Suomeen tarvitaan eläinpoliisi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
mikaelk

Re: Suomeen tarvitaan eläinpoliisi

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Hieman ot:nä pieni tarina männä illalta:

Kävin paikallispubissa äsken muutamalla. Kauhea koira oli joillain juopoilla mukanaan, oli kytketty terassin aitaan. Aina kun joku tuli tai meni, nousi tai istui, niin alkoi sellaisen ulvonnan ja haukun, että oksat pois säikytteli asiakkaat. Mielessä kävi lähtiessä soittaa 112 tehdä eläinsuojeluilmoitus ja pyytää poliisit paikalle katsomaan onko koiran etujen mukaista, että omistajat istuvat tuiterissa terassilla koira kytkettynä vieressä?

En sit soittanut, mutta kyllä tuo elukka olis piikin ansainnu ja omistajat sakot eläinrääkkäyksestä, ei se näin mene elukoiden pito, jos lähetään juomaan niin jätetään koira kotiin/hoitoon, ei sen paikka ole pelätä terassil.. ottaa ittee päähän juoma läikky kun kulin koiran ohi ja alko haukkunsa..

Tyhjensin lasin & lompsin kotiin tää poppoo jäi tapansa mukaan jatkamaan.. Kyseinen hurtta & mikaelk kiittää 8)
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Ei varmaankaan eläinpoliisia, mutta tiiviimpää yhteistyötä el-valvojien ja poliisin kanssa... Jossakin uutisessa sanottiin, että ko Kissanpentu oli noin 8-viikkoinen, eli kuukauden alle luovutusiän. Itse kissoja omistavana ja kasvattavana voin sanoa, että on sen verta rääpäleestä kyse, ettei ton ikänen pentu lähe ittekseen seikkaileen...saati johki marketin parkkipaikalle asti, ellei sitä viiä sinne. Se on sinne viety tavalla tai toisella. Poliisi tekee hallaa itelleen vähättelemällä näitä el-suojelu rikoksia..somessa tieto kulkee, ihmiset on vihasia jne. Ja vitun lapsellista bullshittiä höpistä sääskentapoista tässä yhteydessä... :roll:
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
mikaelk

Aina silloin tällöin näitä misuja hylätään, rahallista arvoa kun ei välttämättä ole juurikaan. Joku on jättänyt parkkipaikalle/sen läheisyyteen, aatellut joku korjaa talteen mutta toisin kävi.
Black Faraday
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Aiheesta on keskustelua Muut rikokset -palstalla. Siellä puhutaan siitäkin mikä tässä tapauksessa mättää.
Itse olen eläinsuojelutoiminnassani havainnut, että poliisia ei eläinsuojeluasiat voisi vähempää kiinnostaa. En usko että heidän koulutuksessaan juuri perehdytään eläimiin. Sen takia eläinpoliisi olisi Suomessakin todella tarpeen. Kuulin, että sellainen on jo Virossakin!
tohis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja tohis »

Black Faraday kirjoitti:Aiheesta on keskustelua Muut rikokset -palstalla. Siellä puhutaan siitäkin mikä tässä tapauksessa mättää.
Itse olen eläinsuojelutoiminnassani havainnut, että poliisia ei eläinsuojeluasiat voisi vähempää kiinnostaa. En usko että heidän koulutuksessaan juuri perehdytään eläimiin. Sen takia eläinpoliisi olisi Suomessakin todella tarpeen. Kuulin, että sellainen on jo Virossakin!
Virossa sellainen on juu. Perustettu 2009, mutta siellä on nämä eläinongelmat vähän eri tasolla kuin Suomessa metsäkoirineen ja muine irtokoirineen. Suomessa nyt ei toistaiseksi ole kuin irtokissoja, kun ihmiset ei ymmärrä että ei niitäkään saisi pitää ihan niin vain irti. Oma koirani on juurikin näitä Virosta pelastettuja metsäkoiria. Onneksi ehti vain olla siellä metsässä 6 kk ikäiseen asti, vietti pari kuukautta Rakveren koiratarhalla ja tuli sitten kanssani Suomeen kotivuffeksi. Ja tyytyväinen näyttää olevan. Kunhan ei pauku eikä kuule venäjän tai viron kieltä. Sitten on paha Vuffe irti.

Minä taas olen huomannut että kyllä poliisia Suomessa eläinsuojeluasiat kiinnostaa. Taitaa riippua vähän miten asian heille esittää.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Valtio korvamerkitsi jo kolme tai neljä vuotta sitten määrärahan, jolla jokaiseen eläinlääkäripiiriin saadaan palkattua eläinsuojelueläinlääkäri. Vähemmän kuin kuudennes alueista on tämän tehnyt. Tiedätkö sinä onko omalla alueellasi eläinsuojelueläinlääkäriä joka pitäisi olla ja jollei ole, miksei? Jokainen voi nostaa äläkän oman kunnallisvaltuutettunsa avulla ja vaatia, että edes oman asuinseudun kasvot ovat tässä asiassa puhtaat.
Kerrankin joku asia on valtiovallan toimesta todella jo hoidettu. Se mitä tarvitaan nyt, olis kuntakohtaista aktiivisuutta.
Black Faraday
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

mikaelk kirjoitti:No mutta mikäs tässä kummaa? Kissanpoikanen oli väärässä paikassa väärään aikaan ja jäi renkaan alle. Poliisi tutki tapauksen, ei mitään rikokseen viittaavaa. Millä perustelet eläinpoliisin tarpeen, kun näin hyvin selvisi tämäkin tapaus?
Tuon ikäisen kissanpoikasen ei pitäisi vielä olla edes erotettu emostaan. Eiköhän tuo riitä kysymykseesi vastaukseksi.

Turun Sanomissa oli eilen asiaa sivuava mielenkiintoinen kirjoitus:

http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta ... iisi+tehty
mikaelk

Black Faraday kirjoitti:Tuon ikäisen kissanpoikasen ei pitäisi vielä olla edes erotettu emostaan. Eiköhän tuo riitä kysymykseesi vastaukseksi.
Poliisi tutki ettei ollut rikokseen viittaavaa. Se on voivoi kuinka tässä kävi, onneksi kuiteniin kyseessä oli vain kissa eikä vaikka ihmislapsi.. En ole eläintenvihaaja, mutta ymmärrän ettei näinä päivinä välttämättä resursseja ole jonkun katin kuoleman perusteelliseen tutkintaan, rahallista arvoa sil ei juuri ole ja loppujen lopuksi se on vain elukka. Kuka jätti heitteille, voi olla mahdotonkin selvittää. Onneksi ei kärsinyt, se on kuvassa sen näköinen että oletettavasti menehtyi heti.
Vastaa Viestiin