Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, jotakin on ymmärryksessä vialla, jos faktalinkit muuttuvat trollaukseksi - sehän kertoo vain sinun ymmärryskyvystä, ei minusta. Huoh. >Katsohan, kun minä en pysty millään olemaan siitä vastuussa.

Niin, heitä sinä "omia mietteitäsi" kehiin - minä en heitä koskaan, enkä spekuloi - mutta nyt teille on käynyt niin, että kun te olette saaneet tuon ikänne mellastaa näillä "mun mielestä" -jutuillanne, niin teiltä on hävinnyt tyystin käsite siitä, että mikä on totta ja mikä on tarua, mikä faktaa ja mikä "mä heitän omia mietteitä kehiin".

On todella ankeaa nähdä, että fakta muuttuu hourailuksi, ja erittäin ikävää seurata, että mitä teille nuorille on Suomessa tehty, tai siis teidän aivoillenne, ihmisen tärkeimmälle työkalulle.
Alethes doksa meta logu
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Älä puhu paskaa, tuomiotakin sulla löytyy trollailusta ja no.. ehkä itse koet kaikki tekstisi kovinkin tarpeellisiksi, mutta kaikki eivät välttämäti ole samaa mieltä :wink:

Voi olla, että osa levittämistäsi jutuista on faktaa, tiedä häntä. Se juuri on surkuhupaisaa kun pidät itseäsi niin kovin viisaana, erehtymättömänä ihmisenä, joka on aina oikeassa.

Semmosta. jätän tämän tältä erää. Illan jatkoja Sirpa sulle & kaikille muille jotka tänään vielä kackelsberg ketjua selaa! 8)
Satinique
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Yllätyin kun cveen oli koonnut napsahtavat lausumani palstalla. No oliko niissä jotain mikä kolahti. En tiedä fiksuudesta mutta oman tasosi ilmaisit, jumaloit kaikista täällä kirjoittajista pahimpia puoskareita. Seuraa Jokierkkilän piiriä, mutta älä ylennä kuitenkaan itseäsi,äläkä halvenna syyttömyyteen uskovia. Totuus tulee aina julki, ja toivottavasti siihen ei mene 60v.
Kuuntele MJE kertomus, ja katso kun kulissit kaatuu.
Sirpa

Kulisseja naputellaan hajalle pala palalta ja pikku hiljaa, mutta ihmisten aivan sairaalloisen järjetön auktoriteettiusko on se, joka on pitänyt pystyssä tätä järjestelmää tähänkin asti, ja se on paljon suurempi ongelma kuin itse tapahtumat. Ja tietysti on tahoja, jotka menettävät myös tässä kulissien kaatumisessa, ja koittavat pitää niitä pystyssä vaikka väkivalloin.

Ajattele, koko Euroopassa vain Suomessa ja Liettuassa on samanlainen poliisijärjestelmä! Kertoo jo paljon.
mikaelk kirjoitti:Älä puhu paskaa, tuomiotakin sulla löytyy trollailusta ja no.. ehkä itse koet kaikki tekstisi kovinkin tarpeellisiksi, mutta kaikki eivät välttämäti ole samaa mieltä :wink:

Voi olla, että osa levittämistäsi jutuista on faktaa, tiedä häntä. Se juuri on surkuhupaisaa kun pidät itseäsi niin kovin viisaana, erehtymättömänä ihmisenä, joka on aina oikeassa.

Semmosta. jätän tämän tältä erää. Illan jatkoja Sirpa sulle & kaikille muille jotka tänään vielä kackelsberg ketjua selaa! 8)
A) Älä sotke auktoriteettiuskoasi sentään nyt minfo-jumalaan, jonka kanssa minulla on diili.

B) Anna niiden olla mitä mieltä haluavat, jotka tekstejäni lukevat, ja puhu vain omasta puolestasi.

Meitä on moneen junaan.
Se juuri on surkuhupaisaa kun pidät itseäsi niin kovin viisaana, erehtymättömänä ihmisenä, joka on aina oikeassa.
Heh, on helppoa olla erehtymätön ja viisas ja oikeassa tällä palstalla, jos aina linkittää vain faktaa, ja jättää mutu-tuntumat ja mielipiteet muille. :D

Sulla nyt ei aukea tämä juttu...
Alethes doksa meta logu
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Clawdeen kirjoitti:Sain kahden viikon bannin, ja aivan aiheesta, pahoittelut siitä. :oops: :oops: Väkisin vaan tuppaan hermostumaan annelistien kirjoituksista. Ei pitäisi, mutta kun...Jaksan ihmetellä, miksi jotkut ovat joutuneet täysin hurmioon Annelista. En ymmärrä. Miksi Annelia puolustetaan joka asiassa, ja jokainen annelisti on yhtä tosissaan? Minä en ymmärrä enkä pysty samaistumaan mihinkään Annelin tekemiseen. No ehkä olen yhtä siisti...toisinaan.

Annelin ja Jukan tarinan alku on jo aika erikoinen. Annelin ex-mies on valmis pitämään toisen lasta omanaan, lasta, joka on saanut alkunsa kahden omia puolisojaan pettävän ihmisen suhteessa.

Annelin teoille löytyy selityksiä, esim. lapsen pahoinpitely on monen mielestä hyväksyttävää. Anneli sanoo, että on lyönyt lasta kasvoihin, koska tämä oli rikkomassa lasia. Kun puhutaan lasista ja sen rikkomisesta, tarkoitetaan yleensä juomalasia. Paitsi kun puhutaan Annelista, jolloin kyseessä onkin valtava ikkuna, ja lapsi olisi voinut kuolla, jollei Anneli olisi hakannut naamaa mustelmille. Tai vähintään yksinhuoltajan talous kaatua!? Ainoa, mitä annelisti myöntää tässä tapauksessa, on se, että Anneli hieman liioitteli voiman käyttöä.

On puhetta revitystä hiustukosta ja lattialta löytyneestä hiuskiinnikkeestä. Selvästi siis kiskaistu tukasta, mutta se ei kelpaa annelistille. Paitsi jos se ei olisikaan peräisin Annelista, vaan tuntemattomasta ihmisestä...Silloin se olisi aivan selvästi ja varmasti revitty päästä.

Anneli on sanonut, että Jens Kukka on kunnon mies, joka ei ole millään tavalla kohdellut väärin Annelin lapsia tai muita. Kuitenkin Kukka sai 10 (!!) vuoden tuomion Annelin lapsista sekä tuomion omien lastensa pahoinpitelystä, ja lisäksi ex-puoliso kertoo pahoinpitelyistä. Mukava mies siis! Minä en tunne ketään, jolla olisi tuomio pahoinpitelystä. En pidä pahoinpitelemistä ja toisen satuttamista mitenkään normaalina.

Annelistit luottavat suuresti tytön näköhavaintoon poistuvasta hupparista. Mitenkään ei voi olla mahdollista, että tyttö uskoo nähneensä, vaikkei nähnytkään. Uskon, että Anneli on pelotellut lapsia etukäteen murhaajasta, joka uhkailee isän henkeä ja tulee tappamaan tämän. Samalla tavalla kuin lapsia on varoiteltu tontuista ja joulupukista ennen joulua iät ja ajat. Ja usko pukkiin on niin vahva, että kun lahjat ilmestyy, niin ei ole edes vaihtoehtoa sille, kuka ne toi. Ja jos vierestä uskoa vahvistetaan koko ajan, niin johan pukki jossain vilahtikin. Jossain välissä yötä tyttö tajuaa, että nyt se toteutuu, mistä äiti on puhunut. Huppari tuli ja tappoi isän, ja mielikuvitus sai aikaan sen, että tyttö jopa näki hupparin häipyvän.

Sen apina-efektin vai mikä se nyt olikaan, annelistit kyllä hyväksyivät. Miten se eroaa huppiksen näkemisestä, vaikkei näekkään? Huppis on huoneessa, mutta tyttö ei tätä näe?!

Toisaalta, kuka sanoo, ettei tyttö valehtele tarkoituksella? Muita perheen lapsia syytetään valehtelusta aina, kun on kyse Annelille epäedullisesta asiasta. Pelkkää valetta tai jonkun muun lasten mieliin istuttamaa mielikuvaa. Ei haittaa, vaikka kolmen lapsen puheita pidetään asiantuntijoiden puolesta johdonmukaisina ja toisiaan tukevina. Kun taas tytön kertomus on vaihdellut, eikä sitä ole vahvistamassa kuin äidin, siis syytetyn, sana. Täysin mahdotonta, että Anneli olisi mitenkään vaikuttanut yhden, lempilapsensa, tarinaan mitenkään.

Eräänlaista hämärryttämistä annelistien puolelta on se, että hyväksytään ja vouhotetaan omia ajatuksia ja uskomuksia vahvistavista asioista, mutta syyllisyyttä tukevia, samankaltaisia asioita vähätellään ja jätetään huomioimatta.

Jos Annelin ja Jukan suhde olisi niin hyvä kuin Anneli väittää, niin luulisi Annelin syöksyneen Jukan luo huppiksen lähdettyä. Muka kokeilee pulssia oven raosta, johon ei edes jää jälkeä. Jos lattialla oleva lasi niin häiritsi, kengät olisi voinut vetää jalkaan ja mennä suoraan Jukan luo. Ai niin, mutta Annelihan tiesi heti, että tappamisesta on kyse. Turha huolehtia toisen voinnista, kun lopputulos on selvä.

Eniten epäilyä minulla Annelin syyllisyydestä aiheutti Annelin oma haava. Mutta kuten Ulvilan häkepuhelussa kuullaan, Anneli varmisti, että ambulanssikin on tulossa. Ilmeisesti ei ole mitenkään erikoista, että harhautukseksi haavoitetaan itseä. Kuten Severin A:n esimerkissä, jossa myyjä tappoi työkaverinsa. Mutta sillähän nyt ei ole mitään yhtäläisyyttä Ulvilan tapauksen kanssa. Sisotalo jaksaa verrata Annelin tapausta Ruotsin tapaukseen, jossa murhat tunnustanut niitä kuitenkaan tekemätön sai tuomion. Vaikea nähdä näissä tapauksissa mitään yhteistä. Ennemminkin se tapaus Amerikassa, jossa nainen soitti häkepuhelun tapettuaan lapsensa ja haavoitettuaan itseään, on vertailukelpoinen. Siitä oli täälläkin puhetta jossain vaiheessa. Silläkin naisella löytyy puolustajia.

Annelistit vaativat teonkuvausta Annelin syyllisyyteen uskovilta. Väitetään, ettei Anneli olisi ehtinyt murhaa tekemään. Vain Anneli tietää, miten kaikki kävi, mutta ei kukaan saa tuomiota teosta, joka ei ole mahdollinen. Eihän annelistit itsekään pysty sanomaan, miten yö kaikkiaan hupparinkaan kanssa olisi mennyt. Sen verran vaihtelevia ovat lausunnot olleet, missä esim. Anneli oli ikkunan hajotessa.

En ole uskovainen enkä ateisti, en viranomainen vaan tavallinen, lainkuuliainen, perheellinen, työssä käyvä aikuinen nainen. Luotan suomalaiseen oikeuskäytäntöön ainakin siinä suhteessa, että kovan tuomion saanut on sen saanut syystä. Useimmiten tuntuu tavallisen ihmisen oikeustajun vastaiselta, kun hovioikeus vähentää tuomiota tai vapauttaa kokonaan. Mutta se on vain hyväksyttävä, että aina näyttö ei riitä ja tuomio voi tuntua väärältä tavallisen tallaajan silmin. Mutta uskon todella, että Suomessa on hyvä ja oikeudenmukainen oikeuslaitos. Annelin tapauksessa lsh ja murha ovat kaksi erillistä asiaa, jotka käsitellään erillisinä niin kuin oikein on. Tuomio toisesta ei ole mikään varmistustuomio.

Olen katsonut sairaalavideon ja kuunnellut häkenauhan. Pidän niitä molempia syyllisyyttä vahvistavina. Olen myös lukenut Annelin perhekerhokirjoituksia, ja pidän niitä hyvin pinnallisina ja kioskikirjallisuuden tasoisina. Luulen, että Annelilla on mielikuvitus laukannut ja koska hän on viettänyt aikaansa yksin ja lasten kanssa, ajatukset ovat jääneet pyörimään päähän. Jos hän olisi ollut työelämässä mukana tai muuten tavannut ihmisiä, ajatukset olisivat peilaantuneet todellisuutta vasten ja lopputulos olisi ollut erilainen.

Kiitos Taralle, Rantakoskelle, Kaljalootalle, Mikaelkille ja monelle muulle, jotka jaksatte fiksusti oikoa annelistien hämärryttämistä. Kirjoittelu annelistien puolelta on mennyt niin överiksi, että alan päästä eroon tarpeesta käydä päivittäin lukemassa, mitä täällä kirjoitetaan.
Kai sinä Clawdeen ymmärrät, että ns. annelistit eivät usko Annelin syyttömyyteen sinun kiusaksesi tai vastustaakseen teitä antiannelisteja?
Kai sinä ymmärrät, että pidämme teitä vielä pahempina asioiden vääristelijöinä ja tosiasioiden kieltäjinä kuin te meitä?
Kai sinä ymmärrät, miten helvetin turhauttavia te meidän mielestämme olette?
Kai sinä ymmärrät, että toistelemalla uskoasi suomalaiseen oikeuteen, teet itsesi vain naurunalaiseksi.
Kai sinä ymmärrät, ketkä tällä palstalla ovat meidän mielestämme menneet överiksi? Jos et, lue tuolta lainauksesi viimeisen kappaleen alusta, ole hyvä.
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Sirpa kirjoitti:Heh, on helppoa olla erehtymätön ja viisas ja oikeassa tällä palstalla, jos aina linkittää vain faktaa, ja jättää mutu-tuntumat ja mielipiteet muille. :D
Kato, nyt nauretaan yhessä --> :lol:
Paljon linkitätkin, siihen en nyt ota kantaa onko se aina vain faktaa, mutta monesti se mitä linkkien lisäksi tulee osoittaa jtn muuta kuin mainitsemaasi viisautta..
BTW, horinasi täyttävät erään sairauden tunnusmerkistön :wink:
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Clawdeen kirjoitti: On puhetta revitystä hiustukosta ja lattialta löytyneestä hiuskiinnikkeestä. Selvästi siis kiskaistu tukasta, mutta se ei kelpaa annelistille. Paitsi jos se ei olisikaan peräisin Annelista, vaan tuntemattomasta ihmisestä...Silloin se olisi aivan selvästi ja varmasti revitty päästä.
Hyvä Clawdeen, ehkä sulla on aina ollut siili kun et tajua tätä juttua? Vai roikkuuko sun päässä kovinkin usein 77 eripituista, katkeillutta tai muuten itsekseen irronnutta hiusta kahdeksan karvan varassa? Niin että riidan aikana päästäsi repäistään lievää väkivaltaa käyttäen juuri ne kahdeksan hiusta ja siitä roikkuva takkuinen sekava hiustuppo. Oikeasti kukaan ei voi tosissaan väittää että tuo on mitään muuta kuin Annelin harjasta irrotettu hiustuppo joka on ajelehtinut Jukan alle. Kun se lievä väkivaltakin vastaa tässä tapauksesssa todistajan mukaan esim. harjaamista.
kerroush
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja kerroush »

mikaelk kirjoitti:Minä voin sinulle kertoa, että sinun maineesi tällä foorumilla on mennyt jo vuosia sitten.
Ei näin. Ei näin.

Kunnia menee, mutta maine vain kasvaa.
Bou
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Bou »

Minä pysyn pois niin kauan kuin Sirpa jatkaa. She won. I'm done.
Sirpa

Jaa, et sitten mennytkään pois.
mikaelk kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Heh, on helppoa olla erehtymätön ja viisas ja oikeassa tällä palstalla, jos aina linkittää vain faktaa, ja jättää mutu-tuntumat ja mielipiteet muille. :D
Kato, nyt nauretaan yhessä --> :lol:
Paljon linkitätkin, siihen en nyt ota kantaa onko se aina vain faktaa, mutta monesti se mitä linkkien lisäksi tulee osoittaa jtn muuta kuin mainitsemaasi viisautta..
BTW, horinasi täyttävät erään sairauden tunnusmerkistön :wink:
Ei, vaan täyttävät sen merkin, että et ymmärrä mitä kirjoitan. Silloin vika on sinun korvien välissä, eikä minun. Ymmärrätkö? Toinen tyhmyys, joka siis kertoo samasta ongelmasta, on se, että täällä nyt julkisesti sitten vielä kerrot tuon ymmärrysvajauksen. Katso, kun on olemassa sellainen fakta, että mielipiteillään ihminen aina kertoo vain itsestään, ei koskaan toisesta, koska sinä et voi tietää, että mitä joku toinen ymmärtää siitä mitä kirjoitan.

Minun peruskirjoitukseni näistä samoista asioista, jotka täällä palstalla ovat paljolti vain samojen asioiden kertausta, ovat toisella palstalla, jota kutsun linkkiarkistoksiksi. Tein sitä noin vuoden verran uutisista. Ja uutisia sitomassa on sitten ne mainitsemasi "horinat". Aivan kuten täälläkin.

Sitä on nyt luettu, tuota minun sairasta horinaa - kuten asian ilmaiset - noin 61.000 kertaa, eli vaikka sinä et jaksa, etkä ymmärrä, niin vaikutta siltä, että joku toinen jaksaa ja ymmärtää, eli silloin sinun arviosi minun korvienvälistä, josta et tiedä yhtikäs mitään, on täysin subjektiivinen juttu. Mutta kertoo kyllä sinun omista korviesi välistä nämä mielipiteesi, koska näin mielipiteellä tuot sen tason julki. Huoh.

Korjaus: oikea lukema 60509.

Kiitos lukijat, teidän vuoksenne jaksan tätä! Kiitos kannustuksesta!
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Harpo kirjoitti:
Clawdeen kirjoitti:
Kiitos Taralle, Rantakoskelle, Kaljalootalle, Mikaelkille ja monelle muulle, jotka jaksatte fiksusti oikoa annelistien hämärryttämistä. Kirjoittelu annelistien puolelta on mennyt niin överiksi, että alan päästä eroon tarpeesta käydä päivittäin lukemassa, mitä täällä kirjoitetaan.
Kai sinä Clawdeen ymmärrät, että ns. annelistit eivät usko Annelin syyttömyyteen sinun kiusaksesi tai vastustaakseen teitä antiannelisteja?
Kai sinä ymmärrät, että pidämme teitä vielä pahempina asioiden vääristelijöinä ja tosiasioiden kieltäjinä kuin te meitä?
Kai sinä ymmärrät, miten helvetin turhauttavia te meidän mielestämme olette?
Kai sinä ymmärrät, että toistelemalla uskoasi suomalaiseen oikeuteen, teet itsesi vain naurunalaiseksi.
Kai sinä ymmärrät, ketkä tällä palstalla ovat meidän mielestämme menneet överiksi? Jos et, lue tuolta lainauksesi viimeisen kappaleen alusta, ole hyvä.
Kiitos Harpo. Tämä on niin uskomatonta! Kun olen tänään laittanut tietoa, että jo AA:n pidättämisen aikaan on kerrottu ulkopuolisen verestä murhapaikalla, olen ollut kuulemma horisemassa jotakin epämääräistä?! Ja kyse on tapauksen erittäin merkittävästä faktasta, jota täällä on monta vuotta pohdittu! Väitetty kontaminoitumiseksi esim. labrassa... Tässähän Kuusiranta nyt ilmaisee, että nimenomaan kyse on murhapaikasta ja kaiken lisäksi vielä ulkopuolisen verestä - ne ovat olleet siellä. Mikään labrakontaminoituminen ei edes ole nyt mahdollista.

Näillä kyseisillä henkilöillä ei ole minkäänlaista haluakaan rehellisyyteen tai totuuteen. On todella vaikea käsittää, että tällaisia ihmisiä on edes olemassa! Ja mitä he hyötyvät tällaisesta valehtelusta? Vai onko vain todella kyse aivan rajattomasta, äärettömästä tyhmyydestä.

Kuten Einstein sanoi - vain kaksi asiaa ovat äärettömät; Universumi ja ihmisten typeryys, mutta ensimmäisestä en ole aivan varma.
Alethes doksa meta logu
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Bou kirjoitti:Minä pysyn pois niin kauan kuin Sirpa jatkaa. She won. I'm done.
Bou, mene Omat asetukset -> Ystävät ja vihamiehet -> Kirjoita kenttään "Sirpa", klikkaa "Lähetä", klikkaa "OK". Tadaa, Sirpan viestit eivät enää näy paitsi jos klikkaat peitetyssä viestissä olevaa "TÄSTÄ"-nappia. Lupaan, että tämä operaatio helpottaa minfo-elämääsi noin 100%.

Jos joku muu omassa viestissään lainaa Sirpaa se valitettavasti näkyy edelleen, joten toivon ettei kukaan sortuisi moiseen hölmöyteen.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

DNA-asia ei kuulu enää ulvilan surmaan.
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Hovimestari kirjoitti:
Bou kirjoitti:Minä pysyn pois niin kauan kuin Sirpa jatkaa. She won. I'm done.
Bou, mene Omat asetukset -> Ystävät ja vihamiehet -> Kirjoita kenttään "Sirpa", klikkaa "Lähetä", klikkaa "OK". Tadaa, Sirpan viestit eivät enää näy paitsi jos klikkaat peitetyssä viestissä olevaa "TÄSTÄ"-nappia. Lupaan, että tämä operaatio helpottaa minfo-elämääsi noin 100%.

Jos joku muu omassa viestissään lainaa Sirpaa se valitettavasti näkyy edelleen, joten toivon ettei kukaan sortuisi moiseen hölmöyteen.
Katoaako toi yks bloggausketju tuolla keinoin kokonaan näkvyvistä? Se, jota on luettu 61 000 ja jonka lukukerrat kasvaa ilmeisesti lähes ainoastaan bloggaajan omien klikkausten tahtiin?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Mä blokkasin SIrpan, laitoin 'vihamieheksi', nii ei näy Sirpan hehtaari-offtopic viestit. Mä en enää jaksa.
Vastaa Viestiin