Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Black Faraday kirjoitti:Savolainen on parikin kertaa uhannut, että "ensi viikolla" useampi henkilö on tekemässä musta rikosilmoitusta. Hän on myös todennut tässä puheena olevassa ketjussa (jonka mukaan suunnittelen murhaa), että etsin pian uutta asuntoa.
Pakko kyllä todeta vielä sekin seikka, että itsehän olet uhkaillut julkisesti Savolaista?
Oliko järkeä myöskään alkaa puolustumaan yhtä pahimman murhacasen tekijää julkisesti kyseisellä palstalla? Luuletko ettet olisi sen takia joutunut muiden kirjoittajien höykyteltäväksi millä tahansa nettipalstoilla?
Oletko kokeillut samaa tälläkin murhainfo-palstalla ja katsonut, että miten kirjoittajat reagoivat siihen?
Silloin kun kirjoitin vanhemmat.comille ekan kerran, en tiennyt vielä muuta kuin että tyttö oli kuollut. En silloin hetkeäkään epäillyt, että tytön isällä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Tästä kaikesta olen kertonut blogissani. Kuten myös siitä, että otin yhteyttä vanhemmat.comiin ja pyysin ylläpitoa poistamaan asiattomat kirjoitukset. Savolainenhan sitten soitti mulle kaksikin kertaa ja väitti, että ei yhtään tiedä keitä siellä kirjoittelee. Tästä olen kertonut blogissani Nettikiusaaja moderaattorina.
Kyllä mua minfollakin riepoteltiin alkuun. Keskustelu on kuitenkin pysynyt melko asiallisena vaikka on tiedetty kuka nimimerkkini takana on. Ehkä siksi että täällä on ymmärretty että minä en ole osallinen henkirikoksessa. Vanhemmat.comilla se tuntuu jääneen hieman epäselväksi. Se että on jonkun ystävä tai sukulainen, ei tee ihmistä syylliseksi. Ei tulisi mieleenikään kääntää selkääni ystävälleni sen takia mitä joku musta ehkä ajattelee. Niin huono itsetunto mulla ei ole.
Mun blogia Eerikan tapauksesta on luettu siksi paljon, että en usko alkuunkaan että kaikki uskoisi keltaisen lehdistön kertoman oleva koko totuus.
Mutta tämä aihe ei varsinaisesti kuulu tänne ja olen siitä kaiken sanottavani sanonut blogeissani.
Vanhemmat.comin etusivulla lukee "rajua keskustelua". Jos rajuksi keskusteluksi katsotaan yksipuolinen pilkkaaminen ja vihjaileminen (joita 1-2 keskustelijaa harjoittaa keskenään eri nimimerkeillä) tai pedofiilien ja siksi kuviteltujen paljastaminen, niin se on aika erikoista. Etusivulla on myös teksti "Ikkuna todellisuuteen". Sanoisin, että se on ennemminkin pimentävä ikkunaluukku. Ja sen voisi vähitellen jo avata.
holmesin haamu kirjoitti:Tuo ei joka tapauksessa poista Ari Savolaisen vainoharhaista ja sekopäistä toimintaa omalla foorumillaan. Kiristys on yksi niistä toimintatavoista ja kuka takaa, etteikö kiristys ala jostakin syystä kohdistua johonkin kyseisen foorumin kirjoittajaan, joka sattuu kirjoittamaan vahingossa tietoja itsestään tai arvostelemaan kyseisen sivuston ylläpitäjää?
Kävin katsomassa pedari-palstaa. Siellä oli nostettu ketju Saalistajien saalistaja. Tämä kaveri paljastaa pedofiilien nimiä, tietysti itse rehdisti nimimerkillä esiintyen. Mr. Whitena esiintyy (pitääkö sitä ihonväriäkin korostaa?) ja email-osoitteensa on [email protected]
Tällaisen viestin bongasin:
Sun Kes 22, 2014 10:48 pm
"Mun on pakko tunnustaa, mä oon yks joka oli sil vanhal sivul.
Oli pirun nätti muija, en mä ees halunnu seksii ostaa mut ku se tilanne tuli nii ei siit voinu enää perääntyy.
Oma moka tietty, en mä ees tieny et se on laitont mut silti, oks se nyt reiluu et joku googlaa sun nimes ja sit tulee syytös siit et on pedari? ei oo, mä menetin duunin, poliisit kävi ratsaa kämpän ja yks mimmi alko levittää juttuu et oon joku raiskari pedari.
ja kaiki vaan yhen mokan takii, tein täst tyypist rikos ilmotuksen mut poliisi sano et ne ei tiiä kuka se on ja on yrittänyt jäljittää sitä jo pari vuot mut ei viel oo tärpänny, joten mä päätin et olkoot. Mitä se ees auttas
en mä sääliä kaipaa mut mieti vähä mitä teet, pilaat muide ihmisten elämiä tolla. Oks se sen arvoista?
Jos lopetat tän jutun tai et ainakaa pistä eka kertalaisia nii maksan sulle 5000€ 4 eräs, se on sen arvost jos jonkun elämä säästyy siit häpeelt
Laitoin sulle mailii kans mut et oo vastannu mitää"
Missähän mielessä tämä provo on kirjoitettu? Onko sillä haluttu korostaa, että "Mr.White" ei kiristä kun ei edes tarjottu raha kelpaa? Onko joku väittänyt tätä kiristäjäksi? Kuka on Mr.White?
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Tänään muutama Savolaisen uhri sai sähköpostia. Siinä oli liitteenä erään uhrin verkkoviestin jakelun keskeytys -anomus ja toisena päätös tämän anomuksen hylkäämisestä. Käsittääkseni hakemus oli hylätty ihan teknisistä syistä; hakijan täytyy yksilöidä jokainen viesti erikseen ja mikä siinä loukkaa häntä.
Aikaa vievää niin yksityisille kuin tuomioistuimillekin
Lähettäjä käytti nimimerkkiä Mukava mies. Ei liene kovin vaikea arvata kuka nimimerkin takana on.
Tänään Savolaisen vastausaika oman anomukseni suhteen meni umpeen. Luonnollisesti se on ehtinyt muutaman sivun kirjoittaa allekirjoittaneesta anomuksen teon jälkeenkin. Käsittääkseni Savolainen ei ole noudattanut saamiaan määräyksiä. Olen kuullut että voudin tehtävä olisi huolehtia siitä että viestit poistetaan. Ei niilläkään helppoa ole...
Kävin nyt lukeen uudestaan nuo vanhemmat.comin jutut ja samaa mieltä olen kun olin joskus aiemminkin. Hirvittävä vimma puolustaa Tarkkia ja Laamasta ja sitten karkaa mopo käsistä Kissalla kun ei muut ollutkaan samaa mieltä. Vieläkö olet sitä mieltä että Tarkki on polonen syytön ja Eerika suurinpiirtein kuoli omaa syytään?
Kävinpä itsekin katsomassa. Kymmenisen viestiä viikon aikana toukokuussa 2012. Muistaakseni vielä elokuussa samana vuonna kirjoitin yhden. Kertoen, että olen menossa poliisia tapaamaan palstan kirjoittelun tiimoilta. Savolainenhan oli kirjoittanut musta keskeytyksettä - ja kirjoittaa edelleen - sen jälkeen kun lakkasin kirjoittamasta siellä.
Tuntuu todella oudolta, että sun mielestä olen itse jotenkin syyllinen siihen mitä olen joutunut Savolaisen taholta kokemaan. Olin elänyt siinä uskossa, että omalla nimellään kirjoittaminen on reilua. Nyt toki myönnän, että se on pelkästään tyhmää. Ja kirjoitin tosiaan vain etunimelläni. Olin toki ylläpidolle - eli siis Savolaiselle - kirjoittanut koko nimelläni ja pyytänyt poistamaan kirjoituksia. Ja suomi24:ään ja facebookiin ihan koko nimelläni.
Ehkä jonkun mielestä se, että olen jonkun ystävä, on myös syy mun kiusaamiseen. Itse en ajattele niin. Ja kuten tässä ketjussa on varmasti käynyt ilmi, Savolaisen uhrit valikoituvat täysin sattumanvaraisesti.
En tiedä mitä tarkoitat Laamasen puolustamisella. En muista varsinaisesti kirjoittaneeni sellaista. Ehkä voit lainata mua sanatarkasti niin selitän mistä on kysymys. Kun tuntuu, että et muutenkaan oikein ymmärrä. Muuten sanoisit varmaan suoraan mitä tarkoitat sen sijaan että vihjailet. Ja tämä purkaus ei nyt siis johdu vain sun viimeisestä viestistä vaan niistä hyvin, hyvin monista joita kirjoitit aikoinaan Eerikan tapausta koskevassa ketjussa.
Ja sen haluan vielä sanoa, että: jos jonkun henkilöllisyys keskustelussa tiedetään niin nimettöminä esiintyvät - jos ovat tarpeeksi alhaisia - voivat käyttää tietoa juuri kuten sä, Savolainen ja teidän kaltaisenne tekee. Eli esittää vihjauksia, joihin on vaikea jättää vastaamatta koska muuten näyttäisi siltä että myöntää ne todeksi. En tosiaan hetkeäkään usko, että kukaan täysjärkinen jaksaa mennä lukemaan kakkafoorumin ketjuja- Lukijat voivat saada sen kuvan minkä haluatkin antaa, että olen siellä vakiokirjoittelija. Mutta tämähän on kai tarkoituksesikin?
Sitä tarkoitin kun aikaisemmin sanoin, että mua ei ole juuri minfolla kiusattu, koska tiedetään kuka olen. Siis normaalilla ihmisellä on jkl ritarillisuus joka estää puskista huutelemisen. Sillä, jolla ei tätä "estoa" ole, on varmasti todella paha olo.
Outo havainto niin täällä kuin muuallakin on se, että jos joku puolustaa henkilöä, jota epäillään rikoksesta, se on vapaata riistaa kaikille lynkkaajille ja se tuntuu vieläpä olevan ihmisille ihan ok. Ymmärrän sen, että rikokset kuohuttaa mieliä, mutta ei se tarkoita sitä, että ihmisistä tulee vapaata riistaa kaikille netin älämölisijöille ja että henkilölle, jolla on "väärä mielipide" saa käytännössä sanoa mitä vaan ja sitten se kuitataan sillä, että se on itseaiheutettua, koska on ollut "väärää mieltä". Sen ei pitäisi vaikuttaa ja ihan yhtä lailla kuin näillä foorumeilla usein aiheetta ja jo ennen tuomioiden julistamista ja koko totuuden tietämistä, lynkataan epäillyt ja usein heidän läheisensäkin, pitäisi voida myös puolustaa omia läheisiään, vaikka se ottaisikin ihmisiä päähän.
Sillä tiedolla, mikä mulla on Eerikan tapauksesta en kyllä lähtisi puolustelemaan Tarkkia uhrina, koska esimerkiksi Tarkin täytyy tietoisesti jo hätäpuhelua soittaessaan valehdella. Kyllähän aika usein niin käy, että jos tuntee ihmisen muista yhteyksistä on vaikea uskoa, että henkilö olisi syyllistynyt hirveään rikokseen, mutta sekin tuppaa pitämään paikkansa, että harva ulkopuolinen ihminen oikeasti tietää syvimmän totuuden siitä, mitä perheen neljän seinän sisällä tapahtuu. Todisteet ei kyllä viittaa siihen, että Tarkki pitäisi vapauttaa yhtään mistään, mutta se jos joku onkin sitä mieltä ja kirjoittaa siitä nettiin, on mielipide, joka henkilölle suotakoon.Ei sen perusteella ainakaan ole yhtään sallitumpaa harjoittaa nettikiusaamista kuin muillakaan perusteilla.
holmesin haamu kirjoitti:Olihan tuolla juttuja, joissa uhkasit Savolaista moottoripyöräkerhon jengin kokelas jäsenellä? Vai mistä ne viestit olivat peräisin?
Luepa tämän ketjun ensimmäinen viesti ajatuksella läpi! Puhuit julkisesta uhkauksesta. Kyseessä ei ollut julkinen eikä edes uhkaus.
Tänään sain muuten kyseenalaisen ilon lukea Savolaisen lausuman verkkojulkaisun keskeyttämis-anomukseeni. Sellaista skeidaa en ole aikoihin lukenutkaan. Olen kuulemma kirjoittanut kakkafoorumiin 460 viestiä, 7-9 nimimerkillä. Myöskin hän vetosi "tappouhkaukseeni" jonka takia ei muka tutkinnan ollessa kesken voi poistaa kirjoituksia allekirjoittaneesta.
Hän oli myös liittänyt lausumaansa espoolaisen poliisin nimellä lähetetyn emailin, jossa tämä mainitsee "Kanta-Hämeen poliisilaitoksen Heinolan poliisiaseman". Kun soitin Heinolan poliisille kysyäkseni asiasta, siellä ei löydetty Savolaisen tekemää rikosilmoitusta minusta. Poliisi, jonka kanssa puhuin, kiinnostui kuitenkin tuosta lapsuksesta poliisipiirin nimessä ja lupasi yrittää selvittää onko kyseistä meiliä koskaan lähetetty.
holmesin haamu kirjoitti:Olihan tuolla juttuja, joissa uhkasit Savolaista moottoripyöräkerhon jengin kokelas jäsenellä? Vai mistä ne viestit olivat peräisin?
Luepa tämän ketjun ensimmäinen viesti ajatuksella läpi! Puhuit julkisesta uhkauksesta. Kyseessä ei ollut julkinen eikä edes uhkaus.
Siinä olet oikeassa, että ei ollut julkinen. Ei myöskään uhkaus.
Ainoastaan murhan/pahoinpitelyn suunnitteleminen.
Jos oikeuslaitos tuomitsee tapauksen, niin kuin laissa sanotaan, niin pääset valtion kustantamaan ylläpitoon.