Maybrick kirjoitti:Joeyn viestiin
Vau! Siis aavistat tai mitä se nyt onkaan juuri ihmisiä kohtaavia epäonnisia tapahtumia. Ei siis koskaan positiivisia sattumuksia? Tuntuuko tällainen aavistaminen "tuo kaatuu kohta" yhtään samalta kuin tavallinen déjà vu-ilmiö, jossa ikäänkuin näkee uudelleen jo kerran nähdyn. Vai tiedätkö ilman sisäistä näköaistia mitä tulee tapahtumaan? Tosi kiinnostavaa...Pistä vaan tulemaan lisää jos jaksat ja muistat.

Ei koskaan positiivisia sattumia, kun toisaalta, positiivisia sattumiahan ei juuri ole

Siis jos mietit, että mitä positiivista voi yht'äkkisesti tapahtua, jos ei nyt oteta mitään vanhojen ystävien yhteydenottoja mukaan?
En voi sanoa kyseessä olevan minkään sisäisen näköaistin, koska en varsinaisesti näe tapahtumaa etukäteen, eikä minulle syntynyt mielikuva yleensä vastaa todellisuutta. Esimerkiksi: maitolasi kaatuukin eri suuntaan. Kyse on enemmänkin jonkinnäköisestä mieleenjuolahtamisesta... Ikäänkuin, että "näinkin voi tapahtua", mutta olen sitten asiasta vain todella varma.. Hirveän vaikea selittää.
Lapsuudesta muistan erittäin selvästi tapauksen, jossa kävelin tarjottimen kanssa olohuoneesta keittiöön ja tiesin jo lähtiessäni kaatuvani matkalla, ja muistan vielä harmitelleeni, ettei asialle todennäköisesti voi tehdä mitään

Kompastuin mattoon ja astiat lentelivät. Toisaalta, omaan kaatumiseenhan voi varmasti jotenkin alitajuisesti vaikuttaa, vaikkei sitä jälkeenpäin ymmärtäisikään tehneensä. Tiedä sitten johtuuko tuosta, mutta en yleensä yritä varoittaa ketään. ...Paitsi miesystävää, varmaankin siksi, että tiedän ettei se kuitenkaan vaikuta miehen tekemiin valintoihin, enkä siksi tavallaan sorki maailmanjärjestystä

(olen niitä, jotka uskovat että asioiden pitää antaa vain tapahtua). Kysyin mieheltä, muistaako se mitään esimerkkiä asioista, joista olen varoittanut etukäteen. Mumisi tuolta peittojen välistä että "No niitähän on ihan hirveesti".
edit: Pakko lisätä, kun mies tiivisti niin hyvin omat ajatuksensa asiasta: "Ellet oo varottanu etukäteen, sulla on joskus tosi vahvasti sellanen, että "Ei hitto mä tiesin et näin käy!!", jollon susta huomaa että oot tosissas taas tiennyt, ja että sua oikeesti harmittaa ettet sanonut mitään. Ja yleensä ne sattumukset on jotain ihan älyttömiä, ettei niitä ois tietty ollu järkeekään sanoa etukäteen, kun ei kukaan sellasia usko."