Oma "veikkaus" ajassa 1.30 on tässä:
https://www.dropbox.com/s/85hlsu66qq40g ... .14.23.jpg
Mielipiteet? Alpo? Kerro mitä sinä kuulet - älä panttaa suotta
Minä taidan kääntää kelkkani kulkusuuntaa jo tässäkin. Eli olin alunperin sitä mieltä, että kun kaikki ihmiset pääsetvät tulkitsemaan nauhaa, niin sieltä irtoaa uusia vinkkejä myös äänen ammattilaisille. Päinvastoin nauhan levitys on tuonut lähinnä täysin villit markkinat erilaisille tulkinnoille, joista jopa osa salaliiton tasolla. Mikään osapuoli ei lopulta ole kostunut tästä, mutta toki hyvä asia on se, että "totuus" tulee julki eikä mitään peitellä.maybellene kirjoitti: Olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että saatavana olevan häke-nauhan 'hirmutarkka' analysointi ei ole viisasta, sillä on nyt käynyt ilmi, että nauha ei ole autenttinen eli ns se totuus, mikä häkeen tapahtumahetkellä tallentui. Kun kerran nauhalta on poistettu jonkun mielestä epäolennaisia asioita, niin mitä järkeä sitä enää on sitten kuunnella? Kuunnellaan sen 'jonkun' totuutta? Minusta on varsin epäilyttävää, että Niemi itsekin alussa kuuli ulkopuolisen ja sitten ei kuullutkaan?
Ei sikäli kyllä selitä johdon pituutta. Meillä oli taannoin pöytäpuhelinten johtoja eri pituisia. Modemille riitti 20 metrinen puhelinkaapeli (tai siis 2x 10m, sillä jatkettu keskeltä). Noita puhelinpiuhoja on alkuperäisissä pusseissakin minulla. Eli vanha johto - uusi puhelin. Ei tartte käyttää puhelimen omaa.Tara kirjoitti:Auerin puhelin oli tätä merkkiä: Pöytäpuhelin Danmark Classic
Kuolema ei liene kaukana totuudestakuolema kirjoitti:Noniin, jaan korteni kekoon. Nyt tämä kuva on jotenkin ihmeellinen kun se vie paljon tilaa... katson, mikä tietokoneessa on vikana.
Oma "veikkaus" ajassa 1.30 on tässä:
https://www.dropbox.com/s/85hlsu66qq40g ... .14.23.jpg
Mielipiteet? Alpo? Kerro mitä sinä kuulet - älä panttaa suotta
Käräjillä 2010 hän kertoi, että oli jättänyt 2006 litteroimansa sanan `Juha/Kuka` (minkä Kuolema kuulee `Kuhan´) kokonaan pois myöhemmästä litteroinnista 2009, koska ei ollut "varma tulkinnasta".Jukka: ... auto/
Jukka: Oh/ Eih/
1:25 Jukka: Hälytyys/
.. . tulee e) tänne apuun/
1 :34 Tallennuksessa tyhjä kohta 2 sekunnin ajan
1:36 Mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen,
myös hengitykseen? (Ital. Zem.)
Tästä tulee itselleni hieman "oudot vibat". Jos puukkomies on tullut hakkaamaan Jukkaa ja perheellä on kaikki hyvin, niin pyytäisin todennäköisimmin muita pakenemaan. Se riippuu tosin niin paljon henkilöstä, että miten se hädän hetki vaikuttaa. "Kusipääksi" sanotun ihmisen pitäisin olevan sitä hieman itsepäistä tyyppiä, että ei ruveta apuja huutelemaan NAISELTA kun roteva 185cm pituinen "jättiläinen" hyökkää tuollaisen "tapin" kimppuun... Mutta eipä voi tietää... spekua, spekua...Caldera kirjoitti:Huppumies vaihtaa puukkoa astaloon jolloin Jukalla on tilaisuus huutaa Annua apuun.
hmm.. Yritin aloitella näistä palasista. Minä kuulen tuossa nyt ikaisesti ja nykyään subjektiivisella kuulokokemuksella "HÄIIVYYYyy". Siinä on sellainen terävä "kolahdus/mäjähdys" välissä, mutta se EI ole Jukkaan osuva eikä edes välttämättä samasta huoneesta. Jukan huuto jatkuu yhtenäisenä, joten häneen ei ole fyysisesti osunut, eikä hän ole edes säikähtänyt tuota ääntä. Lievemmillään ääni saattaa olla vaikkapa vaan puhelimen johto, joka kopahtaa johonkin... IMHO.zem kirjoitti: Pantakoon merkille, että Niemi jätti samalla pois myös uhrin yhden selkeän avunpyynnön
"Apuun" n. ajassa 1:28 - 1:29,50.
Hei, ja mukavaa saada sinut takaisin palstalle.kuolema kirjoitti: Kokonaisuutena pidän yhä puhelua "teennäisenä"... Hassusti mysteeriksi minulle jää näin ehkä vuoden kokonais-kuuntelutauon jälkeen se, että miten Annelin äänet ovat välillä ihan liki puhelinta ja sitten yhtäkkiä kauemana ja sitten taas liki. Ovatko välimatkat OIKEASTI noin lyhyet. Tekeekö puhelimen mikrofoni noin pahasti harhakuvaa etäisyyksille... hmm.. En pohdi pro/contra - ainoastaan äänimaailmaa... Jatkan tähän viestiin perään, jos pääsen tätä muokkaamaan. On pakko kuunnella vielä muutama kerta lisää... :/ On tää silti ihan uskomattoman "outo" nauha. ei voi muuta sanoa... hoh... Kunahn olen loopannut kokonaisuutta vielä jonkun aikaa, niin katson sitten niitä yksityiskohtia tarkemmin. Yksi on se ulkosjuoksuteema.
????zem kirjoitti:Jos ei muuta niin aikakirojihin merkittäväksi postaan jälleen eriävän mielipiteeni
tallenteen kohdasta 1:25 - 1:30. Kuten arvannette, tulkintani poikkeaa edellisistä
Kuoleman ja Alpon Aueria syyllistävistä tulkinnoista: miksi?
Koska kohdassa kuulaan selkeästi ulkopuolisen ääniä -- ensin
"joo(?)" , mitä seuraa ulkopuolisen kuiskaus "häi(vy) - ei siis
uhrin "hälytyys" tai "sänkyyn".
Ohessa kohta ensin tallenteelta sellaisenaan, mitä seuraa 50% hidastus
ja muutamalla db:llä voimistettu versio:
http://www.nbl.fi/~nbl3145/litter/haivyapyhd.wav
Kirjattakoon aikakirjoihin
Siis sijoittuuko tuo "HÄLYTYYS SÄNKYYN" tuohon klippiin, miknä A postasi?1:28 - 1:29,5 kohdasta en saa sanaa APUUN.
Sen sijaan: HÄLYTYYYS SÄNKYYN? tms