Urbaanilegendat
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Linnanmäen Maailmanpyörässä oli joku aikanaan pyörittänyt sen vaunut tankoa niin, että se oli irronnut ja tippunut koko höskä.
Lisäksi Linnanmäen vuoristoradalla on tapahtunut onnettomuus, missä kaveri lensi junasta ja tippui radalle, missä jäi vaunujen päälleajamaksi ja kuoli. Pää irtosi. (muttamutta... tämä tarina on muuten tosi!)
Lisäksi Linnanmäen vuoristoradalla on tapahtunut onnettomuus, missä kaveri lensi junasta ja tippui radalle, missä jäi vaunujen päälleajamaksi ja kuoli. Pää irtosi. (muttamutta... tämä tarina on muuten tosi!)
Mä oon kuullu kans juttua särkkäriltä. Semmosen jutun kuulin että joku tyttö oli menny vanhaan Coca Cola koneeseen, mutta ei ollut laittanut turvakaaria kunnolla kiinni, tyttö oli tippunut sieltä kun laite oli ollut siellä ylhäällä. Tämän takia se laite lähti pois sieltä.Spider kirjoitti:Mun lapsuudessa kiersi Särkänniemen huvipuistosta parikin legendaa. Kummitusjunassa oli kai jonkun pitkähiuksisen tytön letti tarttunut katosta laskeutuvaan hämikseen, ja koko päänahka oli repeytynyt irti. Hurrikaanista taas oli kuulemma pudonnut mies ja loukannut itsensä pahoin.
Vähän sama kun autoilu kiellettäisi kaikilta siksi, ettei 5% autoilijoista ja matkustajista käytä turvavyötäOtto kirjoitti:Mä oon kuullu kans juttua särkkäriltä. Semmosen jutun kuulin että joku tyttö oli menny vanhaan Coca Cola koneeseen, mutta ei ollut laittanut turvakaaria kunnolla kiinni, tyttö oli tippunut sieltä kun laite oli ollut siellä ylhäällä. Tämän takia se laite lähti pois sieltä.Spider kirjoitti:Mun lapsuudessa kiersi Särkänniemen huvipuistosta parikin legendaa. Kummitusjunassa oli kai jonkun pitkähiuksisen tytön letti tarttunut katosta laskeutuvaan hämikseen, ja koko päänahka oli repeytynyt irti. Hurrikaanista taas oli kuulemma pudonnut mies ja loukannut itsensä pahoin.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Särkänniemessä mustalaistytön pitkät hiukset todellakin tarttuivat kiinni kummitusjunassa johonkin. Päänahka ei lähtenyt, mutta hiuksia jouduttiin ainakin leikkaamaan.joey kirjoitti:Vähän sama kun autoilu kiellettäisi kaikilta siksi, ettei 5% autoilijoista ja matkustajista käytä turvavyötäOtto kirjoitti:Mä oon kuullu kans juttua särkkäriltä. Semmosen jutun kuulin että joku tyttö oli menny vanhaan Coca Cola koneeseen, mutta ei ollut laittanut turvakaaria kunnolla kiinni, tyttö oli tippunut sieltä kun laite oli ollut siellä ylhäällä. Tämän takia se laite lähti pois sieltä.Spider kirjoitti:Mun lapsuudessa kiersi Särkänniemen huvipuistosta parikin legendaa. Kummitusjunassa oli kai jonkun pitkähiuksisen tytön letti tarttunut katosta laskeutuvaan hämikseen, ja koko päänahka oli repeytynyt irti. Hurrikaanista taas oli kuulemma pudonnut mies ja loukannut itsensä pahoin.
Kokiksesta ei ole ketään pudonnut. Kun se tuli Särkkään, menin siihen yhden tytön kanssa, jonka elopaino oli reilusti sata kiloa. Arvatkaa, että aloin pelätä, kun laite kääntyi ylösalaisin ja aloin ajatella....
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Tuoleihin mahtuu 2-3. Ikinä en itekseni sinne menisjoey kirjoitti:Onko tässä kyseessä se kummitustalo, jossa istutaan sellasissa tuoleissa yksin? Koin moisen n. 7-vuotiaana, ja olen edelleen sitä mieltä etten missään nimessä menisi uudestaanTintti kirjoitti:Itse olen käynyt tuossa kummitusjunassa ja sinne ei kukaan voi kadotaHBIC kirjoitti: Se aina ihmetyttää, miten tarmokkaasti ihmiset uskovat urbaanilegendoihin ja pitävät niitä totena. Tuota Pariisin Disneylandissa napattua suomalaislasta on kuullut monelta, kuten myös vieraassa autossa pieraisua. Saa vihat niskoilleen, jos kyseenalaistaa tapahtumien todenperäisyyden.On meinaan vähän "laadukkaampi" kuin Särkkiksessä/Lintsillä, mutta valitettavasti kaikki on pleksien takana.
On joo vähän Lintsiä laadukkaampi..
Tuli mieleen yksi yleisimmistä, joihin varmaan jokunen tälläkin palstalla jopa uskoo. Eli, kautta aikojen on meille naisille väitetty, että jos karvoja ajelee, ne kasvavat sitä tuuheampina ja tummempina takaisin. Ei muuten pidä paikkaansa! Jossain oli tämä ihan asiallisesti todistetukin, mutten luonnollisesti tähään hätään löydä lähdettä...
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
into his head.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Se oli Tiede -lehdessä, muutama numero sitten. En oo itse koskaan uskonut siihen, ja oon tapellut siitä hirveän monen ihmisen kanssa, koska mun järkeen ei jotenkin käy se, että jos kaikki päänahan ulkopuolella oleva osa hiuksesta on kuollutta, miten se päänahan alapuolinen osa sitten voi reagoida leikkaamisen kiihdyttämällä kasvutahtia... Samasta olen tapellut miesten kanssa, joille kuulemma sanotaan heti pikkupoikana että pitää aloittaa parran ajo, jotta se sitten alkaa kasvamaanMerope kirjoitti:Tuli mieleen yksi yleisimmistä, joihin varmaan jokunen tälläkin palstalla jopa uskoo. Eli, kautta aikojen on meille naisille väitetty, että jos karvoja ajelee, ne kasvavat sitä tuuheampina ja tummempina takaisin. Ei muuten pidä paikkaansa! Jossain oli tämä ihan asiallisesti todistetukin, mutten luonnollisesti tähään hätään löydä lähdettä...
Tuli samalla mieleen:
Kai kaikki tietävät, ettei mikroaaltouunin edessä seisominen oikeasti ole millään tavalla epäterveellistä?
Tuttavapiiriini kuuluu eräs hassu tyyppi, joka usein tapaa kertoilla tunnettuja urbaanilegendoja omina kokemuksinaa, tai vähintäänkin jonkun pereheenjäsenensä kokemuksina.
Eräs tapaus muistuu mieleeni, kun hän selitti eräälle saksalaiselle tyypille tätä ircquoteistakin tunnettua juttua, jossa tyypit peruuttavat liikenneympyrässä jotain päin, ja poliisit sanovat että ei ole hätää, kun nuo tuolla ovat kännissä, ja väittävät että peruutitte niitä päin (lyhykäisyydessään tuo juttu siis). Saksalainen sitten alkoi nauramaan, ja sanoi että tuota juttua on Saksassa kerrottu jo kymmeniä vuosia. Kaveri valahti hieman punaiseksi, ja väitti että tuo oli tapahtunut hänen veljelleen, ja ei mennyt montaa lausetta, kun hän itsekin oli ollut joo kyydissä tuossa samaisessa autossa
Eräs tapaus muistuu mieleeni, kun hän selitti eräälle saksalaiselle tyypille tätä ircquoteistakin tunnettua juttua, jossa tyypit peruuttavat liikenneympyrässä jotain päin, ja poliisit sanovat että ei ole hätää, kun nuo tuolla ovat kännissä, ja väittävät että peruutitte niitä päin (lyhykäisyydessään tuo juttu siis). Saksalainen sitten alkoi nauramaan, ja sanoi että tuota juttua on Saksassa kerrottu jo kymmeniä vuosia. Kaveri valahti hieman punaiseksi, ja väitti että tuo oli tapahtunut hänen veljelleen, ja ei mennyt montaa lausetta, kun hän itsekin oli ollut joo kyydissä tuossa samaisessa autossa
Itseasiassa, (hahaa, kerrankin kuuntelin tunnilla ja kykenen kertomaan!) jos mikroaaltouuni on vanha, sen Faradayn häkki-ilmiö on hävinnyt ja sähkömagneettinen säteily pystyy silloin "vuotamaan" läpi. En kuitenkaan tiedä miten tuo sähkömagneettinen säteily vaikuttaa normaaliin ihmiseen vai vaikuttaako lopulta mitenkään. Onhan kuitenkin noita sähkömagneettiselle säteilylle herkkiä ihmisiäkin olemassa.joey kirjoitti:Tuli samalla mieleen:
Kai kaikki tietävät, ettei mikroaaltouunin edessä seisominen oikeasti ole millään tavalla epäterveellistä?
..Niin, ja kuinka vanha mikroaaltouunin itseasiassa pitäisi ollakaan, ja kuinka monta vuosikymmentä sen edessä pitäisi nököttää jne.Howler kirjoitti:Itseasiassa, (hahaa, kerrankin kuuntelin tunnilla ja kykenen kertomaan!) jos mikroaaltouuni on vanha, sen Faradayn häkki-ilmiö on hävinnyt ja sähkömagneettinen säteily pystyy silloin "vuotamaan" läpi. En kuitenkaan tiedä miten tuo sähkömagneettinen säteily vaikuttaa normaaliin ihmiseen vai vaikuttaako lopulta mitenkään. Onhan kuitenkin noita sähkömagneettiselle säteilylle herkkiä ihmisiäkin olemassa.joey kirjoitti:Tuli samalla mieleen:
Hahah, tuli taas yksi mieleen, jonka alunperin itse olen lukenut ircquotesista, mutta jota olen monen kuullut kertovan urbaanilegendana, "tapahtui mun kaverille": Elokuvateatterissa Troijan näytös. Kun ukot kiipeää alas puuhevosesta, kuuluu takaa innostunut naisen ääni: "Mä arvasin!"
Ensinnäkin, jos tuo on totta, on tuo ehdottomasti yksi parhaista jutuista mitä olen ikinä kuullut, siihen jotenkin kiteytyy niin paljon komiikkaa.
Joo itsekin olen tuon "mä arvasin" jutun kuullut quoteista lukemiseni jälkeenkin. Enpä ihmettelisi vaikka se totta olisikin
Sitten vain sen jälkeen monet muut ovat ajatelleet kertoa jutun omanaan. Toivottavasti on totta
Ircquoteista muuten varmaan aika moni lukee juttuja, joita myöhemmin kertoo sitten ominaan. Minun omiakin quoteihin päätyneitä sanomisia on myöhemmin joku kertonut minulle omina juttuinaan. Se on jo melko koomista
Tänään kuulin semmoisen jutun, että juuri WTC:n jälkeen tyyppi (kertojan enon vaimo muuten) oli ollut New Yorkissa, ja kun oli ollut pois lähdössä, niin oli lentokentällä kovasti tarkkaan katsottu hänen passiaan, mutta päästetty toki läpi. Hän oli ihmetellyt, että miksi niin tarkkaan piti sitä katsoa, kun ihan selkeä ja tuore kuvahan siinä on. Sitten itse vielä oli sitä tarkemmin vilkaissut, niin kuulemma miehensä passi
Varmastikin wanha, mutta itse en aikaisemmin ole kuullut.
Ircquoteista muuten varmaan aika moni lukee juttuja, joita myöhemmin kertoo sitten ominaan. Minun omiakin quoteihin päätyneitä sanomisia on myöhemmin joku kertonut minulle omina juttuinaan. Se on jo melko koomista
Tänään kuulin semmoisen jutun, että juuri WTC:n jälkeen tyyppi (kertojan enon vaimo muuten) oli ollut New Yorkissa, ja kun oli ollut pois lähdössä, niin oli lentokentällä kovasti tarkkaan katsottu hänen passiaan, mutta päästetty toki läpi. Hän oli ihmetellyt, että miksi niin tarkkaan piti sitä katsoa, kun ihan selkeä ja tuore kuvahan siinä on. Sitten itse vielä oli sitä tarkemmin vilkaissut, niin kuulemma miehensä passi