HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuski641
Alibin satunnaislukija

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuski641 »

Kuuntelin ton häke puhellun,en oiken ymmärrä että missä välissä Anneli olis ehtiny astaloimaan Jukan.Kun ajattelee että ois pitäny laittaa itselle suoja varustus,sehän tietysti olis voinu olla päällä jo valmiina,ois täytyny kumminkin ehtiä riisuun kengät ynnä muut takkahuoneen puolelle,koska muualla ei jukan verta ollut ,Oisko Anneli ehtinyt luutuamaan vielä lattioitaki ennekuin partio tuli
kuski641
Alibin satunnaislukija

Enkä ymmärrä että miten Annelille on saatu lisä aikaa,partio saapui minun käsityksen mukaa noin 4min häkepuhellun loputtua,josta Anneli oli noin 2min puhelimessa poliisin kans,yrittävät sitoa Amandankin murhaan ja tekemään lavastuksia.Täytyy sanoa että on tytöllä kohtalo 9v murhaa isänsä ja 10vuotiaan raiskaa sisaruksiaan
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^^No minäpä koitan yrittää auttaa sinua ymmärtämään Ulvila-casea:
kuski641 kirjoitti:Enkä ymmärrä että miten Annelille on saatu lisä aikaa,partio saapui minun käsityksen mukaa noin 4min häkepuhellun loputtua,josta Anneli oli noin 2min puhelimessa poliisin kans,yrittävät sitoa Amandankin murhaan ja tekemään lavastuksia.Täytyy sanoa että on tytöllä kohtalo 9v murhaa isänsä ja 10vuotiaan raiskaa sisaruksiaan
Hyvä kysymys on nimittäin myös, mitä on tapahtunut ennen puhelua? Miksi jtn lavastuksia ei muka olisi voinut tehdä ennen häkeen soittoa?

Syytetty väittää mm:

Huppumurhaaja aloitteli tekonsa minuuttia-kahta ennen puhelua. Kuitenkin uhri on lattialla puhelun aikana --> huomaa: sängyllä suurehko veriläntti, missä vaiheessa vuotanut sänkyyn? Miksi ei huppumies kuulu nauhalla? Missä väkivallan äänet/mäiske? Edes hupparin poistuminen ikkunasta ei ole tallentunut nauhalle!? --> Johtopäätös, syytetty on puhunut höpönlöpöä ja on ilmeisesti syyllinen.

Lisäksi erittäin painavan seikan sain huomata tänään, lainaus toisesta ketjusta Rantakoski toi esiin tällaista:
rantakoski kirjoitti:Se mitä on tullut tietoon patologeilta, oikeuslääkäreiltä, että haavat ovat hyvinkin erikaikaisia, lähes puolesta tunnista aina 1,5 tuntiin.
Syytetyn kertomukset vaan ei täsmää, aikataulu ei riitä siihen mitä on kertonut.
kuski641
Alibin satunnaislukija

mikaelk kirjoitti:^^No minäpä koitan yrittää auttaa sinua ymmärtämään Ulvila-casea:
kuski641 kirjoitti:Enkä ymmärrä että miten Annelille on saatu lisä aikaa,partio saapui minun käsityksen mukaa noin 4min häkepuhellun loputtua,josta Anneli oli noin 2min puhelimessa poliisin kans,yrittävät sitoa Amandankin murhaan ja tekemään lavastuksia.Täytyy sanoa että on tytöllä kohtalo 9v murhaa isänsä ja 10vuotiaan raiskaa sisaruksiaan
Hyvä kysymys on nimittäin myös, mitä on tapahtunut ennen puhelua? Miksi jtn lavastuksia ei muka olisi voinut tehdä ennen häkeen soittoa?

Syytetty väittää mm:

Huppumurhaaja aloitteli tekonsa minuuttia-kahta ennen puhelua. Kuitenkin uhri on lattialla puhelun aikana --> huomaa: sängyllä suurehko veriläntti, missä vaiheessa vuotanut sänkyyn? Miksi ei huppumies kuulu nauhalla? Missä väkivallan äänet/mäiske? Edes hupparin poistuminen ikkunasta ei ole tallentunut nauhalle!? --> Johtopäätös, syytetty on puhunut höpönlöpöä ja on ilmeisesti syyllinen.

Lisäksi erittäin painavan seikan sain huomata tänään, lainaus toisesta ketjusta Rantakoski toi esiin tällaista:
rantakoski kirjoitti:Se mitä on tullut tietoon patologeilta, oikeuslääkäreiltä, että haavat ovat hyvinkin erikaikaisia, lähes puolesta tunnista aina 1,5 tuntiin.
Syytetyn kertomukset vaan ei täsmää, aikataulu ei riitä siihen mitä on kertonut.
MUTTA jukkahan kuoli häkepuhelun aikana,edes syyttäjä ei minusta tukenut Tuija Nimen juttua että Jukka oli kuoleenna ennen häke puhelua.kaiken muun olis voinutkin lavastaa,mutta ei minusta ehtinyt puhelun aikana tappamaan Jukkaa
kuski641
Alibin satunnaislukija

Olen kyllä lukennut jostain että patologin raportissa ois ollu että astalointi ja esim haimaan tehty pistolla ei ollut mainittavaa aikaeroa,saatan olla väärässä jos olen niin miksei syyttäjä ole hanakammin tarttunu tohon juttuun
kuski641
Alibin satunnaislukija

Voisin ymmärtää johonkin asti noi lavatus jutut esim,Anneli on puukottanut Jukkaa luullut häntä kuolleeksi särkenyt ikkunan pessyt itsensä ,sitte puukottanut itseään,mutta sitte menee vaikeemmaksi,jos jukka olis vironnut häkepuhelun aikana,tuskin annelilla oli enää ollu mitään suojavarustusta päällä miksi olis ollu ku luuli Jukan kuolleen,olis joutunu laittaan suojavarustuksen päälle kengät ynnä muut ,käydä astaloimassa Jukka riisua varustus takkahuoneen puolelle,oihan muuten tullu suojavarustuksesta verijälkiä muuhunki asuntoon
kuski641
Alibin satunnaislukija

Kirjoitin äsken haimaan osuneesta iskusta,kyseessä oli perna,syyttäjä yrittää pitkittää tapahtumakulun kesto 20min,kyllä kait puhus 1,5h jos olis sellanen patolokin todistus.
mikaelk

^^
Tuntui kuuluvan suunnitelmaan, että uhri menehtyy puhelun aikana. Julmasti antanut miehen olla rusikoituna kun ennen soittoa suorittanut lavastusta?
kuski641 kirjoitti:Kuuntelin ton häke puhellun,en oiken ymmärrä että missä välissä Anneli olis ehtiny astaloimaan Jukan.
Syytetty on minuutin pois puhelimesta, kun uhri pyytää apua, syytetty poistuu puhelimesta ja uhri menehtyy. No mercy :? Hihkasee si astaloinnin jälkeen kovaan ääneen keittiöön "tuleekssielt kettään" ja piilottaa astalon? Hmm..
kuski641
Alibin satunnaislukija

mikaelk kirjoitti:^^
Tuntui kuuluvan suunnitelmaan, että uhri menehtyy puhelun aikana. Julmasti antanut miehen olla rusikoituna kun ennen soittoa suorittanut lavastusta?
kuski641 kirjoitti:Kuuntelin ton häke puhellun,en oiken ymmärrä että missä välissä Anneli olis ehtiny astaloimaan Jukan.
Syytetty on minuutin pois puhelimesta, kun uhri pyytää apua, syytetty poistuu puhelimesta ja uhri menehtyy. No mercy :? Hihkasee si astaloinnin jälkeen kovaan ääneen keittiöön "tuleekssielt kettään" ja piilottaa astalon? Hmm..
vielä hullummaksi menee teoriat,eikä ole minuuttia pois
mikaelk

kuski641 kirjoitti:vielä hullummaksi menee teoriat,eikä ole minuuttia pois
:?: Kuvailin tuossa, mitä nauhalta kuulen. Eiks oo mukava nussii pilkkua? 59 sek, 1 min, kuin vain, kyllä vain silti on ehtinyt murhata uhrin.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Statisti kirjoitti:Hei,
olen tässä jo pidempään ihmetellyt että minkähän nauhan olen itselleni saanut?
Postasin jo jonkin aikaa sitten mitenkä kuulin hätäpuhelun kohdan 1:25 - 1:35 mutta en ole näkemykselleni juurikaan saanut tukea joten liitin oheisin kohdan nauhasta tähän.

Eli alusta alkaen olen itse kuullut kohdan muodossa "hälyytys ... tulkaa puhelimesta apuun" jonka jälkeen Annelille tulee kiire lähteä puhelimesta takkahuoneeseen.

Kuunnelkaapa kukin tahoillanne.

https://www.dropbox.com/s/t8trbz96va7nr ... 0apuun.wav
Kuulen samaisen kohdan seuraavasti:

1:25 Uhri: Apuun...tule, tule tänne apuun.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Statisti kirjoitti:Mielestäni Alpo Holistin postaama pätkä on sama mutta alkaa vastaa kohdasta ...puhelimesta apuun.
Eli jostakin syystä tulkaa sanaa tässä pätkässä ei olisi lainkaan kuten ei hälytystäkään.
No hyvä, juuri niinhän siinä kirjoitin! Turhaahan siihe oli sitä sanaa HÄLYYYYTYYYYS laittaa kun sen kuulee kaikki, Niinpä on hedelmellisempää aloittaa sanasta TULE, jonka myös kaikki kuullee eli jos tämä vastaus tarkoittaa, että trollaata tai tarkoitat:
Ok, kiitos vastauksesta, olin väärässä", niin olkoon tässä,
mutta jo haluat lisäinformaatiota sanasta PUHELIMESTA,
niin kyllä minulla on aikaa lomalla näyttää, ettei tuota sanaa nyt kertakaikkiaan siellä ole. :D
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

mikaelk kirjoitti:
Thelea kirjoitti:Oliko se huppis, keneltä AA oli saanut puukosta? Onko tämä miten varmistettu? AA:n sanaa, vai nimimerkin tai muun vastaavan väite, jota poliisi/syyttäjä/puolustus ei ole esittänyt oikeudessa tai esitutkinnassa?
Niinhän anneli väitti, myös puhelimeen tästä mainitsee. Valettahan tuo todisteiden valossa on, lie tuikannut itseään, ellei sitä tehnyt uhri jossain vaiheessa.
*sigh* Onko olemassa konkreettisia fyysisiä todisteita siitä, milloin ja kuka tuon puukoniskun on Auerille antanut?
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

^ Thelea: Ainoa fyysinen todiste taitaa olla se, että AA:lla oli puukoniskun osuessa ollut paita päällä siihen asti, että se taltioitiin todisteeksi ("verijälkitutkija" Taurun todistus).

Tämä johtaa siihen, että antiannelistien on täytynyt joko sovitella AA:n päälle suojavaatetta (mikä lisää todisteiden hävittämiseen tarvittavaa aikaa) tai sijoittaa puukonisku ajallisesti häkepuhelun jälkeiseen aikaan (mikä vähentää todisteiden hävittämiseen käytettävissä olevaa aikaa).

Syyttömyyttä tukevassa skenaariossa vaihtoehto on ilmeinen. Eli AA on saanut puukosta ennen JL:a, jonka jälkeen hän on paennut soittamaan hätäpuhelua palaamatta enää takkahuoneeseen.
mikaelk

Instigator kirjoitti:Tämä johtaa siihen, että antiannelistien on täytynyt joko sovitella AA:n päälle suojavaatetta (mikä lisää todisteiden hävittämiseen tarvittavaa aikaa) tai sijoittaa puukonisku ajallisesti häkepuhelun jälkeiseen aikaan (mikä vähentää todisteiden hävittämiseen käytettävissä olevaa aikaa).
Tai sitten uhri JL on jossain vaiheessa tuikannut syytettyä vaimoaan.
Eikös syytetty joskus sanonut mm:

"Tässä kohtaa muistan Jukan kädessä joko veitsen tai sakset"

"Kuten olen jo aikaisemmin kertonut, minulla on muistikuva, että Jukalla on ollut tuolloin veitsi kädessä"

"Jukka on mahdollisesti ensin lyönyt minua ja minä olen sen jälkeen puolustaakseni itseäni vahingoittanut Jukkaa"
Vastaa Viestiin