HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Jätetään vaan Annelin käyttäytymisen analysoiminen, muissa yläosan ketjuissa onkin juttua

Kuten
- Tämän ketjun pari viimeistä sivuja noin esim. 395 eteenpäin.
- Kysymys ja vastausketju noin sivulita 50+
- Surmavälineketjussa noin sivuilta 40+
- Dokumentti ja hovioikeuskeskustelussa

Anneli Auer on syytteessä murhasta. Se on totta. Muita tuomioita ei virallisen tiedon mukaan yhdisty Ulvilan surmaan, vaikkakin osin samaa esitutkintamateriaalia, ja tiedestystä spekuloitua. No on Annelin toiminnalle myös lähteitä. Esimerkiksi hän itse, ja perherkerho.net.

Anneli, jo oot menossa Ruissaloon? Ainiin, kävitkin siellä reilu ja lähes 3 vuotta hautajaisten jälkeen :P
Saag@
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Saag@ »

Caldera kirjoitti:
Saag@ kirjoitti:Mutta niin monta asiaa Annelin tarinassa kuitekin tökkää, että en usko sen olevan totuus. Eikä myöskään hätäkeskustallenne mielestäni tue Annelin tarinaa riittävän hyvin, päinvastoin.
Mitkä kohdat sun mielestä tökkää? Jos jätetään välistä Annelin valintojen ja käyttäytymisen kritisointi, tyyliin minä en ainakaan olisi tehnyt niin tai näin, ja keskitytään siihen mitkä asiat on oikeasti relevantteja murhan todistamisen kannalta?
Vastasin sinulle tänne:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 12#p624412
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

mikaelk kirjoitti:
Thelea kirjoitti:^Miten sinä saat tuosta sanan kuole, kun ei asiantuntijatkaan saaneet varmuudella? (u)ole, oli litteroinnissa, joten sana/sanaparivaihtoehtoja on lukemattomia.

Onko tuo alkupuolen u'kaan varma?
Arvon Thelea, oletko kuunnellut nauhan itse? Parhaan käsityksen nauhasta saa sillä tavoin.

Edit, kommentoin samalla vie tähän:
Panu kirjoitti:Joka tapauksessa, siinä mitä tuossa kohdassa tarkalleen sanotaan ei niin ole väliä, kun joka tapauksessa on selvää, että se on ääni, jonka tappaja päästä lyödessään.
Panu on oikeilla jäljillä, Anneli tuon äänen vain päästää kuin päästää tappaessaan Jukan :?
Olen kuunnellut, eikä siinä kuulu että joku sanoisi muka "kuole".

Ja edelleen, miten Anneli olisi voinut 2 sekunnissa juosta takkahuoneesta puhelimen vierelle keittiöön hengästymättä?
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Thelea
Martin Beck

mikaelk kirjoitti:
kaljaloota kirjoitti:Eniten häiritsee AA:n vakuuttelut, "kuuleksä kun mun mieheni huutaa"=epävarmuutta, "mä juoksin äske" miksi mainita mokomaa, oliko tässäkin epävarmuutta, että kuuluuko?
On totta, että välillä kuuluu kristallinkirkkaasti ja välillä kuuluu äänitason nostoa ja se neljäs henkilö on kuin yhtä tyhjyyttä vain.
Tää on kyllä juu ja näitähän löytyy:

"se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis."

Mistä se Annu ties, että vain miehen nahka on vaarassa? Vaikka oli itekin saanu hupulta puukosta!? Ihan muinanaisina jää soittamaan apua. Hmm.. Hän tiesi, että vain uhrilla on hätää :?
Oliko se huppis, keneltä AA oli saanut puukosta? Onko tämä miten varmistettu? AA:n sanaa, vai nimimerkin tai muun vastaavan väite, jota poliisi/syyttäjä/puolustus ei ole esittänyt oikeudessa tai esitutkinnassa?

Onhan HM (huppumies) voinut sanoakin, että haluaa vain JL:n. Tai sitten AA tuntee HM:n ja tietää että hän tai lapset ei ole vaarassa, HM on uhannut vain JL:a.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Esitutkinnan mukaan syyttäjällä on ilm. käytössään mahdollisuus todeta: AA pisti itseään todennäköisimmin häke-puhelun jälkeen. Vaikkaan ilmarintaisena lyhyt nopea suorituskyky ei ole merkittävästi alentunut eikä se erittäin vaikuttavasti myöskään vaikuta lyhyeen nopeaan suorituskykyyn.
Thelea
Martin Beck

rantakoski, saiskos ETP:sta lainauksen, jossa todetaan noin?

Toki, en itse poissulje mitään tuon iskun aiheuttajasta, paitsi lapset. Huppis, A itse tai JL.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tästä tulee leikkipeliä kun Ulvilan murhan osapuolille annetaan mielivaltiasia kirjaintunnuksia. Annetaan nyt murhaajan olla murhaaja, Anneli Auerin Anneli Auer, Jukka Lahden Jukka Lahti niin ymmärrretään kenestä on kysymys

Syyttäjä nostaa Auerin pojan takaisin todistajien joukkoon, hän on nyt jo 15 vuotias pojankloppi, joka on keksinyt kammottavia tarinoita sisarestaan ja äidistään ja voi nyt kiristää kasvatusvanhemmiltaan kovia viikkorahoja. Hänet viedään pikkusiskojen kanssa taas kesäksi merimatkalle, turvaan julkisuudelta. Syksyllä hän voi itse olla todistajana jos puolustus niin haluaa, syyttäjä ei häntä tarvitse kun on ne kamalat videot, joiden mahdottomuudet syyttäjä selitettää näin:

Alexander Auer on tehnyt omia johtopäätöksiä tapahtumista kuulemansa perusteella.
Tämän lisäksi Alexander ja Alexandra Auer ovat kertoneet myös
teon suunnitelmallisuuteen ja tekoon liittyvistä yksityiskohdista, joista he ovat
vain kuulleet teon jälkeen. Edellä mainitut on tärkeä pitää erillään omista havainnoista,
eikä näille kertomuksille ei tule antaa merkitystä lasten kertomusten
luotettavuutta vähentävänä seikkana siinäkään tapauksessa, että ne olisivat
paikkansa pitämättömiä, sillä lapsille on voitu kertoa teon jälkeen tekoon liittyen
mitä tahansa.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

No onhan Anneli käyttänyt 'hämärtämistä' lapsiin. Vissiin kai.
Statisti
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Statisti »

Hei,
olen tässä jo pidempään ihmetellyt että minkähän nauhan olen itselleni saanut?
Postasin jo jonkin aikaa sitten mitenkä kuulin hätäpuhelun kohdan 1:25 - 1:35 mutta en ole näkemykselleni juurikaan saanut tukea joten liitin oheisin kohdan nauhasta tähän.

Eli alusta alkaen olen itse kuullut kohdan muodossa "hälyytys ... tulkaa puhelimesta apuun" jonka jälkeen Annelille tulee kiire lähteä puhelimesta takkahuoneeseen.

Kuunnelkaapa kukin tahoillanne.

https://www.dropbox.com/s/t8trbz96va7nr ... 0apuun.wav
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

sisotalo kirjoitti:Tästä tulee leikkipeliä kun Ulvilan murhan osapuolille annetaan mielivaltiasia kirjaintunnuksia. Annetaan nyt murhaajan olla murhaaja, Anneli Auerin Anneli Auer, Jukka Lahden Jukka Lahti niin ymmärrretään kenestä on kysymys

Syyttäjä nostaa Auerin pojan takaisin todistajien joukkoon, hän on nyt jo 15 vuotias pojankloppi, joka on keksinyt kammottavia tarinoita sisarestaan ja äidistään ja voi nyt kiristää kasvatusvanhemmiltaan kovia viikkorahoja. Hänet viedään pikkusiskojen kanssa taas kesäksi merimatkalle, turvaan julkisuudelta. Syksyllä hän voi itse olla todistajana jos puolustus niin haluaa, syyttäjä ei häntä tarvitse kun on ne kamalat videot, joiden mahdottomuudet syyttäjä selitettää näin:

Alexander Auer on tehnyt omia johtopäätöksiä tapahtumista kuulemansa perusteella.
teon suunnitelmallisuuteen ja tekoon liittyvistä yksityiskohdista, joista he ovat
vain kuulleet teon jälkeen. Edellä mainitut on tärkeä pitää erillään omista havainnoista,
paikkansa pitämättömiä, sillä lapsille on voitu kertoa teon jälkeen tekoon liittyen
mitä tahansa.
Jaa, kukahan on keksinyt kammottavia tarinoita lapsille??
Kirjoittaja annijatta » Pe Kesä 13, 2014 7:15 pm

Voisiko sisotalo annelistina ja asiantuntijana valottaa annelin lapsille opettamaa hämärtämistekniikkaa. Tekniikan dosenttihan se oli vai??? Taitaa olla kaikilla annelisteilla tekniikka hallussa.
Syyttäjän kirjelmässä sitä selostettiin jotenkin siihen suuntaan että -sama asia kerrotaan monella eri tavalla, niin että taru ja todellisuus menevät sekaisin ja tästä seuraa että asiaa on mahdotonta enää itsekkään tiedostaa mikä oli todellista ja mikä tarua.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Syyttäjän lausunnossa sivulla 12 on mustattu (heh, käytti siis mustaamistekniikkaa!) kohta, jossa ilmeisesti on ollut esimerkki hämärtämistekniikasta.

Voisiko tätä tekniikkaa kuvastaa myös pari vuotta sitten lehdissä olleet merkilliset asiat. Lasten kertoman mukaan Anneli on kertonut heille mm, että Jukka Lahti ei ole kuollut, vaan on vain muuttanut pois. Jukka Lahdesta löytyvät valokuvat on tehty tietokoneella.

Harry Potterissa näyttää olevan samankaltaisia ohjeita:

annijattan postista, tammikuu 2013:

Vastaloitsu
Korjautumios
Parannus,joka ei toimi kalloon suunnatuissa loitsuissa.

Unhoituta!

Unhoituta saa loitsun kohteen unohtamaan loitsijan haluamat asiat sekä Unhoituta-loitsun langettamisen. Loitsijan on kuitenkin keksittävä jotain kadotetun muistin tilalle. Ihmismuistilla on taipumus järkeistää pieniä epäloogisuuksia, joten loitsijan ei tarvitse keksiä kaikkia pieniä yksityiskohtia. Jos loitsija kuitenkin laittaa jonkun unohtamaan pidemmän aikajakson tapahtumia, kohde saattaa alkaa epäillä jotain, koska pitkälle aikavälille on hankala keksiä uskottavaa ja tarpeeksi yksitysikohtaista peitetarinaa. Unhoituta-loitsulla ei voi unhoituttaa itseään.

Unhoitutan vastaloitsu on Muistaos, joka palauttaa muistin ja muistikuvan loitsun langettamisesta.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

Statisti kirjoitti:Eli alusta alkaen olen itse kuullut kohdan muodossa "hälyytys ... tulkaa puhelimesta apuun" jonka jälkeen Annelille tulee kiire lähteä puhelimesta takkahuoneeseen.

Tuon pätkän alussa on muuten pari ähkäisyä, mitkä periaatteessa myös voisivat olla hupparilta peräisin. Ähkäisyjen päästäjän tunnistaminen on tietysti hieman hankalaa, varsinkin kun yksi ehdokas on Lahti, jolla reikä keuhkoissa.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

sisotalo kirjoitti:Tästä tulee leikkipeliä kun Ulvilan murhan osapuolille annetaan mielivaltiasia kirjaintunnuksia. Annetaan nyt murhaajan olla murhaaja, Anneli Auerin Anneli Auer, Jukka Lahden Jukka Lahti niin ymmärrretään kenestä on kysymys

mitä tahansa.
Syyttäjät: Syyttäjien mukaan muun muassa kahden nuorimman lapsen kertomuksista käy ilmi teon kaksiosaisuus ja pitkä kesto.
Niin, ketkä niistä julmuuksista on puhunu? Tuossa mainitaan kaksi nuorinta lasta, eikä vaan yhdestä.
Vai onko poika ainut joka on puhunut häke-tallenteesta, verisestä kasetista yms, sitäkö tarkoitit? :mrgreen:
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Statisti kirjoitti:Hei,
...
Eli alusta alkaen olen itse kuullut kohdan muodossa "hälyytys ... tulkaa puhelimesta apuun" jonka jälkeen Annelille tulee kiire lähteä puhelimesta takkahuoneeseen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... 0apuun.wav
Oikeudessa kuunnellut nauhat ovat epäselviä eikä niissä ole jostain syystä tehty erottelua.

Tässä hieman tarkempi suodate, jossa uhrin ääni on eroteltu taustasta:

Eiköhän se ole: TULE TÄNNE APUU(n)
"PUHELIMESTA"-sana ei taida oikein mahtua.

Klippiä edeltää äännähdys, jonka spekulointi jääköön toisen kertaan.
Nyt oli kyse sanasta PUHELIMESTA.
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Thelea kirjoitti:Oliko se huppis, keneltä AA oli saanut puukosta? Onko tämä miten varmistettu? AA:n sanaa, vai nimimerkin tai muun vastaavan väite, jota poliisi/syyttäjä/puolustus ei ole esittänyt oikeudessa tai esitutkinnassa?
Niinhän anneli väitti, myös puhelimeen tästä mainitsee. Valettahan tuo todisteiden valossa on, lie tuikannut itseään, ellei sitä tehnyt uhri jossain vaiheessa.
Statisti
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Statisti »

Mielestäni Alpo Holistin postaama pätkä on sama mutta alkaa vastaa kohdasta ...puhelimesta apuun.
Eli jostakin syystä tulkaa sanaa tässä pätkässä ei olisi lainkaan kuten ei hälytystäkään.

Kieltämättä argumentointi ei ole kovin selvää mutta eikö JL ollutkin jo tässä vaiheessa kokenut jonkin verran kovia.
Vastaa Viestiin