HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Caldera
Axel Foley

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Caldera »

^^Kuole-äänen kuulumiseen vielä. Katselin tätä Turren rekoa Annelin paluusta:
http://niinaberg.files.wordpress.com/20 ... .jpg?w=640

Ja miten olis tämä: Anneli sanoo älä kuole ulkona, vihaisena siitä ettei poliiseja näy. Ääni on nauhalla hyvin hiljainen ja mahdollisesti Anneli vielä liikkuu siten että vain sen jälkiosa tallentuu. Lapsi kykenee sen kuitenkin kuulemaan livenä, nauhalla ääni on niin hiljainen ettei Niemi edes aluksi rekisteröi sitä. TAI rekisteröi mutta se viittaa Annelin syyttömyyteen joten se jätetään litteroimatta! Koska ääni osoittaa että Anneli on siinä kohtaa ulkona. Sitten kun hoksataankin että hei, mitä jos me käytettäiskin tätä Annelia vastaan, Niemeä käsketään kuulemaan ääni ja hän vahvistaa sitä niin että syntyy vaikutelma siitä kuin Anneli huutaisi takkahuoneessa kuole.

Muoks: Muistaako joku minä ajankohtana tarkalleen Niemeä kehotettiin kuole kuulemaan?
Fela Shakara
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Fela Shakara »

erämaaetsivä kirjoitti:
Fela Shakara kirjoitti:Siinä vasta alibi, kun tekijä huomaamattaan hönkäilee kakkosluuriin. Ensin tömistelee kengillään juostessaan ja rupeaa hiipimään lapsensa läheisyydessä. On joillain mielikuvitusta. Lumian äänentoiston perusteella teet sitten havaintojasi?
Nöyrimmästi anelen anteeksi sitä, että sana "kuulokkeiden" on jäänyt lauseesta pois. Minulla on niistä varsin huonoja kokemuksia ja nakkasin koko Lumialla vesilintua.

Kakkosluuri -ajatusta haluan testata muilla edelleen. Miksi uhrin äänet kuuluvat välillä kovempaa ja välillä vaimeampina?

Väistämättä kuunnellessa tulee mieleen, että Anneli Auer hämääntyy kesken puhelun, kun uhri virkoaa...

En luota juurikaan omiin korviini tässä häkejutussa, mutta puhelun keston kohdassa noin 1:59 kuulen nopeiden askelten äänen. Askelten, jotka on tehty kengät jalassa. Jos on harha-aistimus, niin sitten on. :D

PS. Parempikorvaisetkaan asianharrastajat eivät ole yksimielisiä siitä, mitä nauhalta kuuluu. Joten jatkamme vääntöä esimerkiksi siitä, millä kellonlyömällä huppumies hyppää ikkunasta terasille. Tällaista havaintoa en itse kykene tekemään.
Live long and prosper!
Beta
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Beta »

Kuulehan Nihilist: "Jokainen kuulee, että on miäs". Tämä on valehtelua. Se on auer,joka tuan sanoo. Kohta varmaan joku taas pistää linkin lokakuun herätysliikkeen sivuille, jossa olisi kyllä aika pesasta korvat. :)

Auer on tunnistanut ittensä useaan kertaan, 30.9.2009:
- Mitä ajatuksia puhelun tämä kohta tuo mieleesi?
- Ääni nauhalla kuulostaa minun ääneltä.

että eipä tää nyt selvempää voi olla!
Olen tässä asiassa Calderankin kanssa samaa mieltä, vaikka yöllä vähän raapaastiinkin :D
ja joku voisi tosiaan laittaa nuita ääniä peräkkäin siinä oon Satinkuunkin kanssa samoilla rattailla.
Fela Shakara
Harjunpää

Jos Anneli Auer on tunnistanut äänen omakseen niin, miksi väittää että kyseessä on joku muu henkilö ja vielä mies? Sanatarkasti en asiaa muista, mutta jotenkin näin Auer kertoi "Ääni kuulostaa minun ääneltäni".

Sanojaan on sitten selitellyt eri tavoin: älä kuole, ei kai se kuole, tuolei tms. on sanottu eikä käsketty ketään kuolemaan. (Eikö muuten yksi versio mennyt niin, että Anneli Auer epäili kuvitelleensa Jukka Lahtea taloon tunkeutujaksi?)

Miksi antaa tällaisia sisältöjä jonkun muun kuin itsensä sanomalle? Ei mene jakeluun.
Live long and prosper!
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Fela Shakara kirjoitti:Kakkosluuri -ajatusta haluan testata muilla edelleen. Miksi uhrin äänet kuuluvat välillä kovempaa ja välillä vaimeampina?

Väistämättä kuunnellessa tulee mieleen, että Anneli Auer hämääntyy kesken puhelun, kun uhri virkoaa...

En luota juurikaan omiin korviini tässä häkejutussa, mutta puhelun keston kohdassa noin 1:59 kuulen nopeiden askelten äänen. Askelten, jotka on tehty kengät jalassa. Jos on harha-aistimus, niin sitten on. :D

PS. Parempikorvaisetkaan asianharrastajat eivät ole yksimielisiä siitä, mitä nauhalta kuuluu. Joten jatkamme vääntöä esimerkiksi siitä, millä kellonlyömällä huppumies hyppää ikkunasta terasille. Tällaista havaintoa en itse kykene tekemään.
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että hämmennys on suuri kun Jukka alkaa puhumaan selviä sanoja. Tuleeko kohta puhelimeen?

Nopea johtopäätös, tästä on tultava loppu, tyttö puhelimeen kun häkestä ei tule vastausta kuulevatko kun mies huutaa. Eivät siis kuule muutakaan, työhuoneesta kengät jalkaan ja rinnakkaisluuri mukaan ja menoksi, kärsii huudellakin kun kukaan ei häkessä kuule, välillä on kuitenkin syytä tiedustella tuleekohan sieltä jo ketään vai onko vielä aikaa.

Nuo juoksuaskeleet muuten rekottiin paikan päällä myöhemmin ja todettiin, että äänet vastaavat kengät jalassa juoksua..
..saapa nähä..
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

nihlist kirjoitti:Mitä tuohon kuuluisaan "uole "sanaan tulee, niin jokainen sen kuulee tallenteelta olevan selkeän miehen karjahdus kun astaloa nostetaan ja isku annettaessa ja sieltä kyllä kuulee selkeän k-kirjaimen vaikkakin vaimeampana.

Astalo kohotetaan, k. uOLE astalolla isketään, verratkaapa keihäänheittäjän heitto karjahdukseen joka alkaa vaimeampana ja kiskaisun saatelemana kohoaa korkeammaksi.
Muuten oikein, paitsi että sieltä ei kuulu edes OLEEEEEE -ääntä vaan ALOOOOOOO.
Viimeksi muokannut Panu, Ma Kesä 30, 2014 11:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Fela Shakara
Harjunpää

Jos kerran rekoajat ovat todenneet, että juoksuaskeleet vastaavat kengät jalassa juoksua niin korvansa voi puhdistaa joku muukin kuin minä. Hyvä valmiste on Audispray.
Toripolliisi kirjoitti:Nopea johtopäätös, tästä on tultava loppu, tyttö puhelimeen kun häkestä ei tule vastausta kuulevatko kun mies huutaa. Eivät siis kuule muutakaan, työhuoneesta kengät jalkaan ja rinnakkaisluuri mukaan ja menoksi, kärsii huudellakin kun kukaan ei häkessä kuule, välillä on kuitenkin syytä tiedustella tuleekohan sieltä jo ketään vai onko vielä aikaa.

Tällaisen mielikuvan olen saanut itsekin siitä, mitä Tähtisentiellä voisi tapahtua tässä kohtaa puhelua.
Live long and prosper!
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

Caldera kirjoitti:^^Kuole-äänen kuulumiseen vielä. Katselin tätä Turren rekoa Annelin paluusta:
http://niinaberg.files.wordpress.com/20 ... .jpg?w=640

Ja miten olis tämä: Anneli sanoo älä kuole ulkona, vihaisena siitä ettei poliiseja näy. Ääni on nauhalla hyvin hiljainen ja mahdollisesti Anneli vielä liikkuu siten että vain sen jälkiosa tallentuu. Lapsi kykenee sen kuitenkin kuulemaan livenä, nauhalla ääni on niin hiljainen ettei Niemi edes aluksi rekisteröi sitä. TAI rekisteröi mutta se viittaa Annelin syyttömyyteen joten se jätetään litteroimatta! Koska ääni osoittaa että Anneli on siinä kohtaa ulkona. Sitten kun hoksataankin että hei, mitä jos me käytettäiskin tätä Annelia vastaan, Niemeä käsketään kuulemaan ääni ja hän vahvistaa sitä niin että syntyy vaikutelma siitä kuin Anneli huutaisi takkahuoneessa kuole.

Muoks: Muistaako joku minä ajankohtana tarkalleen Niemeä kehotettiin kuole kuulemaan?
Mistä ihmeestä sinä puhut? Hätäkeskusnauha on täällä kuultavissa. Käy tuolta itse kuuntelemassa! Se mitä on sanottu kuuluu nauhalla! Jos aueri on väittänyt jotain kuulusteluissa sanoneensa, niin jos sitä ei kuulu nauhalla, niin sitä ei silloin kuulu nauhalla ja sitä ei pidä sinne yrittää väkisin lisätä!

Niemen ammattitaidosta sanon seuraava esimerkki:
Epäselvä sanoja: (Mite mä pääse linjoi) (Äänitutkija pohtii, ettei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, voisiko kuulua hätäkeskuksesta?)
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 22179.html

Voit itse kuunnella tuon kohdan häke-nauhalta kohdasta 1:45 eteenpäin. Sanoja on selkeästi auer, mutta niemi ei silti osaa sitä aueriksi tunnistaa. HUUMEISSA OLEVA APINAKIN PYSTYISI TUNNISTAMAAN TUON REPLIIKIN AUERIN SANOMAKSI. :lol:

Niemi on joko,
A) Täysin ammattitaidoton.
B) Valehtelija.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Caldera
Axel Foley

Tuntuu omituiselta ettei Niemi ole muka noinkin selvää ääntä alunperin kuullut, vaikea uskoa. Joten kyllä se varmasti on kuultu mutta päätetty jättää litteroimatta. Sinänsä Niemellä omatunto ei näyttäisi soimaavan sen suhteen että asioita jätetään litteroimatta, esim. Annelin "Mä yritä auttaa" heti hänen tullessaan takaisin puhelimeen (zem: Ehit auttaa). Mutta miksi Niemi olisi jättänyt uole-sanan alunperin litteroimatta? Täytyyhän olla niin että sen on alunperin katsottu viittaavaan ulkopuolisen ääneen, eli asia on kaikkea muuta kuin selvä.

Tai sitten niin että ääni on alkuperäisellä nauhoitteella ollut niin heikko että se on todistanut viimeistään että Anneli on ulkona. Ja sitten kun eväät ovat olleet täysin levällään, on käännetty vilunkinappi kaakkoon ja muokattu äänestä halutunlainen, lisätty volyymia niin että Annelin erittäin vaimeasta äänestä onkin tullut murhahuuto takkahuoneeseen. Jukan ääni pysyttelee taustalla kuintekin ihan samanlaisena. Eikös Alpo ole täällä viimeaikoina koettanut osoittaa että ääniä voidaan muokata nauhalla jotenkin erikseen? Olenko ymmärtänyt oikein Alpon viimeaikaiset puuhailut nauhan parissa?

Mun mielestä uole-sana kuuluu lähempää puhelinta kuin Jukan valitukset ja iskuäänet tai on muuten äänimaisemaltaan erilainen, muistuttaa tässä suhteessa Annelin "Tuleekssielt kettään" - lausetta. Molemmat nuo tulevat samasta suunnasta puhelimeen nähden tai jotain? Mielestäni näissä on ihan selvä ero ja se on yksi syy sille miksi en usko uole-sanan olevan ulkopuolisen ääni.
Viimeksi muokannut Caldera, Ma Kesä 30, 2014 12:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Caldera
Axel Foley

Panu kirjoitti:Mistä ihmeestä sinä puhut? Hätäkeskusnauha on täällä kuultavissa. Käy tuolta itse kuuntelemassa! Se mitä on sanottu kuuluu nauhalla! Jos aueri on väittänyt jotain kuulusteluissa sanoneensa, niin jos sitä ei kuulu nauhalla, niin sitä ei silloin kuulu nauhalla ja sitä ei pidä sinne yrittää väkisin lisätä!
Tässä kohtaa olet ilmeisesti ymmärtänyt jotain sanomaani väärin... Kyse on siis siitä ettei Niemi ole alunperin kuullut kuole-sanaa ollenkaan, poliisi on häntä erikseen pyytänyt sen nauhalta kuulemaan.
Panu kirjoitti: Niemi on joko,
A) Täysin ammattitaidoton.
B) Valehtelija.
Valitettavasti molemmat pätee, tai sitten teeskennellään ammattitaidotonta. Senkun tietäisi että mikä ihme Niemeä oikein vaivaa ja miten hänet on onnistuttu saamaan tähän mukaan.
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Lisätty tummennus lainaukseen:
Caldera kirjoitti: 1. Anneli sanoo (älä) kuole tullessaan takaisin tuulikaapista.
Ongelmat: Ei ongelmia vs. häkenauhan äänet, lapsen todistus, lapsen käytös (äiti ei joka tapauksessa ole isän kimpussa).
Pitää puuttua tähän listaan, kylähän nyt aika suuri ongelma tässä on, ettei älä-sanaa kuulu. Auer sanoo pelkästään: "()uole" ollessaan takkahuoneessa astalointihommissa.
Caldera kirjoitti:Ja miten Anneli pääsee kahdessa sekunnissa takkahuoneesta takaisin puhelimelle?
Kiinnitä huomiota tähän sanomaasi:
Caldera kirjoitti:Miten on mahdollista ettei Niemi ole alunperin kuullut koko ääntä vaan häntä on pyydetty se erikseen kuulemaan. Onko siellä nyt jotain olematonta ääntä ruvettu vahvistamaan
Saatoit juuri itse vastata tuohon "kahden sekunnin kysymykseen", hyvin eri volyymilla ääniä kuuluu. Kuunteleppa vaikka uhrin ääniä? Ja sitten mainitsen jälleen vaihtoehtoisesti kakkosluurin.
Caldera kirjoitti:Entä miten Anneli voi olla tässä kohtaa takkahuoneessa kun juuri on kuultu hänen juoksevan etuovelle ja ulos?
En ymmärrä miten voi kuulla, että juoksi etuovelle ja ulos. Ties missä ja miten on ravannut, ehkä vaikka pesuhuoneen kautta takkahuoneeseen?
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Satinique kirjoitti:Voisiko joku ääninikkari tehdä leikkauksen, jossa on Annelin ääni ja kuole peräkanaa useamman kerran. Koska kaikki jotka ovat tämän kuulleet sanovat kuolen sanan sanojan olevan eri henkilö. Kelle minä olen nauhan soittanut.Ja kyllä tuo kuole sana liittyy kyllä murhan viimeistelyksi, kun tilannetta kuuntelee.
Vertailemalla tuon sanan sanojaa Annelin ääneen, sen kuulee että eri henkilöt ovat kyseessä.
Se on eri juttu jos joku roisto on näpelöinyt ja valmistanut syyllistävän nauhan.
Tämä olisi turhaa. Kuten olen minäkin joskus todennut, niin jopa jutun tutkijat pitävät sitä syytetyn äänenä. Ja sangen moni täällä. Panu totesikin hienosti: "HUUMEISSA OLEVA APINAKIN PYSTYISI TUNNISTAMAAN TUON REPLIIKIN AUERIN SANOMAKSI." :lol:

Sentään siitä olemme samaa mieltä satinigue, että tuossa murha viimeistellään.
nihlist kirjoitti:Mitä tuohon kuuluisaan "uole "sanaan tulee, niin jokainen sen kuulee tallenteelta olevan selkeän miehen karjahdus kun astaloa nostetaan ja isku annettaessa ja sieltä kyllä kuulee selkeän k-kirjaimen vaikkakin vaimeampana.
Ei nyt ihan jokainen. En kyllä hyvällä tahdollakaan saa yhdistettyä miehen karjahdukseen, se on naisääni (syytetty) joka kylmänviileästi toteaa mitä toteaa. Sentään siitä olemme samaa mieltä, että k-kirjaimenkin voi erottaa.
Fela Shakara
Harjunpää

Aiempaan. En mitenkään pysty ymmärtämään sitä, kuinka nopeasti Anneli Auer palaa puhelimeen takkahuonekäynniltään tiedustelemaan avuntuloa (häkeajassa noin 2:09). Ei kuulu askeleita minun korviini.

Ja heti kohta tytön ääni kuuluu voimakkaana (2:10)???

Juoksun tai äänen voimakkuuden perusteella eivät kaiketi ammattilaisetkaan ole saaneet varmuutta siihen, missä päin asuntoa liikutaan. Ulosjuoksu? Miksi? Tarkastamaan tuleeko poliisi? Vai lähtikö mukana ulos jotakin?
Live long and prosper!
Caldera
Axel Foley

mikaelk kirjoitti:Pitää puuttua tähän listaan, kylähän nyt aika suuri ongelma tässä on, ettei älä-sanaa kuulu. Auer sanoo pelkästään: "()uole" ollessaan takkahuoneessa astalointihommissa.

Ensinnäkään Anneli ei ole takkahuoneessa silloin, kukaan ei ole kyennyt sitä vielä osoittamaan että miten Anneli siellä voisi olla. Ei syyttäjä eikä yksikään antiannelisti. Sullakin on vapaat kädet yrittää sovittaa Annelin liikkeitä häkenauhaan, mutta et tule todennäköisesti sitä edes yrittämään koska kaikki tietää tässä vaiheessa jo että se ei kerta kaikkiaan onnistu.

Toisekseen, onko mahdollista sanoa "Älä kuole" niin että henkäisee mielessään "älä" ja sanoo ääneen "kuole". Kyllä on. Onko mahdollista olla 2.06 takkahuoneessa astaloimassa ja 2.08 toisella puolella taloa alle metrin päässä puhelimista, siirtyen äänettömästi? Ei ole. Onko mahdollista että tasaisesti puhelinta kohti voimistuvat askeleet todellisuudessa loittonevatkin puhelimesta? Ei ole. Ymmärätkö näitten kykenemisten eron fysiikan lakien näkökulmasta?
mikaelk kirjoitti:Saatoit juuri itse vastata tuohon "kahden sekunnin kysymykseen", hyvin eri volyymilla ääniä kuuluu. Kuunteleppa vaikka uhrin ääniä? Ja sitten mainitsen jälleen vaihtoehtoisesti kakkosluurin.
Ja kummatkin nämä teoriasi jätät maan tapaan täysin testaamatta todellisuutta vasten? Toimita tarkka teonkuvaus kakkosluurista, sitten katsotaan asiaa uudelleen.
mikaelk kirjoitti:En ymmärrä miten voi kuulla, että juoksi etuovelle ja ulos. Ties missä ja miten on ravannut, ehkä vaikka pesuhuoneen kautta takkahuoneeseen?
Ensinnäkin tytär on selväsanaisesti sanonut ettei äiti juossut puhelun aikana kylpyhuoneen kautta. Jos nojaat tähän teoriaan, väität myös että tytär valehtelee. Lisäksi tätä juoksua on täysin mahdoton sovittaa ääniin ja matkaan, mikä on jo moneen kertaan todettu. Niemikin myöntää että askeläänet voimistuvat tullessaan kohti puhelinta. Tämä kyetään ääniohjelmilla näkemään. Ei Anneli silloin voi mitenkään ravata poispäin puhelimesta kohti takkahuonetta.
Caldera
Axel Foley

Fela Shakara kirjoitti:Juoksun tai äänen voimakkuuden perusteella eivät kaiketi ammattilaisetkaan ole saaneet varmuutta siihen, missä päin asuntoa liikutaan.
Kyllä ovat. Niemi esim. on myöntänyt että askeläänet lähestyvät puhelinta ja sitten kuullaan oven avaus. Eipä siinä ole kuin yksi mahdollinen ovi silloin. Ja toki voi esittää myös työhuoneen tai lastenhuoneen ovea, mutta kun ei sekään auta mitään. Miltään niistä ovista ei pysty siirtymään äänettömästi takkahuoneeseen niin että siellä muka ollaan 2.03 huutamassa kuole. Ja heti sen jälkeen pitää tehdä seuraava äänetön kahden sekunnin kvanttihyppy takkahuoneesta puhelimelle. Mun mielestä on täysin käsittämätöntä ettei edes tämä kahden mahdottomuuden yhdistelmä saa ihmisiä näkemään valoa.
Vastaa Viestiin