Saag@ kirjoitti: Minusta kuulostaa siltä että
- Jukka on mahdollisesti saanut jo iskun päähänsä, jonka vuoksi puhe kuulostaa hyvin "humalaiselta".
- Jukka ymmärtää jossain vaiheessa kesken puhelun, että Anneli on soittamassa apua, jolloin alkaa pelkän kipuhuudon lisäksi kommunikointi: "Auto" = Tarvitsen ambulanssin ja "Hälytys, tule tule tänne apuun!" = Tulkaa nyt h*vetti nopeasti sieltä!
Olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että saatavana olevan häke-nauhan 'hirmutarkka' analysointi ei ole viisasta, sillä on nyt käynyt ilmi, että nauha ei ole autenttinen eli ns se totuus, mikä häkeen tapahtumahetkellä tallentui. Kun kerran nauhalta on poistettu jonkun mielestä epäolennaisia asioita, niin mitä järkeä sitä enää on sitten kuunnella? Kuunnellaan sen 'jonkun' totuutta? Minusta on varsin epäilyttävää, että Niemi itsekin alussa kuuli ulkopuolisen ja sitten ei kuullutkaan?
Olen itsekin usein pohtinut tuota, että tajuaako uhri, että linja häkeen on auki ja yrittää kommunikoida häkelle? Voi tajutakin, mutta minusta ei huuda häkelle, sillä hän toistuvasti osoittaa sanansa vaimolleen kutsuen häntä nimeltä.
Minusta uhrin äänensävy muuttuu paljon tuossa tilanteessa, jotenkin hätääntyneemmäksi ja itse olen pohtinut, voisiko tuo 'auto' ollakin osa sanasta 'rauta' eli yrittääkö uhri viestiä Annelille, että nyt on tosi kyseessä ja ase vaihtunut?
Jos nyt hetkeksi ohitetaan se fakta, että Anneli ei luonnonlakien puitteissa ehdi murhaa tekemään sekä se, että surma-asetta ei talosta löytynyt (minä en aikuisten oikeasti usko, että sitä ei olisi erittäin tarkasti etsitty), niin minua askarruttaa se, että harvinaisen vähän on kummasteltu väitettyjen lavastusten outoutta? Kyllä helkkari vieköön olettaisi, että jos kerran lavastetaan henkirikosta, niin lavastetaan sitten niin, että varmasti on hitaammallekin selvää, että ulkopuolinen on paikalla ollut. Varmaan helpommankin sisääntulokonstin olisi keksinyt jne? Jos kerran lavastaa, niin miksi tarkoituksella tehdä asiat vaikeiksi? Ja jos kerran tekee verisiä kenkäkuvioita lattiaan, niin ei kyllä kellekään noviisi-lavastajalle tulisi mieleen tehdä vain yhtä kuviota, vaan pikemminkin taiteilisi lattiaan hienot tarinaan sopivat askelkuviot?
Sitten on vielä se Annelin oma vamma. Se on hirveän helppo ajatella, että on lavastusmielessä tökännyt itseään, mutta mutta... aika monelle tuottaa todella isoja ongelmia saada lyödyksi itseään veitsellä edes sen vertaa että saisi jonkinsortin naarmuja aikaiseksi. Lyödä itseään niin syvälle, että se aiheuttaa ilmarinnan on jo sellainen teko, että väitän ettei onnistu kuin ehkä parilta prosentilta ihmisistä. Mistä maallikko tietäisi ylipäätään mihin kohtaan sitä löisi ettei tule pahaa vahinkoa? Ei kovin uskottavaa minusta?