konsta kirjoitti:
Joo, Kukkuusta, voisi tosiaan sanoa, että hän edustaa lynkkausrasitteesta sitä katovaa perinnettä(vai onko sitä koskaan ollutkaan?), joka vielä yrittää tutkia asioita. Ja Loka, ah, aina niin reipas ja terävä, vaikkakin oikoo vähän mutkia, mutta on objektiivinen.
Nykyään keskustelu menee suurelta osin tähän malliin: NG:llä ei ollut mitään vammoja. Piste. Sitten perään laiteaan, että tämähän oli vain toki minun mielipiteeni. Äärimmäisen rasittavaa. Esimerkiksi Awa ja Hessu kuvittelee voivansa käydä objektiivista keskustelua lisäämällä tuon "heikkennyksen" väittämiensä perään. Sitä ennen aina seuraa pitkä litania
100%:lla varmuudella esittetyjä väittämiä.
Puppua tulee nyt paljon. Enkä minä ainakaan jaksa edes yrittää oikoa asioita, ei kukaan muukaan, joten Bodom palstalla vastuu on kuulijalla. Siksi tavallaan hyvä, ettei tänne kovin paljoa ole tulossakkaan uusia aktivisteja, olisivat pihalla kuin lumiukko, heti kättelyssä.
Syyllisyys/syyttömyys mielipide on meille kaikille muodostunut ties mistä. Pidätyksen jälkeen, ennen etpk:n julkaisemista uskoin poliisin saaneen riittävät näytöt, varsinkin kun kyse oli poikeuksellisen vanhasta tapauksesta.
Etpk:n lukemisen jälkeen itseäni kiusasi eniten Nilsin sekoilu viinoissa. Salmisaaren vaihtuminen vaakunaksi ja likööripullon totaalikieltäminen. 18-vuotias kölvi tietää tasan tarkkaan, mitä viinaa retkellä on ollut mukana ja mistä se hankittu. Tässä asiassa Nils puhui soopaa, tosin vaikutteita ei ole tiedossa. Pieni mahdollisuus on annettava sille, että Nils ei olisi halunnut vanhempiensa tietävän viinan juomisestaan. Siksi satuilu. Yhtä kaikki, kärähti valheesta.
Konsta on ollut alusta alkaen syyttömyyden puolella, vaikkakin on useasti luvannut pohtia tilanteen salliessa myös syyllisyyttä.
"II-sivun, 3. osion alanurkassa (kuvat 28, 29) on joitakin pyöreähköjä n. 1-2 mm kokoluokkaa olevia veriroiskeita ja kooltaan n. 1 mm x 3 mm olevia elliptisen muotoisia veriroiskeita, joiden suunta, teltan ollessa pystytettynä, on ylhäältä alaspäin kohti teltan lievettä. Veriroiskeet ovat mahdollisesti syntyneet teltan sisältäpäin, irtokaitaleiden muodostamasta aukosta ulospäin, sellaisessa tilanteessa, jolloin kaitaleet ovat olleet kääntyneenä sisäänpäin [kuva 28].
Veriroiskeista on otettu DNA-näyte (BKA/3, Nils Gustafsson)
"
Tämä edellä mainittu lause on ollut Konstan ja minun kiistan aiheena koko bodom-kirjoittelun ajan. Konstan mielestä se ilmaisee kiistatta Nilsin nukkuneen teltan sisällä.
Itse olen sitä mieltä, että samat jäljet voivat syntyä yhtä hyvin Nilsin ollessa teltan päällä, teltan romahdettua.
Konsta kuitenkin kaikeista erimielisyyksistämme huolimatta on persoonana sellainen, että voin tarjota kaljat hänelle, ihan koska vaan manseen on asiaa.