallista kuvamateriaalia tämän kaltaisista tapauksista ei todellakaan saisi levittää nettiin.

Itse uskon, että poikia on siirretty ennen kuvaamista, ei missään muuten ole oikein mitään järkeä :D
SuicideBomber
Alokas

Viesti Kirjoittaja SuicideBomber »

joey kirjoitti:
SuicideBomber kirjoitti: Kaksi kuvaa tuosta pyörii netissä, ja ei heitä ole siirrelty, koska miksi alkuperäistä kuvaa ei ole netissä, jos "siirrellyt ruumiitkin" ovat?
Koska kuva siirrellyistä ruumiista ei ole virallinen kuva, virallista kuvamateriaalia tämän kaltaisista tapauksista ei todellakaan saisi levittää nettiin.

Itse uskon, että poikia on siirretty ennen kuvaamista, ei missään muuten ole oikein mitään järkeä :D
Niinpä, mutta silti tuo kuva on sen näköinen, että noihin kohtiin ne on kaatunut, kun ajattelee tilanteen mielessään, ja verilammikot ja roiskeet + se piirretty luonnos, sitä tuskin tehdään siirretystä kohteesta uudestaan.
Natural Selection
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

SuicideBomber kirjoitti:
joey kirjoitti:

Niinpä, mutta silti tuo kuva on sen näköinen, että noihin kohtiin ne on kaatunut, kun ajattelee tilanteen mielessään, ja verilammikot ja roiskeet + se piirretty luonnos, sitä tuskin tehdään siirretystä kohteesta uudestaan.
Siis voihan pojat olla siinä kohdassa mihin ovat kaatuneetkin, kun siirtäminen voi tarkoittaa ihan sitäkin vain, että on käännelty kyljelleen, että on nähty onko alla pommia jne ja sen jälkeen palautettu takas siihen asentoon, missä ovat olleet. Tällöinhän raajojen ja tavaroiden paikka voi vaihtua, mikä selittäisi osaltaan nuo aseiden sijainnit jne.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

VoDKa kirjoitti: pojat olla siinä kohdassa mihin ovat kaatuneetkin, kun siirtäminen voi tarkoittaa ihan sitäkin vain, että on käännelty kyljelleen, että on nähty onko alla pommia jne ja sen jälkeen palautettu takas siihen asentoon, missä ovat olleet. Tällöinhän raajojen ja tavaroiden paikka voi vaihtua, mikä selittäisi osaltaan nuo aseiden sijainnit jne.
Samaa mieltä, en nää syytä sille miksi poikia olisi pitänyt jotenkin kantamalla paikasta toiseen siirtää, tai muuten liikutella erityisen paljon. Ilmiselvää kuitenkin on että poikia on ainakin jotenkin liikuteltu. Kyljelleen kääntäminen tai muu paikallaan siirtäminen ei käsittääkseni voi vaikuttaa veriroiskeiden paikkaan hirveästi :lol: .. Sen sijaan aseet varmaan ovatkin liikkuneet, tippuneet kädestä tai jalan päältä, jne.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Eiköhän soiteta sille seriffille ja kysytä, että mitenkäs tämä homma menee, kun me olemme täällä Suomessa vähän ihmetelleet...
sorsake
Neuvoja-Jack

Niin, tuo ericin ja Brooksin aikaisempi riita oli yksi niita juttuja, joista tavallisen tarinan mukaan "olisi pitanyt huomata" ettei Ericilla ole kaikki kunnossa, koska asiaan sekaantuivat myos vanhemmat. Brooksin vanhemmat olivat asiasta ottaneet yhteytta Ericin vanhempiin ja myos poliisiin (tappouhkausten vuoksi). Tuulilasin hajottamisen jalkeen Brooksin aiti oli mennyt puhumaan Ericille bussipysakille, ja Eric oli saanut elaimellisen raivokohtauksen, ja hyokannyt aidin auton kimppuun tai jotain vastaavaa... Brooksin aiti jossain vaitti jalkiviisaasti tienneensa, etta Eric on hirvio, mutta tieda sitten, mita oikeasti ajatteli...

Riidan alkuperainen syy olivat ilmeisesti vandalismisyytokset naapurustossa, ja Brooks ja Eric olivat tassa jotenkin epailtyina (ilmeisesti Ericin tekosia nekin).

Brookshan on kirjoittanut kirjan aiheesta, mutta ainakin yhdessa Amazonin arvostelussa joku hieman epaili hanen motiivejaan.
Siru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Siru »

Kyseisessä kuvassa ei näy Dylanin takkia, joka kuvauksen mukaan käsittääkseni on ollut poikien välissä. Ja Eric on kuvailtu hänen makaavan hieman oikealla kyljellä, mutta kuvassa hän näyttäisi olevan kallistuneen vasempaan päin.

Joten itse ainakin vakaasti uskon, että poikia on hieman siirrelty (lue: käännelty) ennen kyseisten kuvien ottamista.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Brooksin kirja saapui mulle juuri lähetin tuomana, palaan asiaan jahka ikinä saan sen luettua.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Mrs.Fletcher kirjoitti: Jostain muistelen lukeneeni että Eric olisi tuolloin sanonut Brooksille, että "minä pidän sinusta. Mene pois." Aiemmissa riidoissa Eric oli rikkonut sen tuulilasin joten Brooks lähti sanaakaan sanomatta pois. Olikohan tuo peräti täältä luettua, että pitääkin olla tällainen harvapää :?
mulla on myös elävä muistikuva tällaisesta, mutta en vaan muista mistä se on luettu. Se kirjastokuva, jossa pojat ovat jo jättäneet tämän maailman on erikoinen dilemma. se etummaisen pojan käsi, olettaisin että se on Dylan on siellä kyljen alla, joten miten on voinut pärskäyttää naamansa hittohon sillä?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
sorsake
Neuvoja-Jack

Kerro ihmeessa Katsa nakemyksesi, kun olet lukenut tuon kirjan. On sinansa helppo tapa rahastaa kirjalla, kun on vain sattunut olemaan jonkun kuuluisan henkilon lahipiirissa (onhan naita ollut ennenkin), mutta toivoisi tietysti, etta Brownilla olisi myos jotain rakentavaa sanottavaa asiaan.

Viela tuosta siirtoruumiskuvasta: epailen sen jotenkin vuotaneen tahattomasti julkisuuteen (nappasiko joku paikalla ollut salaa sen?). En tieda sitten yhtaan mitaan naista systeemeista, mutta makaaberilta kuulostaa, jos ruumiskuvia nykyaan julkaistaisiin tuoreeltaan (jostain 1930-luvulta olen kylla nahnyt esim Bonnien ja Clyden ruumiskuvat jossain)...

EDIT: joey ylempana totesikin, etta virallisia kuvia ei netissa levitella.
hmm
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja hmm »

Kalessin kirjoitti:
Mrs.Fletcher kirjoitti: Jostain muistelen lukeneeni että Eric olisi tuolloin sanonut Brooksille, että "minä pidän sinusta. Mene pois." Aiemmissa riidoissa Eric oli rikkonut sen tuulilasin joten Brooks lähti sanaakaan sanomatta pois. Olikohan tuo peräti täältä luettua, että pitääkin olla tällainen harvapää :?
mulla on myös elävä muistikuva tällaisesta, mutta en vaan muista mistä se on luettu.
http://www.acolumbinesite.com/event/event2.html

"Brooks Brown had just stepped outside for a cigarette when he saw Eric pull up in his car. He confronted Eric for skipping morning classes so close to graduation and Harris told him that it didn't matter; Eric told himOff-site link referenced "Brooks, I like you. Now, get out of here. Go home." Brooks shrugged the words off and went on his way."

Ja tuon lähteeksi on sitten mainittu tämä: http://www.pulitzer.org/year/2000/break ... nver4.html

"I was walking out for a cigarette and I told him, "Hey, man' and he said, "Brooks, I like you. Now, get out of here. Go home.' And so I didn't think twice about it.

Täällä taas sanotaan: http://denver.rockymountainnews.com/sho ... ata1.shtml

Brooks Brown, who had walked outside to have a cigarette, saw Eric pull up and he confronted him in the parking lot, telling him he was an idiot for missing an important test that morning.

It doesn't matter any more, Eric told him.

"I like you, Brooks. Get out of here."

Tuo viimeinen artikkeli on mielenkiintoiselta ja (pitkältä) vaikuttava tarina Ericin ja Dylanin taustoista ja ystävyyssuhteista, ei mielestäni ollut tässä ketjussa vielä?
Lukittu