GALLUP: Nyt soimassa... ( Ketju 1 )

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

ShipWreck kirjoitti:
joey kirjoitti:Ipodille siirretyistä omista levyistäni (haluan ehdottomasti korostaa, etten tue musiikin lataamista netistä :lol: ) arpoi laite juuri Colplayn Clocksin.
Vai tarkoitatko sittenkin, että et tue musiikin laitonta lataamista netistä?
Siis eikun en tue minkäännäköistä lataamista, mun mielestä levyt pitää ostaa vinyylinä, ja jos se ei mitenkään ole mahdollista niin sitten cd:inä. Koen jotenkin ettei netistä laillisestikin ladattava musiikki ole.. Oikeaa musiikkia ? :lol:
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

joey kirjoitti:
ShipWreck kirjoitti:
joey kirjoitti:Ipodille siirretyistä omista levyistäni (haluan ehdottomasti korostaa, etten tue musiikin lataamista netistä :lol: ) arpoi laite juuri Colplayn Clocksin.
Vai tarkoitatko sittenkin, että et tue musiikin laitonta lataamista netistä?
Siis eikun en tue minkäännäköistä lataamista, mun mielestä levyt pitää ostaa vinyylinä, ja jos se ei mitenkään ole mahdollista niin sitten cd:inä. Koen jotenkin ettei netistä laillisestikin ladattava musiikki ole.. Oikeaa musiikkia ? :lol:
Mä taas olen sitä mieltä, että ladatkaa, ladatkaa ja ladatkaa! Tuhotkaa levy-yhtiöt, jotka meille pakkosyöttivät rap-musiikin! 8)

Vinyyleissä on kyllä jotain kiehtovaa, käsittääkseni saa nykyään lasersoittimia, jotka lukevat niitä niin, ettei skraiduja kuule! Nostalagiaa.
joey
Angus MacGyver

Eihän siinä ole mitään järkeä, että se vinyylin ominaisääni tuhotaan jollain laservimpaimilla :x

Itse pidän kovasti mustasta musiikista, itseasiassa mun musiikkimausta paras kuvaus on se, että kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa, siksi en jotenkin osaa suhtautua räppiin niin negatiivisesti, kyllä sielläkin on vanhojen koulukuntien puolella hyvää tavaraa saatavilla :) Sen sijaan, jos levy-yhtiöitä voi jostain syyttää niin huonojen artistien palkkaamisesta pärstäkertoimen perusteella. Esimerkki: Antti Tuiskun laudutaidot asteikolla 1-10...
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

joey kirjoitti:Itse pidän kovasti mustasta musiikista, itseasiassa mun musiikkimausta paras kuvaus on se, että kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa, siksi en jotenkin osaa suhtautua räppiin niin negatiivisesti, kyllä sielläkin on vanhojen koulukuntien puolella hyvää tavaraa saatavilla :)
Mitä ihmettä, tuohan on rasismia! Tai siis ei rasismia, joka on rotusyrjintää, mutta rotuerottelua kuitenkin. Jos siis kerran kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa riippumatta musiikin laadusta. Itse en ole ikinä ymmärtänyt enkä varmasti opikaan ymmärtämään tuollaista asennetta musiikin suhteen. Periaatteessa sillä ei ole hirveästi merkitystä, onko sen hyvän musiikin tekijä tumma vai vaalea tai vaikka pedofiili, kunhan musiikki on hyvää.
joey
Angus MacGyver

ShipWreck kirjoitti:
joey kirjoitti:Itse pidän kovasti mustasta musiikista, itseasiassa mun musiikkimausta paras kuvaus on se, että kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa, siksi en jotenkin osaa suhtautua räppiin niin negatiivisesti, kyllä sielläkin on vanhojen koulukuntien puolella hyvää tavaraa saatavilla :)
Mitä ihmettä, tuohan on rasismia! Tai siis ei rasismia, joka on rotusyrjintää, mutta rotuerottelua kuitenkin. Jos siis kerran kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa riippumatta musiikin laadusta. Itse en ole ikinä ymmärtänyt enkä varmasti opikaan ymmärtämään tuollaista asennetta musiikin suhteen. Periaatteessa sillä ei ole hirveästi merkitystä, onko sen hyvän musiikin tekijä tumma vai vaalea tai vaikka pedofiili, kunhan musiikki on hyvää.
Siis.. en ketään syrji, asia vain sattuu olemaan niin, että tummaihoiset ihmiset eivät juurikaan huonoa musiikkia tee, minun mielestäni. Kun kyllähän heidän nimiinsä voi musiikkilajin jos toisenkin laittaa (jazz ja soul esimerkiksi), ja juuri niistä lajeista satun pitämään.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

joey kirjoitti:Siis.. en ketään syrji, asia vain sattuu olemaan niin, että tummaihoiset ihmiset eivät juurikaan huonoa musiikkia tee, minun mielestäni. Kun kyllähän heidän nimiinsä voi musiikkilajin jos toisenkin laittaa (jazz ja soul esimerkiksi), ja juuri niistä lajeista satun pitämään.
OK. Tuosta "kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa" kun saa (ainakin minä sain) sen käsityksen, että kuka tahansa kadulta repäisty tummaihoinen ihminen tekee sellaista musiikkia, joka kelpaa. No, yllätys, yllätys, taisin ottaa vähän liian kirjaimellisesti taas. :lol:

Hirveän vähän (no, aika vähän ainakin) muuten tummaihoiset ovat varsinkin hard rock/metal -musiikkia tehneet. Tässä eräs parhaista:

Living Colour: Cult Of Personality
Viimeksi muokannut ShipWreck, Pe Marras 23, 2007 4:55 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

C-BO - Enemy of the State

Vitun kova biisi, streittii gangsteri-murhaa!

"I'm the West Coast Don-Loc, fresh out of prison and smoke,
better check my backround, I crack clowns, and never back down,
you want some ruff shit, tuff shit, you get dusted quick,
see me in traffic, grab your automatic and bust bitch!
"

Tuli muuten mieleen, että C-Bo on mun tietääkseni kolmas rap-artisti, joka on joutunut lusimaan biisiensä tekstien takia. Myös Mac Dre ja X-Raided joutu aikoinaan lusimaan biiseistä kaivetun "näytön" avulla.
Viimeksi muokannut katupoika, Pe Marras 23, 2007 4:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joey
Angus MacGyver

ShipWreck kirjoitti:
joey kirjoitti:Siis.. en ketään syrji, asia vain sattuu olemaan niin, että tummaihoiset ihmiset eivät juurikaan huonoa musiikkia tee, minun mielestäni. Kun kyllähän heidän nimiinsä voi musiikkilajin jos toisenkin laittaa (jazz ja soul esimerkiksi), ja juuri niistä lajeista satun pitämään.
OK. Tuosta "kaikki tummien ihmisten tekemä musiikki kelpaa" kun saa (ainakin minä sain) sen käsityksen, että kuka tahansa kadulta repäisty tummaihoinen ihminen tekee sellaista musiikkia, joka kelpaa. No, yllätys, yllätys, taisin ottaa vähän liian kirjaimellisesti taas. :lol:
No mutta toisaalta, jos ihan sattumanvaraisesti repäiset kadulta yhden tummaihoisen ja yhden valkoihoisen, kumpikohan todennäköisemmin on musikaalisesti lahjakkaampi :D ?

Okei, ehkä sittenkin ihan pikkipikkiriikkisen syrjin..
joey
Angus MacGyver

katupoika muuten, mistä toi sun allekirjoitus on?

Se jotenkin kiehtoo mua hirveesti :D Jää soimaan päähän.
katupoika
Theo Kojak

Dumarin (eli siis Tuomari Nurmion) "Valo yössä" on biisi josta toi on lainattu. Yks kovimmista kotimaisista biiseistä ja artisteista koskaan.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Vai ei tummaihoiset tee skeidaa musiikkia...

- kaikki rap
- Miihkali vuoden -87 jälkeen
- n. 80% RnB -musiikista

AINUT hyvä rap-artisti on 2LiveCrew, nostalagisten syiden vuoksi. Tässä näytettä:

http://youtube.com/watch?v=nfDsLf-wPUo Dick Allmighty
http://youtube.com/watch?v=6R5-Qe-e54A&feature=related Bad Ass Bitch
http://youtube.com/watch?v=a8b6vGQbD0k&feature=related If you believe having sex (kunnon marssilaulu!)

8) 8)
katupoika
Theo Kojak

On olemassa ihan vitusti hyvää räppiä, mut sitä ei kuule radiosta eikä nää MTV:llä. Ja 2 Live Crew on miami bass'ia, ei räppiä. Kova posse kyllä.
joey
Angus MacGyver

katupoika kirjoitti:On olemassa ihan vitusti hyvää räppiä, mut sitä ei kuule radiosta eikä nää MTV:llä.
Samaa mieltä!
...Paitsi, että joskus öisin, siis ihan aamuyöstä, MTV:ltäkin tulee ihan hyvää tavaraa, joku elämäänsä kyllästynyt videonvalitsijamies kapinoi systeemiä vastaan, ilmeisesti. Mutta jos RnB:llä, JR, tarkotat sitä MTV:n skeidaa niin juu, ymmärrän mielipiteesi.

Nuo tummemmat eivät vaan erehdy musiikillisesti niin usein kun me. Esimerkiksi, mitä selityksiä löytyy iskelmälle? Teknolle? KANTRILLE?
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Mielummin jopa kuuntelen kantria kuin räppiä vaikka ennen olinkin räpin kuuntelija.

Mielestäni räppi on vain idioottimaista, ja ne henkilöt niin kovia gangstoja.. Huoh.

Ja laulu.. Aina samaa muthafucka nigga pls bitch im gonna kcik your azz!
What you do... Makes you who you are.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ot:tä tähänkin ketjuun... :wink:
Mustalaiset ovat lähes järjestään musikaalisia... Vai ovatko he vain useammin kiinnostuneita tietynlaisesta musiikista ja oma kulttuuri vähintäänkin kannustaa esiintymään?
Oletteko tavannut montaa mustalaista, joka olisi vaatimaton, ujo, hiljainen ja esiintymispelkoinen?
Heidän kulttuurinsa arvostaa ja kannustaa musiikkiin ja esiintymiseen.
(Voisi arvostaa ja kannustaa vähän muuhunkin, ehkä.)

Onko esimerkiksi Afroamerikkalaisilla saman tapainen kulttuuurista lähtevä arvostus, joka ikäänkuin kannustaa tekemään

Tässä hyvää nostalgiaa:
musiikkhttp://www.youtube.com/watch?v=u5Snehl2bAkia?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Lukittu