Muistatteko n. 20 vuotta sitten Uudessakaupungissa Esko-Holvi -nimisessä ( http://www.eskoholvi.com/ ) sähköliikkeessä kaupungin keskustassa katkeran miehen tekemän pommi-iskun, jossa muistaakseni kuoli 2-3 ihmistä?
Mies oli muistaakseni katkera (ex-)vaimolleen, joten hän räjäytti pommin liikkeen eteisessä itse kuollen samalla. Mm. liikkeen metallinen ulkosivu vääntyi ulospäin ja se oli näin jonkun aikaa, myös kadun vastakkaisella puolella olevan kaupan seinässä oli selviä vaurioita pommin jäljiltä. Olisin tyytyväinen, jos joku antaisi tästä tapahtumasta lisätietoja, itse en löytänyt mielestäni suhteellisen huolellisilla Google-hauilla. Mitä enemmän infoa, sitä parempi. Melko erikoista, ettei aiheesta tunnu löytyvän mitään tietoa netistä. Pommi-iskusta oli varmasti juttua pääuutisissakin ym.
Pommi sähköliikkeessä Uudessakaupungissa, kuolleita
Re: Pommi sähköliikkeessä Uudessakaupungissa, kuolleita
Kyllähän tästä Alibissakin juttu oli.
jos oikein muistan niin ainut ketä kuoli oli pommia kantanut mies, nainen ja takahuoneessa ollut myyjä selvisi, muistan pamauksen ja maa tärähti kaukana.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
Pikkukaupungin murhista kertovassa aloituksessa tapahtumat eteni Alice Oz:in mukaan näin:
Joskus 90-luvun alku puolella mies surmasi eroamassa olevan vaimonsa dynamiitillä. Vaimo oli tulos töihin siihen läntisinpään Tiimariin kun mies pysäytti hänet kadulla. Vähän aikaan käytiin keskustelua ja sitte mies oli vilauttanu kassiaan mis oli ollu dynyä. Vaimo juoksi läheiseen kodinkone kauppaan ja huus soittaa poliisit. Mies tuli peräs ja laukasi dynyn kaupan tuulikaapis minkä lähisyydessä oli myös tää nainen. Muita kuolon uhreja ei onneksi tullu, kauppa kärsi aineellista vahinkoa. Kun kodinkone myyjä oli jotain päiviä myöhemin siivonnu viimeisiä nurkkia oli sieltä löytyny päänahan roippeita. Miehen sairaanlonen mustasukkaisuus oli se mikä johti tähän murhenäytelmään.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
Eli siinä kuoli sittenkin kaksi henkilöä... kiitos vempele tuosta lainaamastasi pätkästä. Kiinnostavaa olisi toki kuulla lisääkin (esim. tapahtuman taustoja, kuvausta näistä osallisista henkiöistä yms.) tästä tapauksesta.