Tarkoittanet nyt siis plutoniumia joka syntyy ydinreaktoreissa haluttuna "sivutuotteena" ?Sirpa kirjoitti:
Sitä on maailmalla kyllä ollut tietoa, että Suomessa on ydinvoimalassa rikastettu uraania yli oman tarpeen, kun sähköä olisi pystytty tuottamaan kuulemma jopa ilman säteilyitä, jota taas ydinaseteollisuus kaipaa materiaalikseen...
Että mihin suuntaan nyt ovat vieneet sitä säteilevää lastia Suomesta vaiko Suomeen vaiko edestakaisin?! Minkälainen kauppa - kun niin paljon niitä ydinvoimaloita tarvitaan pienessä maassa - tämän asian ympärillä nyt on käynyt?! Siitäkö on kyse?
Tuo aihe on hieman vaikea - kun jollain materiaalilla on kova hinta ja varmat markkinat, niin on aika selvää että se halutaan hyödyntää - Ei Suomi tuossa mikään poikkeus ole.
Ongelmana on tietysti se, että USA katsoo heillä olevan ainoana oikeus päättää kenelle sitä saa myydä . Eli kaikki muut myyjät sitten toimivat enemmän tai vähemmän salassa ....
Plutonium on noin 100 kertaa arvokkaampaa kuin kulta, joten kiusaus on aika suuri - varsinkin kun se periatteessa on siis ongelmajätettä ...
Olen minä sitä ketjua lukenut - mutta en voi väittää näkeväni koko kuviota. Mailmassa on hyvin vähän liiketoimintaa, johon ei liittyisi rikoksia, joten nuo kuviot eivät kuitenkaan minua kovin paljoa jaksa yllättää. Business as usual - vaikkei sitä kukaan halua myöntää ....Sirpa kirjoitti: Ymmärrätkö sinä, visitor, että millaisissa kuvioissa Suomi nyt pyörii näiden Espanja-syyttäjä juttujen tiimoilta? Oletko edes lukenut sitä järjestäytyneen rikollisuuden ketjuasiaa? Ymmärrätkö, että tässä on nyt kyse Suomesta?
No vaikkapa sitä kautta että puolueen nokkamiehet ovat järkänneet salassa luvat toiminnalle - ja saavat sitten kärsiä nahoissaan, jos yritys syyllistyykin johonkin valonarkaan ...Sirpa kirjoitti: Mutta mitä joku puolue tekee näissä bisneksissä?!