Trollaus ja hokemat

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Trollaus ja hokemat

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Olen kiinnittänyt huomiota erääseen nimimerkkiin Ulvila osiossa.

Hän vain tulla tupsahtaa joka ketjuun tasaisin väliajoin keskustelun sekaan perustelematon hokema mukanaan. Totta kai asialliset kirjoittajat ryhtyvät perustelemaan näkemyksiään, ja tivaavat samaa vastapuolelta. Uudelleen ja uudelleen.

Aivan vastaavanlaiseen tapaukseen en ole ennen törmännyt.

Hetken päästä hän on taas samassa paikassa tuo sama hokema mukanaan, ilman mitään argumentointia. Ja taas seuraavassa, ja seuraavassa. Samanlaista hokematrollausta on muillakin Ulvila-palstoilla ja ketjuissa, ja varsinkin suomi24.fi henkirikososiossa liittyen juuri Ulvilan tapaukseen.

Turhauttavaa seurata, mutta oletteko havainneet muissa osioissa ja ketjuissa, vai onko tämä hokematrollaus vain Ulvila-osion ongelma?

Onko kyse vain tästä, vai jostakin muusta?
Tutkimus väittää: Nettitrollit ovat narsistisia, häikäilemättömiä ja sadistisia

Sunnuntai 16.2.2014 klo 15.57

Uusi tutkimus kertoo sen, minkä moni osasi jo arvata: internetin keskustelupalstoilla rellestävät häiriköt eli trollit ovat muita narsistisempia ja häikäilemättömämpiä ihmisiä.

http://www.iltalehti.fi/digi/2014021618044368_du.shtml
On sadistista saada toiset yhä uudelleen ja uudelleen tekemään se sama perustelu kuullessaan tuon hokeman.

Viittaa ihan tapaukseen, josta luin hiljattain, jossa ihan virallisestikin kyseisen diagnoosin saanut henkilö kertoi, että miten hän jo aivan pienenä lapsena nautti siitä, kun hän sai puhumalla kaverit viisikin kertaa poistumaan sisältä ulos peräjälkeen ilman mitään syytä.
Alethes doksa meta logu
Harpo

Re: Trollaus ja hokemat

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Sirpa, olen itsekin epäillyt tätä samaa nimimerkkiä trolliksi ja kysynytkin sitä häneltä. Voi olla, että hän nyt nauraa partaansa, kun kirjoitan näin, mutta luulen, että hän itse ihan oikeasti luulee käyvänsä asiallista keskustelua ja olevansa jopa erityisen hyvä kirjoittaja ja jonkinlainen luokan priimusoppilas, jolla on varaa vinoilla villimpien tovereiden saamista jälki-istunnoista. Kyse on siis älynlahjoista. Itse en aio käyttää hänen virheidensä oikomiseen enää aikaa. Jos se sitten tarkoittaa myös, etten tule ruokkineeksi harmittomaksi tyhmeliiniksi naamioitunutta trollia, aina parempi :D
Sirpa

Minusta nuo hokemat ja töksäytykset ovat selviä trollin merkkejä, ja se ainoa hänen perustelukseen antama joka kommentissa: kun tuomarit sano niin tai oikeus päätti niin.

Meillehän on ihan tarkoituksella annettu aineistoa pohtimista varten, jota muut käyttävät, eivätkä käytä perusteluna töksähdyksiä, hokemia ja auktoriteettiuskoa, josta jälkimmäinen saa hänen esittämässä äärimmäisessä muodossa - jälleen kerran - punan kohoamaan kenen tahansa vastakeskustelijan kasvoille. Kun tiedämme syyttömyyden todistamisen tilanteen.

Se on sama tilanne kuin yksilön oikeusturvan puolustajia ja auktoriteettien kyseenalaistajia trollataan suomi24:ssä pedofiilien puolustajiksi ja välillä jopa itse pedofiileiksi.

Pidän tätä auktoriteettiuskon käyttämistä tuomion nurinkurisuuksien perusteena, kun puhutaan ihmisen oikeusturvasta, saman tasoisena trollauksena kuin tuota suomi24:n pedofiilitrollausta.

Minua hirvittää tässä poliittisessa tilanteessa, että ihmisten käsityskyky, arvomaailma, oikeusturva, syyttömyysolettama ja lain käytön perusteiden ymmärrys sotketaan, ja on vielä tällaisia trolleja sitä työtä tekemässä.

Ei tunnu kovin viattomalta touhulta kokonaisuus tietäen, että täällä suomenkielellä on ihmisiä, jotka vaativat muita suomalaisia alistumaan ihan mihin tahansa auktoriteetti käskee ilman mitään todisteita. Tulee toisen maailmansodan Saksan tilanne mieleen.

Sen minä vielä kestän, että te veivaatte vuodesta toiseen niitä lillukanvarsia eestaas, mutta tässä vaiheessa, kun olette sillä jo hukanneet koko oikeusturvan käsitteen ja yhdessä pohditte, että miten tuo syyttömyys nyt todistettaisiin, niin astuu esille henkilö/henkilöitä, jotka ryhtyvät intämään teille, että vaikka kaikki on ihan pöljää ja väärin, se on oikein, koska syyttäjä niin sanoo tai oikeuslaitos niin sanoo, tai oikeuslaitos niin tuomitsee.

Ja jos ette usko tätä, niin olette pedofiileja. Kuinkahan kaukana tässä nyt sitten on se kuopan reuna...

Miettikää nyt hetken aikaa, että minkälainen leikki tässä on todellisuudessa menossa.

Olen täysin vakuuttunut, että Suomessa - kuten ehkä muissakin Euroopan maissa - tähdätään valmiuslain voimaan saattamiseen (entinen nimi poikkeustilalaki), viitaten niihin toimenpiteisiin, joita on viime vuosina tehty.

Tutustuin eilen Suomen uuteen perustuslakiin, jolla Suomen merkittäväkin toimivalta voidana luovuttaa pois, ja siinä laissa oli myös maininta, että valmiuslain aikana voidaan ihmisten oikeusturvaa rajoittaa.
Oikeusturva tarkoittaa niitä tehokkaita oikeudellisia keinoja, joilla henkilö tulee oikeuksiinsa.

Heikko oikeusturva voi liittyä laissa taattujen oikeuksien vähäisyyteen, keinojen huonouteen taikka keinojen tehottomuuteen. Oikeusturvakeinojen huonous voi liittyä oikeudellisen avun puutteeseen taikka alan toimijoiden - kuten vaikkapa tuomarin - heikkoon ammattitaitoon taikka muutoksenhakukeinojen puutteeseen. Keinojen tehottomuus voi liittyä esimerkiksi niiden kalleuteen taikka pitkään ajalliseen kestoon.

Suppeassa merkityksessä oikeusturvalla tarkoitetaan oikeutta saada asiansa käsitellyksi oikeudenmukaisesti tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa.

Kaikkien tuomioistuinten tehtävä on toiminnallaan toteuttaa oikeusturvaa. Oikeusturvan lisäksi tuomioistuinten on sisällytettävä päätöksiinsä oikeusvarmuus eli ratkaisujensa ennustettavuus.

Suomessa oikeusturva määritellään perustuslaissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeusturva
Ja nyt uudessa perustuslaissa määritellään, että valmiustilalain voimassa ollessa, tuo oikeusturva voidaan viedä - tai oikea termi oli perusoikeuksien rajoittaminen. Miettikää hetkinen, että mihin tämä tilanne voi johtaa, jos olette mukana tukemassa tällaista kehitystä.

Tarkistin - perusoikeuksien rajoittaminen kuulostaa pahemmalta, koska siihen kuuluu mm. vapaus. Myös oikeus hengittää, oikeus elää...
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Ja hän sanoo näin:
Totta, luotan oikeuteen. Sinä ilmeisesti ja muutama muu persoona täällä eivät. Mieluummin sit se suuri salaliitto 8) No, suotakoon se teille!
Hän laittaa vaakan toiseen kuppiin luottamuksen oikeuslaitokseen ja toiseen vaakakuppiin salaliittoteorian?!

Jos et usko mitä oikeus ja tuomarit sanovat, olet orwellilainen Ison Veljen vihollinen (salaliitto on poliittinen kähmintä) ja ajatuspoliisi tulee ja vie sinut hoitoon.

Auktoriteettiuskoon vetoaminen tällä tavalla on oikein salaliittoteorioiden äiti, jolla tervettä, realistista epäilyä ja faktojen vaatimista ja oikeusturvaa pidetään salaliittoteoriana.

Kymmenen pistettä sille, joka onnistui soluttamaan tämän propagandan ja manipuloinnin tyhmän kansan päähän ja estämään tällä tyhjien kattiloiden kolinalla minkäänlaisen kyseenalaistamisen tai tiedon jakamisen. Mutta ennen kuin tämä epälooginen yhtälö on saatu ihmisten päähän, on tarvittu koko joukko kunnon trolleja tekemään tätä varten pohjatyötä.

Ja jos te sanottu edellä olevasta kommentista, ettei se ole harkittua, niin minäkin sanon sen niin paljon käytetyn sanan: en usko, liian taitavaa ja tarkoitushakuista asettelua.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Ja te, jotka ette ole seuranneet Ulvila-keskustelua, niin minäpä levitän sen keskusteluntason seuraavan trollauksen (peräisin syyttäjältä) tähän:
Saatanan palvonta motiivina pitää nostaa esille ja kiistää se, jolloin uudet todistelut raukeavat. Manner yrittää taas kerran juris kikoilla puhdistaa väärät syytökset. Se on tapa joilla oikeat syytöksen raivataan pois tieltä. Vääriin syytöksiin on vastattava perusteellisesti. Yksi avain on saatanan palvonnan perustan avaaminen.
Seuraavaksi vaaditaan Anneli Aueria todistamaan syyttömyytensä saatananpalvontaan, joka tietämäni mukaan ei ole edes kiellettyä.

En tiedä, että ehdottaako syyttäjä/kirjoittaja nyt kelluntakoetta kuin keskiajalla - olisipa se synti ja häpeä, jos joku muukin osaisi kävellä vetten päällä kuin Jeesus!

Mutta ei mahdu minun kallooni, että miten se toisella henkilöllä osoittaa ylijumalallista kykyä ja toisella saatananpalvontaa, niin että hänet on tuhottava?!

Odotan aikaa, kun tämä Ulvila-keskustelu on siirtynyt vieläkin kauemmaksi nykyajasta, ja päästään väittämään, että Anneli Auer on syyllistynyt auringonpalvontaan!

Kokonaiset viisi vuotta on nyt sotkettu suomalaisten päitä tällä sairaalla keskustelulla, jonka aloittajina ja trollaajina toimivat Suomen valtion omat virkamiehet. Sietäisi miettiä, että missä mennään.

Lisäys: Myös kyseinen kirjoittaja on ilmaissut kuuluneensa aikaisemmin tuohon samaan, mainittuun virkamieskoneistoon, mutta on nyt eläkkeellä.

Ja muistakaa nyt sitten vielä edellinenkin trollaus salaliitosta - me olemme salaliitossa omia valtiomme virkamiehiä vastaan, jos me emme nyt usko näiden virkamiesten saatananpalvontaväitteitä ja usko, että ihmisen oikeasti kuuluu todistaa syyttömyytensä saatananpalvontaan.
Alethes doksa meta logu
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Katsos, foorumin suurin trolli kautta sen historian on perustanut tällaisen ketjun.. Se on lystikästä nähdä, että moni heistä jotka pitävät syytettyä leskeä syyttömänä Ulvilan surmaan ja lsh-juttuun pitävät minua trollina, koska rohkenen epäillä että hän onkin syyllinen tekoihin joista häntä syytetään.
Sirpa kirjoitti:Ja hän sanoo näin:
Totta, luotan oikeuteen. Sinä ilmeisesti ja muutama muu persoona täällä eivät. Mieluummin sit se suuri salaliitto 8) No, suotakoon se teille!
Hän laittaa vaakan toiseen kuppiin luottamuksen oikeuslaitokseen ja toiseen vaakakuppiin salaliittoteorian?!
Moni kirjoittaja on tuonut esille sen, että uskovat Auerin olevan tekemällä tehty murhaajatar. Poliisi ja oikeuslaitos haluavat jostain syystä vääntää viattomasta perheenäidistä murhaajan. Hänelle langetettiin seksuaalirikoksista erittäin kova tuomio, sitäkin usea näistä nikeistä epäilee aiheettomaksi. Joku epäilee, josko Ulvilan surmaaja olisikin poliisi? JNE JNE.

Uskokoon tuon ken tahtoo, minä en näiden todisteiden valossa. Jätän tämän ketjun Sirpa sinulle täytettäväksi tästä eteenpäin..

Ja kysymys kuuluu:

Miksei tälle purkaukselle olisi riittänyt Ulvilan kakkelberi? Olet sä Sirpa epeli..
Sirpa

Kirjoituksessa oli muutama merkittävä sana myös tämän ketjun aihepiiriin liittyen, joten otan ne esille.
... että uskovat ....

Uskokoon ....
Miksei tälle purkaukselle olisi riittänyt Ulvilan kakkelberi?
Siksi, koska täällä ei keskustella uskon-asioista, ja koska te olette ottaneet vapaudeksenne tuomita ihmisiä uskon perusteella, niin voitte pysyä ihan itteksenne siellä uskovaisten lahkossa kinaamassa uskontonne opeista ja normeista anti- ja proliittein ja syytellen toisianne vaikka pedofiileiksi.

Harvinaista, että viestisi lukumääräksi tuli juuri 444, olisin voinut lyödä vaikka vetoa, että siinä olisi ollut jo 666!
Alethes doksa meta logu
mikaelk

Sirpa kirjoitti:Kirjoituksessa oli muutama merkittävä sana myös tämän ketjun aihepiiriin liittyen, joten otan ne esille.
... että uskovat ....

Uskokoon ....
Miksei tälle purkaukselle olisi riittänyt Ulvilan kakkelberi?
Siksi, koska täällä ei keskustella uskon-asioista.
:lol: Voi hyvänen aika!

Tällä hetkellä kirjoituksissani joko uskon, otaksun, arvelen, luulen, esitän jnejne.

Väännän rautalangasta, vaikka taas sorrun tässä trollin ruokintaan:

Koska:

1. En ole ollut paikalla surmayönä.
2. Minulta puuttuu täysi tutkintamateriaali.

Niin en voi kuin käyttää noita tummentamiani termejä keskustellessani tapauksesta.
Oot sä sirpa kyllä laitimmainen typerys.
Sirpa

1. En ole ollut paikalla surmayönä.
2. Minulta puuttuu täysi tutkintamateriaali.

Jos sinulta puuttuu kaikki tuo. Niin mihin perustat uskosi?

Kuulun sukupolveen, jolla on vielä käsitys ihmisen oikeusturvasta, ja olen myös syntynyt liian lähellä sitä aikaa, kun natsi-Saksa vielä touhusi, ja jolloin uskottiin auktoriteetteihin ilman, että koneistoon tarvitsi manipuloida sanaa "salaliittoteoria".

Ruotsi ehdotti jopa Hitlerille Nobelin rauhanpalkintoa vain hetkeä ennen kuin koko karmea todellisuus paljastui.

Olen juuri saanut tiedon, että Suomeen ovat saapuneet Yhdysvalloista ilmaiset konsultit tekemään seuraavan hallitusohjelman. Yhdessä WHO:n kanssa he tulevat julistamaan - kun ensi syksynä astuu voimaan ensimmäinen meidän diktatuurihallitus - valmiustilalain, jolla tullaan rajoittamaan suomalaisten perusoikeuksia, joihin kuuluu mm. hengittäminen, eläminen ja vapaus.

Sitä alkaa kohtapuoleen olemaan koetuksella tuo usko, eikä sillä pitkälle pötkitä enää tämän jälkeen.
Oot sä sirpa kyllä laitimmainen typerys.
Sitä on onnistunut Orwellin aika kääntämään tämänkin asian väärinpäin, kun ovat unohtuneet natsi-Saksan teot, tai todennäköisesti uusi sukupolvi ei edes tiedä historiasta mitään. Sääliksi teitä käy. Minulle on jo uuninvartijan paikka varattuna.
Alethes doksa meta logu
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

mikaelk kirjoitti:Katsos, foorumin suurin trolli kautta sen historian on perustanut tällaisen ketjun.. Se on lystikästä nähdä, että moni heistä jotka pitävät syytettyä leskeä syyttömänä Ulvilan surmaan ja lsh-juttuun pitävät minua trollina, koska rohkenen epäillä että hän onkin syyllinen tekoihin joista häntä syytetään.
Olet sä Sirpa epeli..
Ei sille nyt vaan riittänyt se oma bloggausketjunsa, piti perustaa toinenkin kun huomasi ettei se oikein herättänyt enää kiinnostusta. Huoks.

Henkkoht epäilen myös että Anneli teki teot. Koska en ollut paikalla niin mielipiteeni perustuu epäilyyn.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Sirpa

Kiitän! Kaikki hokemat ovat tervetulleita, ja mitä useampi näyte, sitä parempi. Ja - onneksi tämä sentään kiinnosti - ja sinäkin olet innostunut osallistumaan hokema- ja trollauskeräykseen.
Alethes doksa meta logu
Asterix76
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Asterix76 »

Anteeksi että sekaannun mielenkiintoiseen ajatustenvaihtoonne näin sivustaseuraajan asemasta. Sirpan kirjoituksista, määrästä ja paikoista voi tottakai olla montaakin mieltä, mutta ei Sirpa mikään trolli ole. Ei minulla muuta.
"Vaimoni jalka kun tuli taas kohti kasvojani niin heittolaukauksella ammuin häntä sääreen. Se oli kaunis sääri, siinä rytäkässä se lyhenikin kahdella sentillä." - Urho "Uki" Kukkamaa
mikaelk

^^
Asiasta voi todellakin olla useaa mieltä. Välillä on kuitenkin vaikea ottaa selvää tämän henkilön postailujen tarkoitusperistä. Provoavia ne tuntuu monesti olevan aivan tarkoituksella. Tässä jotain esimerkkejä Sirpan aikaansaannoksista:
esimerkkina.JPG
esimerkkina.JPG (24.87 KiB) Katsottu 5433 kertaa
esimerkkinä.JPG
esimerkkinä.JPG (27.82 KiB) Katsottu 5433 kertaa
Sirpa

IDIOOTTI!!!!

Minä täällä hihkuin riemusta, että nyt olen saanut sanottua sen kaiken mikä on pitänyt, ja olen työni tehnyt loppuun - ja tanan, kele, sinä linkitteletkin vanhoja lomiani!!!! :evil:
Välillä on kuitenkin vaikea ottaa selvää henkilön postailujen tarkoitusperistä
JA NE TARKOITUSPERÄT ON SIELLÄ SANOTTU JÄLLEEN KERRAN!

Kuulkaa ihmiset, niin karmeaa, kun tämä onkin, niin välillä ei voi mitään muuta kuin ymmärtää näitä sivistysuskoisia, ja sitä, että miksi eliitti-nimellä he haluavat tehdä pesäeron muuhun kansaan.

Kyseessä on heidän oma, virallinen nimitys itsestään.

Ja jos tämä tapaus on trolli, se trollaa teille tyhmyyttä, jotta sivistysuskoiset saavat muut ihmiset polttamaan hihansa ja hyväksymään rodunjalostuksen ja näiden henkilöiden eliminoinnin muillakin tavoilla kuin GPS:llä, koska mikään ei ärsytä niin kuin yletön tyhmyys.

Ja jos epäilette, että sellainen ei olisi mahdollista, niin ei tarvitse katsoa kuin Ulvilan näytöstä ja sitä miten valtava joukko viranomaisia länsimaisessa oikeusjärjestelmässä vaatii syytettyä todistamaan Pohjois-Korean tapaan syyttömyyttä ja voi keksiä ja tekaista ihan mitä vaan. Minä en olisi ikimaailmassa voinut kuvitella mahdolliseksi mitään Ulvilan näytöksen tapaista.

Oliko se tällä palstalla, vai jossain muualla, kun joku henkilö sanoi sananlaskun viisaudesta, että typerys on se, joka katsoo sormea, kun pitäisi katsoa kuuta, jota sormi osoittaa. En muista sanatarkkaan.

Esimerkiksi kaikki jutut minun tekstieni ymmärtämättömyydestä johtuvat tuosta samaisesta sormeen tuijottamisesta kuun sijaan, samoin koko Ulvila-jutun veivaaminen.

No, joka tapauksessa, tämä on nyt niitä viimeisiä tietoiskuja - aika loppuu kesken - enempää en voi tehdä.
Alethes doksa meta logu
mikaelk

Sirpa kirjoitti:IDIOOTTI!!!!
Minä täällä hihkuin riemusta, että nyt olen saanut sanottua sen kaiken mikä on pitänyt, ja olen työni tehnyt loppuun - ja tanan, kele, sinä linkitteletkin vanhoja lomiani
Ka, niin tuota tein. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, taas sä älähdit. Todettakoon vielä, että näitä "lomia" sulla on kertynytkin -ihan säännöllisesti 8)
Sirpa kirjoitti:JA NE TARKOITUSPERÄT ON SIELLÄ SANOTTU JÄLLEEN KERRAN!
Juu olet sanonut juu, sinä ja suuri tehtäväsi tiedetään..
Vastaa Viestiin